რედაქტორის რჩევით
კალენდარი
«« მარტი 2024 »»
26272829 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
ახალი ამბები
უახლოეს 10 წელიწადში ქალაქ გორში დამატებით 4 სკოლის მშენებლობა მოიაზრება
სამომავლო გათვლებით, ქალაქ გორში, დამატებით 4 სკოლის მშენებლობა მოიაზრება, რომლისთვისაც გამოიყოფა 12 ჰა მიწის ფართობი. ამის შესახებ ქალაქის განაშენიანების გეგმის პროქტში წერია, რომელიც ექსპერტებმა შეიმუშავეს. გეგმა გათვლილია 2030 წლამდე პერიოდზე.

დოკუმენტში წერია, რომ ზოგიერთი მოქმედი სკოლა ვერ აკმაყოფილებს სტანდარტებს და საჭიროა მათი გამოცვლა.

მაგალითად, N2 სკოლა უმჯობესია გადაკეთდეს ბაღად და N2 სკოლისთვის მოიძებნოს ალტერნატიული დიდი ზომის ტერიტორია. ასევე, არის ცენტრალური სკოლები, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა გაცილებით მეტია სკოლის მიმდებარედ მცხოვრები სასკოლო ასაკის ბავშვების რაოდენობაზე.

,,ეს ნიშნავს იმას, რომ ქალაქის ცენტრალურ უბნებში მდებარე სკოლებში გარე უბნებიდან დადიან მოსწავლეები, მაშინ როდესაც გარე უბნის სკოლებში მოსწავლეთა მცირე რაოდენობა ფიქსირდება." - აღნიშნულია დოკუმენტში.

ეს დოკუმენტი წარმოადგენს სხდომის ოქმს, სადაც შეტანილია განათლების რესურსცენტრის წარმომადგენლებისა და გორის განაშენიანების გეგმაზე მომუშავე ექსპერტების სამუშაო შეხვედრის დეტალები.

სკოლების საკითხზე ჩატარებულია 2 სხდომა. პირველ სხდომას განათლების რესურსცენტრიდან ესწრებოდა ნანა ტერმაკოზაშვილი, ასევე, მერიის წარმომადგენლებიც – განათლებისა და კულტურის სამსახურიდან. მეორე სხდომას კი - საკრებულოს განათლების საკითხთა კომისიის წევრები. დეტალურად უფრო მეორე სხდომაზე ისაუბრეს.

საჭიროა სკოლების და საბავშვო ბაღებისთვის მიწის ნაკვეთების მოძიება მათი გაფართოებისთვის. ამის რამდენიმე შემთხვევა უკვე არსებოს, საპროექტო ჯგუფის რეკომენდაცია იქნება, რომ ის მუნიციპალური ტერიტორიები, რომლებიც თავისუფალია რაიმე საქმიანობისგან, სამომავლოდ დარეზერვდეს სკოლის და საბავშვო ბაღის ეზოს და შენობის გასაფართოებლად.

სამინისტროს მიერ შემუშავებული ახალი ინფრასტრუქტურული სტანდარტი, რომელიც უახლოეს მომავალში დამტკიცდება, საბავშვო ბაღების შემთხვევაში მოითხოვს 12 კვ.მ ერთ აღსაზრდელზე.

სკოლების შემთხვევაში ქართული სტანდარტი არ არსებობს და საპროექტო ჯგუფის მიერ განისაზღვრა 15 კვ.მ ერთ მოსწავლეზე.

სხდომაზე აღინიშნა, რომ უმჯობესია რომ სკოლებში ბავშვების მიღება ფუნქციონირებდეს საცხოვრებელი ადგილის მიხედვით; რომ ქალაქის ცენტრის სკოლაში ბავშვების ჭარბ რაოდენობას განაპირობებს სოციალური სტატუსი, მეტად შეძლებული ფენები იზიდავენ სკოლაში მოსწავლეების დიდ ნაკადს.

სხდომაზე დეტალურად განიხილეს მეორე სკოლის საკითხი. N2 სკოლა ვერ იტევს მოსწავლეებს და რამდენად რეალურია აღნიშნული სკოლის გაფართოება სხვა ტერიტორიაზე გადატანით სამომავლო პერსპექტივაში?

ამ კითხვაზე გორის საკრებულოს განათლების კომიტეტის წარმომადგენელმა განმარტა: ,,პრობლემა მდგომარეობს იმაში, რომ არ არსებობს კანონი, რომლითაც მოხდება სკოლაში ბავშვების რაოდენობის დარეგულირება და აკრძალავს გათვალისწინებულზე მეტი რაოდენობის ბავშვების მიღებას. არ კონტროლდება რამდენ ცვლიანია სკოლა და როგორი განრიგით და პირობებით ხდება გაკვეთილების ჩატარება."

სხდომაზე აღინიშნა, რომ გორს აქვს სივრცეები, რაც  უმაღლესი სტანდარტის მქონე 3-4 ახალი, 1500-მოსწავლიანი სკოლის აშენების საშუალებას იძლევა. ამიტომ ზემოთაღნიშნული პრობლემები არ უნდა ფიქსირდებოდეს ქ. გორში.

ასევე აღინიშნა, რომ სკოლის მართვის და სწავლების ხარისხის თვალსაზრისით, ყველაზე მეტად მოსახერხებელია 600-მოსწავლიანი სკოლის აშენებაც.

,,ახალი 1500 მოსწავლიანი სკოლისთვის გამოვყავით 4 ტერიტორია - წმინდა წყლის დასახლება, ყოფილი ბამბეულის კომბინატის ტერიტორია, ჭალა, რომლის დარეზერვებაც შესაძლებელია სამომავლო განვითარებით. როგორია თქვენი დამოკიდებულება აღნიშნულ საკითხთან მიმართებაში. უნდა აღინიშნოს რომ ახალი სკოლის აშენებისთვის აუცილებელია ნორმატიული პირობაა 3ჰა მიწის ტერიტორიის არსებობა." - იკითხეს ექსპერტებმა.

გორის მუნიციპალიტეტის საკრებულოს ჯანდაცვის, განათლების, სპორტის, კულტურის და სოციალურ საკითხთა კომისიის წარმომადგენლების პოზიცია:

- აუცილებელია სკოლისთვის მიწის რესურსის სამომავლო გათვლა 1500 მოსწავლეზე.

- ინფრასტრუქტურის თვალსაზრისით სასურველია ალტერნატიული შენობის შეთავაზება ასევე N4 სკოლისთვის.

- ასევე, N6 სკოლა, რომელსაც არასათანადო ინფრასტრუქტურა გააჩნია, სასურველია გადავიდეს სადგურზე, სადაც ახალი ფართის ასაშენებლად მიწის რესურსიც არსებობს.

შეგახსენებთ, გორის მერიამ შეადგინა ქალაქის განაშენიანების გეგმა, რომელიც გათვლილია 10 წელიწადზე.



Print E-mail
FaceBook Twitter

სტატიის გამოყენების პირობები

ამავე კატეგორიაში
უწყება უფლებამოსილია განახორციელოს კონტროლი, როგორც შრომის
უსაფრთხოების ნორმების დაცვაზე, ასევე
უწყება უფლებამოსილია განახორციელოს კონტროლი, როგორც შრომის უსაფრთხოების ნორმების დაცვაზე, ასევე
19:02 / 01.03.2024
დაჯილდოვების ღონისძიება გაიმართა აშშ საელჩოში, სადაც ამერიკის ელჩმა
რობინ დანიგანმა
დაჯილდოვების ღონისძიება გაიმართა აშშ საელჩოში, სადაც ამერიკის ელჩმა რობინ დანიგანმა
16:28 / 01.03.2024
ფოტოგასეირნება დაიწყება წმინდაწყლის მიმართულებით და გადაიღებენ
ახალი გზის მშენებლობას,
ფოტოგასეირნება დაიწყება წმინდაწყლის მიმართულებით და გადაიღებენ ახალი გზის მშენებლობას,
13:31 / 28.02.2024
,,ჰაბი შესაძლებლობას მოგვცემს, რომ მძღოლებმა დაისვენონ, ჰქონდეთ
თავიანთი სივრცე, ყავის დასალევი თუ
,,ჰაბი შესაძლებლობას მოგვცემს, რომ მძღოლებმა დაისვენონ, ჰქონდეთ თავიანთი სივრცე, ყავის დასალევი თუ
18:36 / 27.02.2024
ვიდეორეპორტაჟი
,,აქ ჩემი ცხოვრება როგორია? ახალ წელს ავადმყოფი კაცი მარტო ვხვდები. დილით
,,2003 წელი, 6 ივნისი, ოქიანში თოვლი მოვიდა", კიდევ ,,2001 წელი, 4 ივნისი, ტამის მთაზე თოვლი მოვიდა"..
გადაბრუნებული ტრაქტორი მეორე ტრაქტორით გაასწორეს, მძღოლი ფანჯრიდან თოვლში გადმოვარდა.
"წყალი, ტყე, საძოვრები, მინდორი წაგვართვეს.
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.