რედაქტორის რჩევით
კალენდარი
|
ახალი ამბები
როგორ შენდებოდა გორის ძველი უბანი (Photo-ისტორია)
საქართველოს მთავრობამ 2012 წლის 8 თებერვალს 7,9
მლნ ლარი გორისთვის გამოყო. ამ თანხით, ქალაქის ძველი,
ციხისუბანი გარემონტდა.
პროექტი 58 საცხოვრებელი სახლისა და ქუჩების რეაბილიტაციას
ითვალისწინებდა.
მთავრობის განკარგულების საფუძველზე გორის მუნიციპალიტეტმა 2012 წელს გამარტივებული შესყიდვის საშუალებით, 9 ხელშეკრულება გააფორმა - 7 ხელშეკრულება ,,სამშენებლო ტრესტი #3" - თან და 2 ხელშეკრულება შპს ,,იბოლიასთან". პირველის დირექტორია ვახტანგ ყანჩაველი, ხოლო მეორის - იოსებ მაკრახიძე. ორივე ცოტა ხანში დაიჭირეს და საპროცესო შეთანხმებისა და თანხის გადახდის შემდეგ გაათავისუფლეს.
ხელისუფლებაში ,,ქართული ოცნების" მოსვლის შემდეგ, 2014 წელს, დაიწყო გახარჯული 7,8 მლნ ლარის შესწავლა. აუდიტმა დაადგინა, რომ მშენებლობის პროცესში და საპროექტო დოკუმენტაციის კორექტირების დროს, სამშენებლო მასალების რაოდენობა შემცირდა. მიუხედავად, სამშენებლო მასალების შეკვეცისა, ერთ-ერთ კომპანიას ხელშეკრულების ღირებულება არ შეუმცირდა.
სამუშაოების დაჩქარებული ტემპებით ჩატარების მოტივით, მუნიციპალიტეტმა კომპანიებს ავანსად საერთო ღირებულების 98% ( 7 355 400 ლარი) გადაურიცხა. აუდიტის შეფასებით, ხელშეკრულებები წინასწარი ანგარიშსწორების პირობას არ ითვალისწინებდა და არც საბანკო გარანტიები იყო წარდგენილი. პირიქით, თანხები ეტაპობრივად უნდა გადარიცხულიყო.
აუდიტმა განსაკუთრებული ყურადღება სამუშაოების შესრულების ვადების დაცვას მიაქცია. კომპანიებს სამუშაოები 2012 წლის 1 მაისს და 20 ივნისს უნდა დაესრულებინათ, თუმცა გათვალისწინებული ვადების დაცვა ვერ მოახერხეს.
წერილობით მიმართვებში კომპანიების წარმომადგენლები, ვადების გაგრძელების მიზეზად, სამუშაოების მოცულობის და ფასების ზრდას ასახელებდნენ. მაშინდელმა გამგებელმა კომპანიებს პირგასამტეხელო არ დააკისრა და სამუშაოების დასრულების ვადად 2012 წლის 1 სექტემბერი მიუთითა.
,,მუნიციპალიტეტის მიერ პირგასამტეხელოს დარიცხვის შემთხვევაში ტრესტი #3-ის სანქციის ოდენობა 682 800 ლარი იქნებოდა, ხოლო შპს ,,იბოლიასთვის" - 61 500 ლარი." - აღნიშნავს სახელმწიფო აუდიტი.
სამუშაოების დაგვიანებისთვის მუნიციპალიტეტმა ზედმეტად გასწია მოსახლეობისთვის ბინის ქირავნობის ხარჯი, რაც დაახლოებით დამატებით 33 000 ლარს შეადგენს. გარდა ამისა, დოკუმენტებით ირკვევა, რომ ჩატარებული სამუშაოების ექსპერტიზის ხარჯები 116 00 ლარი მუნიციპალიტეტმა გაიღო. ხელშეკრულების პირობების მიხედვით, ექსპერტიზების ჩატარება კომპანიებს საკუთარი სახსრებით უნდა უზრუნველეყოთ.
,,აღსანიშნავია ის ფაქტი, რომ მუნიციპალიტეტმა შეისყიდა და ჩაიბარა ისეთი ტიპის საპროექტო-სახარჯთაღრიცხვო დოკუმენტაცია, რომელიც შეიცავდა ხარვეზს სამუშაოების რეალური შემადგენლობის შესახებ, ამასთან ზუსტად არ იყო განსაზღვრული ერთეულის ღირებულებები." - წერს აუდიტი.
მთავრობის განკარგულების საფუძველზე გორის მუნიციპალიტეტმა 2012 წელს გამარტივებული შესყიდვის საშუალებით, 9 ხელშეკრულება გააფორმა - 7 ხელშეკრულება ,,სამშენებლო ტრესტი #3" - თან და 2 ხელშეკრულება შპს ,,იბოლიასთან". პირველის დირექტორია ვახტანგ ყანჩაველი, ხოლო მეორის - იოსებ მაკრახიძე. ორივე ცოტა ხანში დაიჭირეს და საპროცესო შეთანხმებისა და თანხის გადახდის შემდეგ გაათავისუფლეს.
ხელისუფლებაში ,,ქართული ოცნების" მოსვლის შემდეგ, 2014 წელს, დაიწყო გახარჯული 7,8 მლნ ლარის შესწავლა. აუდიტმა დაადგინა, რომ მშენებლობის პროცესში და საპროექტო დოკუმენტაციის კორექტირების დროს, სამშენებლო მასალების რაოდენობა შემცირდა. მიუხედავად, სამშენებლო მასალების შეკვეცისა, ერთ-ერთ კომპანიას ხელშეკრულების ღირებულება არ შეუმცირდა.
სამუშაოების დაჩქარებული ტემპებით ჩატარების მოტივით, მუნიციპალიტეტმა კომპანიებს ავანსად საერთო ღირებულების 98% ( 7 355 400 ლარი) გადაურიცხა. აუდიტის შეფასებით, ხელშეკრულებები წინასწარი ანგარიშსწორების პირობას არ ითვალისწინებდა და არც საბანკო გარანტიები იყო წარდგენილი. პირიქით, თანხები ეტაპობრივად უნდა გადარიცხულიყო.
აუდიტმა განსაკუთრებული ყურადღება სამუშაოების შესრულების ვადების დაცვას მიაქცია. კომპანიებს სამუშაოები 2012 წლის 1 მაისს და 20 ივნისს უნდა დაესრულებინათ, თუმცა გათვალისწინებული ვადების დაცვა ვერ მოახერხეს.
წერილობით მიმართვებში კომპანიების წარმომადგენლები, ვადების გაგრძელების მიზეზად, სამუშაოების მოცულობის და ფასების ზრდას ასახელებდნენ. მაშინდელმა გამგებელმა კომპანიებს პირგასამტეხელო არ დააკისრა და სამუშაოების დასრულების ვადად 2012 წლის 1 სექტემბერი მიუთითა.
,,მუნიციპალიტეტის მიერ პირგასამტეხელოს დარიცხვის შემთხვევაში ტრესტი #3-ის სანქციის ოდენობა 682 800 ლარი იქნებოდა, ხოლო შპს ,,იბოლიასთვის" - 61 500 ლარი." - აღნიშნავს სახელმწიფო აუდიტი.
სამუშაოების დაგვიანებისთვის მუნიციპალიტეტმა ზედმეტად გასწია მოსახლეობისთვის ბინის ქირავნობის ხარჯი, რაც დაახლოებით დამატებით 33 000 ლარს შეადგენს. გარდა ამისა, დოკუმენტებით ირკვევა, რომ ჩატარებული სამუშაოების ექსპერტიზის ხარჯები 116 00 ლარი მუნიციპალიტეტმა გაიღო. ხელშეკრულების პირობების მიხედვით, ექსპერტიზების ჩატარება კომპანიებს საკუთარი სახსრებით უნდა უზრუნველეყოთ.
,,აღსანიშნავია ის ფაქტი, რომ მუნიციპალიტეტმა შეისყიდა და ჩაიბარა ისეთი ტიპის საპროექტო-სახარჯთაღრიცხვო დოკუმენტაცია, რომელიც შეიცავდა ხარვეზს სამუშაოების რეალური შემადგენლობის შესახებ, ამასთან ზუსტად არ იყო განსაზღვრული ერთეულის ღირებულებები." - წერს აუდიტი.
ამავე კატეგორიაში

არასამთავრობო ორგანიზაციების განცხადებით, ალან ყაყიტაშვილი წამების
მსხვერპლია.

2025 წლს 17 აპრილს, მოსამართლე დავით პაპუაშვილმა გორის მერიას
სამუშაოების შეჩერება მოსთხოვა

2025 წლის ივნისიდან შიდა ქართლის პოლიციის დეპარტამენტის უფროსად

ცხოველთა დამცველების მტკიცებით, გორის მუნიციპალურ თავშესაფრიდან
,,გაჩუქებული'' ძაღლები რუსეთში მიჰყავთ.

საქსტატის ცნობით, 2024 წელს, შიდა ქართლში უმუშევრობის დონე 2.2 %-ით
შემცირდა და 14.3 % შეადგინა.
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის
ასაკს იყო მიღწეული.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან,
მიხარია,
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.


ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები