რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
გორის ბაღიდან გაპარული ბავშვი კორპუსის კიბეებზე ცდილობდა ასვლას
გორში, კომბინატის დასახლებაში მდებარე საბავშვო ბაღიდან ბავშვების
გაპარვის რამდენიმე შემთხვევა დაფიქსირდა. ერთ-ერთი ბავშვის მშობელს
გავესაუბრეთ. ის მაღალსართულიან კორპუსში ცხოვრობს და ამბობს, რომ
მისი შვილი ბაღიდან ორჯერ გამოეპარათ.
ქალბატონი ,,ქართლის ამბებს"" უყვება, თუ როგორ გაიპარა მისი შვილი პირველად ბაგა-ბაღიდან, რაზეც პასუხისმგებლობა არც პედაგოგს და არც მის დირექტორს სოფო სისუაშვილს აუღია.
,,ჩემი შვილი არის ძალიან აქტიური და კომუნიკაბელური. მუდმივად სურს ბავშვებთან ურთიერთობა. ამიტომ გადავწყვიტე "სოფო ბებოს" ბაღში მიმეყვანა."-ამბობს მშობელი.
"ერთ დღესაც მივდივარ ბავშვის გამოსაყვანად და გზიდან დავინახე, რომ საპირისპირო მხარეს მოდის პატარა ბავშვი. გულში გამიელვა, რომ ეს ბავშვი ჩემს შვილს გავდა, თუმცა ვერ დავუშვი, რომ შეიძლებოდა ბავშვი ბაღიდან მარტო წამოსულიყო. ვიდრე მე ფაქტი გავიაზრე, ბავშვმა თავად მიცნო და ჩემკენ გამოიქცა. ხელში ავიყვანე და ისევ საბავშვო ბაღში მივბრუნდი, რომ გამეგო, რა მოხდა და ბავშვის ჩანთა წამომეღო სახლში. ამ დროს კი 5-6 წუთი გავიდა. ბაღში შევედი და მასწავლებელმა წაშლილი სახით რომ დამინახა, მე მკითხა-რა მოხდა? რა გჭირს?--ო. მან ისევ არ იცოდა, რომ ბაღიდან ბავშვი დაიკარგა. ამ ფაქტის შემდეგ, მე და ჩემი მეუღლე გავესაუბრეთ მასწავლებელსაც და სოფოსაც და კატეგორიულად გავაფრთხილეთ, რომ მსგავსი უყურადღებობა აღარ გამოევლინათ. მივიღეთ ათასი ბოდიში. მიუხედავად ამისა, მომხდარიდან ზუსტად 3 კვირაში იგივე განმეორდა." - იხსენებს მშობელი.
როგორც მშობელი ამბობს, 3 კვირის შემდეგ, 18 ივლისს ბაღიდან მის შვილთან ერთად ჯგუფელიც გაიპარა და ახლომდებარე სკვერში წავიდნენ სათამაშოდ.
"ამ დღეს ჩავდივარ ბაღში ისევ ბავშვის გამოსაყვანად, ეზოს კარი ღია დამხვდა. ჩემთვის უცნობ ასაკოვან ქალბატონს 3 ბავშვი ყავს ჩაბარებული, თან ტიროდა და ნერვიულობდა, ბაღიდან ბავშვები დაიკარგნენო. ვიკითხე ისევ ჩემი შვილი დაიკარგა-მეთქი? არ ვიცი, 2 ბავშვი დაიკარგაო. შეშინებულმა დავიწყე ტერიტორიის დათვალიერება. რა თქმა უნდა, ჩემი შვილი არსად იყო. გარეთ რომ გამოვედი, დავინახე მასწავლებელს ჩემი შვილი ხელში აყვანილი მოჰყავდა. ვკითხე ისევ ჩემი შვილი გაიპარა-მეთქი? "არა, არა სხვა ბავშვი"-ო და გააგრძელეს იმ ბავშვის ძებნა. მეორე დაკარგული ბავშვის დედამ დარეკა 112 ში. მოვიდა პატრულის 6-7 ეკიპაჟი. ამ დროს, როდესაც ბავშვს ეძებდნენ და ეძახდნენ, ერთ-ერთმა ადგილობრივმა მოიყვანა მეორე დაკარგული ბავშვი საბავშვო ბაღთან. პატრულის წასვლის შემდეგ, მეორე მშობელმა მოუბოდიშა ბაღის მფლობელს, რომ აფექტის მდგომარეობაში იყო და პატრული ამიტომ გამოიძახო." - ამბობს მშობელი და იხსენებს იმასაც, რომ სკვერში, სადაც მეორე ბავშვი იპოვეს, თავად წავიდა თვითმხილველების სანახავად.
" მას შემდეგ, რაც თვითმხილველებს გავესაუბრე, აღმოჩნდა, რომ ჩემი შვილი და მისი ჯგუფელი დაახლოებით 1 საათის განმავლობაში თამაშობდნენ სკვერში, შემდეგ სახლთან მისულა და მაღალ სართულზე რომ ვერ ამოვიდა, ისევ ბაღში დაბრუნდა, ამ დროს მასწავლებელი შეხვდა, ხელში აიყვანა და საბავშვო ბაღში დააბრუნა. ამის შემდეგ სკვერში იპოვეს მეორე დაკარგული ბავშვიც. ეს ფაქტი მეორე მშობელმა დამალა, თავის თავზე დაიბრალა, რომ თითქოს ბავშვი ბაღიდან კი არ დაიკარგა, არამედ მას გაეპარა."- იხსენებს ჩვენი რესპონდენტი.
მას შემდეგ, რაც ბავშვის დაკარგვის ფაქტის შესახებ, სოციალური ქსელის მეოშვეობით სხვადასხვა ჯგუფში დაწერა, დაუკავშირდა ბაღის სოფო სისუაშვილი და სთხოვა, რომ პოსტი წაეშალა და ბავშვი მის ბაღში დაებრუნებინა, რაზეც უარი მიიღო.
"როდესაც ფეისბუქზე გამოვაქვეყნე ბავშვის დაკარგვის ამბავი, ძალიან ბევრმა მომწერა პირად შეტყობინებაში, რომ "სოფო ბებოს" ბაღში ბავშვებზე ძალადობის ფაქტიც ყოფილა. სამწუხაროდ ამ ადამიანებს ამ ამბის გახმაურება არ სურთ და ჩუმად არიან. მომხდარზე პასუხს არავინ სთხოვს, ამიტომ აქვთ დაუსჯელობის სინდრომი"ამბობს ბავშვის მშობელი.
ბავშვის დედა ცდილობს დაუკავშირდეს ვინმეს, ვისაც შეუძლია კერძო ბაღებში არსებული მძიმე მდგომარეობა გააკონტროლოს, თუმცა უშედეგოდ.
"ამ საკითხში გამოუცდელი ვარ. არც მქონია მსგავს საქმესთან შეხება და გზადაგზა ვცდილობ გავარკვიო, ვის ეხება კერძო ბაღების საქმე რეგიონებში. სამწუხაროდ, ამ ეტაპზე ვისაც მივმართე ყველა თავიდან მიშორებს ტექსტით, რომ მათ ეს არ ეხებათ. მივმართე გორის მერიას. ასევე მივმართე, ბაღების გაერთიანებას და მათ თქვეს, რომ კერძო ბაღები არ ეხებათ და ეხებათ მხოლოდ საჯარო ბაღები. შემდეგ მითხრეს, რომ მიმემართა განათლების სამინისტროსთვის. იქაც დავრეკე და მითხრეს, რომ მომავალში, როდესაც კერძო ბაღებიც გაივლიან აკრედიტაციას, შემდგომში შეეხებათ. თუმცა აქამდე რაც მოხდა და დაფიქსირდა, ეს არავის არ ეხებოდა. შემდეგ ხარისხის მართვის ცენტრში დავრეკე, საიდანაც ჯანდაცვის სამინისტროში გადამამისამართეს. მოკლედ უამრავ ადგილას გადამამისამართეს და ერთადერთი რაც გავარკვიე ის არის, რომ ამ ბაღს არ აქვს არც ლიცენზია და არც აკრედიტაცია, უბრალოდ შემოსავლების სამსახურშია დარეგისტრირებული, რომ ეს ბიზნესი აწარმოოს და იმის იქით მისი გამკონტროლებელი ადამიანი არ არსებობს დედამიწის ზურგზე. წლების მერე, რომ გაივლის ბაღი აკრედიტაციას და მერე გააკონტროლებენ, ეს არ მაინტერესებს. იმიტომ, რომ უკვე დაფიქსირდა ძალიან ცუდი ფაქტი, რაზეც პასუხი არავინ არ აგო. არსებობს დაუსჯელობის სინდრომი. ამ ქალს არ ეშინია არავისი და აქედან გამომდინარე საერთოდ არ იღებენ პასუხისმგებლობას სხვისი შვილების სიცოცხლეზე."-წუხს ბავშვის დედა.
საბავშვო ბაღის ხელმძღვანელი სოფო სისუაშვილი ,,ქართლის ამბებთან'' საუბრისას აცხადებს: "ფაქტს არც ვადასტურებ და არც უარვყოფ. ჩემი პოზიცია ასეთია, რომ ამ საკითხზე კომენტარს არ ვაკეთებ."-აღნიშნა სოფო სისუაშვილმა.
ქალბატონი ,,ქართლის ამბებს"" უყვება, თუ როგორ გაიპარა მისი შვილი პირველად ბაგა-ბაღიდან, რაზეც პასუხისმგებლობა არც პედაგოგს და არც მის დირექტორს სოფო სისუაშვილს აუღია.
,,ჩემი შვილი არის ძალიან აქტიური და კომუნიკაბელური. მუდმივად სურს ბავშვებთან ურთიერთობა. ამიტომ გადავწყვიტე "სოფო ბებოს" ბაღში მიმეყვანა."-ამბობს მშობელი.
"ერთ დღესაც მივდივარ ბავშვის გამოსაყვანად და გზიდან დავინახე, რომ საპირისპირო მხარეს მოდის პატარა ბავშვი. გულში გამიელვა, რომ ეს ბავშვი ჩემს შვილს გავდა, თუმცა ვერ დავუშვი, რომ შეიძლებოდა ბავშვი ბაღიდან მარტო წამოსულიყო. ვიდრე მე ფაქტი გავიაზრე, ბავშვმა თავად მიცნო და ჩემკენ გამოიქცა. ხელში ავიყვანე და ისევ საბავშვო ბაღში მივბრუნდი, რომ გამეგო, რა მოხდა და ბავშვის ჩანთა წამომეღო სახლში. ამ დროს კი 5-6 წუთი გავიდა. ბაღში შევედი და მასწავლებელმა წაშლილი სახით რომ დამინახა, მე მკითხა-რა მოხდა? რა გჭირს?--ო. მან ისევ არ იცოდა, რომ ბაღიდან ბავშვი დაიკარგა. ამ ფაქტის შემდეგ, მე და ჩემი მეუღლე გავესაუბრეთ მასწავლებელსაც და სოფოსაც და კატეგორიულად გავაფრთხილეთ, რომ მსგავსი უყურადღებობა აღარ გამოევლინათ. მივიღეთ ათასი ბოდიში. მიუხედავად ამისა, მომხდარიდან ზუსტად 3 კვირაში იგივე განმეორდა." - იხსენებს მშობელი.
როგორც მშობელი ამბობს, 3 კვირის შემდეგ, 18 ივლისს ბაღიდან მის შვილთან ერთად ჯგუფელიც გაიპარა და ახლომდებარე სკვერში წავიდნენ სათამაშოდ.
"ამ დღეს ჩავდივარ ბაღში ისევ ბავშვის გამოსაყვანად, ეზოს კარი ღია დამხვდა. ჩემთვის უცნობ ასაკოვან ქალბატონს 3 ბავშვი ყავს ჩაბარებული, თან ტიროდა და ნერვიულობდა, ბაღიდან ბავშვები დაიკარგნენო. ვიკითხე ისევ ჩემი შვილი დაიკარგა-მეთქი? არ ვიცი, 2 ბავშვი დაიკარგაო. შეშინებულმა დავიწყე ტერიტორიის დათვალიერება. რა თქმა უნდა, ჩემი შვილი არსად იყო. გარეთ რომ გამოვედი, დავინახე მასწავლებელს ჩემი შვილი ხელში აყვანილი მოჰყავდა. ვკითხე ისევ ჩემი შვილი გაიპარა-მეთქი? "არა, არა სხვა ბავშვი"-ო და გააგრძელეს იმ ბავშვის ძებნა. მეორე დაკარგული ბავშვის დედამ დარეკა 112 ში. მოვიდა პატრულის 6-7 ეკიპაჟი. ამ დროს, როდესაც ბავშვს ეძებდნენ და ეძახდნენ, ერთ-ერთმა ადგილობრივმა მოიყვანა მეორე დაკარგული ბავშვი საბავშვო ბაღთან. პატრულის წასვლის შემდეგ, მეორე მშობელმა მოუბოდიშა ბაღის მფლობელს, რომ აფექტის მდგომარეობაში იყო და პატრული ამიტომ გამოიძახო." - ამბობს მშობელი და იხსენებს იმასაც, რომ სკვერში, სადაც მეორე ბავშვი იპოვეს, თავად წავიდა თვითმხილველების სანახავად.
" მას შემდეგ, რაც თვითმხილველებს გავესაუბრე, აღმოჩნდა, რომ ჩემი შვილი და მისი ჯგუფელი დაახლოებით 1 საათის განმავლობაში თამაშობდნენ სკვერში, შემდეგ სახლთან მისულა და მაღალ სართულზე რომ ვერ ამოვიდა, ისევ ბაღში დაბრუნდა, ამ დროს მასწავლებელი შეხვდა, ხელში აიყვანა და საბავშვო ბაღში დააბრუნა. ამის შემდეგ სკვერში იპოვეს მეორე დაკარგული ბავშვიც. ეს ფაქტი მეორე მშობელმა დამალა, თავის თავზე დაიბრალა, რომ თითქოს ბავშვი ბაღიდან კი არ დაიკარგა, არამედ მას გაეპარა."- იხსენებს ჩვენი რესპონდენტი.
მას შემდეგ, რაც ბავშვის დაკარგვის ფაქტის შესახებ, სოციალური ქსელის მეოშვეობით სხვადასხვა ჯგუფში დაწერა, დაუკავშირდა ბაღის სოფო სისუაშვილი და სთხოვა, რომ პოსტი წაეშალა და ბავშვი მის ბაღში დაებრუნებინა, რაზეც უარი მიიღო.
"როდესაც ფეისბუქზე გამოვაქვეყნე ბავშვის დაკარგვის ამბავი, ძალიან ბევრმა მომწერა პირად შეტყობინებაში, რომ "სოფო ბებოს" ბაღში ბავშვებზე ძალადობის ფაქტიც ყოფილა. სამწუხაროდ ამ ადამიანებს ამ ამბის გახმაურება არ სურთ და ჩუმად არიან. მომხდარზე პასუხს არავინ სთხოვს, ამიტომ აქვთ დაუსჯელობის სინდრომი"ამბობს ბავშვის მშობელი.
ბავშვის დედა ცდილობს დაუკავშირდეს ვინმეს, ვისაც შეუძლია კერძო ბაღებში არსებული მძიმე მდგომარეობა გააკონტროლოს, თუმცა უშედეგოდ.
"ამ საკითხში გამოუცდელი ვარ. არც მქონია მსგავს საქმესთან შეხება და გზადაგზა ვცდილობ გავარკვიო, ვის ეხება კერძო ბაღების საქმე რეგიონებში. სამწუხაროდ, ამ ეტაპზე ვისაც მივმართე ყველა თავიდან მიშორებს ტექსტით, რომ მათ ეს არ ეხებათ. მივმართე გორის მერიას. ასევე მივმართე, ბაღების გაერთიანებას და მათ თქვეს, რომ კერძო ბაღები არ ეხებათ და ეხებათ მხოლოდ საჯარო ბაღები. შემდეგ მითხრეს, რომ მიმემართა განათლების სამინისტროსთვის. იქაც დავრეკე და მითხრეს, რომ მომავალში, როდესაც კერძო ბაღებიც გაივლიან აკრედიტაციას, შემდგომში შეეხებათ. თუმცა აქამდე რაც მოხდა და დაფიქსირდა, ეს არავის არ ეხებოდა. შემდეგ ხარისხის მართვის ცენტრში დავრეკე, საიდანაც ჯანდაცვის სამინისტროში გადამამისამართეს. მოკლედ უამრავ ადგილას გადამამისამართეს და ერთადერთი რაც გავარკვიე ის არის, რომ ამ ბაღს არ აქვს არც ლიცენზია და არც აკრედიტაცია, უბრალოდ შემოსავლების სამსახურშია დარეგისტრირებული, რომ ეს ბიზნესი აწარმოოს და იმის იქით მისი გამკონტროლებელი ადამიანი არ არსებობს დედამიწის ზურგზე. წლების მერე, რომ გაივლის ბაღი აკრედიტაციას და მერე გააკონტროლებენ, ეს არ მაინტერესებს. იმიტომ, რომ უკვე დაფიქსირდა ძალიან ცუდი ფაქტი, რაზეც პასუხი არავინ არ აგო. არსებობს დაუსჯელობის სინდრომი. ამ ქალს არ ეშინია არავისი და აქედან გამომდინარე საერთოდ არ იღებენ პასუხისმგებლობას სხვისი შვილების სიცოცხლეზე."-წუხს ბავშვის დედა.
საბავშვო ბაღის ხელმძღვანელი სოფო სისუაშვილი ,,ქართლის ამბებთან'' საუბრისას აცხადებს: "ფაქტს არც ვადასტურებ და არც უარვყოფ. ჩემი პოზიცია ასეთია, რომ ამ საკითხზე კომენტარს არ ვაკეთებ."-აღნიშნა სოფო სისუაშვილმა.
ამავე კატეგორიაში

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.

შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე
მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.
„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.

„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე
ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.
„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი
როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში
საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ
მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე,
სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა
პროფესიებს.”
ნინო, თავის ცოდნასა და
გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს,
რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად
ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.
“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის
სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას
ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების
გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს
უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ
უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის
ასაკს იყო მიღწეული.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან,
მიხარია,
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.


ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები