Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
ახალი ამბები
დვანში წმ. გიორგის სალოცავთან ქართველებისა და ოსების
საერთო სასაფლაოა. 2008 წლის აგვისტოს ომის შემდეგ, სამი წლის
განმავლობაში, იქ ვერც ქართველი და ვერც ოსი მიდიოდა. მავთულხლართების
გავლების შემდეგ, სასაფლაოს ტერიტორია ძირითადად საქართველოს
ხელისუფლების დაქვემდებარებულ ტერიტორიაზე მოექცა.
მავთულხლართებმა დვანი და ზემო დვანი ერთმანეთისგან გაყო. ზემო დვანში ეთნიკური ოსები ცხოვრობენ. დვანში კი, - ქართველები. სასაფლაოს დასავლეთ მხარეს ეთნიკური ოსები არიან დაკრძალულნი. დვანელები ამბობენ, რომ 2008 წლის აგვისტოს ომამდე, ზემო დვანელები წინაპრების სასაფლაოზე მიდიოდნენ. ომის შემდეგ კი, დამტირებელი აღარ მისულა. კონფლიქტის შემდეგ, ზემო დვანელებმა საკუთარი სასაფლაო გამყოფი ხაზის მიღმა მოაწყეს.
ფოტოზე: ზემო დვანის ახალი სასაფლაო
ამ სალოცავს უდიდესი ტრადიციული დღესასწაული - კვირიკობა უკავშირდება. ეთნოგრაფი სერგი მაკალათია დეტალურად აღწერს ამ დღეობის შესახებ. მისი ცნობით, სალოცავი ხეობის ერთ-ერთი უძლიერესი საკულტო ადგილია. სარიტუალო აღწერილობის მიხედვით, მთავარი ფიგურანტები ოსი ქალები არიან, რომლებიც ოსური ხაჭაპურით უნდა გამასპინძლებოდნენ სტუმარს და თვით კვირიკეს.
ღვინო კი, სალოცავში დვანელებს მიქონდათ. დღესაც ეკლესიის გარშემო მრავლად აწყვია ქვევრები. დვანელებს სალოცავში ღვინო ქვევრით მიჰქონდათ.
დვანის სალოცავი - ქართველებისა და ოსების საერთო საკულტო ადგილი
დვანში წმ. გიორგის სალოცავთან ქართველებისა და ოსების
საერთო სასაფლაოა. 2008 წლის აგვისტოს ომის შემდეგ, სამი წლის
განმავლობაში, იქ ვერც ქართველი და ვერც ოსი მიდიოდა. მავთულხლართების
გავლების შემდეგ, სასაფლაოს ტერიტორია ძირითადად საქართველოს
ხელისუფლების დაქვემდებარებულ ტერიტორიაზე მოექცა.მავთულხლართებმა დვანი და ზემო დვანი ერთმანეთისგან გაყო. ზემო დვანში ეთნიკური ოსები ცხოვრობენ. დვანში კი, - ქართველები. სასაფლაოს დასავლეთ მხარეს ეთნიკური ოსები არიან დაკრძალულნი. დვანელები ამბობენ, რომ 2008 წლის აგვისტოს ომამდე, ზემო დვანელები წინაპრების სასაფლაოზე მიდიოდნენ. ომის შემდეგ კი, დამტირებელი აღარ მისულა. კონფლიქტის შემდეგ, ზემო დვანელებმა საკუთარი სასაფლაო გამყოფი ხაზის მიღმა მოაწყეს.
ფოტოზე: ზემო დვანის ახალი სასაფლაოამ სალოცავს უდიდესი ტრადიციული დღესასწაული - კვირიკობა უკავშირდება. ეთნოგრაფი სერგი მაკალათია დეტალურად აღწერს ამ დღეობის შესახებ. მისი ცნობით, სალოცავი ხეობის ერთ-ერთი უძლიერესი საკულტო ადგილია. სარიტუალო აღწერილობის მიხედვით, მთავარი ფიგურანტები ოსი ქალები არიან, რომლებიც ოსური ხაჭაპურით უნდა გამასპინძლებოდნენ სტუმარს და თვით კვირიკეს.
ღვინო კი, სალოცავში დვანელებს მიქონდათ. დღესაც ეკლესიის გარშემო მრავლად აწყვია ქვევრები. დვანელებს სალოცავში ღვინო ქვევრით მიჰქონდათ.
Æндæр æмæ æндæр
Популярон ногдзинæдтæ
![]() |
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |








