რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
როგორ გაჩნდა ახალი სასწავლო სივრცე ხაშურის #1 სკოლაში
ხაშურის პირველი საჯარო სკოლის მიერ გამოქვეყნებულ ერთ-ერთ ფოტოს,
რომელზეც აღბეჭდილია სკოლის
ეზოში მოწყობილი სასწავლო სივრცე დიდი
გამოხმაურება მოჰყვა სოციალურ ქსელში.
სოციალური ქსელის ზოგიერთმა მომხმარებლებმა სკოლის ადმინისტრაცის იდეა მოუწონეს, ზოგმა კი დაუწუნა.
იდეის ავტორი, ხაშურის საჯარო სკოლის დირექტორ მორის დანდურიშვილს განმარტავს, რომ აღნიშნული სივრცე ერთი წლის წინ მოაწყო, მაშინ, როდესაც ჯერ კიდევ არ იყო კორონავირუსი გავრცელებული და მასწავლებლები და მოსწავლეები აქტიურად იყენებენ:
,,მადლობა საინფორმაციო სააგენტოებს, რომ გააშუქეს ეს ამბავი, მაგრამ ხალხმა არასწორად გაიგო, რადგან ეს გახლავთ ჩვენი სკოლის ერთ-ერთი ფოტო, იმ უამრავი ფოტოებიდან, რომელიც გუშინ გამოვაქვეყნე სოციალურ ქსელში. გაოცებული ვარ ისეთი აჟიოტაჟო მოყვა ამ ყველაფერს, გეგონება მხოლოდ ამ ერთ სივრცეზე ვართ დამოკიდებული. საკლასო ოთახებში მერხების დისტანციის დაცვით განლაგების გარდა, ერთ-ერთი სასწავლო სივრცე სკოლის ეზოში გვაქვს მოწყობილი. ჩემს მიერ გამოქვეყნებული ფოტოები ასახავდა სკოლის მზადყოფნას სასწავლო პროცესის დაწყებისთვის." - ამბობს სკოლის დირექტორი მორის დანდურიშვილი.
მისი თქმით, ეს სივრცე არ მოწყობილა ახლა:
,,შარშანაც გვქონდა, მაშინ სულ არ იყო კორონავირუსი და იყენებდნენ მასწავლებლები და მოსწავლეები სურვილისამებრ. ახლა მხოლოდ დავამატეთ დაფა და სკამები დავალაგეთ ერთ მეტრის დაშორებით ერთმანეთისგან. ასევე ვაპირებდით 15 სექტემბერს ამ სივრცეში დავხვდეთ პირველკლასელებს და საჩუქრად გადავცეთ ნოუთბუქები და სახელმძღვანელოები. ეს არ არის განკუთვნილი, რომელიმე კონკრეტული კლასისთვის. მისი გამოყენება ყველას შეუძლია სანამ კარგი ამინდებია. სკამებს რაც შეეხება, არის ძველი და წყალგამძლე, ასე რომ არ ვაზიანებთ სახელმწიფო ქონებას. ჩვენი სკოლა საერთოდ არ გადასულა დისტანციურ სწალებაზე, რადგან სრულად აკმაყოდილებს დადგენილ ნორმებს. 24 კლასი გყვავს და ოცდაოთხივე კლასი ისწავლის თავისივე საკლასო ოთახში ყველა რეგულაციის გათვალისწინებით", - გვითხრა სკოლის დირექტორმა მორის დანდურიშვილმა.
სოციალური ქსელის ზოგიერთმა მომხმარებლებმა სკოლის ადმინისტრაცის იდეა მოუწონეს, ზოგმა კი დაუწუნა.
იდეის ავტორი, ხაშურის საჯარო სკოლის დირექტორ მორის დანდურიშვილს განმარტავს, რომ აღნიშნული სივრცე ერთი წლის წინ მოაწყო, მაშინ, როდესაც ჯერ კიდევ არ იყო კორონავირუსი გავრცელებული და მასწავლებლები და მოსწავლეები აქტიურად იყენებენ:
,,მადლობა საინფორმაციო სააგენტოებს, რომ გააშუქეს ეს ამბავი, მაგრამ ხალხმა არასწორად გაიგო, რადგან ეს გახლავთ ჩვენი სკოლის ერთ-ერთი ფოტო, იმ უამრავი ფოტოებიდან, რომელიც გუშინ გამოვაქვეყნე სოციალურ ქსელში. გაოცებული ვარ ისეთი აჟიოტაჟო მოყვა ამ ყველაფერს, გეგონება მხოლოდ ამ ერთ სივრცეზე ვართ დამოკიდებული. საკლასო ოთახებში მერხების დისტანციის დაცვით განლაგების გარდა, ერთ-ერთი სასწავლო სივრცე სკოლის ეზოში გვაქვს მოწყობილი. ჩემს მიერ გამოქვეყნებული ფოტოები ასახავდა სკოლის მზადყოფნას სასწავლო პროცესის დაწყებისთვის." - ამბობს სკოლის დირექტორი მორის დანდურიშვილი.
მისი თქმით, ეს სივრცე არ მოწყობილა ახლა:
,,შარშანაც გვქონდა, მაშინ სულ არ იყო კორონავირუსი და იყენებდნენ მასწავლებლები და მოსწავლეები სურვილისამებრ. ახლა მხოლოდ დავამატეთ დაფა და სკამები დავალაგეთ ერთ მეტრის დაშორებით ერთმანეთისგან. ასევე ვაპირებდით 15 სექტემბერს ამ სივრცეში დავხვდეთ პირველკლასელებს და საჩუქრად გადავცეთ ნოუთბუქები და სახელმძღვანელოები. ეს არ არის განკუთვნილი, რომელიმე კონკრეტული კლასისთვის. მისი გამოყენება ყველას შეუძლია სანამ კარგი ამინდებია. სკამებს რაც შეეხება, არის ძველი და წყალგამძლე, ასე რომ არ ვაზიანებთ სახელმწიფო ქონებას. ჩვენი სკოლა საერთოდ არ გადასულა დისტანციურ სწალებაზე, რადგან სრულად აკმაყოდილებს დადგენილ ნორმებს. 24 კლასი გყვავს და ოცდაოთხივე კლასი ისწავლის თავისივე საკლასო ოთახში ყველა რეგულაციის გათვალისწინებით", - გვითხრა სკოლის დირექტორმა მორის დანდურიშვილმა.

ამავე კატეგორიაში

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.

შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე
მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.
„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.

„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე
ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.
„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი
როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში
საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ
მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე,
სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა
პროფესიებს.”
ნინო, თავის ცოდნასა და
გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს,
რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად
ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.
“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის
სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას
ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების
გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს
უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ
უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის
ასაკს იყო მიღწეული.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან,
მიხარია,
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.


ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები