ახალი ამბები
ოკუპირებულ სოფელ ფრისიდან გორის სოფელ დიცში ოსი მოქალაქე გადავიდა
82 წლის ვანო საური ერთ-ერთი ის ადამიანია, რომელიც ამბობს, რომ მან ოკუპირებულ სოფელ ფრისიდან გორის სოფელ დიცში გადასული პიროვნება უშუალოდ ნახა. აღდგომის დღესასწაულზე მომხდარ ინციდენტის შესახებ,სწორედ მან მოგვიყვა.



2 მაისს ვანო საური სოფლის ბირჟაზე იმყოფებოდა, როდესაც უცხო პიროვნება ჟიგულის მარკის ავტომანქანით გამოჩნდა. მანქანიდან უცხო პიროვნება გადმოვიდა და ადგილობრივ მკვიდრებს გაესაუბრა:

,,ერედველი ბიჭი ვარო. არ მიშვებდნენო და ღობე გავანგრიეო.ოსსაც აგინებდა და ქართველსაც. ქართულად ლაპარაკობდა. თვითონ რომ არ ეთქვა, ოსი ვარო, ვერც გაიგებდი, რომ ოსი იყო. ცოტა ხანს გაჩერდა აქ. მოატრიალა მერე მანქანა და ისევ იქით წავიდა, ღობისკენ. როგორც მერე გაირკვა, ფრისელი ყოფილა. შეიძლება ერედველიც იყო და ახლა ფრისში ცხოვრობს. ცოლი მყავს ქართველიო, ამბობდა." - იხსენებს ვანო საური.

მისი განმარტებით, სოფლის ბირჟაზე, მასთან ერთად, 4-5 კაცი იმყოფებოდა.

ვანო საურის ნაამბობი არ ჯერავს მის შვილს, ბაჩუკი საურს, რომელიც საბავშვო ბაღში მუშაობს. შვილის თქმით, მამამისს არ უნდა დავუჯეროთ. თუმცა, თავად ბაჩუკიც აცხადებს, რომ მან ეს ამბავი ბირჟაზე მოისმინა, ოღონდ მეორე დღეს.

,,მამაჩემი ამ ხნის კაცია და რა იცის მაგან, ვინ იყო, ვინ ნახა. გჯერავთ თქვენ ახლა მაგის ნაამბობის?"" - გვითხრა ბაჩუკი საურმა. ,,ჩვენს კითხვაზე, თუ რატომ გამორიცხავს მომხდარი ფაქტის სინამდვილეს, გვიპასუხა, რომ გამოსარიცხი არაფერია:



,,მეც მყავს ნათესავები ცხინვალში. მამიდა და მამიდაშვილები იქით მყავს, მაგრამ მივდივარ? ვერ მივდივად. თუ ნამდვილად მოხდა ეს ამბავი, შეიძლება ნასვამი იყო, აღდგომა დღეს და ტვინი გადაუბრუნდა ვიღაცას."" - აცხადებს ბაჩუკი საური.

ჩვენ ადგილობრივ მკვიდრებს მაშინ გავესაუბრეთ, როდესაც ჩვენი ე.წ. უსაფრთხოებისთვის თანხმლები ქართველი პოლიციელები თვალს მოეფარნენ. ისინი საპოლიციო საგუშაგოდან გამოგვყნენ და ვთხოვეთ, ის ღობე ეჩვენებინათ, რომლის დაზიანებაზეცაა საუბარი.

,,აბა, ამ ღობეს რომელი მანქანა გაანგრევს? ან ვინაა თვითმხილველი სოფელში, რომ იქიდან გადმოსული ვინმე პიროვნება ენახა."" - საუბრობდნენ თავისთვის პოლიციელები. ისინი დარწმუნებულები იყვნენ, რომ სოფელში ვერ ვიპოვიდით თვითმხილველს, რადგან მათი აზრით, ასეთი პიროვნება არ არსებობს.

სოფელ დიცს ემიჯნება პატარა ლიახვის ხეობის სოფლები – ერედვი, ბერულა, ფრისი.. მათან, მხოლოდ, ფრისში ცხოვრობს მოსახლეობა. როგორც ვანო საური გვეუბნება, ამჟამად, ფრისში, მხოლოდ ოსები ცხოვრობენ.

,,მაგ სოფელში ცხოვრობდნენ როგორც ქართველები, ისე ოსები. ომის შემდეგ, ქართველები აღარ ცხოვრობენ."" - ამბობს ვანო საური.



სოფლის ცენტრალურ მოედანზე ადგილობრივებთან შეხვედრის დროს, ერთ-ერთი მეზობელი გაგვესაუბრა: ,,ყველაზე კარგად ეს ამბავი იციან იქ რომ რუსები დგანან, იმათ. აქედან რომ წასულა ის ბიჭი, ისევ ის ღობე გაუნგრევია და რუსებს ოთხი ტყვია უსროლიათ და მერე დაუკავებიათ."" - ამბობს ის, თუმცა გადაღებაზე უარი გვითხრა.

სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურის პრეს-სამსახურის ცნობით, ინციდენტი ნამდვილად მოხდა, თუმცა იმ ადგილზე, რომელსაც რუსეთის სამხედროები აკონტროლებენ.დიცში ოსი მოქალაქის ყოფნის შესახებ ინფორმაციას შსს უარყოფს.

ვანო საური გაკვირვებულია, რომ დღესასწაულზე მომხდარი ამბავი მედიამ ასე გვიან გაიგო. მისი თქმით, პოლიციაც კი არ იყო იმ დროს სოფელში, რადგან მთელი საპოლიციო შემადგენლობა დიცის სასაფლაოზე იცავდა წესრიგს.

კოვიდრეგულაციების დაცვის მიზნით, 2-დან 4 მაისის ჩათვლით, სასაფლაოზე გასვლა აკრძალული იყო. ამიტომ, პრევენციული ღონისძიებების დაცვა, პოლიციელებს ევალდებოდათ.

დიცის სასაფლაო კი სოფლის შესასვლელში მდებარეობს. ამიტომ, ადგილობრივი მკვიდრნი აცხადებენ, რომ სწორედ ამის გამო მოხდა, რომ ფრისელმა მამაკაცმა სოფელში უპრობლემოდ შეაღწია. არც ერთი ადგილობრივი ამბობს, რომ ოსი მამაკაცი შეიარაღებული იყო, არც ვანო საური და არც ისინი, ვისაც ეს ამბავი სხვისგან მოუსმენიათ.

ოსურ მედიაში, მომხდარ ფაქტთან დაკავშირებით, განცხადება არ გავრცელებულა. არც ევროკავშირის სადამკვირვებლო მისიამ გააკეთა განცხადება.


Print