რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
რა სარგებელი შეუძლია მოუტანოს ბიზნესს ვებსაიტმა
მსოფლიოს განვითარებული ქვეყნებისგან განსხვავებით ქართული კომპანიები
ჯერ კიდევ ვერ იყენებენ ვებსაიტის შესაძლებლობებს სრულად, ამ
მოცემულობას ძალიან ბევრი ფაქტორი განაპირობებს დაწყებული უხარისხოდ
დამზადებული ვებსაიტიდან დამთავრებული ვიზიტორების დაბალი
კომპეტენციით, სამწუხაროდ ისიც უნდა აღინიშნოს, რომ ზოგიერთი კომპანია
საერთოდ ვერ ხვდება, რატომ ჭირდება საიტი.
ეპოქაში, რომელშიც ყველას თუ არა ზრდასრული მოსახლეობის 98% აქვს წვდომა ინტერნეტზე, არ არსებობს მიზეზი, რატომაც არ უნდა იყოს ბიზნესი ციფრულ სამყაროში წარმოდგენილი საკუთარი ვებსაიტით.
საიტების დამზადება საშუალებას გაძლევთ გააციფრულოთ სამუშაო პროცესი, აწარმოოთ ანალიტიკა, მიაწოდოთ პოტენციურ მომხმარებელს ინფორმაცია თქვენი საქმიანობის, უპირატესობების, გამოცდილებისა თუ პორტფოლიოს შესახებ.
თქვენი საჭიროებებიდან გამომდინარე ვებსაიტი შეიძლება იყოს განსხვავებული დანიშნულების, ძირითადად საიტები იყოფა რამდენიმე ტიპად ესენია:
● საინფორმაციო
● ვებ აპლიკაცია (ფუნქციური)
● კორპორატიული
● გაყიდვების
● კატალოგი
● სხვადასხვა პლატფორმა
ცალკე აღნიშვნის ღირსია გაყიდვების საიტი რადგან მისი მეშვეობით შესაძლებელია გაყიდვების პირდაპირი ზრდა, არ აქვს მნიშნელობა პროდუქციას ყიდით თუ სერვისს, თუმცა საკუთარი სერვისების შეთავაზება საინფორმაციო ტიპის ვებსაიტითაც შეგიძლიათ
როდესაც საიტის შექმნას გადაწყვეტთ, აუცილებელია იფიქროთ იმაზე, თუ როგორ მიიტანთ მას მომხმარებლამდე, შეიძლება გქონდეთ ტექნიკურად გამართული და მიმზიდველი ვიზუალის მქონე ვებგვერდი მაგრამ საბოლოო მიზანი მაინც ვიზიტორების მოზიდვაა
ვებსაიტზე ტრეფიკის გაზრდა რამდენიმე მეთოდით არის შესაძლებელი,
არსებობს როგორც ფასიანი, ისევე ერთი შეხედვით უფასო მეთოდებიც, მაგალითად როგორიც არის Seo ოპტიმაზაცია, მაგრამ ახლად შექმნილი ვებსაიტისთვის ჯობია ისეთ მეთოდებს მიმართოთ როგორიც Meta & Google ედვერთაიზი
როდესაც საქმე ციფრულ სამყაროს ეხება, მნიშვნელოვანია წინდახედული ვიყოთ, რადგან არასწორად დამზადებულ ვებსაიტს ან არასწორად შერჩეულ კამპანიას შეუძლია როგორც რეპუტაციული ასევე მატერიალური ზარალი მოგაყენოთ, დახარჯულ დროსა და რესურსზე აღარაფერს ვიტყვით, უკეთ რომ მიხვდეთ რას ვგულისხმობ მოდი წარმოვიდგინოთ.
კომპანია X რომელიც ახორციელებს გარკვეული ტიპის პროდუქციის იმპორტს და ახდენს მის რეალიზებას, ერთი გაყიდული პროდუქტიდან რჩება მოგება, x პროცენტი, კომპანია X გადაწყვეტს პროდუქციის ონლაინ გაყიდვას, ამისათვის დაიქირავებს კომპანიას რომელიც დაამზადებს საიტს, საიტის დასრულების შემდგომ ასევე დაიქირავებს მარკეტინგულ კომპანიას, რომელიც რეკლამას განუთავსებს სოციალურ მედიასა და Google_ში, ერთი შეხედვით ყველაფერი კარგად არის, თუმცა მოდი ვნახოთ, რა პრობლემები შეიძლება წარმოიშვას ამ მნიშვნელოვან პროცესში.
ვებსაიტს შესაძლოა ქონდეს ტექნიკური ხარვეზები (ბაგი) რომლებმაც შესაძლოა შეაფერხოს გაყიდვის ან კონტენტის დამატების პროცესი
(რჩევა, არ ჩაიბაროთ ვებსაიტი სანამ ყველა საჭირო ეტაპი წარმატებით არ შესრულება)
ვებსაიტი შეიძლება იყოს ნელი, გაუმართავი დიზაინით , მრავალენოვანი საიტის შემთხვევაში ზოგიერთი დეტალი იყოს თარგმნის გარაშე, არ ქონდეს დახვეწილი ტელეფონის ვერსია, ვერ პასუხობდეს თქვენს მოთხოვნებს ზუსტად
(რჩევა, ძირითადად შაბლონური დიზაინით და ნელი ჩატვირთვის დროით გამოირჩევა wordpress ძრავზე შექმნილი ვებგვერდები, ამიტომ მისი გამოყენება მხოლოდ შეზღუდული ბიუჯეტის შემთხვევაშია რეკომენდებული )
ცუდად დაგეგმილი სარეკლამო კამპანია, არასწორი პლატფორმის ან რეკლამის ტიპის არჩევის შემთხვევაში შესაძლოა სარეკლამო ხარჯებმა მოგებას გადააჭარბოს, ამიტომ აირჩიეთ ინ კომპანია რომელიც აღნიშნულ საკითხში არის ექსპერტი და აქვს სათანადო გამოცდილება
(რჩევა, როდესაც შეარჩევთ კომპანიას რეკლამისთვის, სთხოვეთ მოსალოდნელი შედეგების და ხარჯების წინასწარი რეპორტინგი)
იმედი მაქვს, მიღებული ინფორმაცია დაგეხმარებათ გადაწყვეტილებების მიღებაში, რომ შევაჯამოთ ვებსაიტის ქონა საკმაოდ ძლიერი იარაღია როგორც ცნობადობის ასევე გაყიდვების გაზრდის მხრივ, თუმცა მის გამოყენებას შესაბამისი ცოდნა და უნარჩვევები ჭირდება.
ეპოქაში, რომელშიც ყველას თუ არა ზრდასრული მოსახლეობის 98% აქვს წვდომა ინტერნეტზე, არ არსებობს მიზეზი, რატომაც არ უნდა იყოს ბიზნესი ციფრულ სამყაროში წარმოდგენილი საკუთარი ვებსაიტით.
საიტების დამზადება საშუალებას გაძლევთ გააციფრულოთ სამუშაო პროცესი, აწარმოოთ ანალიტიკა, მიაწოდოთ პოტენციურ მომხმარებელს ინფორმაცია თქვენი საქმიანობის, უპირატესობების, გამოცდილებისა თუ პორტფოლიოს შესახებ.
თქვენი საჭიროებებიდან გამომდინარე ვებსაიტი შეიძლება იყოს განსხვავებული დანიშნულების, ძირითადად საიტები იყოფა რამდენიმე ტიპად ესენია:
● საინფორმაციო
● ვებ აპლიკაცია (ფუნქციური)
● კორპორატიული
● გაყიდვების
● კატალოგი
● სხვადასხვა პლატფორმა
ცალკე აღნიშვნის ღირსია გაყიდვების საიტი რადგან მისი მეშვეობით შესაძლებელია გაყიდვების პირდაპირი ზრდა, არ აქვს მნიშნელობა პროდუქციას ყიდით თუ სერვისს, თუმცა საკუთარი სერვისების შეთავაზება საინფორმაციო ტიპის ვებსაიტითაც შეგიძლიათ
როდესაც საიტის შექმნას გადაწყვეტთ, აუცილებელია იფიქროთ იმაზე, თუ როგორ მიიტანთ მას მომხმარებლამდე, შეიძლება გქონდეთ ტექნიკურად გამართული და მიმზიდველი ვიზუალის მქონე ვებგვერდი მაგრამ საბოლოო მიზანი მაინც ვიზიტორების მოზიდვაა
ვებსაიტზე ტრეფიკის გაზრდა რამდენიმე მეთოდით არის შესაძლებელი,
არსებობს როგორც ფასიანი, ისევე ერთი შეხედვით უფასო მეთოდებიც, მაგალითად როგორიც არის Seo ოპტიმაზაცია, მაგრამ ახლად შექმნილი ვებსაიტისთვის ჯობია ისეთ მეთოდებს მიმართოთ როგორიც Meta & Google ედვერთაიზი
როდესაც საქმე ციფრულ სამყაროს ეხება, მნიშვნელოვანია წინდახედული ვიყოთ, რადგან არასწორად დამზადებულ ვებსაიტს ან არასწორად შერჩეულ კამპანიას შეუძლია როგორც რეპუტაციული ასევე მატერიალური ზარალი მოგაყენოთ, დახარჯულ დროსა და რესურსზე აღარაფერს ვიტყვით, უკეთ რომ მიხვდეთ რას ვგულისხმობ მოდი წარმოვიდგინოთ.
კომპანია X რომელიც ახორციელებს გარკვეული ტიპის პროდუქციის იმპორტს და ახდენს მის რეალიზებას, ერთი გაყიდული პროდუქტიდან რჩება მოგება, x პროცენტი, კომპანია X გადაწყვეტს პროდუქციის ონლაინ გაყიდვას, ამისათვის დაიქირავებს კომპანიას რომელიც დაამზადებს საიტს, საიტის დასრულების შემდგომ ასევე დაიქირავებს მარკეტინგულ კომპანიას, რომელიც რეკლამას განუთავსებს სოციალურ მედიასა და Google_ში, ერთი შეხედვით ყველაფერი კარგად არის, თუმცა მოდი ვნახოთ, რა პრობლემები შეიძლება წარმოიშვას ამ მნიშვნელოვან პროცესში.
ვებსაიტს შესაძლოა ქონდეს ტექნიკური ხარვეზები (ბაგი) რომლებმაც შესაძლოა შეაფერხოს გაყიდვის ან კონტენტის დამატების პროცესი
(რჩევა, არ ჩაიბაროთ ვებსაიტი სანამ ყველა საჭირო ეტაპი წარმატებით არ შესრულება)
ვებსაიტი შეიძლება იყოს ნელი, გაუმართავი დიზაინით , მრავალენოვანი საიტის შემთხვევაში ზოგიერთი დეტალი იყოს თარგმნის გარაშე, არ ქონდეს დახვეწილი ტელეფონის ვერსია, ვერ პასუხობდეს თქვენს მოთხოვნებს ზუსტად
(რჩევა, ძირითადად შაბლონური დიზაინით და ნელი ჩატვირთვის დროით გამოირჩევა wordpress ძრავზე შექმნილი ვებგვერდები, ამიტომ მისი გამოყენება მხოლოდ შეზღუდული ბიუჯეტის შემთხვევაშია რეკომენდებული )
ცუდად დაგეგმილი სარეკლამო კამპანია, არასწორი პლატფორმის ან რეკლამის ტიპის არჩევის შემთხვევაში შესაძლოა სარეკლამო ხარჯებმა მოგებას გადააჭარბოს, ამიტომ აირჩიეთ ინ კომპანია რომელიც აღნიშნულ საკითხში არის ექსპერტი და აქვს სათანადო გამოცდილება
(რჩევა, როდესაც შეარჩევთ კომპანიას რეკლამისთვის, სთხოვეთ მოსალოდნელი შედეგების და ხარჯების წინასწარი რეპორტინგი)
იმედი მაქვს, მიღებული ინფორმაცია დაგეხმარებათ გადაწყვეტილებების მიღებაში, რომ შევაჯამოთ ვებსაიტის ქონა საკმაოდ ძლიერი იარაღია როგორც ცნობადობის ასევე გაყიდვების გაზრდის მხრივ, თუმცა მის გამოყენებას შესაბამისი ცოდნა და უნარჩვევები ჭირდება.
ამავე კატეგორიაში

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.

შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე
მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.
„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.

„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე
ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.
„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი
როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში
საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ
მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე,
სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა
პროფესიებს.”
ნინო, თავის ცოდნასა და
გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს,
რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად
ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.
“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის
სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას
ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების
გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს
უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ
უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის
ასაკს იყო მიღწეული.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან,
მიხარია,
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.


ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები