Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
ახალი ამბები
შიდა ქართლის მუნიციპალიტეტების მერებს ,,ოპტიმალ გრუპი" უჩივის
„მიღება-ჩაბარების აქტი
წარმოდგენილი უნდა იქნეს საპროექტო-სახარჯთაღრიცხვო დოკუმენტაციაზე
ექსპერტიზის დადებითი დასკვნის გაცემის შემდეგ“ -
აღნიშნული ნორმა, რომელიც ქარელის მერიამ შეიმუშავა კომპანია
,,ოპრიმალ გრუპისთვის" მიუღებელია.
,,ოპტიმალ გრუპი", რომელიც წელიწადზე მეტია შიდა ქართლში ინფრასტრუქტურული სამუშაოების ინსპექტირებისთვის დაიქირავეს, მუნიციპალიტეტების მიერ შემუშავებულ ნორმებს აპროტესტებს.
ასე მაგალითად, მათი აზრით, ზემოაღნიშნული ნორმა გულისხმობს იმას, რომ ანაზღაურდება მხოლოდ ინსპექტირების დადებითი ანგარიშები.
„ინსპექტირების ორგანო პასუხისმგებელი უნდა იყოს ინსპექტირების საქმიანობის მიუკერძოებლობაზე და არ უნდა დაუშვას, რომ კომერციულმა, ფინანსურმა ან რაიმე სხვა სახის ზეწოლამ საფრთხე შეუქმნას საქმიანობის მიუკერძოებლად განხორციელებას. მხოლოდ დადებითი ინსპექტირების ანგარიშების ანაზღაურება ცალსახად არის მიკერძოების რისკის მატარებელი, რომ გაიცეს დადებითი ინსპექტირების ანგარიში, იმ შემთხვევაშიც კი თუ საპროექტო-სახარჯთაღრიცხვო დოკუმენტაცია არ შეესაბამება ქვეყანაში მოქმედ ნორმებს, რამაც თავის მხრივ შესაძლებელია გამოიწვიოს სავალალო შედეგები, საფრთხე შეუქმნას საბიუჯეტო თანხების მიზნობრივ ხარჯვას, რიგ შემთხვევაში ადამიანის სიცოცხლესაც კი." - აღნიშნავს ,,ოპტიმალ გრუპის" წარმომადგენელი ნინა კარბელაშვილი.
კარბელაშვილს მოჰყავს კიდევ რამდენიმე ნორმა, რომელსაც ქარელის მერია არასწორად უთითებს. მაგალითად, „საჭიროების შემთხვევაში შეიტანოს გარემოსდაცვით საკითხებში სათანადო ცვლილებები“.
ნინა კარბელაშვილი წერს, რომ საქართველოში აკრედიტებული არც ერთი ინსპექტირების ორგანოს საქმიანობის სფერო არ მოიცავს გარემოზე ზემოქმედების პროექტის ინსპექტირებას:
,,რაც იმას ნიშნავს, რომ არც ერთ ასეთ ორგანიზაციას არ აქვს ხელშეკრულების ზემოაღნიშნული დანაწესით მოთხოვნილი ცვლილებების განხორციელების კომპეტენცია, ამასთანავე ასეთი ცვლილებები გულისხმობს პროექტში ჩარევას, პროექტირებაში ჩართულობას, რაც ეწინააღმდეგება ინსპექტირების ორგანოებისთვის დადგენილი საერთაშორისო სტანდარტის IS მოთხოვნებს, კერძოდ, ინსპექტირების ორგანო და მისი პერსონალი არ უნდა მონაწილეობდნენ მათივე ინსპექტირების ქვეშ არსებული ობიექტის პროექტირების წარმოების და ა.შ. საქმეში." - აღნიშნავს კარბელაშილი.
ქარელის მერია საზედამხედველო ორგანოს ავალდებულებს ასევე, რომ ,,საკუთარი ხარჯებით უზრუნველყოს ხელშეკრულებით გათვალისწინებული კონტროლის (ინსპექტირების) შედეგად გამოვლენილი ყველა დეფექტის ან ნაკლის აღმოფხვრა, რაც გამოწვეული იქნა მიმწოდებლის ქმედებით ან/და უმოქმედობით“.
ნინა კარბელაშვილი: ,,გაურკვეველია, რომელი დეფექტების აღმოფხვრაზეა საუბარი. საკუთარი ხარჯებით უნდა აღმოიფხვრას დეფექტები ინსპექტირების ანგარიშებში, თუ ხარვეზით შესრულებულ სამშენებლო სამუშაოებში ან საპროექტო- სახარჯთაღრიცხვო დოკუმენტებში. როგორც ჩანს აღნიშნული მუხლი შემთხვევით აქვთ გაწერილი ამ ხელშეკრულებაში, რადგან შესყიდვის ობიექტია ინფრასტრუქტურული ობიექტების საპროექტო-სახარჯთაღრიცხვო დოკუმენტაციის ინსპექტირების ანგარიშის (ექსპერტიზა) და სამშენებლო სამუშაოებზე საზედამხედველო მომსახურების გაწევა, შესაბამისად, რის საფუძველზე ავალდებულებს შემსყიდველი საექსპერტო ორგანიზაციას საკუთარი ხარჯებით უზრუნველყოს ამ ხელშეკრულებით გათვალისწინებული კონტროლის (ინსპექტირების) შედეგად გამოვლენილი ყველა დეფექტის ან ნაკლის აღმოფხვრა. ინსპექტირების მიზანია სწორედ ნაკლის და დეფექტის გამოვლენა ასეთის არსებობის შემთხვევაში, ხოლო მათი გამოსწორება წარმოადგენს იმ კომპანიის ვალდებულებას, რომელიც ახორციელებს კონკრეტული ობიექტის მშენებლობას. "
აღნიშნული საკითხი ,,ოტპიმალ გრუპმა" შესყიდვების სააგენტოში გაასაჩივრა. ქარელის მერიას საპასუხო წერილი კომისიისთვის ჯერ არ წარუდგენია.
,,ოპტიმალ გრუპი", რომელიც წელიწადზე მეტია შიდა ქართლში ინფრასტრუქტურული სამუშაოების ინსპექტირებისთვის დაიქირავეს, მუნიციპალიტეტების მიერ შემუშავებულ ნორმებს აპროტესტებს.
ასე მაგალითად, მათი აზრით, ზემოაღნიშნული ნორმა გულისხმობს იმას, რომ ანაზღაურდება მხოლოდ ინსპექტირების დადებითი ანგარიშები.
„ინსპექტირების ორგანო პასუხისმგებელი უნდა იყოს ინსპექტირების საქმიანობის მიუკერძოებლობაზე და არ უნდა დაუშვას, რომ კომერციულმა, ფინანსურმა ან რაიმე სხვა სახის ზეწოლამ საფრთხე შეუქმნას საქმიანობის მიუკერძოებლად განხორციელებას. მხოლოდ დადებითი ინსპექტირების ანგარიშების ანაზღაურება ცალსახად არის მიკერძოების რისკის მატარებელი, რომ გაიცეს დადებითი ინსპექტირების ანგარიში, იმ შემთხვევაშიც კი თუ საპროექტო-სახარჯთაღრიცხვო დოკუმენტაცია არ შეესაბამება ქვეყანაში მოქმედ ნორმებს, რამაც თავის მხრივ შესაძლებელია გამოიწვიოს სავალალო შედეგები, საფრთხე შეუქმნას საბიუჯეტო თანხების მიზნობრივ ხარჯვას, რიგ შემთხვევაში ადამიანის სიცოცხლესაც კი." - აღნიშნავს ,,ოპტიმალ გრუპის" წარმომადგენელი ნინა კარბელაშვილი.
კარბელაშვილს მოჰყავს კიდევ რამდენიმე ნორმა, რომელსაც ქარელის მერია არასწორად უთითებს. მაგალითად, „საჭიროების შემთხვევაში შეიტანოს გარემოსდაცვით საკითხებში სათანადო ცვლილებები“.
ნინა კარბელაშვილი წერს, რომ საქართველოში აკრედიტებული არც ერთი ინსპექტირების ორგანოს საქმიანობის სფერო არ მოიცავს გარემოზე ზემოქმედების პროექტის ინსპექტირებას:
,,რაც იმას ნიშნავს, რომ არც ერთ ასეთ ორგანიზაციას არ აქვს ხელშეკრულების ზემოაღნიშნული დანაწესით მოთხოვნილი ცვლილებების განხორციელების კომპეტენცია, ამასთანავე ასეთი ცვლილებები გულისხმობს პროექტში ჩარევას, პროექტირებაში ჩართულობას, რაც ეწინააღმდეგება ინსპექტირების ორგანოებისთვის დადგენილი საერთაშორისო სტანდარტის IS მოთხოვნებს, კერძოდ, ინსპექტირების ორგანო და მისი პერსონალი არ უნდა მონაწილეობდნენ მათივე ინსპექტირების ქვეშ არსებული ობიექტის პროექტირების წარმოების და ა.შ. საქმეში." - აღნიშნავს კარბელაშილი.
ქარელის მერია საზედამხედველო ორგანოს ავალდებულებს ასევე, რომ ,,საკუთარი ხარჯებით უზრუნველყოს ხელშეკრულებით გათვალისწინებული კონტროლის (ინსპექტირების) შედეგად გამოვლენილი ყველა დეფექტის ან ნაკლის აღმოფხვრა, რაც გამოწვეული იქნა მიმწოდებლის ქმედებით ან/და უმოქმედობით“.
ნინა კარბელაშვილი: ,,გაურკვეველია, რომელი დეფექტების აღმოფხვრაზეა საუბარი. საკუთარი ხარჯებით უნდა აღმოიფხვრას დეფექტები ინსპექტირების ანგარიშებში, თუ ხარვეზით შესრულებულ სამშენებლო სამუშაოებში ან საპროექტო- სახარჯთაღრიცხვო დოკუმენტებში. როგორც ჩანს აღნიშნული მუხლი შემთხვევით აქვთ გაწერილი ამ ხელშეკრულებაში, რადგან შესყიდვის ობიექტია ინფრასტრუქტურული ობიექტების საპროექტო-სახარჯთაღრიცხვო დოკუმენტაციის ინსპექტირების ანგარიშის (ექსპერტიზა) და სამშენებლო სამუშაოებზე საზედამხედველო მომსახურების გაწევა, შესაბამისად, რის საფუძველზე ავალდებულებს შემსყიდველი საექსპერტო ორგანიზაციას საკუთარი ხარჯებით უზრუნველყოს ამ ხელშეკრულებით გათვალისწინებული კონტროლის (ინსპექტირების) შედეგად გამოვლენილი ყველა დეფექტის ან ნაკლის აღმოფხვრა. ინსპექტირების მიზანია სწორედ ნაკლის და დეფექტის გამოვლენა ასეთის არსებობის შემთხვევაში, ხოლო მათი გამოსწორება წარმოადგენს იმ კომპანიის ვალდებულებას, რომელიც ახორციელებს კონკრეტული ობიექტის მშენებლობას. "
აღნიშნული საკითხი ,,ოტპიმალ გრუპმა" შესყიდვების სააგენტოში გაასაჩივრა. ქარელის მერიას საპასუხო წერილი კომისიისთვის ჯერ არ წარუდგენია.
Æндæр æмæ æндæр
Популярон ногдзинæдтæ
![]() |
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |








