რედაქტორის რჩევით
კალენდარი
«« ივლისი 2025 »»
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 123
ახალი ამბები
გორელი ახალგაზრდები საარჩევნო უფლებისა და მოვალეობის შესახებ

 

ეკა სეთური: ,,არაფერი ვიცი, არც ერთხელ ვყოფილვარ არჩევნებზე. არანაირი ინფორმაცია მაქვს, მით უმეტეს, 9 წელია, ამის უფლება მაქვს"

 

ახალგაზრდების უმრავლესობამ, რომელიც კულტურისა და დასვენების პარკში ჩავწერეთ, ამის შესახებ, არაფერი იცის. მათი უმეტესობა უარყოფითი აზრის დაფიქსირებისგანაც კი იკავებდა თავს.

 

რაც შეეხება იმ ახალგაზრდებს, რომლებმაც სხვადასხვა პერიოდში მსგავს საკითხებზე ტრენინგები გაიარეს და უმაღლეს სასწავლებლებში განათლებაც მიიღეს, ფიქრობენ, რომ საარჩევნო უფლებებისა და მოვალეობების ცოდნის შეხსენება მუდმივი პროცესია.

 

თიკო ლალიაშვილი: ,,რომ გითხრათ, დიდი ინფორმაცია მაქვს-მეთქი, ასე არ არის. შეიძლება ეს ჩემი ბრალიც არის, რადგან მე თვითონ უნდა დავინტერესდე. ერთადერთი რაც ვიცი, არჩევნები რომ მოდის ხოლმე, ჩემ გარშემო ყველას ვეუბნები, რომ ჩვენი მოვალეობაა არჩევნებზე მისვლა; დავაფიქსიროთ ჩვენი აზრი. ოღონდ ამით არ უნდა დავასრულოთ და სახლში არ უნდა დავსხდეთ, რომ მე ჩემი არჩევანი გავაკეთე. შემდეგ უკვე უფლებები გვაქვს, ალბათ, რომ დავიცვათ ჩვენი არჩევანი; ვისაც მივეცით ხმა, მას მოვთხოვოთ, ჩვენი უფლებები დაიცვას, ჩვენი მოვალეობები შეასრულოს; დანაპირები აასრულოს და ელემენტარულად პირობები გაგვიუმჯობესოს. ორი წელია, რაც სრულწლოვანი გავხდი, ვღებულობ არჩევნებში მონაწილეობას. იმის შემდეგ არ გამომიტოვებია არც ერთი არჩევნები. მით უმეტეს, იმ დროს, სხვა ქალაქში ვიყავი და სპეციალურად ამ დღისთვის ჩამოვედი, რათა დამეფიქსირებინა ჩემი აზრი"

 

ლექსო კაპანაძე: ,,საარჩევნო უფლება არის ადამიანის უფლება მივიდეს და თავისი აზრი დააიქსიროს არჩევნებზე და თავისი არჩევანი გააკეთოს პოლიტიკურ პარტიაზე თუ პოლიტიკურ მოღვაწეზე. დემოკრატიულ სახელმწიფოში არჩევნებზე ხმის მიცემა თავისუფალია და ყველა ადამიანს აქვს საკუთარი შეხედულებით გადაწყვიტოს, თუ ვინ და რომელი პარტია ურჩევნია სახელმწიფოს სათავეში."

 

ანა: (სტუდენტი) მოკლედ რომ ვთქვა უკვე დიდი ხანია ვიცი რომ როგორც კი 18 წელი შემისრულდებოდა, მივიღებდი კონსტიტუციით მინიჭებულ არჩევნებში მონაწილეობის უფლებას, უკვე 3 წელია ამ უფლებით ვსარგებლობ და სწორედ ეს სამი წელია ვგრძნობ და ვაცნობიერებ, რომ სრულუფლებიანი მოქალაქე ვარ.. ვთვლი რომ თითოეული ხმა მნიშვნელოვანია და ვალდებულებად მიმაჩნია საკუთარი ხმა დავაფიქსირო, რადგან მესმის რომ ცვლილებები უკეთესი მომავლისთვის თავისით არ მოხდება."

 

დავით ყაზარაშვილი: ,,არჩევნები ჩემთვის ასევე ნებისმიერი ადამიანისთვის უმნიშვნელოვანესი პროცესია, პირი ამ დროს ირჩევს თავისი წარმომადგენელს. აქედან გამომდინარე, ნებისმიერი ადამიანის უფლება მიღოს მონაწილეობა ,ასევე მოვალეობაც  მე, როგორც რიგითი მოქალაქე მოვალეობა შევასრულო და ხმა მივცე რეალურ კანდიდატურას."

 

გიორგი ოგანესიანი: ,,ჩვენ ქვეყანაში, გულწრფელად რომ ვთქვათ, ახალგაზრდა თაობამ ბევრი ნამდვილად არ იცის საარჩევნო უფლებებსა და მოვალეობების შესახებ, თუ არ ჩავთვლით გაზეპირებულ ფრაზას "არჩევნებზე მისვლა ადამიანისთვის მოქალაქეობრივი ვალია" რეალობა კი სხვა გვარია, ახალგაზრდების უმრავლესობა არჩევნებში მონაწილეობას მოვალეობის მოხდად აღიქვამს, მაგრამ კატასტროფა ის გახლავთ , რომ ბევრი ამ მოვალეობასაც კი არ იხდის. ნუ საარჩევნო კოდექსის ცოდნასა და პრაქტიკულ გამოყენებაზე ხომ საუბარი არ არის. შემიძლია ისიც თამამათ ვთქვა, რომ ბოლო წლებში წინა წლებისგან განსხვავებინ ცესკო-მ და არასამთავრებო ორგანიზაციებმა ერთობლივად რამდენიმე კარგი პროექტი განახორციელეს, რამაც ხელი შეუწყო საზოგადოებაში, კერძოდ ახალგაზრდებში, საარჩევნო კუთხით ცნობიერების ამაღლებას. მე , როგორც რიგითი მოქალაქე მადლიერი და მოხარული ვიქნები მსგავს პროექტებსა და სემინარებში აქტიურად ჩავერთო და ჩემი მოქალაქეობრივი უფლებები კიდევ უფრო განვამტკიცო."

 

Print E-mail
FaceBook Twitter

სტატიის გამოყენების პირობები

ამავე კატეგორიაში
სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ
პათოლოგიას აერთიანებს.

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

17:14 / 10.07.2025
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19 წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
13:27 / 10.07.2025
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო პროდუქტი
13:58 / 09.07.2025
დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

14:07 / 04.07.2025
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით
მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ
დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე

მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.



„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი.

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე


მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე 8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება, ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში, დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის პოლიტიკას.


„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა, მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ. ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად, ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში, შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე, სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა პროფესიებს.”

ნინო, თავის ცოდნასა და გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს, რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.

“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”

 

 

13:26 / 04.07.2025
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის ასაკს იყო მიღწეული.
"სოფელში არაფერია. აქ არავინ არის. მხოლოდ ერთი ბიჭი, მაგისი დედა და მე ვართ.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან, მიხარია,


საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.