Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
ახალი ამბები
გორის მერია გარემოს აბინძურებს
მყარი ნარჩენების მართვის
სააგენტოს მოთხოვნით, გორის მერია დააჯარიმეს. ამის შესახებ
გადაწყვეტილება გორის მოსამართლემ, ნინო გერგაულმა
მიიღო.
მოსამართლემ სააგენტოს მიერ შედგენილი საჯარიმო ოქმი განიხილა, რომელიც ნარჩენების მართვის კოდექსის 46-ე მუხლის მესამე ნაწილის დარღვევას ითვალისწინებს.
საჯარიმო ოქმი იმ ვალდებულებების ვრცელ ჩამონათვალს მოიცავს, რომელიც გორის მერიამ არ შეასრულა.
ნარჩენების მართვის კოდექსის 46-ე მუხლის მესამე ნაწილის მიხედვით, გორის მერიამ დაარღვია ამავე კოდექსის 31-ედან 45-ე მუხლის ჩათვლით, არსებული წესები:
ეს დარღვევებია:

- მუნიციპალური ნარჩენებით გარემოს დანაგვიანება
- სამშენებლო ნარჩენებით ან სხვა ინერტული ნარჩენებით გარემოს დანაგვიანება
- შლამისებრი ნარჩენი ნივთიერებებით – ფეკალური მასებით ან კანალიზაციის ნარჩენებით ტერიტორიის დაბინძურება
- ცხოველის სხეულის ნარჩენებით გარემოს დანაგვიანება
- მუნიციპალური არასახიფათო ნარჩენების ღია წესით ან არადანიშნულების საწვავ დანადგარში დაწვა
- სახიფათო ნარჩენების მართვასთან დაკავშირებული მოთხოვნებისა და ვალდებულებების შეუსრულებლობა
- ნარჩენების ტრანსპორტირებისას ნარჩენებით გარემოს დანაგვიანება ან დაბინძურება
- ნარჩენების ტრანსპორტირების წესის დარღვევა
- სახიფათო ნარჩენების სხვა ნარჩენებთან, ნივთიერებებთან ან მასალებთან შერევა
- ნარჩენების შეგროვების, ტრანსპორტირების, წინასწარი დამუშავებისა და დროებითი შენახვის რეგისტრაციის წესისა და პირობების ან მუნიციპალური ნარჩენების შეგროვებისა და დამუშავების წესის დარღვევა
- 50 ტონაზე მეტი არასახიფათო ნარჩენის დროებითი შენახვის ობიექტის მოწყობა და ოპერირება დადგენილი წესით რეგისტრაციის გარეშე
- არსებული ნაგავსაყრელის ოპერირების ვადისა და პირობების დარღვევა
- გარემოსდაცვითი მმართველის განსაზღვრის ან/და მისი ვინაობის სამინისტროსთვის შეტყობინების ვალდებულების შეუსრულებლობა
- კომპანიის ნარჩენების მართვის გეგმის წარდგენისა და ამ გეგმით განსაზღვრული ღონისძიებების განხორციელების მოთხოვნების დარღვევა
- ნარჩენების აღრიცხვისა და ანგარიშგების ვალდებულების შეუსრულებლობა
- სახიფათო ნარჩენების მართვასთან დაკავშირებული სპეციალური ვალდებულებების შეუსრულებლობა
ამავე საქმიდან ირკვევა, რომ მერიას მანამდე მიეცა მითითება, რომელიც არ გაითვალისწინა. ახალი საჯარიმო ოქმის მიხედვით, მერიამ, უფლებამოსილების მქონე ორგანოს თანამშრომლის კანონიერი მოთხოვნა არ შეასრულა. ასევე, არ წარუდგინა საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული დოკუმენტები.
ჩვენ კომენტარისთვის დავუკავშირდით მერიის იურიდიული სამსახურის უფროსს, გიორგი ბატონისაშვილს, რომელიც სასამართლოში გორის მერიის ინტერესს იცავდა, ასევე, მერიის პრეს-სამსახურის 3 თანამშრომელს, თუმცა, ყველა მათგანმა ინფორმაციის გაცემისგან თავი შეიკავა. საქართველოს ზოგადიადმინისტრაციული კოდექსის მიხედვით, გარემოსთან დაკავშირებით, აბსოლუტურად, ყველა სახის ინფორმაცია საჯაროა.
მოსამართლემ სააგენტოს მიერ შედგენილი საჯარიმო ოქმი განიხილა, რომელიც ნარჩენების მართვის კოდექსის 46-ე მუხლის მესამე ნაწილის დარღვევას ითვალისწინებს.
საჯარიმო ოქმი იმ ვალდებულებების ვრცელ ჩამონათვალს მოიცავს, რომელიც გორის მერიამ არ შეასრულა.
ნარჩენების მართვის კოდექსის 46-ე მუხლის მესამე ნაწილის მიხედვით, გორის მერიამ დაარღვია ამავე კოდექსის 31-ედან 45-ე მუხლის ჩათვლით, არსებული წესები:
ეს დარღვევებია:

- მუნიციპალური ნარჩენებით გარემოს დანაგვიანება
- სამშენებლო ნარჩენებით ან სხვა ინერტული ნარჩენებით გარემოს დანაგვიანება
- შლამისებრი ნარჩენი ნივთიერებებით – ფეკალური მასებით ან კანალიზაციის ნარჩენებით ტერიტორიის დაბინძურება
- ცხოველის სხეულის ნარჩენებით გარემოს დანაგვიანება
- მუნიციპალური არასახიფათო ნარჩენების ღია წესით ან არადანიშნულების საწვავ დანადგარში დაწვა
- სახიფათო ნარჩენების მართვასთან დაკავშირებული მოთხოვნებისა და ვალდებულებების შეუსრულებლობა
- ნარჩენების ტრანსპორტირებისას ნარჩენებით გარემოს დანაგვიანება ან დაბინძურება
- ნარჩენების ტრანსპორტირების წესის დარღვევა
- სახიფათო ნარჩენების სხვა ნარჩენებთან, ნივთიერებებთან ან მასალებთან შერევა
- ნარჩენების შეგროვების, ტრანსპორტირების, წინასწარი დამუშავებისა და დროებითი შენახვის რეგისტრაციის წესისა და პირობების ან მუნიციპალური ნარჩენების შეგროვებისა და დამუშავების წესის დარღვევა
- 50 ტონაზე მეტი არასახიფათო ნარჩენის დროებითი შენახვის ობიექტის მოწყობა და ოპერირება დადგენილი წესით რეგისტრაციის გარეშე
- არსებული ნაგავსაყრელის ოპერირების ვადისა და პირობების დარღვევა
- გარემოსდაცვითი მმართველის განსაზღვრის ან/და მისი ვინაობის სამინისტროსთვის შეტყობინების ვალდებულების შეუსრულებლობა
- კომპანიის ნარჩენების მართვის გეგმის წარდგენისა და ამ გეგმით განსაზღვრული ღონისძიებების განხორციელების მოთხოვნების დარღვევა
- ნარჩენების აღრიცხვისა და ანგარიშგების ვალდებულების შეუსრულებლობა
- სახიფათო ნარჩენების მართვასთან დაკავშირებული სპეციალური ვალდებულებების შეუსრულებლობა
ამავე საქმიდან ირკვევა, რომ მერიას მანამდე მიეცა მითითება, რომელიც არ გაითვალისწინა. ახალი საჯარიმო ოქმის მიხედვით, მერიამ, უფლებამოსილების მქონე ორგანოს თანამშრომლის კანონიერი მოთხოვნა არ შეასრულა. ასევე, არ წარუდგინა საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული დოკუმენტები.
ჩვენ კომენტარისთვის დავუკავშირდით მერიის იურიდიული სამსახურის უფროსს, გიორგი ბატონისაშვილს, რომელიც სასამართლოში გორის მერიის ინტერესს იცავდა, ასევე, მერიის პრეს-სამსახურის 3 თანამშრომელს, თუმცა, ყველა მათგანმა ინფორმაციის გაცემისგან თავი შეიკავა. საქართველოს ზოგადიადმინისტრაციული კოდექსის მიხედვით, გარემოსთან დაკავშირებით, აბსოლუტურად, ყველა სახის ინფორმაცია საჯაროა.

Æндæр æмæ æндæр
Популярон ногдзинæдтæ
![]() |
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |