ახალი ამბები
ქარელის მერმა მოსწავლე-ახალგაზრდობის სახლი გააუქმა
ქარელში მოსწავლე-ახალგაზრდობის სახლი აღარ ფუნქციონირებს. კულტურული დაწესებულება საბავშვო ბაღების გაერთიანების დაქვემდებარებაში შედიოდა. ქარელის მერის ზაზა გულიაშვილის ბრძანებით, ე.წ. რეორგანიზაცია განხორციელდა. 6 თანამშრომელი უმუშევარი დარჩა.

უმუშევრად დარჩენილები არიან ოპოზიციური პარტიების წარმომადგენლების ოჯახის წევრები და ახლობლები. ამით მერია წელიწადში დაახლოებით 30 000 ლარს დაზოგავს.

მაგალითად, ქარელის მოსწავლე-ახალგაზრდობის სახლს ნელი ახალკაცი ხელმძღვანელობდა. ის ნიკოლოზ ახალკაცის დაა, რომელიც მუნიციპალიტეტის მერის არჩევნებზე ზაზა გულიაშვილის მთავარი კონკურენტი იყო. ნიკოლოზ ახალკაცმა 2021 წლის თვითმმართველობის არჩევნებზე საკმაო რაოდენობის ხმები დააგროვა, რისთვისაც ქარელის მერს გასამარჯვებლად მეორე ტური დასჭირდა. ეს პირველი შემთხვევა იყო, როდესაც ზაზა გულიაშვილს გასამარჯვებლად მეორე ტური დასჭირდა.

გარდა ამისა, მოსწავლე-ახალგაზრდობის სახლი იყო ის დაწესებულება, რომელიც ძირითადად, ვასიკო ბაქრაძის მხარდაჭერით სარგებლობდა. ვასიკო ბაქრაძე კულტურის სამსახურის უფროსი იყო და ამჟამად გახარიას გუნდის რაიონული ორგანიზაციის ლიდერია. ვასიკო ბაქრაძე 2021 წლის თვითმმართველობის არჩევნებზე საკრებულოს წევრი გახდა.

ბაქრაძემ საკრებულოს პირველივე სხდომაზე განაცხადა, რომ ქარელის მერი მოსწავლე-ახალგაზრდობის სახლის გაუქმებას აპირებდა, რაც ასრულდა კიდეც.

მოსწავლე-ახალგაზრდობის სახლის გაუქმებასთან დაკავშირებით, მერმა განაცხადა, რომ პოლიტიკური მოტივი და ანგარიშსწორება არაფერ შუაშია. მან არგუმენტად აუდიტის დასკვნა მოიყვანა. სახელმწიფო აუდიტის დასკვნაში კი, რომელიც 2021 წლის 5 მარტს გამოქვეყნდა, მოსწავლე-ახალგაზრდობის სახლის შესახებ, არაფერი წერია.

სახელმწიფო აუდიტი, 2021 წლის გაზაფხულზე, ქარელს მერს ურჩევდა, რომ ყურადღება მიექცია ინფრასტრუქტურული პროექტების შესრულების ხარისხსა და კონტროლზე.

რა დაწერა აუდიტმა 2021 წელს?

- არსებული ფინანსური რესურსების არაეფექტიანი მართვის გამო, მუნიციპალიტეტმა 2018-2019 წლებში ვერ უზრუნველყო ბიუჯეტით დაგეგმილი ინფრასტრუქტურული პროექტების დროულად განხორციელება და დააგროვა არსებითი მოცულობის ნაშთი (მათ შორის, თავისუფალი ნაშთი). აღნიშნული მიუთითებს მუნიციპალიტეტის მფლობელობაში არსებული ფინანსური რესურსების არაეფექტიან მართვაზე.

- მუნიციპალიტეტმა ვერ დანერგა კონტროლის სათანადო პროცედურები და პროცესები ვერ წარმართა იმგვარად, რომ არ მიეღო უხარისხოდ შესრულებული ინფრასტრუქტურული პროექტები, კერძოდ, მერიამ ჩაიბარა 1 მლნ ლარის ღირებულების ისეთი ობიექტები, რომლებიც დაზიანებულია და საჭიროებს დამატებით რეაბილიტაციას. მუნიციპალიტეტი ვალდებული იყო დაედგინა დაზიანების გამომწვევი მიზეზები, მათზე პასუხისმგებელი პირები და ზარალის ანაზღაურების მიზნით გაეტარებინა შესაბამისი ღონისძიებები, რაც არ განუხორციელებია.

- მუნიციპალიტეტმა საბიუჯეტო რესურსი დახარჯა ისეთ ობიექტებზე 9სკვერებზე – რედ), რომლებსაც მოვლა-პატრონობას ვერ უწევს და ვერ იყენებს. შედეგად, მერიამ გასწია 23.3 ათასი ლარის არაეფექტიანი ხარჯი და ვერ მიაღწია პროექტების განხორციელებით განსაზღვრულ შედეგებს.

- ქარელის მუნიციპალიტეტმა 2018-2019 წლებში მუნიციპალიტეტის საკრებულოს არათანამდებობის პირებზე ხარჯების ასანაზღაურებლად 178.6 ათასი ლარი გასცა შესაბამისი დოკუმენტური დადასტურების გარეშე, საბიუჯეტო პროცესთან დაკავშირებული მარეგულირებელი საკანონმდებლო ნორმების შეუსაბამოდ.
Print

სტატიის გამოყენების პირობები