რედაქტორის რჩევით
კალენდარი
«« ივლისი 2025 »»
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 123
ახალი ამბები
ხურვალეთის მოხუცთა თავშესაფარი ახალი წლის წინ
ხურვალეთის მოხუცთა თავშესაფარმა, ახალი წლის შემდეგ, უსახსრობის გამო, შესაძლოა, ვეღარ იმუშაოს.

ორგანიზაციას სექტემბრიდან დაფინანსება შეუწყდა.

მიუხედავად ამისა, საახალწლოდ დიდი სამზადისია. მოხუცების საახალწლო სურვილების გამოქვეყნების შემდეგ, საჩუქრებს მთელი ქვეყნის მასშტაბით, სხვადასხვა კუთხიდან იღებენ.

,,სახლი საზღვრების გარეშე“ - ამჟამად თვითდაფინანსებაზეა. ორწლიანი პროგრამა 2017 წლის სექტემბერში დასრულდა. პროექტის ფარგლებში, თავშსაფარში, ძირითადად, უსახლკარო ბენეფიციარები მიიყვანეს. ორგანიზაციის ხელმძღვანელი ლუდმილა სალია ამბობს, რომ საკუთარი ოჯახის კმაყოფაზე მხოლოდ ორი ბენეფიციარია.


თავშესაფრის ახალი ბინადარი - სამშობიარო სახლში 55-წლიანი მუშაობის შემდეგ




მთვარისა შატაკაშვილი 55-წელია გორის სამშობიარო სახლში მუშაობდა. ოჯახური პრობლემების გამო, უსახლკაროდ დარჩა. მარტოხელაა. ხუთი წლის განმავლობაში, სამშობიარო სახლში, ერთ-ერთ პალატას საცხოვრებლად უთმობდნენ. სამშობიარო სახლის დირექტორმა ჯუმბერ გოგიაშვილმა ის ღია ცის ქვეშ არ დატოვა.

ბინა, რომელიც გორში სტალინის გამზირზე ჰქონდა, ამბობს, რომ 5-წლის წინ, ძმის შვილის დასახმარებლად გაყიდა.

,,შემდეგ, საცხოვრებლად გადავედი მშობლიურ სოფელში, ბოშურში. ის სახლი თითქმის მე ავაშენე. მქონდა შესაძლებლობა აშენების. გავაფორმე დედაჩემზე. დედაჩემმა მითხრა, შენზე გადაიფორმე, იცოდე, სახლის გარეშე დარჩებიო. მე ვითაკილე, ჩემ სახელზე რატომ უნდა გავიფორმე, ძმასა და ძმისშვილს არ ეწყინოს-მეთქი. სინამდვილეში, დედაჩემის წინასწარმეტყველება ახდა. მოკვდა და მეც სახლის გარეშე დავრჩი. კანონები არ ვიცოდი“ - ამბობს მთვარისა შატაკიშვილი.


როგორ თავად ყვება, ბოშურიდან ძმამ და რძალმა დაატოვებინა სახლი. ჯერ სამშობიარო სახლში ცხოვრობდა, შემდეგ, რესტავრაციის შემდეგ, ნათესავებში დადიოდა ღამის გასათევად. ხურვალეთის თავშესაფრის შემდეგ, არ იცის, სად წავიდეს.


ბიბლიოთეკარი - ქალბატონი ინგა






87-წლის ინგა თბილისელია. ათწლეულების განმავლობაში, საბავშვო ბიბლიოთეკაში მუშაობდა. ისიც მარტოხელაა, ამჟამად, თავშესაფარში ცხოვრობს. სტუმრებს სიხარულით ეგებება და წიგნებს სთავაზობს.
,,მე ვარ ინგა, ვარ 87-წლის. შვილები არასოდეს მყოლია.

საახალწლოდ ვისურვებდი პომადას, სახის მკვებავ კრემს და თბილ ქუდს“ - წერს ქალბატონი ინგა. ამჯერად, მას ახალი პომადა უკვე აქვს. თბილ ქუდს კი, გორელი პედაგოგი მაია ბოლაშვილი უქსოვს.


პედაგოგი მოხუცებისთვის ქუდებს ქსოვს (video)




პედაგოგმა, მაია ბოლაშვილმა მოხუცების სურვილების შესახებ, ფეისბუქიდან შეიტყო. ის ყოველდღიურად ,სამუშაო დღეებში - 9 საათი, ხოლო შაბათ-კვირა - 5 საათი მუშაობს. მიუხედავად ამისა, სამუშაო საათების დამთავრების შემდეგ, ქსოვას იწყებს:


,,შემიძლია, ერთი ქუდი ერთ საათში მოვქსოვო. ჩემი მეგობარი გამომეხმაურა საზღვარგარეთიდან. მითხრა, რომ თანხას გადმომირიცხავს. რამე ვუყიდო. ახალ წლამდე ვაპირებ თავშესაფარში ატანას“ - ამბობს მაია ბოლაშვილი.


ლუდმილა სალია და ,,სახლი საზღვრების გარეშე - თვითდაფინანსების იმედად




,,სტიგმა, რა უნდა მოხუცს თავშესაფარში, უნდა გაუქმდეს“ - გვითხრა ლუდმილა სალიამ, რომელიც თავშესაფარს 2015 წლიდან ხელმძღვანელობს. ის ამბობს, რომ რამდენიმე მოხუცის ახლობელს ეწყინა, თავშესაფრის შესახებ მომზადებულ სიუჟეტების დროს, მათი ნათესავების გამოჩენა.

,,იმათაც უჭირთ გადახდა. ამჟამად, საზრუნავი გვაქვს ის, რომ სახლის გათბობის გადასახადი დავფაროთ და თანამშრომლებს ხელფასები გადავუხადოთ. 35 მოხუცი კი, რომლებიც შინმოვლის პროგრამაში ჩავრთეთ, ბოლო თვეებში, ყურადღების მიღმა დაგვრჩა. თანამშრომლებს მე ვერ ვეტყვი, რომ ენთუზიაზმით იმუშავონ “ - ამბობს ლუდმილა სალია.



თანამშრომლები სხვადასხვა სოფელში იმ მოხუცებსაც უვლიან, რომლებსაც, ასევე, დახმარება ჭირდებათ და საწოლს არიან მიჯაჭვულნი.

სოფელ ხურვალეთში მდებარე სოციალური საწარმოს შექმნის იდეა ლუდმილა სალიას და პავლე ბოლოთაშვილს ეკუთვნით. სახლის ადმინისტრატორი მათი შვილი, ახალგაზრდა ნათია ბოლოთაშვილია.
ფოტოზე: სახლის ადმინისტრატორი, ნათია ბოლოთაშვილი (ლუდმილა სალიას შვილი)

პროექტი განხორციელდა გერმანული საერთაშორისო საქველმოქმედო ორგანიზააციის “აარბაიტერ სამარიტერ ბუნდი (ASB)” და ჰუმანიტარული ცენტრის “აფხაზეთი” მიერ ამერიკის მთავრობის ფინანსური მხარდაჭერით.

პროექტის ფარგლებში ფუნქციონირებს 24 საათიანი მომსახურება, დღის ცენტრი და შინ მოვლის მომსახურება. მომსახურებაში შედის: მედდა, მომვლელი, მზარეული და დამლაგებელი, რომლებმაც გაიარეს სპეციალური ტრენინგები ამ სფეროში. ასევე, შემეცნებითი ღონისძიებები, კომუნიკაცია ბენეფიციარებს შორის. დღის ცენტრი ბენეფიციარებს იღებს დილიდან საღამომდე შაბათ-კვირის გარდა. შინ მოვლის სამსახური მოემსახურება ბენეფიციარებს არა პანსიონატში, არამედ საკუთარ სახლებში.
ხანდაზმულთა პანსიონატში პროექტის ფარგლებში დასაქმდნენ სოფელ ხურვალეთიდან, ახალი ხურვალეთის დევნილთა დასახლებიდან, სოფელ შავშვებიდან. ბენეფიციარებიც ჯერჯერობით ამ სოფლებიდან მიიღეს.





Print E-mail
FaceBook Twitter

სტატიის გამოყენების პირობები

ამავე კატეგორიაში
სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ
პათოლოგიას აერთიანებს.

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

17:14 / 10.07.2025
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19 წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
13:27 / 10.07.2025
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო პროდუქტი
13:58 / 09.07.2025
დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

14:07 / 04.07.2025
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით
მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ
დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე

მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.



„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი.

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე


მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე 8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება, ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში, დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის პოლიტიკას.


„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა, მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ. ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად, ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში, შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე, სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა პროფესიებს.”

ნინო, თავის ცოდნასა და გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს, რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.

“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”

 

 

13:26 / 04.07.2025
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის ასაკს იყო მიღწეული.
"სოფელში არაფერია. აქ არავინ არის. მხოლოდ ერთი ბიჭი, მაგისი დედა და მე ვართ.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან, მიხარია,


საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.