Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
05:04 / 19.08.2022
Хъæуы астæу æввахсæй-æввахсмæ æппæт хъæуы
16:48 / 11.11.2022
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй Гудзаргоммæ
16:55 / 13.11.2022
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
23:29 / 20.11.2022
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
02:10 / 26.11.2022
Къæлиндар
«« Абҵaрa 2025 »»
п в с ч п с в
2728293031 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
ირმა კურტანიძე გორიდან - 2019 წლის საუკეთესო მასწავლებელი რუსულ ენაში
დღეს, ირმა კურტანიძე 2019 წლის საუკეთესო მასწავლებლად დასახელდა რუსულ ენაში. ღონისძიება გორის სასწავლო უნივერსიტეტის სააქტო დარბაზში გაიმართა.

საუკეთესო მასწავლებლები გამოავლინა მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნულმა ცენტრმა. ყოველწლიური კონკურსი პედაგოგის პროფესიის პოპულარიზაციის, პრესტიჟის ზრდის, წარმატებული პედაგოგიური პრაქტიკის გამოვლენისა და საზოგადოებისათვის საუკეთესო მასწავლებელთა წარდგენის მიზნით ტარდება.

ირმა კურტანიძის სწავლების მეთოდები


ირმა კურტანიძე გორის ორ სკოლაში: მე-9 და მე-11 საჯარო სკოლებში ასწავლის. მას უფროსკლასელებში ჩატარებული აქვს კვლევა, რომელიც რუსული ენის სწავლების დაბალი მოტივაციის მიზეზების დადგენას ეხება. ირმა კურტანიძემ გამოკითხა მოსწავლეები მე-8-დან მე-11 კლასის ჩათვლით.

კვლევის შედეგად დაადგინა, რომ რუსულ ენის სწავლების პროცესში პრობლემურია: რთული სასწავლო პროგრამა; სახელმძღვანელოების შინაარსობრივი მხარე; ზედმეტი სიმკაცრე ან პირიქით ზედმეტად ლოიალური დამოკიდებულება მასწავლებელთა მხრიდან; ყურადღების შემცირება მშობელთა მხრიდან (არასისტემატიური გამოცდილების და ინფორმაციის გაცვლა); რესურსების არარსებობა; მოსწავლეთა მრავალრიცხოვნობა კლასში.

კვლევის პროცესში პედაგოგმა მიაგნო, რომ საბაზო საფეხურის მოსწავლეებში მაღალია შემეცნებითი აქტიურობა; მოსწავლის წარმატებაზე გავლენას ახდენს შინაგანი მოტივაცია. მოსწავლეებში შეინიშნება ძალისხმევის სტიმულირების დადებითი გავლენა; პოზიტიური დამოკიდებულება, პიროვნული პატივისცემა. საჭიროა შეფასების წესების შექმნაში მოსწავლეთა ჩართულობა; მნიშვნელოვანია ასევე თავისუფალი სტილის გაკვეთილები (თამაშით სწავლება, პროექტებით სწავლება, ისტ-ის გამოყენება).

,,მოსწაცვლეებთან მუშაობის სხვადასხვა ფორმებისა და მეთოდების გარდა, საკმაოდ ეფექტიანია ეგრედწოდებული არტ-ტექნოლოგების გამოყენება. ტრადიცული მეთოდებით ჩატარებულ გაკვეთილებთან შედარებით, ისეთი ტექნოლოგიების გამოყენება, როგორიცაა, მაგალითად, მუსიკის, თეატრალური სცენების, ზრაპრების და მულტფილმების გამოყენება, საკმაოდ შედეგიანია. მსგავსი ტექნოლოგიების გამოყენება იძლევა ცოდნის ინტეგრაციის არაფორმალურად რეალიზების, მოსწავლეთა განტვირთვის და სასწავლო პროცესის გაცოცხლების და გამდიდრების შესაძლებლობას." - აღნიშნავს კვლევაში ირმა კურტანიძე.



რატომაა დაბალი აქტივობა რუსულ ენაში

ირმა კურტანიძის შეფასებით, საბაზო და საშუალო საფეხურის მოსწავლეებში რუსული ენის შესწავლის დაბალი მოტივაციით გამოწვეული პრობლემების მიზეზებია:

რუსული ენის გაკვეთილები არ გამოირჩევა მეთოდური და აქტივობების მრავალფეროვნებით; ძირითადი პრობლემა მდგომარეობს საგნობრივი პროგრამების და სახელმძღვანელოების სირთულეში, ნაკლებად გათვალისწინებულია მოსწავლეთა ასაკობრივი თავისებურებები და ინდივიდუალური ინტერესები; დავალებები რთულია და გაუგებარი. მოსწავლეებს აინტერესებთ ისეთი დავალებები, რომელიც მარტივია აღსაქმელად და შესასრულებლად და მათ თანამედროვე გარესამყაროსთან აკავშირებთ; ჩართულობა დაბალი ხარისხისაა იმის გამო, რომ ბავშვები ვერ ხვდებიან, რატომ უნდა ისწავლონ ის, რასაც თვლიან, რომ აღარაა აქტუალური.

 

Print Email
FaceBook Twitter

Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад.
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government.