რედაქტორის რჩევით
კალენდარი
«« ივლისი 2025 »»
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 123
ახალი ამბები
ხურვალეთის სკოლაში დაძაბულობაა - მოქმედი პედაგოგი დირექტორის შესახებ საუბრობს
გამყოფი ხაზის მიმდებარე სოფელ ხურვალეთში პედაგოგები სკოლის დირექტორს უჩივიან. ამის შესახებ შიდა ქართლის საინფორმაციო ცენტრს ამავე სკოლის მასწავლებელი ზიზი კურმაშვილი ესაუბრა.

მისი თქმით, სასწავლებლის ხელმძღვანელი არასასურველ პედაგოგებს დევნის. ამას გარდა, იხსენებს ბოლო შემთხვევას, როდესაც სკოლის რამდენიმე მასწაველებელი დირექტორმა ერთმანეთს დააპირისპირა და გაალანძღინა.

,,ეს იყო ძალიან ცუდი და ამაზრზენი ფაქტი, რაც სკოლის ხელმძღვანელის მხრიდან განხორციელდა. საუბარი ეხება საკლასო სადამრიგებლო საათების განაწილების თემას. იმ დროს, როდესაც მას უკვე გარკვეული ჰქონდა კლასების ხელმძღვანელთა ვინაობა, პედაგოგებს უთხრა, რომ ერთმანეთში მოეგვარებიანთ და გადაეწყვიტათ ეს საკითხი. ამ დროს კი, მას ბრძანებებზე ხელი ჰქონდა მოწერილი" - ამბობს ზიზი კურმაშვილი. ის სკოლაში მუსიკალურ თეორიასა და პრაქტიკას ასწავლის.

,,ვუყურებდი და ვუსმენდი, როგორც ეჩხუბებოდნენ და ლანძღავდნენ პედაგოგები ერთმანეთს. ეს ყველაფერი გამოიწვია სკოლის დირექტორის პოლიტიკამ. იმის გამო, რომ მე გარკვეული საკითხები სკოლის გარეთ გამაქვს და საქმის კურსში პროფკავშირების გაერთიანებას ვაყენებ, დირექტორმა გადაწყვიტა ჩემი შევიწროება" - განმარტავს ზიზი კურმაშვილი.

მას სადამრიგებლო კლასი ჩამოართვეს, რის გამოც, დამატებითი ანაზღაურება 83 ლარის ოდენობით ჩამოაჭრეს. ზიზი კურმაშვილი ამბობს, რომ 83 ლარი მისთვის საკმაოდ მნიშვნელოვანი თანხაა. ამჟამად, მისი სახელფასო ანაზღაურება, ხელზე ასაღები, 300 ლარს შეადგენს.

,,წელს, ჩემმა ორივე შვილმა უმაღლესში ჩააბარა. ერთი 100%-იანი გრანტით მოხვდა, მეორე კონსერვატორიაში ჩაირიცხა. ორივეს ბინის ქირა მაქვს გადასახდელი თბილისში. სწორედ, ამ დროს, სკოლის დირექტორმა გადაწყვიტა ჩემთვის სადამრიგებლო კლასის ჩამორთმევა." - აცხადებს ზიზი კურმაშვილი.

სკოლის დირექტორი იზა წიქარიძე შიდა ქართლის საინფორმაციო ცენტრის სატელეფონო ზარებს ამ ეტაპზე არ პასუხობს. ჩვენ გარკვეულწლიად მოვიძიეთ ინფორმაცია იმის თაობაზე, თუ რამდენი კლასი და დამრიგებელია ხურვალეთის საჯარო სკოლაში.

აღმოჩნდა, რომ ერთი დამრიგებელი ჰყავს სამ კლასს ერთად. ამ საკითხებს პროფკავშირების წარმომადგენლები სწავლობენ და მათ პოზიციებს საკითხის შესწავლის შემდეგომ შემოგთავაზებთ. სკოლის დირექტორი წერილობით განცხადებაში საჩივრის ავტორებს უხსნის, რომ სადამრიგებლო კლასების და პედაგოგების შემცირება ბიუჯეტის თანხების სიმწირემ გამოიწვია. ხურვალეთის სკოლა მცირეკონტინგენტიან დაწესებულებად ითვლება, თუმცა ბოლო სტატისტიკის მიხედვით, სკოლაში ბავშვთა რაოდენობა არ შემცირებულა.

რაც შეეხება დამრიგებლებს, 12-კლასიან სკოლაში, კლასის ხელმძღვანელის პოსტზე, 6 მასწავლებელია დასაქმებული.

ხურვალეთში ბავშვთა რაოდენობრივი მონაცემები ასე გამოიყურება, ზიზი კურმაშვილის ინფორმაციით:

1 კლასი - 12 მოსწავლეა
მე-2 კლასი (გაერთიანებულია მე-4-სთან) - 7 ბავშვი
მე-3 კლასი - 16 მოსწავლე
მე-5 კლასი - 8 მოსწავლე
მე-6 კლასი - 3 მოსწავლე
მე-7 კლასი - 3 მოსწავლე
მე-8 კლასი - 8 მოსწავლე
მე-9 კლასი - 11 მოსწავლე
მე-10 კლასი - 9 მოსწავლე
მე-11 კლასი - 6 მოსწავლე
მე-12 კლასი - 7 მოსწავლე

მაგალითად, 1 დამრიგებელი ჰყავს მე-2, მესამე და მეოთხე კლასებს. ასევე, მე-7 და მე-10 კლასებს ერთად. ერთი დამრიგებელი ჰყავს მე-5 და მე-6 კლასებს, ასევე, მე - 8 და მე-9 კლასებს ერთად. ზიზი კურმაშვილს ხელთ აქვს ეროვნული პროგრამით გათვალისწინებული სარეკომენდაციო წერილები, სადაც აღნიშნულია, რომ მცირეკონტინგენტიან სკოლებში შესაძლებელია სადამრიგებლო კლასის შექმნა იქ ,სადაც არანაკლებ 10 მოსწავლე ირიცხება.
Print E-mail
FaceBook Twitter

სტატიის გამოყენების პირობები

ამავე კატეგორიაში
სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ
პათოლოგიას აერთიანებს.

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

17:14 / 10.07.2025
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19 წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
13:27 / 10.07.2025
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო პროდუქტი
13:58 / 09.07.2025
დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

14:07 / 04.07.2025
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით
მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ
დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე

მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.



„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი.

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე


მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე 8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება, ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში, დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის პოლიტიკას.


„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა, მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ. ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად, ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში, შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე, სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა პროფესიებს.”

ნინო, თავის ცოდნასა და გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს, რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.

“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”

 

 

13:26 / 04.07.2025
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის ასაკს იყო მიღწეული.
"სოფელში არაფერია. აქ არავინ არის. მხოლოდ ერთი ბიჭი, მაგისი დედა და მე ვართ.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან, მიხარია,


საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.