ახალი ამბები
გორის მერმა პარლამენტარის კომპანიას ხურვალეთში ასფალტის ფენის სისქე 2-ჯერ შეამცირებინა
გორის მუნიციპალიტეტის სოფელ ხურვალეთში, ასფალტის ფენის სისქე ორჯერ შეამცირეს. ნაცვლად 10 სმ-ი სისქისა, ამჟამად, 5 სმ სისქის ასფალტია.

ფენების შეცვლის შესახებ გადაწყვეტილება გორის მერმა კოტე თავზარაშვილმა მიიღო. სამუშაოებს მაჟორიტარი პარლამენტარის კომპანია ,,იბოლია" ასრულებს.

მის მიერ შედგენილ წერილში წერია, რომ მიზანშეწონილად მიიჩნია, ორფენიანი(6სმX4სმ) საფარის ნაცვლად, ერთფენიანი საფარის (5 სმ) მოწყობა. გორის მერიის ინფრასტრუქტურის სამსახურში ამბობენ, რომ ფენების შეცვლით, არაფერი შეიცვალა.

,,გადაწყვეტილება მივიღეთ სამშენებლო კომპანიასა და ზედამხედველ ორგანიზაცია ,,ოპტიმალგრუპთან" კონსულტაციის შემდეგ. საფარის შეცვლით, მივიღეთ ეკონომია. დარჩენილი თანხით სასაფლაოსთან მისასვლელი გზა დავაგეთ" - გვითხრეს მერიაში.

პრეს-სამსახურის ცნობით, მიღებული ეკონომიით, ასფალტი დაიგო დამატებით 200 მ სიგრძის გზაზე, ასევე, შიდა გზების შესასვლელებში - საერთო ჯამში ეკონომიით დაიგო ასფალტი 300 მ სიგრძის ოდენობით.

სატენდერო დოკუმენტაციით, კომპანია ,,იბოლიას" 562 000 ლარად ასფალტი უნდა დაეგო 1,3 კმ მანძილზე
.




 

,,ოპტიმალგრუპის" პოზიცია

2017 წლიდან გორის მუნიციპალიტეტის მერიის დაკვეთით შესრულებულ სამუშაოებს ზედამხედველობას კომპანია ,,ოპტიმალგრუპის" ინჟინრები უწევენ.

კომპანია ,,ომპტიმალგრუპის" წარმომადგენელი ამბობს, რომ ხარისხობრივად, ერთფენიანი საფარი არანაკლებ გამძლეა. მისი განმარტებით, ასეთ შემთხვევაში, ფენების შეცვლის თაობაზე, წინააღმდეგი ვერ წავიდოდნენ, რადგან ხურვალეთის გზაზე მუშაობა ადვილია, ხოლო შედარებით რთული ტექნოლოგიური სამუშაოების წარმოება მშენებლებს არ გაუჭირდებოდათ. მისი განმარტებით, ეს გზა რომ ყოფილიყო მიუვალ ადგილზე, ამ შემთხვევაში, ერთფენიანი საფარის მოსაწყობად ,,რეცირკულაციის" მეთოდის გამოყენება გაჭირდებოდა.

,,საგზაო სამოსის მოწყობის რამდენიმე ვარიანტი არსებობს. ერთი ვარიანტით, იყრება ქვა-ღორღი, იტკეპნება და შემდეგ ეწყობა ასფალტის ორი ფენა. მეორე ვარიანტიც არსებობს. კერძოდ, ქვა-ღორღს სპეციალურ დანადგარით ურევენ ბეტონსა და ბიტუმში. ის წარმოდგენილია, როგორც საძირკველი, შემდეგ აწყობენ ასფალტის ერთ ფენას. ამ შემთხვევაში იღებენ ასფალტის ერთ ფენას, მაგრამ საძირკველი უფრო მყარია. ეს მეორე ვარიანტი უფრო მეტად რთული სამუშაოა და შესაბამისად, ხარისხიც მაღალი." - აცხადებს ,,ოპტიმალგრუპის" წარმომადგენელი ალექსანდრე ველიჯანაშვილი.

ჩვენს კითხვაზე, მცირდება თუ იზრდება ხარჯები ერთფენიანი საფარის მოწყობის შემთხვევაში, ალექსანდრე ველიჯანაშვილი განმარტავს, რომ ცვლილება არ უნდა იყოს დიდი. გორის მერიაში კი, ამბობენ, რომ ფული დარჩათ. ამ ინფორმაციის მოსმენის შემდეგ, ალექსანდრე ველიჯანაშვილმა განმარტა, რომ სავარაუდოდ კომპანიამ ისეთი ტექნოლოგია გამოიყენა, რომლითაც ეკონომია მიიღეს.

ჩვენს კითხვაზე, თუკი შედარებით ნაკლები თანხა ჯდებოდა ხურვალეთის გზის დაგება ერთ ფენის შემთხვევაში, ხოლო ხარისხი არ იცვლება, რატომ არ გამოაცხადა მერიამ ერთფენიანი საფარის მოწყობაზე ტენდერი? ველიჯანაშვილი გვპასუხობს, რომ პროექტის ავტორზე იყო დამოკიდებული ასფალტის მოწყობის მეთოდი.

,,საპროექტო ორგანიზაციამ რაც წარმოადგინა, მერიამ იმ პროექტის მიხედვით, გამოაცხადა ტენდერი" - აღნიშნავს ალექსანდრე ველიჯანაშვილი
.

პ.ს. მერიის მიერ გავრცელებულ ფოტოზე ჩანს, რომ სოფელ ხურვალეთში ასფალტს დატკეპნილ ქვა-ღორღზე აგებენ. ხოლო წერილში გორის მერი წერს, რომ ერთფენიან საფარს მოაწყობენ სტაბილიზირებულ საფუძველზე.
Print

სტატიის გამოყენების პირობები