ახალი ამბები
რატომ გაუტყდა გორიდან ქუთაისში წაყვანილ ,კრაზს" საბუქსირე მექანიზმი
დაზიანებული აღმოჩნდა საბუქსირე მექანიზმი, რომლითაც თავდაცვის სამინისტროს კუთვნილი ,,კრაზი“ გორიდან ქუთაისში გადაყავდათ და რიკოთზე გადაყირავდა. ექსპერტიზის დასკვნით, საბუქსირე მექანიზმი კუსტარულად დამზადებული აღმოჩნდა. დადგინდა ისიც, რომ იმ ღამით სამხედრო ბაზაზე სხვა საბუქსირე მექანიზმი არ გააჩნდათ.

თავდაცვის სამინისტროს მიაჩნია, რომ მანქანის გაუმართაობა მძღოლის ბრალი იყო და მას 26 000 ლარის გადახდა და დაღვრილი 235 ლიტრი დიზელის საწვავის ღირებულების
ანაზღაურებაც მოსთხოვა. მძღოლი აღნიშნულ თანხას არ იხდის. ის ახალციხეში ცხოვრობს და თავდაცვის სამინისტროს წინააღმდეგ დავა 2017 წელს დაიწყო.

2017 წლის მაისში, ახალციხის სასამართლომ თავდაცვის სამინისტროს სარჩელი ნაწილობრივ დააკმაყოფილა და მხოლოდ 13 000 ლარის გადახდა დააკისრა. გადაწყვეტილება თბილისის სააპელაციო სასამართლოში გასაჩივრდა. სააპელაციო სასამართლომ გადაწყვეტილება გააუქმა და დაადგინა, რომ მოცემულ შემთხვევაში მძღოლის ბრალეულობა არ იკვეთება.

ამის შემდეგ დავა უზენაეს სასამართლოში გაგრძელდა. უზენაესმა სასამართლომ თავდაცვის სამინისტროს სარჩელი განუხილველად დატოვა, მძღოლი საბოლოოდ გამართლებული დარჩა.

რა მოხდა რიკოთზე

საქმე იმაშია, რომ ქუთაისის ბატალიონის მორიგემ ამავე ბატალიონის სათადარიგო მძღოლს უბრძანა, რომ გორიდან დაზიანებული მანქანა ქუთაისში ჩაეყვანა. ბატალიონის მეთაურმა აუხსნა, რომ დაზიანებული მანქანა მთავარ მაგისტრალზე იყო გაჩერებული.

,,ვინაიდან ბატალიონის ავტოფარეხში სხვა საბუქსირე მექანიზმი არ იყო, აიღო ხისტი საბუქსირე მექანიზმი, რომლის ვარგისიანობა არ შეუმოწმებია, დადო ავტომანქანის ძარაზე და გაემგზავრა ქ.გორისკენ, სადაც ჩავიდა დაახლოებით ღამის 01:00 საათზე, ჩაუბა დაზიანებული ავტომანქანა მასზე განპირობებულ ავტომანქანას და დაიძრა ქ.ქუთაისის მიმართულებით. ხარაგაულის რაიონში, დაახლოებით 03:00 საათზე, ავტომანქანის მოძრაობისას, საბუქსირე მექანიზმი გატყდა, რამაც გამოიწვია ავტოსაგზაო შემთხვევა.“ - აღნიშნულია დასკვნაში.

თავდაცვის სამინისტრო ირწმუნებოდა, რომ ხისტი საბუქსირე მექანიზმი იყო ქარხნულად დამზადებული, თუმცა, ექსპერტიზის დასკვნის თანახმად, მას სამ ადგილას აღენიშნებოდა კუსტარულად გადაკეთების კვლები და მიუხედავად მისი გადაკეთებისა, იგი კვლავ რჩებოდა საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს ექსპლუატაციაში.

მძღოლმა სააპელაციო სასამართლოში განაცხადა, რომ ხისტი საბუქსირე საშუალება თავდაცვის სამინისტროს კუთვნილ სპეციალურ საწყობში (გარაჟში) ინახებოდა, რომელიც ილუქებოდა და მასზე მხოლოდ ზედამხედველ თანამშრომელს – „ტექნიკის უფროსს“ მიუწვდებოდა ხელი. გარაჟის პლომბიც და გასაღებიც სწორედ მას ჰქონდა.

მისივე განცხადებით, როგორც მძღოლს, მხოლოდ მანქანის მართვა ევალებოდა და გამოძახებაზე მარტო არასოდეს გადიოდა. ყველა მანქანას, როგორც წესი, მიყვებოდა „ტექნიკის უფროსი“, რომელიც პასუხისმგებელი იყო მანქანის გამართულობაზე.

ასევე დადგინდა, რომ თავდაცვის სამინისტროს მხოლოდ ერთი ერთეული ხისტი საბუქსირე საშუალება გააჩნდა და ყველა მას იყენებდა, შესაბამისად, მმძღოლმაც ის გამოიყენა, რაც იყო, ვინაიდან სხვა არჩევანი არ ჰქონია.

Print

სტატიის გამოყენების პირობები