Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
ახალი ამბები
ოსური სოფლის სუქითის ერთი ოჯახი: ,,მოვიტაცე ქალი და აქ ამოვიყვანე ფეხით"
ქარელიდან 15 კმ მანძილზე სოფელი სუქითი მდებარეობს. აქ ერთი ოჯახი
ცხოვრობს. 81 წლის ალიოშა ბესტავაშვილი და 82 წლის ნანული ხაჩიძე 53
წელია ერთად არიან.
დასახლება ტყის პირას, თრიალეთის ქედის ჩრდილოეთ კალთებზეა გაშლილი. რამდენიმე მიტოვებული სახლია. კომუნისტების პერიოდში 25 კომლი ირიცხებოდა. ამჯერად, ზამთარ-ზაფხულ მხოლოდ ერთი სახლიდან ამოდის ცეცხლის კვამლი. სოფელში არ არის დენი.
გზა სოფელ ახალსოფლიდან მიდის, თუმცა დახრამულია. სოფლამდე მაღალი გამავლობის მანქანებს შეუძლია ასვლა. სწორედ, ახალსოფელში ყოფნისას გვითხრეს, რომ სუქითში ერთი ოჯახი ცხოვრობს. ახალსოფლიდან ჩანს სამების ეკლესიის დანგრეული კედლები, რომლის სიახლოვეს საფლავებია.

სუქითში გაგვიმართლა. მოხუცებთან სტუმრად მათი შვილები იმყოფებოდნენ. ისინი ოჯახებით სხვაგან ცხოვრობენ, ერთი აგარაში, მეორე - თბილისში. გვითხრეს, რომ მათი მოხუცებულ მშობლებს სუქითი და მამა-პაპური სახლი სიცოცხლეს უხანგრძლივებს.
სააღდგომოდ პასქა და წითელი კვერცხი გამზადებული ჰქონდათ. პასქა ცხვრის ფორმის იყო. ნანული ხაჩიძემ თონეში პურის გამოცხობის დროს გააკეთა. ამბობს, რომ პროფესიით მეცხოველეობის სპეციალისტია და სწორედ ამ პროფესიის გამო აღმოჩნდა სუქითში.
50 წლის წინ, ის ქარელის რაიონში მეცხოველეობის მეურნეობაში მუშაობდა. წარმოშობით ხაშურის რაიონიდანაა. აქ გაიცნო ალიოშა ბესტავაშვილი. მათ დაოჯახებს ხელი ფერმის გამგემ შეუწყო ხელი. ალიოშა ბესტავაშვილი ამბობს, რომ მისი მომავალი მეუღლე მოიტაცა. მოტაცებული ქალი სოფელში ფეხით აიყვანა.

,,მითხრა, კაი ცხოვრებაა იქაო, მომატყუა. აბა ეს კარგი ცხოვრებაა?“ - ხუმრობს ნანული ხაჩიძე.
როგორც აღვნიშნეთ, საცხოვრებელი სახლების უმრავლესობა მიტოვებულია. გვითხრეს, რომ ბოლო პერიოდში სოფელში სულ ბესტავაშვილები დარჩნენ. ძველ საფლავების წარწერების მიხედვით, დასაფლავებულები არიან ბესტავაშვილები და გიგიტაშვილები. ამათგან, ამჟამად, ნაწილი საქართველოს სხვადასხვა ქალაქებში გადავიდნენ საცხოვრებლად, ნაწილის შთამომავლები კი, ჩრდილოეთ ოსეთში წავიდნენ.
პირველი მიგრაცია 80-იან წლებში დაიწყო, როდესაც სოფელში მეწყერული ზონები გაჩნდა. ნალექის დროს ტყიდან წამოსული წყალი საცხოვრებელ სახლებში შედის.
დასახლება ტყის პირას, თრიალეთის ქედის ჩრდილოეთ კალთებზეა გაშლილი. რამდენიმე მიტოვებული სახლია. კომუნისტების პერიოდში 25 კომლი ირიცხებოდა. ამჯერად, ზამთარ-ზაფხულ მხოლოდ ერთი სახლიდან ამოდის ცეცხლის კვამლი. სოფელში არ არის დენი.
გზა სოფელ ახალსოფლიდან მიდის, თუმცა დახრამულია. სოფლამდე მაღალი გამავლობის მანქანებს შეუძლია ასვლა. სწორედ, ახალსოფელში ყოფნისას გვითხრეს, რომ სუქითში ერთი ოჯახი ცხოვრობს. ახალსოფლიდან ჩანს სამების ეკლესიის დანგრეული კედლები, რომლის სიახლოვეს საფლავებია.

სუქითში გაგვიმართლა. მოხუცებთან სტუმრად მათი შვილები იმყოფებოდნენ. ისინი ოჯახებით სხვაგან ცხოვრობენ, ერთი აგარაში, მეორე - თბილისში. გვითხრეს, რომ მათი მოხუცებულ მშობლებს სუქითი და მამა-პაპური სახლი სიცოცხლეს უხანგრძლივებს.
სააღდგომოდ პასქა და წითელი კვერცხი გამზადებული ჰქონდათ. პასქა ცხვრის ფორმის იყო. ნანული ხაჩიძემ თონეში პურის გამოცხობის დროს გააკეთა. ამბობს, რომ პროფესიით მეცხოველეობის სპეციალისტია და სწორედ ამ პროფესიის გამო აღმოჩნდა სუქითში.
50 წლის წინ, ის ქარელის რაიონში მეცხოველეობის მეურნეობაში მუშაობდა. წარმოშობით ხაშურის რაიონიდანაა. აქ გაიცნო ალიოშა ბესტავაშვილი. მათ დაოჯახებს ხელი ფერმის გამგემ შეუწყო ხელი. ალიოშა ბესტავაშვილი ამბობს, რომ მისი მომავალი მეუღლე მოიტაცა. მოტაცებული ქალი სოფელში ფეხით აიყვანა.

,,მითხრა, კაი ცხოვრებაა იქაო, მომატყუა. აბა ეს კარგი ცხოვრებაა?“ - ხუმრობს ნანული ხაჩიძე.
როგორც აღვნიშნეთ, საცხოვრებელი სახლების უმრავლესობა მიტოვებულია. გვითხრეს, რომ ბოლო პერიოდში სოფელში სულ ბესტავაშვილები დარჩნენ. ძველ საფლავების წარწერების მიხედვით, დასაფლავებულები არიან ბესტავაშვილები და გიგიტაშვილები. ამათგან, ამჟამად, ნაწილი საქართველოს სხვადასხვა ქალაქებში გადავიდნენ საცხოვრებლად, ნაწილის შთამომავლები კი, ჩრდილოეთ ოსეთში წავიდნენ.
პირველი მიგრაცია 80-იან წლებში დაიწყო, როდესაც სოფელში მეწყერული ზონები გაჩნდა. ნალექის დროს ტყიდან წამოსული წყალი საცხოვრებელ სახლებში შედის.
Æндæр æмæ æндæр
Популярон ногдзинæдтæ
![]() |
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |








