Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
ახალი ამბები
დაგროვებითი პენსიის შესახებ გორში შეხვედრა გაიმართა
2019 წლიდან ხელისუფლება დაგროვებით საპენსიო სისტემაზე გადასვლას
აპირებს. არსებული პროექტის თანახმად, საპენსიო ფონდში, დასაქმებულის
პერსონალურ საპენსიო ანგარიშზე მისი ხელფასის 6% გადაირიცხება:
,,თუ ადამიანს რეფორმამდე ჰქონდა 1000 ლარი ხელფასი და ხელზე იღებდა 800 ლარს, რეფორმის შემდეგ აიღებს 784 ლარს. 2%-ს ფონდში სახელმწიფო ჩარიცხავს, 2%-ს - თავად დასაქმებული და 2%-ს დამსაქმებელი. " განაცხადა საპენსიო ფონდის დირექტორის მოადგილემ გიორგი ჭიჭინაძემ.
საპენსიო რეფორმის აუცილებლობას ხელისუფლება ორი არგუმენტით ხსნის: ამ გზით პენსიონერი უფრო ღირსეულ პენსიას მიიღებს და უზრუნველი სიბერე ექნება და ტვირთი სახელმწიფო ბიუჯეტსაც შეუმსუბუქდება.
არის თუ არა დაგროვებითი საპენსიო სისტემა უზრუნველი სიბერის გარანტია, ამის შესახებ ადგილობრივი ორგანიზაციების წარმომადგენლებთან გიორგი ჭიჭინაძემ ისაუბრა:
იხ. ვიდეო:
რეფორმის შესახებ ,,საერთაშორისო გამჭვირვალობა საქართველოში" საკუთარი მოსაზრება გააჩნიათ.
,,შემოთავაზებული ინიციატივა ვერ უზრუნველყოფს ე.წ. „ღირსეულ პენსიას“, რადგან სამუშაო ასაკის მქონე მოსახლეობის მხოლოდ 25% არის დაქირავებით დასაქმებული, 34% თვითდასაქმებულია, ხოლო 41% უმუშევარია ან სამუშაო ძალაში არ შედის. გასათვალისწინებელია, ისიც, რომ დასაქმებულთა 58.4% 40 და მეტი ასაკის ადამიანებია, რომლებზეც საპენსიო სქემაში ჩართვის ვალდებულება არ ვრცელდება. შედეგად, გამოდის, რომ სავალდებულო დაგროვებითი საპენსიო სისტემა სამუშაო ასაკის მქონე მოსახლეობის მხოლოდ 10.5%-ზე გავრცელდება." - აღნიშნულია ორგანიზაციის რეკომენდაციებში.
შემოთავაზებული საპენსიო სისტემით, მათი აზრით, სახელმწიფო მოსახლეობაში სოციალურ უთანასწორობის ზრდას უწყობს ხელს. მომავალში სახელმწიფო დასაქმებულ და მაღალშემოსავლიან მოქალაქეებს თანხობრივად უფრო მეტ კონტრიბუციას გაუკეთებს პენსიაში, ვიდრე უმუშევრებს და დაბალშემოსავლიან მოსახლეობას. შესაბამისად, სხვა თანაბარ პირობებში, საპენსიო ასაკის მოსახლეობაში სოციალური უთანასწორობა გაიზრდება.
,,თუ ადამიანს რეფორმამდე ჰქონდა 1000 ლარი ხელფასი და ხელზე იღებდა 800 ლარს, რეფორმის შემდეგ აიღებს 784 ლარს. 2%-ს ფონდში სახელმწიფო ჩარიცხავს, 2%-ს - თავად დასაქმებული და 2%-ს დამსაქმებელი. " განაცხადა საპენსიო ფონდის დირექტორის მოადგილემ გიორგი ჭიჭინაძემ.
საპენსიო რეფორმის აუცილებლობას ხელისუფლება ორი არგუმენტით ხსნის: ამ გზით პენსიონერი უფრო ღირსეულ პენსიას მიიღებს და უზრუნველი სიბერე ექნება და ტვირთი სახელმწიფო ბიუჯეტსაც შეუმსუბუქდება.
არის თუ არა დაგროვებითი საპენსიო სისტემა უზრუნველი სიბერის გარანტია, ამის შესახებ ადგილობრივი ორგანიზაციების წარმომადგენლებთან გიორგი ჭიჭინაძემ ისაუბრა:
იხ. ვიდეო:
რეფორმის შესახებ ,,საერთაშორისო გამჭვირვალობა საქართველოში" საკუთარი მოსაზრება გააჩნიათ.
,,შემოთავაზებული ინიციატივა ვერ უზრუნველყოფს ე.წ. „ღირსეულ პენსიას“, რადგან სამუშაო ასაკის მქონე მოსახლეობის მხოლოდ 25% არის დაქირავებით დასაქმებული, 34% თვითდასაქმებულია, ხოლო 41% უმუშევარია ან სამუშაო ძალაში არ შედის. გასათვალისწინებელია, ისიც, რომ დასაქმებულთა 58.4% 40 და მეტი ასაკის ადამიანებია, რომლებზეც საპენსიო სქემაში ჩართვის ვალდებულება არ ვრცელდება. შედეგად, გამოდის, რომ სავალდებულო დაგროვებითი საპენსიო სისტემა სამუშაო ასაკის მქონე მოსახლეობის მხოლოდ 10.5%-ზე გავრცელდება." - აღნიშნულია ორგანიზაციის რეკომენდაციებში.
შემოთავაზებული საპენსიო სისტემით, მათი აზრით, სახელმწიფო მოსახლეობაში სოციალურ უთანასწორობის ზრდას უწყობს ხელს. მომავალში სახელმწიფო დასაქმებულ და მაღალშემოსავლიან მოქალაქეებს თანხობრივად უფრო მეტ კონტრიბუციას გაუკეთებს პენსიაში, ვიდრე უმუშევრებს და დაბალშემოსავლიან მოსახლეობას. შესაბამისად, სხვა თანაბარ პირობებში, საპენსიო ასაკის მოსახლეობაში სოციალური უთანასწორობა გაიზრდება.
Æндæр æмæ æндæр
Популярон ногдзинæдтæ
![]() |
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |








