რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
სოფელ კოშკის ეკლესიის ეზოში საუკუნის წინანდელი საფლავის ქვები ერთად მოაგროვეს
გამყოფი ხაზის მიმდებარე სოფელ კოშკაში ეკლესია შეაკეთეს. ეზოში ახლაც
სამშენებლო სამუშაოების კვალია.

რეაბილიტაციის გამო, ეკლესიის გარშემო არსებული საფლავის ქვები აიღეს.

მეორე ფოტო გამოსახულია ნაცარაულის წმ. გიორგის სახელზე აგებული ნიში.
ხელოვნებათმცოდნე ზაქარია მაისურაძე თავის ნაშრომში ისტორიის ქვის ფურცლები წერს, რომ საფლავის ქვები ხალხური ხელოვნების საინტერესო დარგს წარმოადგენს ან, როგორც მას უწოდებენ ლოდები.
"ამა ლოდსა ქვეშე განისვენებს"... და სხვა: მიმართავს მკითხველს განსვენებული და შენდობას გამოთხოვს. საფლავის ქვები საქართველოს ყველა კუთხის მცხოვრებლების მიერ გამოიყენებოდა ქრისტიანობის წინა პერიოდიდან დღემდე და დღესაც კი, იგი ხმარებაშია.''
ანა შანშიაშვილი, ხელოვნების საერთაშორისო ცენტრის წარმომადგენელი ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიდან წერს, რომ XIX საუკუნის განმავლობაში, ვიდრე XX საუკუნის დასაწყისამდე, როგორც ზოგადად კავკასიაში, ისე თითქმის მთელი საქართველოს მასშტაბით, გავრცელდა საფლავის ქვათა მორთვის გარკვეული "იკონოგრაფიული სქემა", რომელიც თავის მხრივ, საქართველოში შუა საუკუნეების ხელოვნებიდან, კერძოდ კი საქტიტორო პორტრეტის მდიდარი ტრადიციიდან მომდინარეობდა და მისი გვიანი პერიოდის "გახალხურებული" ნაკადის თავისებური, ორგანული გაგრძელება იყო.
,,XIX საუკუნე საქართველოში ურბანულ კულტურაზე გადასვლის ხანაა. ეს ისპერიოდია, რომელმაც თან მოიტანა სეკულარული მსოფლმხედველობრივი ცვლილებები, ისეთი როგორიცაა ინტერესი კონკრეტული ადამიანისადმი, ინდივიდუალური საწყისის გამძაფრება'' - წერს ხელოვნებათმცოდნე.

რეაბილიტაციის გამო, ეკლესიის გარშემო არსებული საფლავის ქვები აიღეს.

მეორე ფოტო გამოსახულია ნაცარაულის წმ. გიორგის სახელზე აგებული ნიში.
ხელოვნებათმცოდნე ზაქარია მაისურაძე თავის ნაშრომში ისტორიის ქვის ფურცლები წერს, რომ საფლავის ქვები ხალხური ხელოვნების საინტერესო დარგს წარმოადგენს ან, როგორც მას უწოდებენ ლოდები.
"ამა ლოდსა ქვეშე განისვენებს"... და სხვა: მიმართავს მკითხველს განსვენებული და შენდობას გამოთხოვს. საფლავის ქვები საქართველოს ყველა კუთხის მცხოვრებლების მიერ გამოიყენებოდა ქრისტიანობის წინა პერიოდიდან დღემდე და დღესაც კი, იგი ხმარებაშია.''
ანა შანშიაშვილი, ხელოვნების საერთაშორისო ცენტრის წარმომადგენელი ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიდან წერს, რომ XIX საუკუნის განმავლობაში, ვიდრე XX საუკუნის დასაწყისამდე, როგორც ზოგადად კავკასიაში, ისე თითქმის მთელი საქართველოს მასშტაბით, გავრცელდა საფლავის ქვათა მორთვის გარკვეული "იკონოგრაფიული სქემა", რომელიც თავის მხრივ, საქართველოში შუა საუკუნეების ხელოვნებიდან, კერძოდ კი საქტიტორო პორტრეტის მდიდარი ტრადიციიდან მომდინარეობდა და მისი გვიანი პერიოდის "გახალხურებული" ნაკადის თავისებური, ორგანული გაგრძელება იყო.
,,XIX საუკუნე საქართველოში ურბანულ კულტურაზე გადასვლის ხანაა. ეს ისპერიოდია, რომელმაც თან მოიტანა სეკულარული მსოფლმხედველობრივი ცვლილებები, ისეთი როგორიცაა ინტერესი კონკრეტული ადამიანისადმი, ინდივიდუალური საწყისის გამძაფრება'' - წერს ხელოვნებათმცოდნე.
ამავე კატეგორიაში

საუბარია 100 000 ლარის ღირებულების 42 სულ ძროხაზე.

რუის-ურბნისის ეპარქიის განცხადებით, 20 წლის სქემმონაზონს, მამა ანგელოსს ეპარქია დაატოვებინეს.

დაკავებულებს ბრალი 109-ე მუხლის ,,ი'' პუნქტით აქვთ წარდგენილი, რაც განზრახ მკვლელობას გულისხმობს

სამსახურებრივი უფლებამოსილების ბოროტად გამოყენების, სამსახურებრივი სიყალბისა და სამეწარმეო საქმიანობაში უკანონო მონაწილეობის ბრალდებით

დღეს გორის სასამართლოს მოსამართლემ, დავით მაკარიძემ, პატიმრობის უზრუნველყოფით,
ვიდეორეპორტაჟი
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის
ასაკს იყო მიღწეული.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან,
მიხარია,
ხაშურში ამ სოფლის მცხოვრებლებს ცედნელებს უწოდებენ, მაგალითად, თუ
ვინმეზე იტყვიან,
გასული თვის პოპულარული სიახლეები

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.


ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები