რედაქტორის რჩევით
კალენდარი
«« ივნისი 2024 »»
2728293031 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
ახალი ამბები
რა მოხდა მესამე სკოლაში პედაგოგსა და მშობელს შორის - ინტერვიუ
გორის მესამე სკოლაში, რამდენიმე დღის წინ, ერთმანეთს მშობელი და პედაგოგი ფიზიკურად დაუპირისპირდნენ. ეს ამბავი დიდი ხნის წინ დაწყებული პრობლემის გაგრძელება აღმოჩნდა, რომლის მოგვარება მშვიდობიანი გზით ვერ მოხერხდა.

სკოლამ, მანდატურმა, განათლების სამინისტრომ, შსს-მ სცადა, რომ ეს ამბავი კოლის კედლებს მიღმა არ გასულიყო, თუმცა ჩვენს რედაქციას ინფორმაცია სხვა მესამე პირების წყალობით მიაწოდეს. გვაცნობეს, რომ მშობელმა პედაგოგი თმებით ითრია.

კონფლიქტში მონაწილე მშობელი ფაქტს უარყოფს და ამბობს, რომ ყველაფერი პირიქით მოხდა და ის და მისი შვილი თავად არიან პედაგოგის მხრიდან ძალადობის მსხვერპლი.

„ახლაც მიმძიმს ამ ძალადობის ფაქტზე საუბარი, მაგრამ ის რაც ვრცელდება, ვითომ ჩემი მხრიდან იყო მასწავლებელზე თავდასხმა, ეს არის სრული სიცრუე და დეზინფორმაცია. ჩემი შვილი დარეგისტრირებული იყო სხვა სკოლაში. ოჯახური პირობების გამო, გადავწყვიტეთ, მესამე სკოლაში მობილობით გადაგვეყვანა. სწავლის დაწყებიდან დაახლოებით თვენახევარში მირეკავს დირექტორი და მიბარებს სკოლაში. როდესაც მივედი, დირექტორის კაბინეტში დამხვდა ბავშვის პედაგოგი და მანდატური. გამიკვირდა და ვერ მივხვდი, რა შეიძლებოდა დაეშავებინა ჩემს პირველ კლასელ შვილს ისეთი, რომ მასწავლებელმა დირექტორის და მანდატურის ჩარევა გადაწყვიტა.“

მასწავლებელმა დირექტორის თანდასწრებით შესთავაზა მშობელს ბავშვის სხვა სკოლაში გადაყვანა, რადგან მას თანაკლასელთან კონფლიქტი მოსდიოდა.

„პედაგოგმა მითხრა, რომ ჩემს შვილს ერთერთ კლასელთან მოსდიოდა კონფლიქტი, რომელსაც თავად ამზადებდა სწავლის დაწყებამდე. ამიტომ შემომთავაზა, რომ ჩემი ბავშვი გადამეყვანა სხვა, ფასიან სკოლაში, სადაც მცირე კონტიგენტია. მაშინვე მივხვდი, რომ პედაგოგი ბავშვებს არ აყენებდა თანაბარ პირობებში და მის პრობლემას ჩემი შვილის სკოლიდან წასვლა მოაგვარებდა. დირექტორმა კი მითხრა, რომ თანაკლასელებს შორის პრობლემის მოსაგვარებლად, ფსიქოლოგი ჩაგვერთო, რასაც, რა თქმა უნდა, დავთანხმდი და ვუთხარი, რომ პროცესი დაეჩქარებინათ.“ - ამბობს მოსწავლის დედა.

მშობელი იხსენებს, რომ მისი შვილიც არაერთხელ მისულა სახლში ნაცემი, რის გამოც მოsთხოვა ფსიქოლოგს შვილის თანაკლასელთანაც ემუშავა.

„პედაგოგთან ერთად, ჩემი შვილის კლასელის დედაც მომიწოდებდა, რომ ბავშვი სხვა სკოლაში გადამეყვანა. რადგან მე ბავშვის გადაყვანაზე უარი ვთქვი, მასწავლებელმა ჩემი შვილი უფრო მეტად აითვალწუნა და კონფლიქტიც მეტად გაღვივდა. ამის შემდეგ, მან ფარულად დაწერა განცხადება, მშობლებს უთხრა, რომ რადგანაც კანონით მას ამის უფლება არ ჰქონდა, ამ განცხადებისათვის ხელი მშობლებს მოეწერათ, უფრო კონკრეტულად მშობლების სახელით მოითხოვდა ბავშვის კლასიდან გაძევებას. რამოდენიმე მშობელმა მოაწერა ხელი, თუმცა მას შემდეგ, რაც კარგად გააცნობიერეს განცხადების შინაარსი, ყველამ ერთად მოითხოვა ამ განცხადების გაუქმება.“- იხსენებს მშობელი.

დედა ამბობს, რომ მასწავლებელი უფრო მეტად გაღიზიანდა იმ ფაქტით, რომ მშობლებმა განცხადება უკან გამოითხოვეს, რის გამოც მისი მხრიდან აგრესია უფრო გამწვავდა.

„ჩანიშნა მშობელთა კრება, სადაც გაგვლანძღა ყველა მშობელი. გვეუბნებოდა „სად გაიზარდეთ“ „სად დაიბადეთ“ „ ხან ერთი გინდათ, ხან მეორე“ უაპელაციოდ ჩემს შვილს უწოდა ავადმყოფი. საუბრობდა მხოლოდ ჩემს შვილზე. შემდეგ გამოაღო კარადა, აიღო ჩემი ბავშვის ნივთები, დამიყარა მერხზე და მითხრა, წაიყვანე ამ სკოლიდანო. ესე იგი გვაგდებ მეთქი? ვკითხე მე. მან კი მიპასუხა „დიახ, გაგდებთ“-ო. არ ვიცი ჩემს მიმართ რატომ იყო ასეთი აგრესიული. მე უბრალოდ ნაბიჯ-ნაბიჯ მივყვებოდი ყველა იმ პროცესს, რაც სკოლისგან იყო შემოთავაზებული. ამ პრობლემის მოსაგვარებლად ჩემი მხრიდან იყო აბსოლუტური მზაობა. ვფიქრობ, მისი გაღიზიანების მიზეზი ის იყო, რომ მარტივად ვერ დაგვატოვებინა სკოლა. ბავში მეგობრობს თავის კლასელებთან, უყვარს თავის სკოლა, ის კი მიზანმიმართულად აღვივებდა უმნიშვნელო კონფლიქტსაც კი.“- გვიყვება მოსწავლის დედა.

მას შემდეგ, რაც მდგომარეობა შედარებით დასტაბილურდა, კლასში სპეცპედაგოგი შევიდა, რადგან დაკვირვება ეწარმოებინა სასწავლო პროცესზე.

„დამატებით პედაგოგს ბავშვებზე დაკვირვებით უნდა გამოეტანა სრული ინფორმაცია. რა თქმა უნდა დამატებითმა პედაგოგმა დაინახა, რომ კლასში საგანგაშო არაფერი ხდებოდა და რეალობა სრულიად ეწინააღმდეგებოდა დამრიგებლის მონათხრობს. ამის პარალელურად მერ დავდიოდი სკოლაში და ჩემს შვილს დერეფანში ვუცდიდი, რადგან თუ პრობლემა ისევ შეიქმნებოდა, პედაგოგს დავხმარებოდი. ინციდენტის დღესაც დერეფანში ვიდექი და ველოდებოდი, როდის შევიდოდა სპეცმასწავლებელი საკლასო ოთახში, რათა მე წავსულიყავი სამსახურში. ამ დროს საკლასო ოთახიდან გამოდის პედაგოგის ბრაზნარევი ხმა. ბავშვებს ხმამაღლა ესაუბრება და ეკითხება: ვინ აიღო ფული? რომელმა მოიპარეთ თქვით! შენ დაინახე, ვინ აიღო?“

,,ჩემთვის უსიამოვნო იყო ამის მოსმენა, დავურეკე დირექტორს, რადგან არ მინდოდა მარტო შესვლა. დირექტორმა მომწერა, რომ გაკვეთილზე იყო.''

,,ვიფიქრე, ჩემი შვილი ისედაც ამოჩემებული ყავს და ბრალი არაფერში დასდოს-მეთქი. ამიტომ შევედი კლასში და ვუთხარი, რომ ჩემი შვილის დაკითხვას დავესწრებოდი. ამ დროს, ჩემთვის მასწავლებელს არ გაუცია არანაირი პასუხი, უბრალოდ წამოვიდა ჩემი მიმართულებით, მწვდა ყელში, მომიქეჩოვა და ბავშვების თანდასწრებით ძალდატანებით მიბიძგა კარისკენ, გაეთრიეო. მე ვუთხარი, რეებს კადრულობთ-მეთქი. ალბათ უცებ გააცნობიერა, რომ ეს არ შერჩებოდა და თავის გადარჩენის მიზნით, აქეთ დამემუქრა და კლასიდან გავარდა. მე კლასში დავრჩი, რადგან ბავშვებს მარტო ვერ დავტოვებდი. გაოგნებული ვიყავი. ამ დროს მოვიდა დირექტორი, იკითხა, რა მოხდაო. მე ვუამბე, რაც მოხდა, ბავშვებიც შემოეხვივნენ დირექტორს და დაუდასტურეს ჩემი მონაყოლი. ბავშვებს გაფართოვებული შეშინებული თვალები ჰქონდათ.“- იხსენებს მშობელი

ბავშვის დედა ამბობს, რომ საპატრულო პოლიცია თავად გამოიძახა, რადგან პედაგოგის მხრიდან წამოსული აგრესია, ვერავინ მოაგვარა, გადაწყვიტა საკუთარი თავი თავად დაეცვა.

„ამ ყველაფრის გადატანის შემდეგ, ისევ მე მომიწია ყველაფრის დათმობა და გაჩუმება, საპასუხოდ კი დეზინფორმაცია და დაუმსახურებელი ლანძღვა მივიღე. ბავშვს, რომელზეც ყველა პედაგოგი, მათ შორის, დამრიგებელიც ამბობდა, რომ უნიჭიერესი და ზე განათლებულია, უბრალოდ ცელქობა ვერ აპატია და არ დაგვაცადა, რომ ერთობლივად მოგვეგვარებინა ეს პრობლემა. ვისაც როგორ უნდა, ისე გაიგოს. მე კი, რომ ვიცოდე, რომ იგივეს გადატანა თავიდან მომიწევს, ისევ ისე მოვიქცეოდი და დავიცავდი, როგორც ჩემი შვილის, ისე სხვა ბავშვების ინტერესებს."

ამავე კლასის სხვა ბავშვის მშობელი, რომელიც ინციდენტის და მთლიანი პროცესების მოწმეა, Qartli.ge სთან იხსენებს, რომ იმ ინციდენტის დღეს, როდესაცსაპატრულო პოლიცია სკოლაში მოვიდა, სიტუაცია იმდენად მძიმე დახვდათ, რომ ადგილზე კრიმინალური პოლიცია გამოიძახეს.

"მშობლის ჩვენებისა და არსებული მდგომარეობის საფუძველზე, კრიმინალური სამსახური პედაგოგის დაკავებას და პოლიციაში გადაყვანას აპირებდა. ამის შემდეგ, იყო თხოვნები, რომ სკოლა მოახდენდა შესაბამის რეაგირებას და მშობელმა არ მისცა ჩვენება. თუმცა, სკოლასაც არ მოუხდენია რეაგირება'' - აღნიშნავს სხვა ბავშვის მშობელი.

რედაქციისგან: აღნიშნულ ინციდენტთან დაკავშირებით, განათლების რესურსცენტრის ხელმძღვანელმა ნანა ტერმაკოზაშვილმა გვაცნობა, რომ ფაქტს სკოლის დისციპლინური კომისია იხილავს. ხოლო იმის გამო, რომ სკოლის კარი ჩვენთვის დაკეტილია, ადმინისტრაციას შეუძლია წერილობითი პასუხი გამოგვიგზავნოს, რასაც გამოვაქვეყნებთ.
Print E-mail
FaceBook Twitter

სტატიის გამოყენების პირობები

ამავე კატეგორიაში
21 ივნისიდან 26 ივლისის ჩათლით აზროვნების აკადემიის ლექტორები
21 ივნისიდან 26 ივლისის ჩათლით აზროვნების აკადემიის ლექტორები
16:37 / 20.06.2024
კვლავ დაზიანდა გზა, რომელიც 12 ივნისის წვიმის დროს, განადგურდა.
კვლავ დაზიანდა გზა, რომელიც 12 ივნისის წვიმის დროს, განადგურდა.
16:28 / 20.06.2024
ზარის ავტორი კონტრდაზვერვის თანამშრომელი აღმოჩნდა. მისი
შეტყობინების საფუძველზე

ზარის ავტორი კონტრდაზვერვის თანამშრომელი აღმოჩნდა. მისი შეტყობინების საფუძველზე

21:27 / 19.06.2024
ზემო ნიქოზის საჯარო სკოლაში - მარიამ ლაზარაშვილი, ხოლო ბეთლემის
საჯარო სკოლაში - კარინა ტოგონიძე.

ზემო ნიქოზის საჯარო სკოლაში - მარიამ ლაზარაშვილი, ხოლო ბეთლემის საჯარო სკოლაში - კარინა ტოგონიძე.

17:40 / 19.06.2024
ვიდეორეპორტაჟი
ჩეხეთის მთავრობა 6 მლნ ლარამდე ხარჯავს, ასევე, სლოვაკეთის მთავრობის დახმარებით,
ერთ-ერთ მიკროავტობუსში გაუგებრობა მოხდა. იქ სადაც საბავშვო ბაღების გაერთიანების
,,აქ ჩემი ცხოვრება როგორია? ახალ წელს ავადმყოფი კაცი მარტო ვხვდები. დილით
,,2003 წელი, 6 ივნისი, ოქიანში თოვლი მოვიდა", კიდევ ,,2001 წელი, 4 ივნისი, ტამის მთაზე თოვლი მოვიდა"..
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.