რედაქტორის რჩევით
კალენდარი
«« ივლისი 2025 »»
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 123
ახალი ამბები
ხაშურში ტატამის გასაშლელად იატაკი ვერ დააგეს - მიზეზად უკრაინის ომი სახელდება
ხაშურის სპორტულ სკოლაში საჭიდაო დარბაზის იატაკის მოწყობა აპრილში უნდა დასრულებულიყო. თუმცა, მოჭიდავეებისთვის ტატამი ამ დრომდე ვერ გაშალეს.

კომპანია ,,ფერთანათებას'' წარმომადგენელი ირწმუნება, რომ იატაკისთვის საჭირო ხის მასალა, რუსეთ-უკრაინის გამო, ვერ შეიძინა. ხაშურის მერმა თენგიზ ჩიტიაშვილმა თანამშრომლებს დაავალა, რომ ეს ინფორმაცია გადაემოწმებინათ.

მერმა მსგავსი ხის მასალა, როგორც კომპანიისთვის მიწერილ წერილშია აღნიშნული, საქართველოს ბაზარზე იპოვა და კომპანია ,,ეკოვუდის'' საწყობებში მიაგნო. თენგიზ ჩიტიაშვილმა ,,ფერთანათებას'' ურჩია, რომ ხის მასალა ,,ეკოვუდისგან'' შეეძინა, ხოლო საჭიდაო არენის მოწყობა დროულად დაემთავრებინა.

თუმცა, როგორც ,,ფერთანათების'' წარმომადგენელმა უპასუხა, ,,ეკოვუდს'' არ გააჩნდა ზუსტად იმ ზომისა და წონის ხის მასალა, რომელიც ხაშურის საჭიდაო არენას სჭირდებოდა.

ასე გრძელდებოდა დავა, აპრილსა და მაისში, კომპანიასა და მერიას შორის. საბოლოოდ, ხაშურის მერმა ხელშეკრულება გაწყვიტა ,,ფერთანათებასთან'' და საჭიდაო არენის იატაკის მოსაწყობად ახალი ტენდერი გამოცხადა.

უნდა აღინიშნოს, რომ 2022 წლის თებერვალში ტენდერში დაახლოებით 86 000 ლარად გაიმარჯვა. ,,ფერთანათებამ''. მას უკვე გადაურიცხეს 46 000 ლარი. ხაშურის მერიამ ახალი ტენდერი 77 000 ლარად გამოაცხადა. ,,ფერთანათებას'' კი პირგასამტეხელო დააკისრა და გაფრთხილების სიაში შეიყვანა.

რა ხდებოდა დოკუმენტურად:

2022 წლის 23 თებერვალს, ხაშურის მუნიციპალიტეტის მერიამ და შპს "ფერთანათებამ" გააფორმეს №43 სახელმწიფო შესყიდვის შესახებ ხელშეკრულება, რომლის საფუძველზეც, მიმწოდებელს უნდა შეესრულებინა ხელშეკრულებით გათვალისწინებული სამუშაოები, გეგმა-გრაფიკის მიხედვით, მისი გაფორმებიდან 42 კალენდარული დღის ვადაში.

ხელშეკრულების ღირებულებად განისაზღვრა 86 271 ლარი, ხოლო მოქმედების ვადად – 2022 წლის 10 მაისი.

შპს "ოპტიმალ გრუპ +"-ის 2022 წლის 15 მარტის ინსპექტირების ანგარიშის თანახმად, მიმწოდებელმა შეასრულა 46 183,38 ლარის ღირებულების სამუშაოები (ხელშეკრულების ღირებულების 54%).

2022 წლის 28 მარტს მერიამ კომპანიას სთხოვა სამუშაოების დაჩქარებული ტემპით წარმოება, ვალდებულებების შესრულება ხელშეკრულების პირობების დაცვით და მიეცა გაფრთხილება.

2022 წლის 1 აპრილს ხაშურის მერს კომპანიამ აცნობა, რომ ვერ ასრულებდა სამუშაოების გარკვეულ ნაწილს, რადგან ვერ ხერხდებოდა ლარიქსის ხის მასალის შემოტანა რუსეთ-უკრაინის ომის გამო, ხოლო მასალა ადგილობრივ ბაზარზე არ იყო.

4 აპრილს ხაშურის მერმა კომპანიას აცნობა, რომ ლარიქსის ხის მასალა იყო ადგილობრივ ბაზარზე და მიუთითა კომპანიაზე, რომლისგანაც შესაძლებელი იყო მასალის შეძენა. ამავე წერილით, მიმწოდებელს ეთხოვა ვალდებულებების ხელშეკრულებით გათვალისწინებულ ვადაში შესრულება და მიეცა გაფრთხილება.

6 აპრილს კომპანიამ ხაშურის მერს უპასუხა, რომ ლარიქსის ხის მასალა მის მიერ დასახელებული კომპანიის ბაზაზე არ მოიპოვებოდა, თუმცა კომპანიამ მიმწოდებელს შესთავაზა ალტერნატიული, სხვა ზომის მასალა, რაც მკვეთრად განსხვავდებოდა მოთხოვნილი მასალისგან.

საუბარია ,,ეკოვუდზე"", რომელმაც კომპანია ,,ფერთანათებას"" შესთავაზა იგივე (ლარიქსის ხის მასალა), თუმცა განსხვავებული ზომებით (1,5 მეტრი, ნაცვლად 3 მეტრისა) და ფასით.

6 აპრილს ხაშურის მერი წინააღმდეგი არ იყო პირველ ფენად გამოყენებულიყო 1.5 მეტრი სიგრძის იატაკის ფიცარი.

ამავე წერილის თანახმად, კომპანიას მანამდე შეეძლო ეწარმოებინა კედლის შეღებვის სამუშაოები, რაც არ განხორციელდა.

ამასთან, საპროექტო დოკუმენტაციის მომზადების დროს ფასები გათვალისწინებული იყო იმ დროისთვის ბაზარზე არსებული ფასის შესაბამისად, ხოლო ელექტრონული ტენდერით გათვალისწინებული მასალების ფასები მიმწოდებლის მიერ იყო განსაზღვრული. ამდენად, მიმწოდებელს ეცნობა, რომ მას ეკისრებოდა პირგასამტეხლოს გადახდა, ეთხოვა სამუშაოების დაუყოვნებლივ გაგრძელება და მიეცა გაფრთხილება.

7 აპრილს ხაშურის მერიამ კომპანიას სთხოვა სამუშაოების დაუყოვნებლივ გაგრძელება და მისცა გაფრთხილება.

გარდა ამისა, ხაშურის მერმა შექმნა ინსპექტირების ჯგუფი, რომლებაც ობიექტი 13, 15 და 19 აპრილის შეამოწმეს.

დათვალიერების ოქმების მიხედვით, სამუშაოების წარმოება კვლავ არ იყო განახლებული და სამუშაოები შესრულებული იყო არასრულად. ეს ოქმები კი ,,ფერთანათების'' დასჯის საფუძველი გახდა.
Print E-mail
FaceBook Twitter

სტატიის გამოყენების პირობები

ამავე კატეგორიაში
სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ
პათოლოგიას აერთიანებს.

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

17:14 / 10.07.2025
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19 წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
13:27 / 10.07.2025
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო პროდუქტი
13:58 / 09.07.2025
დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

14:07 / 04.07.2025
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით
მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ
დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე

მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.



„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი.

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე


მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე 8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება, ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში, დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის პოლიტიკას.


„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა, მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ. ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად, ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში, შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე, სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა პროფესიებს.”

ნინო, თავის ცოდნასა და გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს, რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.

“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”

 

 

13:26 / 04.07.2025
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის ასაკს იყო მიღწეული.
"სოფელში არაფერია. აქ არავინ არის. მხოლოდ ერთი ბიჭი, მაგისი დედა და მე ვართ.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან, მიხარია,


საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.