Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
როგორ ვითარდებოდა ლიახვის სანაპირო გორში (ფოტოისტორია)
"სოფელ ტინისხიდის და მდინარე ლიახვის მახლობლად მდებარე 15 სოფელს
შეუტანიათ განცხადება ცაკის თავმჯდომარე ფ. მახარაძის სახელზე,
რომლებიც მოითხოვენ მდინარე ლიახვზე ხიდის აგებას თვითდაბეგვრის წესით
და აღნიშნავენ იმ გარემოებას, რომ ყოველ წელიწადს მდინარე ლიახვის
მიერ ამ სოფლებს აქვს როგორც 10-15 ადამიანამდე მსხვერპლი, აგრეთვე
აუარებელი საქონლით დაზარალება." - ეს
ჩანაწერი 1928 წლით თარიღდება, რომელიც გორის არქივის თანამშრომელმა,
ქეთევან მაჭარაშვილმა გამოაქვეყნა.
დოკუმენტის მიხედვით, ცნობილი ხდება, რომ მიღებული გადაწყვეტილებით - სოფელ ტინისხიდთან მდინარე ლიახვზე ხიდის აგება ჩაითვალა აუცილებელ საჭიროებად, რადგანაც შემოდგომიდან ზაფხულამდე გაღმა-გამოღმა სოფლები სრულიად მოწყვეტილნი იყვნენ ქალაქ გორს, შეწყვეტილი იყო მათ შორის ურთიერთობა.
იმ პერიოდის ხელისუფლებამ შეისწავლა, რომ ,,ვარიანის და შინდისის საბჭოების 14 სოფელში 2041 კომლის რაოდენობით ხილის და ბოსტნეულის გადაზიდვას აწარმოებდნენ: ხილი და ბოსტნეული საკონსერვო ქარხანაში მიჰქონდათ. გადმოზიდვის სიძნელენი ხელს უშლის დამზადების გეგმის დროულად შესრულებას, ზამთრობით მდინარე იყინება, მიმოსვლა ტრანსპორტით წყდება"..
1933 წლის დოკუმენტით: - "მდინარე ლიახვზე ხიდის აგებას ექნება დიდი სამხედრო სტრატეგიული მნიშვნელობა იმერეთ-ქართლ-კახეთის გზისათვის, რადგან ომიანობის შემთხვევაში ქალაქ გორში მყოფი მტკვრის ხიდი იქნება ძალზე დატვირთული სამხედრო ნაწილებით, რის გამოც მთელი ქართლის დაბლობი მოწყდება რკინის გზას და ცენტრს, ხოლო მდინარე ლიახვზე გაკეთებული ხიდი კი მოსახლეობას და სამხედრო ნაწილებს მოძრაობაში გაუწევს დიდ მომსახურეობას. ხიდის მშენებლობისათვის გორის რაიონს მოეპოვება მასალა-რკინის ორი ფერმა, ასევე კლდის ახლოს მდებარე კარიერი, მუშა-ხელით უზრუნველყოფა.
1934 წელს მიიღეს გადაწყვეტილება, რომ მდინარე ლიახვზე კეთგაკეთდეს რკინა-ბეტონის ხიდი, პროექტი დამტკიცებულია, ხიდი უნდა დამთავრდეს 1936 წლის 1 იანვრისათვის".
"რესპუბლიკანური ქვემდებარეობის საგზაო მშენებლობის სატიტულო სიაში შეტანილი იქნა ობიექტი: ბეტონის ხიდი, ქვის ბურჯებზე, სამგასასვლელიანი, ქალაქ გორში, მდინარე ლიახვზე, ქართლ-კახეთ-იმერეთის გზაზე' (1935წ)"
დოკუმენტის მიხედვით, ცნობილი ხდება, რომ მიღებული გადაწყვეტილებით - სოფელ ტინისხიდთან მდინარე ლიახვზე ხიდის აგება ჩაითვალა აუცილებელ საჭიროებად, რადგანაც შემოდგომიდან ზაფხულამდე გაღმა-გამოღმა სოფლები სრულიად მოწყვეტილნი იყვნენ ქალაქ გორს, შეწყვეტილი იყო მათ შორის ურთიერთობა.
იმ პერიოდის ხელისუფლებამ შეისწავლა, რომ ,,ვარიანის და შინდისის საბჭოების 14 სოფელში 2041 კომლის რაოდენობით ხილის და ბოსტნეულის გადაზიდვას აწარმოებდნენ: ხილი და ბოსტნეული საკონსერვო ქარხანაში მიჰქონდათ. გადმოზიდვის სიძნელენი ხელს უშლის დამზადების გეგმის დროულად შესრულებას, ზამთრობით მდინარე იყინება, მიმოსვლა ტრანსპორტით წყდება"..
1933 წლის დოკუმენტით: - "მდინარე ლიახვზე ხიდის აგებას ექნება დიდი სამხედრო სტრატეგიული მნიშვნელობა იმერეთ-ქართლ-კახეთის გზისათვის, რადგან ომიანობის შემთხვევაში ქალაქ გორში მყოფი მტკვრის ხიდი იქნება ძალზე დატვირთული სამხედრო ნაწილებით, რის გამოც მთელი ქართლის დაბლობი მოწყდება რკინის გზას და ცენტრს, ხოლო მდინარე ლიახვზე გაკეთებული ხიდი კი მოსახლეობას და სამხედრო ნაწილებს მოძრაობაში გაუწევს დიდ მომსახურეობას. ხიდის მშენებლობისათვის გორის რაიონს მოეპოვება მასალა-რკინის ორი ფერმა, ასევე კლდის ახლოს მდებარე კარიერი, მუშა-ხელით უზრუნველყოფა.
1934 წელს მიიღეს გადაწყვეტილება, რომ მდინარე ლიახვზე კეთგაკეთდეს რკინა-ბეტონის ხიდი, პროექტი დამტკიცებულია, ხიდი უნდა დამთავრდეს 1936 წლის 1 იანვრისათვის".
"რესპუბლიკანური ქვემდებარეობის საგზაო მშენებლობის სატიტულო სიაში შეტანილი იქნა ობიექტი: ბეტონის ხიდი, ქვის ბურჯებზე, სამგასასვლელიანი, ქალაქ გორში, მდინარე ლიახვზე, ქართლ-კახეთ-იმერეთის გზაზე' (1935წ)"
Æндæр æмæ æндæр
Популярон ногдзинæдтæ
![]() |
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |








