Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
გორი-ცხინვალის სარკინიგზო გზის ბოლო გაჩერება ნიქოზში
ასე გამოიყურება სარკინიგზო ხაზის ის მონაკვეთი, რომლის შემდეგ,
მოძრაობა აკრძალულია. სოფელ ნიქოზთან გორი-ცხინვალის სარკინიგზო ხაზი
გადაკეტილია.
სარკინოგზო ხაზი 1940 წელს გაიხსნა. ის გასული საუკუნის 90-იან წლებში, ქართულ-ოსური კონფლიქტის დროს, ჩაიკეტა.
სარკინიგზო გზის გახსნა ჯერ კიდევ 2004 წელს იყო დაგეგმილი. შეთანხმებას, 2001 წელს, ოთხმრივ შეხვედრაზე მიაღწიეს. პროექტს ევროკომისია აფინანსებდა.
2004 წლის ივნისში, ევროკომისიის წარმომადგენლობამ საქართველოში შეშფოთება გამოთქვა იმასთან დაკავშირებით, რომ ოსური მხარე ხელს უშლიდა გორი-ცხინვალის სარკინიგზო მონაკვეთზე მიმდინარე სამუშაოების დასრულებას, სადაც სულ რამოდენიმე ასეული მეტრი იყო დარჩენილი აღსადგენი.
ევროკომისიის წარმომადგენლობის მიერ 2004 წლის 9 ივნისს გავრცელებულ პრეს-რელიზში ნათქვამი იყო, რომ სარკინიგზო ხაზის სარეაბილიტაციოდ ევროკავშირმა უზრუნველყო 400 000 ევროს ღირებულების მასალების შეძენა და ცხინვალის რკინიგზის სადგურის სრული აღდგენა, რისთვისაც მან ცალკე 200 000 ევრო გამოყო.
განცხადებაში ისიც აღნიშნული იყო, რომ ჯერ კიდევ 2001 წელს, სარკინიგზო ხაზის აღსადგენად, ოთხმხრივი შეხვედრის მონაწილეებმა "ევროკავშირის მეორე სარეაბილიტაციო პროგრამის” ფარგლებში აიღეს ვალდებულება.
არსებობდა კიდევ, მესამე სარეაბილიტაციო პროგრამა, რომლის სრული ბიუჯეტი 2.5 მილიონი ევრო იყო. მის დააფინანსებას ევროკავშირი ეუთოსთან, გაეროს განვითარების პროგრამასთან და გაეროს ლტოლვილთა უმაღლეს კომისარიატთან მჭიდრო თანამშრომლობით, გეგმავდა.
სარკინოგზო ხაზი 1940 წელს გაიხსნა. ის გასული საუკუნის 90-იან წლებში, ქართულ-ოსური კონფლიქტის დროს, ჩაიკეტა.
სარკინიგზო გზის გახსნა ჯერ კიდევ 2004 წელს იყო დაგეგმილი. შეთანხმებას, 2001 წელს, ოთხმრივ შეხვედრაზე მიაღწიეს. პროექტს ევროკომისია აფინანსებდა.
2004 წლის ივნისში, ევროკომისიის წარმომადგენლობამ საქართველოში შეშფოთება გამოთქვა იმასთან დაკავშირებით, რომ ოსური მხარე ხელს უშლიდა გორი-ცხინვალის სარკინიგზო მონაკვეთზე მიმდინარე სამუშაოების დასრულებას, სადაც სულ რამოდენიმე ასეული მეტრი იყო დარჩენილი აღსადგენი.
ევროკომისიის წარმომადგენლობის მიერ 2004 წლის 9 ივნისს გავრცელებულ პრეს-რელიზში ნათქვამი იყო, რომ სარკინიგზო ხაზის სარეაბილიტაციოდ ევროკავშირმა უზრუნველყო 400 000 ევროს ღირებულების მასალების შეძენა და ცხინვალის რკინიგზის სადგურის სრული აღდგენა, რისთვისაც მან ცალკე 200 000 ევრო გამოყო.
განცხადებაში ისიც აღნიშნული იყო, რომ ჯერ კიდევ 2001 წელს, სარკინიგზო ხაზის აღსადგენად, ოთხმხრივი შეხვედრის მონაწილეებმა "ევროკავშირის მეორე სარეაბილიტაციო პროგრამის” ფარგლებში აიღეს ვალდებულება.
არსებობდა კიდევ, მესამე სარეაბილიტაციო პროგრამა, რომლის სრული ბიუჯეტი 2.5 მილიონი ევრო იყო. მის დააფინანსებას ევროკავშირი ეუთოსთან, გაეროს განვითარების პროგრამასთან და გაეროს ლტოლვილთა უმაღლეს კომისარიატთან მჭიდრო თანამშრომლობით, გეგმავდა.
სარკინიგზო მაგისტრალის აღდგენითი სამუშაოებიდან ორი თვის შემდეგ
2004 წლის აგვისტოში კონფლიქტის ზონაში სიტუაცია დაიძაბა.
ფოტო:
ავტორი იზო ჩუბინიძე
Æндæр æмæ æндæр
Популярон ногдзинæдтæ
![]() |
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |








