რედაქტორის რჩევით
კალენდარი
«« ივლისი 2025 »»
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 123
ახალი ამბები
გურამ ვაშაკიძე - ჟურნალისტი გორიდან, რომელიც მოვლენებს 1958 წლიდან აშუქებს
,,ვილისმა ქოშინით აათავა ციცაბო აღმართი. ქვემოთ დარჩა ნადარბაზევის ტბა. აგერ უკვე მესამე თვეა გვალვა გრძელდება ქართლში, ცაზე, პოეტის თქმის არ იყოს, ჩიბუხში ჩასადები ღრუბელიც არ ჩანს და რა აავსებს ნადარბაზევს. ან კი რა წყლის გაცემა შეუძლია დამშრალ, დაგვალულ წაყალსაცავს“

ასე იწყება ერთ-ერთი სტატია, რომელიც 90-იან წლებში გურამ ვაშაკიძემ რეპორტაჟის სახით დაწერა. ის იმ პრობლემებს შეეხო, რომელიც კოოპერატიული სასოფლო მეურნეობების შექმნის დროს წარმოიშვა. მისი ცნობით, 1994 წელს მხვნელ-მთესველებს არ მოსწონდა, როდესაც შრომის ანაზღაურებას ნატურით იღებდნენ. არამედ, მათ სურდათ, რომ შემოსავალი ნაღდი ფულის სახით მიეღოთ.

,,დავა პრინციპულ ფაზაში არ შესულა. ორივე მხარე ჯერ მოთელვას გადის“ - ასკვნის რეპორტაჟის ავტორი.

,,ზარია ვოსტოკი" და კომუნისტი"

დაიბადა თბილისში და სკოლაც იქ დაამთავრა. ის გორში ცხოვრობს და ჟურნალისტად 62 წელია მუშაობს. ,,ოღონდ ბიოგრაფიას ნუ მომაყოლებთ“ - გვითხრა ღიმილით გურამ ვაშაკიძემ.

მისი სახლის სიახლოვეს არსებობდა გაზეთ ,,სამგორის“ სტამბა. მოსწავლეობის პერიოდში ხშირად ამ სტამბას სტუმრობდა.

,, ჟურნალისტის პროფესიით სწორედ მაშინ დავინტერესდი. თანატოლებთან ერთად ჩავდიოდი ამ სტამბაში და ვათვალიერებდი. სკოლაში კი ძალიან ბევრს ვკითხულობდი, შემიძლია, ვთქვა, რომ თუკი რაიმეს მივაღწიე, ეს სწორედ წიგნის კითხვის შედეგია“ - ამბობს გურამ ვაშაკიძე.

თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ისტორიის ფაკულტეტი 1958 წელს დაამთავრა. იმავე წელს გაზეთ ,,ზარია ვოსტოკის“ კორესპონდენტად დაიწყო მუშაობა.

,,ამ გაზეთში ვმუშაობდი დიდ ხანს. ნებისმიერ თემას ვაშუქებდი. ჟურნალისტი თუ ხარ, უნდა შეგეძლოს ნებისმიერ თემაზე მუშაობა. ამისათვის გჭირდება განათლება. თუ განათლება არ გაქვს, ძალიან დაიტანჯები. როგორც ჩანს, ჩემ მუშაობას აკვირდებოდნენ და თვლიდნენ, რომ კარგად ვმუშაობდო. გაზეთ კომუნისტის მთავარმა რედაქტორმა შემომთავაზა, ჩემთან გადმოდი სამუშაო. ბუნებრივია, დავთანხმდი. ეს იყო 70-იანი წლების დასაწყისი“ - ამბობს გურამ ვაშაკიძე.



მისი კარიერა ,,ზარია ვოსტოკიდან“ დაიწყო, ,,კომუნისტით“ გაგრძელდა და, ჯანმრთელობის პრობლემების მიუხედავად, ამ დრომდე ,,საქართველოს რესპუბლიკის“ რეგიონალურ კორესპონდენტად ითვლება.

,,ახლაც მთხოვენ ხოლმე, რომ მოვამზადო რაიმე მასალა. შემიძლია ვთქვა, რომ კიდევ შემიძლია მუშაობა“ - კვლავაც ღიმილით გვპასუხობს.

,,კომუნისტის“ კორესპონდენტი მუშაობდა შიდა ქართლის, იმერეთისა და მცხეთა-მთიანეთის რეგიონებში.

,,საკმაოდ, საინტერესო იყო გორში მუშაობა. აქ მე მაშინვე დამხვდა ჟურნალისტთა ძლიერი რაზმი. მახსოვს, შოთა მახარობლიძე. ის ომში იყო ნამყოფი და ჯერ კიდევ ომის პერიოდში წერდა სტატიებს. ომის შემდეგ გააგრძელა მუშაობა. რაიკომის მდივანიც გახდა. არ შემიძლია არ გავიხსენო გივი ცერაძე, უნიჭიერესი ჟურნალისტი. მუშაობდა ადგილობრივი გაზეთის რედაქტორად. შემდგომი თაობა - ჯემალ ინჯია, ზაურ წაქაძე, ოლია ბრაგვაძე. 90-იან წლებში ძალიან კარგი კადრი გამოჩნდა ლამარა შაყულაშვილის სახით.“ - იხსენებს გურამ ვაშაკიძე.

იყო თუ არა ცენზურა? - ვკითხეთ. ,,რა თქმა უნდა“- გვიპასუხა და გაიცინა. ,,ვერ ვიტყვი, რომ გვზღუდავდნენ, მაგრამ პურს ჭამდნენ ცენზურით“ - განმარტა მოკლედ.

სიტუაცია რადიკალურად შეიცვალა 1990-იან წლებში, როდესაც გაზეთი ,,კომუნისტი“ გაუქმდა და ,,საქართველოს რესპუბლიკა“ დაარსდა.

,,მე ამ პერიოდს შევადარებდი იცით რა მომენტს? პრესა ისე გათავისუფლდა, საქონელი რომ ბაგაზე იყო დაბმბული დიდი ხანი და რომ აუშვებენ. აი, ასე მოხდა თითქმის. ვისაც რა უნდოდა, მერე იმას წერდა. მაგრამ მე თუ მკითხავთ, ჟურნალისტი უნდა იყოს ნაკითხი. თუ ნაკითხი არ ხარ, დაგტანჯავს ეს პროფესია“ - ამბობს ჩვენი რესპონდენტი.
Print E-mail
FaceBook Twitter

სტატიის გამოყენების პირობები

ამავე კატეგორიაში
სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ
პათოლოგიას აერთიანებს.

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

17:14 / 10.07.2025
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19 წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
13:27 / 10.07.2025
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო პროდუქტი
13:58 / 09.07.2025
დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

14:07 / 04.07.2025
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით
მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ
დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე

მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.



„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი.

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე


მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე 8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება, ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში, დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის პოლიტიკას.


„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა, მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ. ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად, ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში, შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე, სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა პროფესიებს.”

ნინო, თავის ცოდნასა და გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს, რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.

“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”

 

 

13:26 / 04.07.2025
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის ასაკს იყო მიღწეული.
"სოფელში არაფერია. აქ არავინ არის. მხოლოდ ერთი ბიჭი, მაგისი დედა და მე ვართ.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან, მიხარია,


საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.