რედაქტორის რჩევით
კალენდარი
«« ივლისი 2025 »»
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 123
ახალი ამბები
,,ფეიკ ნიუსების“ გავლენა მკითხველზე - კვლევის შედეგებში შიდა ქართლის მონაცემებიც მოხვდა
ყალბი ამბების მიღების შემდეგ, გამოკითხულ რეპოდენტების უმრავლესობამ მიიჩნია, რომ ვირუსები და ეპიდემიები ლაბორატორიულ ჩარევებს უკავშირდება.

ამის შესახებ იმ კვლევაშია საუბარი, რომელიც მედიის განვითარების ფონდმა მოამზადა. ,,ანეკდოტური მტკიცებულებების კვლევა“ - ასე ქვია ანგარიშს, რომელიც დღეს გამოქვეყნდა. სპეციალურად შერჩეულ 139 რესპონდენტს შორის ქალაქ გორისა და წეროვანის დევნილთა დასახლებაში მცხოვრებლებიც მოხვდნენ.

,,ფეიკ ნიუსები“ ვირუსების შესახებ

კვლევის თანახმად, აღნიშნული რესპოდენტები ფიქრობენ, რომ ვირუსებითა და ეპიდემიებით გამოწვეული ფიზიკური საფრთხეების შესახებ, შიშები უკავშირდება, როგორც ეკოლოგიურ დაბინძურებას ასევე ლაბორატორიულ ჩარევას.

შეკითხვაზე, თუ რა იწვევს ვირუსებს/ეპიდემიებს უმრავლესობამ (55) განაცხადა, რომ შესაძლოა მიზეზი როგორც ეკოლოგიის დაბინძურება, ასევე ლაბორატორიული ჩარევაც ყოფილიყო, რაშიც ისინი ვირუსების ლაბორატორიულად გამოყვანას გულისხმობდნენ; ეკოლოგიის დაბინძურება გამომწვევ მიზეზად მხოლოდ 44 რესპონდენტმა დაასახელა, ხოლო ისინი, ვისაც ცალსახად სჯერა, რომ ვირუსები ლაბორატორიულად გამოჰყავთ, 34 იყო.

გორში (10) და ხულოში (9) ყველაზე მეტმა რესპონდენტმა თქვა, რომ ვირუსების გამომწვევი მიზეზი, როგორც ეკოლოგიის დაბინძურება, ასევე ვირუსების ლაბორატორიულად გამოყვანა იყო.

ვირუსებზე კონსპირაციებს დამაჯერებლად ხშირად პედაგოგებიც მიიჩნევდნენ. ერთ-ერთმა რესპონდენტმა გორიდან ისიც კი აღნიშნა, რომ ვირუსების ლაბორატორიულად გამოყვანის შესახებ ინფორმაცია მას სკოლიდან ჰქონდა:

სტუდენტი, გორი, (20 წლის, მდედრობითი): …”თან ბიოლოგიის მასწავლებელი სულ ამას მეუბნებოდა, რო ლაბორატორიულად კეთდება ეს”.

სოციოლოგი, წეროვანი, (26 წლის, ქალი): “მიზანმიმართულიც შეიძლება იყოს იმიტომ, რომ იმდენად გაიზარდა მოსახლეობა დედამიწაზე, რომ არ ვიცი”.

ფინანსისტი, წეროვანი, (26 წელი, კაცი): “ფაროსანაც ხელოვნურად შემოიყვანეს და ამის თქმის მიზეზი ერთი ის გვაქვს, რომ ლოგიკურად თურქეთის ბაზართან შედარებით თხილის ბიზნესი საქართველოში პოპულარული რომ გახდა ... ანუ იმის წინაპირობა იყო, რომ გაუსწრებდა და შემდეგ მოხდა ეს ამბავი”...

არასამთავრობო ორგანიზაციის წარმომადგენელი, წეროვანი (23 წლის, ქალი): “იგივე თუნდაც C ჰეპატიტის პროგრამები, რაც არის ხოლმე, თავიდან უბრალოდ იტესტება და შენ ხარ ექსპერიმენტის ნაწილი. ჩვენს ქვეყანაშიც, თავიდან, როგორც ვიცი, ეს C ჰეპატიტის აცრის პროგრამები რომ იყო ექსპერიმენტის ნაწილი და იდეაში უფასოდ კი გვაწვდიდნენ, მაგრამ გვაწვდიდნენ თავინთი მიზნებიდან გამოდმიანრე, რომ მერე ემკურნალათ ამ დაავადებისთვის.”

ნატო და რუსეთი

შედარებით ნაკლებ მოწყვლადები აღმოჩნდნენ რესპონდენტები ომის საფრთხის მიმართ. კითხვაზე - ნატოს ხშირი ძახილით ვახდენთ თუ არა რუსეთის პროვოცირებას - რესპონდენტთა დიდმა უმრავლესობამ (90) განაცხადა, რომ ნატოს ძახილით ომი არ იწყება და რომ რუსეთს რეგიონში თავისი ინტერესები აქვს. 139-დან მხოლოდ 31 რესპონდენტი მიიჩნევს, რომ ნატოში ინტეგრირება რუსეთის პროვოცირების ტოლფასია; შედარებით მცირე რაოდენობა თვლის, რომ რუსეთსაც საკუთარი ინტერესები ამოძრავებს და დასავლეთსაც (7) და რომ რუსეთისგან საქართველო ბევრ სარგებელს იღებს (6). მხოლო 5 რესპონდენტს არ ჰქონდა პასუხი აღნიშნულ კითხვაზე. ყველაზე მაღალი მონაცემები მათი, ვინც ფიქრობს, რომ ნატო რუსეთის პროვოცირებას ნიშნავს, ხულოში (7), ახალქალაქსა (6) და ყვარელში დაფიქსირდა (5).

საქართველოს საზღვრებს ყველაზე მეტად რომელი ქვეყანა ერჩის?

რესპონდენტთა უმრავლესობამ (64) ცალსახად რუსეთი დააასახელა; ამასთანავე როგორც დიაგრამა 5-ზე ჩანს, რუსეთი საფრთხეების ჩამონათვალში ყველა სხვა მეზობელ ქვეყანასთან ერთადაც ფიგურირებს. 139- დან 28 რესპონდენტმა განაცხადა, რომ საქართველოს საზღვრებს საფრთხეს ოთხივე მეზობელი (რუსეთი, აზერბაიჯანი, თურქეთი, სომხეთი) უქმნის. ცალკე აღებული თურქეთი საფრთხედ 6-მა, ხოლო აზერბაიჯანი 1-მა რესპონდენტმა დაასახელა.

ამასთანავე ორივე ქვეყანა სხვა მეზობლებთან ერთად ფიგურირებდა საფრთხეების ჩამონათვალში. ერთმა რესპონდენტმა რუსეთთან ერთად საქართველოს საზღვრებისთვის საფრთხედ ევროპა და ამერიკაც დაასახელა, ხოლო 6-ს ამ კითხვაზე პასუხი არ ჰქონდა. როგორც დიაგრამაზე ჩანს, ყველაზე ნაკლებად ახალაქალაქში საფრთხედ რუსეთს (2) ასახელებენ, შედარებით მეტად - თურქეთს (4). მხოლოდ რუსეთი საფრთხედ ყველაზე მეტმა რესპონდენტმა ახალციხეში (11), გორში (11), თელავში (10) და ყვარელში (10) დაასახელა.
ოთხივე მეზობელ ქვეყანას საფრთხედ კი ყველაზე მეტად ხულოსა (6) და წეროვანში (6) თვლიან.

რუსული და ევროპული ბაზრის შედარება

რუსული და ევროპული ბაზრის შედარება დროს, ისინი, ვინც ევროპულ ბაზარს სკეპტიკურად ეკიდება, 2 მიზეზს ასახელებდა: 1. ევროპა და ამერიკა შორსაა, რუსული ბაზარი ახლოა და ნაცნობია; 2. რუსული ბაზარი უფრო მარტივია.

რესპონდენტთა უმეტესობა ყურადღებას ამახვილებდა იმ საინფორმაციო ქაოსზე, რომელიც დღეს შექმნილია და ზოგად უნდობლობას იწვევს ნებისმიერი ინფორმაციის მიმართ: ისტორიკოსი, წეროვანი (33 წლის, ქალი): “მე რომ მართალი მგონია, ყალბია, ან პირიქით, რაღაცა რომ ყალბი მგონია, ის მართალია”.

ჟურნალისტი, წეროვანი (41 წლის, ქალი): “ზოგადად, სულ ფეიქ ნიუსები მგონია და ყველაფერს ვუყურებ ეჭვის თვალით. სიმართლესაც ყალბად აღვიქვამ”.

რესპონდენტენტთა ნაწილმა ხაზი გაუსვა იმასაც, რომ ყალბი ინფორმაციის გავრცელება რუსეთის მიზნებს უკავშირდება, რომელიც ერთი მხრივ, დასავლეთის დემონიზებას, ხოლო მეორე მხრივ, რუსეთის მიმართ კეთილგანწყობის შექმნას ისახავს მიზნად.
უფროს ასაკობრივ ჯგუფებში კი ითქვა, რომ ისინი ინფორმაციას პირად გამოცდილებაზე დაყრდნობით აფასებენ.

ფილოლოგი, ხულო (42 წლის, ქალი): “უკვე დავისწავლეთ, რომ რომელი არის ყალბი ნიუსი და რომელი არა და სათაურით ვხვდები, ღირს თუ არა შესვლა.”

პენსიონერი, გორი (65 წლის, კაცი): “რაც კაცობრიობა არსებობს, სიყალბეც იქნება, სიმართლეც იქნება… იმიტო, რო თავისუფალი პრესაა, ყევლას აქვს აზრისა და სიტყვის თავისუფლება. რომ წაიკითხავ, მერე შენ შენი აზრით უნდა მიხვდე, რო დარწმუნდე, რო ესმართალი არის თუ არ არის მართალი”.


იხ. უფრო ვრცლად

ანეკდოტური მტკიცებულებების კვლევა


Print E-mail
FaceBook Twitter

სტატიის გამოყენების პირობები

ამავე კატეგორიაში
სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ
პათოლოგიას აერთიანებს.

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

17:14 / 10.07.2025
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19 წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
13:27 / 10.07.2025
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო პროდუქტი
13:58 / 09.07.2025
დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

14:07 / 04.07.2025
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით
მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ
დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე

მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.



„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი.

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე


მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე 8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება, ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში, დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის პოლიტიკას.


„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა, მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ. ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად, ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში, შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე, სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა პროფესიებს.”

ნინო, თავის ცოდნასა და გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს, რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.

“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”

 

 

13:26 / 04.07.2025
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის ასაკს იყო მიღწეული.
"სოფელში არაფერია. აქ არავინ არის. მხოლოდ ერთი ბიჭი, მაგისი დედა და მე ვართ.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან, მიხარია,


საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.