რედაქტორის რჩევით
კალენდარი
«« ივლისი 2025 »»
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 123
ახალი ამბები
საქართველომ რუსეთს 8 ძებნილი 1 წელიწადში გადასცა
საქართველომ რუსეთის ფედერაციას, 2019 წლის მანძილზე, 8 ბრალდებული გადასცა. ყველა მათგანი ინტერპოლით იძებნებოდა და საქართველოს თავშესაფარს სთხოვდა.

საქართველოს ხელისუფლებამ მათი მოთხოვნა არ გაითვალისწინა, ხოლო რუსეთის პროკურატურის ყველა შუამდგომლობა დააკმაყოფილა.

ექსტრადირებულთა საქმეები განხილულია სასამართლო სხდომებზე. Qartli.ge-მ 8 პირის საქმე მოიძია
.

აქმე #1

2018 წლის 13 სექტემბერს საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს თანამშრომლებმა საქართველოს ტერიტორიაზე დააკავეს რუსეთის სამართალდამცველების მიერ ძებნილი ი. ტ.

რუსეთის პროკურატურამ საქართველოს პროკურატურას აცნობა, რომ აღნიშნულმა პირმა 2012 წლის 29 მაისს ერთ-ერთ ქალაქში, დაუდგენელ ვითარებაში, გამოძიებით დაუდგენელი პირისაგან, სათანადო ნებართვის გარეშე, უკანონოდ შეიძინა ნარკოტიკული საშუალება „ფენილაცეტილინდოლის“ შემცველი ნარევი, რომლის საერთო მასა შეადგენდა 0,4565 გრამს.

რუსეთის პროკურატურის ცნობით, მამაკაც,ი გასაღების მიზნის გარეშე, პირადი მოხმარებისათვის გამჭვირვალე პაკეტში, შარვლის უკანა, მარჯვენა ჯიბეში უკანონოდ ინახავდა. მამაკაცი ავტომანქანით გზაზე მოძრაობდა, როდესაც მილიციამ გაჩხრიკა.

რუსეთის პროკურატურამ საქართველოს პროკურატურას განუმარტა, რომ ნარკოტიკული საშუალების ეს რაოდენობა, რუსული კანონმდებლობის მიხედვით, საკმაოდ დიდ მოცულობას წარმოადგენს და დასჯადია.

საქართველოს პროკურატურა შუამდგომლობას დათანხმდა და ხელწერილით გაშვებული მამაკაცი ამჯერად უფრო დამძიმებული ბრალით დააბრუნეს მოსკოვში.

საქმე #2

2018 წლის იანვარში საქართველოს შს სამინისტროს თანამშრომლებმა დააკავეს რუსეთის მოქალაქე ადვოკატი ა.ლ.

კრასნოდარის მხარემ საქართველოს პროკურატურას აცნობა, რომ აღნიშნულ პირი 2015 წელს მონაწილეობდა ქრთამის მიცემასთან დაკავშირებულ საქმეში.

კერძოდ, აღნიშნულ ადვოკატს 2015 წლის 15 აგვისტოს შეხვდა თავისი კლიენტი. ამ კლიენტის მიმართ აღძრული იყო სისხლის სამართლის საქმე და განაჩენს სასამართლოსგან ელოდებოდა.

,,ადვოკატმა მას განუცხადა, რომ მოსამართლე, სასჯელის პირობითად ჩათვლის სანაცვლოდ, 10 მლნ რუბლს ქრთამის სახით ითხოვდა. ეს თანხა ადვოკატს უნდა გადაეცა მოსამართლისთვის.“ - აღნიშნულია რუსეთის პროკურატურისგან მიწოდებულ მასალებში.

კლიენტმა ადვოკატს განუცხადა, რომ ქრთამს არ მისცემს მოსამართლეს, რადგან თავს უდანაშაულოდ სცნობდა.

ამის შემდეგ, რუსეთის პროკურატურის ცნობით, კრასნოდარის ოლქის მოსამართლე და ადვოკატი ერთმანეთს პირისპირ ხვდებიან.

,,მოსამართლე დასთანხმა ადვოკატს, რომ ქრთამის ოდენობა 2 მლნ რუბლამდე შეემცირებინათ, ხოლო ქრთამის გადაუხდელობის შემთხვევაში ადვოკატი გააფრთხილა, რომ მომავალ სასამართლო სხდომაზე ბრალდებულის მიმართ აღკვეთის ღონისძიების სახით გამოიყენებდა პატიმრობას. „ - წერს რუსეთის პროკურატურა.

ადვოკატმა კლიენტს აცნობა, რომ მოსამართლე 2 მლნ რუბლს ითხოვს. კლიენტმა კი თანხის შესაგროვებლად ვადა ითხოვა. ვადა მისცეს. მ ვადაში, 2015 წლის 28 სექტემბერს, კლიენტმა, მოსამართლის მიერ ქრთამის მოთხოვნის შესახებ ინფორმაცია, სამართალდამცავ ორგანოებს მიაწოდა. სამართალდამცველებთან შეთანხმებით,

საქმე #3

2018 წელს შს სამინისტროს თანამშრომლებმა დააკავეს რუსეთის მოქალაქე რ.ა.

რუსეთის პროკურატურის მტკიცებით, აღნიშნული პირი, 2013 წლის სექტემბერში, ,,ისლამური სახელმწიფოს“ წევრი გახდა და მის საქმიანობაში ჩართული იყო 2015 წლის თებერვლის ჩათვლით.


საქმე #4


2019 წლის 12 თებერვალს საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს თანამშრომლებმა საქართველოს ტერიტორიაზე დააკავეს ძებნილი ი. გ.

რუსეთის პროკურატურის ცნობით, 2017 წლის 3 ივნისს, ბრალდებულს, გამოძიების მიერ დაუდგენელმა პირმა საფოსტო გზავნილების მიწოდების სერვისის გამოყენებით, გაუგზავნა შეთანხმებული ამანათი, აუდიომოწყობილობა, რომელშიც მალულად მოთავსებული იყო 1,100.8 გრ ნარკოტიკული საშუალება - მეფედრონი.

2017 წლის 6 ივნისს, დაახლოებით 13:30 საათზე, აეროპორტის გასაგზავნი ამანათების დათვალიერების პუნქტში, ამანათის დათვალიერების პროცესში, სამართალდამცავი ორგანოების თანამშრომლებმა აღმოაჩინეს და ამოიღეს ამანათში მალულად, სამ შეკვრად მოთავსებული ზემოხსენებული ნარკოტიკული საშუალება მეფედრონი.

რუსეთის პროკურატურა საქართველოს შს სამინისტროს განუმარტავს, რომ პოლიციის თანამშრომლებმა, ამანათში მოათავსეს ნარკოტიკული საშუალება მეფედრონის ე.წ. მულაჟი, რის შემდეგაც ამანათი შემდგომი მიღების მიზნით, საცხოვრებელ მისამართზე გაუგზავნეს ადრესატს.

2017 წლის 8 ივნისს, დაახლოებით 22:00 საათზე, ამანათი მიიღო აწ ბრალდებულმა, რაც დაადასტურა ხელმოწერით.

2017 წლის 9 ივნისს, 00:05-03:30 საათებს შორის, ამანათის მიმღებს სამართალდამცველები სახლში დაადგნენ და დააკავეს.

საქმე #5

2019 წლის 21 აპრილს საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს თანამშრომლებმა საქართველოს ტერიტორიაზე დააკავეს რ-ის ფედერაციის სამართალდამცავი ორგანოების მიერ ძებნილი დ. ვ..

რუსეთის პროკურატურის მტკიცებით, მან, 2017 წლის 16 დეკემბერს, დაახლოებით 20:17 საათზე, რ-ის ფედერაციის ტერიტორიაზე, მოსკოვში, ერთ-ერთი საცხოვრებელი კომპლექსის მახლობლად, გამოძიების მიერ დაუდგენელ პირებთან ერთად, კონფლიქტის დროს წარმოშობილი პირადი უთანხმოების ნიადაგზე, მოქალაქეს მიაყენა ჯანმრთელობის გაზრახ მძიმე დაზიანება.

კერძოდ, არანაკლებ ხუთჯერ, მუშტით თავის არეში და არანაკლებ ერთხელ, ფეხით ზურგის არეში დარტყმის შედეგად, მოქალაქე დაეცა და მიიღო თეძოს ძვლის მოტეხილობა, რამაც გამოიწვია შრომისუნარიანობის მყარი, არანაკლებ ერთი მესამედით დაკარგვა.

ამის შემდეგ ბრალდებულზე ძებნა იყო გამოცხადებული.

საქმე #6

2019 წლის 10 ივნისს საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს თანამშრომლებმა დააკავეს ს. ს.

რუსეთის პროკურატურიდან მიღებული ინფორმაციის თანახმად, ბრალდებულმა 2017 წლის 20 ივლისს, ერთ-ერთ სოფელში, წარსულში არსებულ უთანხმოებასთან დაკავშირებით წარმოშობილი კონფლიქტისას, მოქალაქეს ორჯერ დაარტყა სახეში და თავის არეში.

იმყოფებოდა რა არაფხიზელ მდგომარეობაში, აღნიშნავს რუსეთის პროკურატურა - ,,შევიდა თავის სახლში, აიღო დანა, უკან დაბრუნებული დაეწია გაქცეულ თანასოფლელს და დანის გამოყენებით მას გულმკერდის არეში მიაყენა სიცოცხლისათვის სახიფათო ნაკვეთ-ნაჩხვლეტი ჭრილობა. დაჭრილი ადგილზევე გარდაიცვალა.

2017 წლის 10 ოქტომბრიდან ბრალდებულს ინტერპოლით ეძებდნენ.

საქმე #7

პირველი შემთხვევა 2019 წლის იანვარში მოხდა. საქმე ეხება ბრალდებულ მმ.ნ-ს, რომლის მიმართ რუსეთის ფედერაცია ძებნას ,,ტერორიზმის დაფინანსების“ ბრალდებით აწარმოებდა. ბრალდებულს საექსტრადიციო ვადა 2019 წლის 25 თებერვალს ამოეწურა.

რუსეთის პროკურატურა საქართველოს შს სამინისტროს ატყობინებდა, რომ ბრალდებული სიმპათიასა და მხარდაჭერას გამოხატავდა „ისლამური სახელმწიფოს“ ტერორისტული ორგანიზაციის შემადგენლობაში შემავალი, უკანონო, შეიარაღებული ფორმირების მიმართ.

,, ბრალდებულმა 2013 წლის 1 აგვისტოდან 2014 წლის 1 სექტემბრამდე დროის მონაკვეთში, ,,ისლამური სახელმწიფოს“ 4 წევს სამხედრო ტანსაცმლისა და სურსათის შეძენაში დაეხმარა. ასევე, უსასყიდლოდ გადასცა გამოძიებით დაუდგენელი მძღოლის თანხლებით სატრანსპორტო საშუალება - მიკროავტობუსი, სირიის საზღვართან გადაადგილებისათვის.

საქმე #8

იხ. იაროსლავ სუმბაევის საქმე

 

Print E-mail
FaceBook Twitter

სტატიის გამოყენების პირობები

ამავე კატეგორიაში
სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ
პათოლოგიას აერთიანებს.

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

17:14 / 10.07.2025
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19 წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
13:27 / 10.07.2025
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო პროდუქტი
13:58 / 09.07.2025
დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

14:07 / 04.07.2025
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით
მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ
დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე

მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.



„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი.

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე


მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე 8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება, ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში, დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის პოლიტიკას.


„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა, მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ. ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად, ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში, შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე, სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა პროფესიებს.”

ნინო, თავის ცოდნასა და გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს, რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.

“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”

 

 

13:26 / 04.07.2025
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის ასაკს იყო მიღწეული.
"სოფელში არაფერია. აქ არავინ არის. მხოლოდ ერთი ბიჭი, მაგისი დედა და მე ვართ.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან, მიხარია,


საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.