Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
05:04 / 19.08.2022
Хъæуы астæу æввахсæй-æввахсмæ æппæт хъæуы
16:48 / 11.11.2022
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй Гудзаргоммæ
16:55 / 13.11.2022
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
23:29 / 20.11.2022
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
02:10 / 26.11.2022
Къæлиндар
«« Абҵaрa 2025 »»
п в с ч п с в
2728293031 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
გორში კერძო სკოლების წარმომადგენლები არათანაბარ პირობებზე საუბრობენ
მოსწავლეთა მოტივაციის გაზრდის მიზნით, საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო, საგანმანათლებლო და სამეცნიერო ინფრასტრუქტურის განვითრების სააგენტოსთან ერთად, ახორციელებს პროგრამას „ჩემი პირველი კომპიუტერი“.

პროგრამის ფარგლებში 23 ოქტომბერს, შიდა ქართლის საჯარო სკოლების 429 მოსწავლე, რომელთაც საბაზო საფეხური წარმატებით დაასრულეს, პორტაბელური კომპიუტერებით დაჯილდოვდნენ.

ამ ფაქტს გორში არსებული კერძო სკოლების დირექტორები ეხმაურებიან. მათი თქმით, სახელმწიფო კერძო სკოლის მოსწავლეებს არათანაბარ პირობებში ამყოფებს.

გორის წმინდა გიორგის სახელობის სკოლა-ლიცეუმის ხელმძღვანელის, მანანა ჩუხრუკიძის თქმით, აღნიშნული პროგრამის მეშვეობით, სახელმწიფო ჩაგრავს კერძო სკოლის წარჩინებულ მოსწავლეებს.

,,უარყოფითად ვაფასებ ლეპტოპების გადაცემას მხოლოდ საჯარო სკოლის წარჩინებული მოსწავლეებისთვის. ეს არის იმ ბავშვების უფლებების დარღვევა, რომლებიც კერძო სკოლებში კარგად სწავლობენ. რატომღაც კერძო სკოლებში სწავლა ბავშვებისთვის სასჯელი გამოდის. ჩემთან 8 მოსწავლე იყო ისეთი, რომელიც თავისუფლად მიიღებდა ამ ჯილდოს. გვქონია შემთხვევა, როდესაც მოსწავლე მე-9 კლასიდან გადასულა საჯარო სკოლაში, ლეპტოპის მიღების შემდეგ კი ისევ ჩვენთან დაბრუნებულა. მე ჩემი შემოსავლებიდან გამომდინარე არ შემიძლია ბავშვებს ლეპტოპები შევუძინო და თავად გადავცე. სახელმწიფოსგან ინფრასტრუქტურასა და ხელფასებს ხომ არ ვითხოვ? მე ვწუხვარ ბავშვებზე, რომლებიც საქართველოში არათანაბარ სიტუაციაში არიან. მე თუ მკითხავთ ეს ,,ბულინგია“, რადგან ბავშვი სახელმწიფოსგან იჩაგრება.’’ - განაცხადა მანანა ჩუხრუკიძემ.

კერძო სკოლა ,,ეისი"-ს ხელმძღვანელის თქმით, სკოლა ფონდიდან წარჩინებული მოსწავლეებითვის კომპიუტერებს თავადვე ყიდულობს.

,,ძალიან მაწუხებს ეს საკითხი, რადგან სახელმწიფო მოსწავლეებს არათანაბარ პირობებში აყენებს. თუმცა მე ჩემი ფონდიდან ვყიდულობ ხოლმე ლეპტოპებს ჩვენი საბაზო საფეხურის ათოსანი მოსწავლეებისთვის. ასე ვთქვათ, ეს ,,დირექტორის საჩუქარია’’, რადგან მოტივაცია ყველას სჭირდება. მცირერიცხოვანი კლასები გვაქვს, წელს სამი წარჩინებული მოსწავლე გვყვავდა. კომპიუტერი სამივეს 16 სექტემბერს, ახალი სასწავლო წლის დაწყებისთანავე გადავეცით.’’ - განაცხადა სკოლა ,,ეისი’’-ს ხელმძღვანელმა, მარიკა ტლაშაძემ.

ამერიკის უნივერსიტეტის სკოლის ხელმძღვანელის თქმით კი, მოსწავლეებისთვის მოტივაციის ამაღლებას მიზერული სტიპენდიის მეშვეობით ცდილობენ.

,,აშკარად არათანაბარ მდგომარეობაში ვართ სახელმწიფოს მხრიდან. ჩვენ არ გვაქვს იმის საშუალება, რომ თავად ვუყიდოთ წარჩინებულ მოსწავლეებს კომპიუტერები. თუმცა საბაზო საფეხურზე ყველა კლასში 3-4 ბავშვი ნამდვილად იმსახურებს ამ ჯილდოს. მოსწავლეთა მოტივაციისთვის, ჩვენთან ამ შემთხვევაში სტიპენდიის სისტემა მოქმედებს. მე-9, მე-10, მე- 11 და მე- 12 კლასის ათოსანი მოსწავლეები სტიპენდიას იღებენ, თუმცა ეს ძალიან მიზერული თანხაა.’’ - განაცხადა მაია თეთრუაშვილმა.

 

Print Email
FaceBook Twitter

Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад.
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government.