Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
ახალი ამბები
დედიკას გალერეაში ქვახვრელელი მხატვრის ნამუშევრები გამოფინეს
დედიკას გალერეა ზურა აფხაზის (აფხაზაშვილის) გამოფენას "შავი ყუთის
ჩანაწერები" მასპინძლობს. გამოფენა არტისტერიუმ 10-ის ფარგლებში
ტარდება და ფესტივალის დასკვნით ღონისძიებას წარმოადგენს.
ზურა აფხაზაშვილის პროექტი მოიცავს მულტიმედიურ ექსპოზიციას, სადაც გაერთიანებულია ფერწერა - შავ-თეთრი აბსტრაქციის სახით, ვიდეო უკვე შესრულებული პერფორმანსის დოკუმენტაციით - სათაურით „შავი ყუთი“ და გახსნის დღეს წარმოდგენილი პერფორმანსი - „კამათლები“.
ზურა აფხაზის ფერწერა შავ-თეთრი აბსტრაქციის ორიგინალურ გააზრებას აჩვენებს. დიდი ფორმატის ტილოებზე ის საკუთარი ექსპერიმენტებით მიღებული პიგმენტების გამოყენებით მუშაობს. ნამუშევრები უშუალოდ უკავშირდება მისივე ცხოვრების არაორდინალურ წესს, - ის ერთგვარი აუტსაიდერია, რომელიც ქართული ისტორული არქიტექტურის ცნობილი ნიმუშის - უფლისციხის სიახლოვეს სოფელ ქვახვრელში ცხოვრობს და მის ნამუშევრებში საგრძნობია არქაული მხატვრული ფორმებისგან მიღებული შთაგონება, რომელიც დროისა და სივრცის კავშირებს აბსტრაქტული განზომილებით წარმოადგენს. მისი შემოქმედების ცენტრალური თემა მეხსიერებაა, რომლის არტისტული კვლევის ვიზუალიზაციას ის წარმოადგენს სხვადასხვა მხატვრული საშუალებების გამოყენებით.
შავი ყუთი, რომელიც მოთავსებულია საფრენი აპარატის ბორტზე, აკეთებს პერმანენტულ ჩანაწერს აპარატის ტექნიკური გამართულობის შესახებ. იგი იხსნება მხოლოდ მაშინ, როცა ამის საჭიროება არსებობს. მეხსიერება არ გულისხმობს მხოლოდ წარსულს, მეხსიერება გულისხმობს აგრეთვე მომავალს. მეხსიერების მდგომარეობა მოიცავს ორივეს - წარსულს და მომავალს, როგორც ერთიან, ყოვლისმომცველ მუდმივობას, „უდროობას“...
არტისტული პროცესი ერთგვარად ემსგავსება შავი ყუთის ჩანაწერებს, სადაც ფიქსირდება მისი შთაგონების მომენტები, კრიზისული ეტაპები, ეგზალტირებული მდგომარეობა, მისი ურთიერთობა ნამუშევართან და სოციუმთან. „შავი ყუთი“ მეტაფორულად მხოლოდ მაშინ იხსნება, როცა ნამუშევრები გადაიქცევა პროდუქტად, გამოიფინება, ან გახდება ჭვრეტის ობიექტი.



ზურა აფხაზაშვილის პროექტი მოიცავს მულტიმედიურ ექსპოზიციას, სადაც გაერთიანებულია ფერწერა - შავ-თეთრი აბსტრაქციის სახით, ვიდეო უკვე შესრულებული პერფორმანსის დოკუმენტაციით - სათაურით „შავი ყუთი“ და გახსნის დღეს წარმოდგენილი პერფორმანსი - „კამათლები“.
ზურა აფხაზის ფერწერა შავ-თეთრი აბსტრაქციის ორიგინალურ გააზრებას აჩვენებს. დიდი ფორმატის ტილოებზე ის საკუთარი ექსპერიმენტებით მიღებული პიგმენტების გამოყენებით მუშაობს. ნამუშევრები უშუალოდ უკავშირდება მისივე ცხოვრების არაორდინალურ წესს, - ის ერთგვარი აუტსაიდერია, რომელიც ქართული ისტორული არქიტექტურის ცნობილი ნიმუშის - უფლისციხის სიახლოვეს სოფელ ქვახვრელში ცხოვრობს და მის ნამუშევრებში საგრძნობია არქაული მხატვრული ფორმებისგან მიღებული შთაგონება, რომელიც დროისა და სივრცის კავშირებს აბსტრაქტული განზომილებით წარმოადგენს. მისი შემოქმედების ცენტრალური თემა მეხსიერებაა, რომლის არტისტული კვლევის ვიზუალიზაციას ის წარმოადგენს სხვადასხვა მხატვრული საშუალებების გამოყენებით.
შავი ყუთი, რომელიც მოთავსებულია საფრენი აპარატის ბორტზე, აკეთებს პერმანენტულ ჩანაწერს აპარატის ტექნიკური გამართულობის შესახებ. იგი იხსნება მხოლოდ მაშინ, როცა ამის საჭიროება არსებობს. მეხსიერება არ გულისხმობს მხოლოდ წარსულს, მეხსიერება გულისხმობს აგრეთვე მომავალს. მეხსიერების მდგომარეობა მოიცავს ორივეს - წარსულს და მომავალს, როგორც ერთიან, ყოვლისმომცველ მუდმივობას, „უდროობას“...
არტისტული პროცესი ერთგვარად ემსგავსება შავი ყუთის ჩანაწერებს, სადაც ფიქსირდება მისი შთაგონების მომენტები, კრიზისული ეტაპები, ეგზალტირებული მდგომარეობა, მისი ურთიერთობა ნამუშევართან და სოციუმთან. „შავი ყუთი“ მეტაფორულად მხოლოდ მაშინ იხსნება, როცა ნამუშევრები გადაიქცევა პროდუქტად, გამოიფინება, ან გახდება ჭვრეტის ობიექტი.



Æндæр æмæ æндæр
Популярон ногдзинæдтæ
![]() |
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |








