რედაქტორის რჩევით
კალენდარი
«« ივლისი 2025 »»
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 123
სკოლები შიდა ქართლში, სადაც მოსწავლეებთან ერთად მუშებიც ივლიან
შიდა ქართლში, მიმდინარე წლის ზაფხულში, 44 საჯარო სკოლის რეაბილიტაცია დაიწყო. აქედან უმრავლესობა დაუსრულებელია. ახალი, 2019-2020 სასწავლო წელი კი, 2019 წლის 16 სექტემბერს იწყება.

გორის, ქარელის, ხაშურისა და კასპის მუნიციპალიტეტების პრეს-სამსახურის წარმომადგენლები აცხადებენ, რომ სარეაბილიტაციო სამუშაოები სასწავლო პროცესს ხელს არ შეუშლის. ოთხივე მუნიციპალიტეტისთვის ცენტრალური ბიუჯეტიდან საერთო ჯამში 4 244 000 ლარი გამოიყო.

რეაბილიტაცია გრძელდება კასპის მუნიციპელიტეტის 7 სკოლაში, ქარელის - 1 სკოლაში; გორის - 3 სკოლაში.

გორის მუნიციპალიტეტის 22 საჯარო სკოლის რეაბილიტაციისთვის ცენტრალური ბიუჯეტიდან 1 840 000 ლარი გამოყო. ადგილობრივმა მუნიციპალიტეტმს ამ დროისთვის დახარჯული აქვს 1 516 739 ლარი.

სარეაბილიტაციო სამუშაოების გამო სასწავლო პროცესი გადაიდო ქალაქის მე-4 საჯარო სკოლაში, სოფელ ქერესა და ქალაქის პირველი საჯარო სკოლების მოსწავლეები კი სხვადასხვა სკოლებში გადაანაწილეს. მიზეზი ქერეს სარეაბილიტაციო სამუშაოებია.

„სამუშაოები უკვე დასრულდა 7 საჯარო სკოლაში - ზემო ხვითის, ახრისის, შავშვების ქალაქის მე-10 და მე-12 სკოლებშუი მოხდა სველი წერტილების რეაბილიტაცია, ატენის სკოლაში შეიცვალა კარ-ფანჯრა, გორის პირველკ საჯარო სკოლაის ეზოში მოეწყო მინი სტადიონი, ამავე სკოლაში მიმდინარეობვს სახურაბვის რეაბილიტაციაც, რომელიც 2 თვეში დასრულდება“- გვითხრეს მერიის პრეს-სამსახურში.

რაც შეეხება სკოლის შენობების მიმდინარე სარეაბილიტაციო სამუშაოებს: „მიმდინარეობს შენობის ნაწილის რეაბილიტაცია ფლავსა და გორის №1 სკოლებში, სველი წერტილების რეაბილიტაცია კირბალისა და გორის №11 საჯარო სკოლებში, სპორტული მოედნის რეაბილიტაცია კირბალში, სახურავის რეაბილიტაცია გორის №4 საჯარო სკოლაში, სპორტული დარბაზის რეაბილიტაცია რეხასა და გორის №6 საჯარო სკოლებში, ეზო შემოღობვის სამუშაოები ატენში, ოთარშენში, ბეთლემსა და გორის №5 საჯარო სკოლებში, გათბობის სისტემა მოწყობა სკრასა და ძევერაში, კარ-ფანჯრების შეცვლა ზეღდულეთში, სასმელი წყლის ჭაბურღილის მოწყობა სკრასა და ძევერაში და ელექტრო სამონტაჟო სამუშაოები სვენეთში“-აცხადებენ გორის მუნიციპალიტეტის მერიის პრეს-სამსახურში.

რაც შეეხება რეგიონის სხვა მუნიციპალიტეტებს.

ცენტრალური ბიუჯეტიდან კასპის მუნიციპალიტეტისთვის 700 000 ლარზე მეტი გამოიყო, რომელიც სკოლების რეაბილიტაციას უნდა მოხმარდეს. სულ დაგეგმილი იყო 8 სკოლის შენობის რეაბილიტაცია, თუმცა ერთი სკოლის რეაბილიტაცია შეჩერდა, ადგილობრივ მუნიციპალიტეტში გვითხრეს, რომ სოფელ ნიგოზას სკოლის შენობის რეაბილოიტაცია 15 სექტემბრამდე ვერ მოესწრებოდა და ობიექტის სარეაბილიტაციო სამუშაოები შეაჩერეს.

„ცენტრალური ბიუჯეტიდან სკოლების რეაბილიტაციისთვის 700 000 ლარზე მეტი იყო გამოყოფილი. მიმდინარეობს 7 საჯარო სკოლის შენობის რეაბილიტაცია, ამ დროისთვის სამუშაოები დასრულებული არ არის. ალბათ მოესწრება, ყოველ შემთხვევაში სასწავლო პროცესს ეს ხელს არ შეუშლის. რა თანხა იქნა ათვისებული ჩვენი მხრიდან ამაზე პასუხი 15 სექტემბერს გვექნება. შეჩერდა სოფელ ნიგოზას სკოლის რეაბილიტაცია, რადგან სასწავლო წლის დაწყებამდე მისი დასრულება ვერ მოესწრებოდა“- აცხადებს კასპის მუნიციპალიტეტის ადმინისტრაციის უფროსი ნინო ჯინიყაშვილი.

ხაშურში 22 სკოლის რეაბილიტაციისთვის ცენტრალურმა ბიუჯეტმა 944 000 ლარი გამოყო. მუნიციპალიტეტის პრეს-სამსახურის ცნობით, საგანმანათლებლო დაწესებულებების უმრავლესობაში სარეაბილიტაციო სამუშაოები დასრულებულია. ნინო სუხიაშვილის თქმით, რამდენიმე სკოლის შენობის რეაბილიტაცია ახლაც მიმდინარეობს, თუმცა სასწავლო პროცესს ხელს არ შეუშლის.

ქარელის მუნიციპალიტეტში 13 სკოლის რეაბილიტაცია დასრულდა, დარჩენილია რუისის მე-2 საჯარო სკოლაში გარე სველი წეტრილის ახალი შენობნის მშენებლობა.

„ცენტრალური ბიუჯეტიდან გამოყოფილი გვქონდა 760 000 ლარი, აქედან მორჩენილია 42 217 ლარი, რომელსაც მომავალი წლის პროექტებისთვის გამოვიყენებთ. რაც შეეხება რუსის მე-2 საჯარო სკოლის სველ წერტილს, სამშენებლო სამუშაოები სასწავლო პროცესის დაწყებას ხელს არ უშლის, რადგან სკოლის შენობაშიც არის სველი წერილი და მოსწავლეებს იმით სარგებლობა შეუძლიათ“- აცხადებს ქარელის მუნიციპალუიტეტის მერის მოადგილე ნათია მაწონაძე.
Print E-mail
FaceBook Twitter

სტატიის გამოყენების პირობები

ამავე კატეგორიაში
სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ
პათოლოგიას აერთიანებს.

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

17:14 / 10.07.2025
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19 წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
13:27 / 10.07.2025
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო პროდუქტი
13:58 / 09.07.2025
დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

14:07 / 04.07.2025
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით
მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ
დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე

მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.



„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი.

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე


მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე 8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება, ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში, დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის პოლიტიკას.


„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა, მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ. ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად, ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში, შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე, სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა პროფესიებს.”

ნინო, თავის ცოდნასა და გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს, რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.

“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”

 

 

13:26 / 04.07.2025
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის ასაკს იყო მიღწეული.
"სოფელში არაფერია. აქ არავინ არის. მხოლოდ ერთი ბიჭი, მაგისი დედა და მე ვართ.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან, მიხარია,


საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.