Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
ახალი ამბები
შიდა ქართლის სოციალური პოლიტიკის ანალიზის კვლევის შედეგები წარადგინეს
კვლევა "მუნიციპალური სოციალური პოლიტიკის ანალიზი შიდა ქართლის
მაგალითზე" აანალიზებს შიდა ქართლის რეგიონის — გორის, ხაშურის,
ქარელისა და კასპის მუნიციპალიტეტების სოციალური პოლიტიკის დაგეგმვისა
და განხორციელების პროცესს, გამოკვეთს არსებულ ხარვეზებსა და
გამოწვევებს, აგრეთვე, წარმოაჩენს მოსახლეობის მიერ ადგილობრივი
სოციალური პროგრამების შეფასებას.
კვლევა ეყრდნობა თვისებრივი კვლევისათვის დამახასიათებელ მეთოდებს, როგორიცაა სამაგიდო კვლევა, სიღრმისეული და ფოკუს-ჯგუფის ინტერვიუები. სამაგიდო კვლევის ფარგლებში, გაანალიზდა როგორც ცენტრალურ, ისე ადგილობრივ დონეზე შემუშავებული, სოციალურ პოლიტიკასთან დაკავშირებული სხვადასხვა საკანონმდებლო აქტი და დოკუმენტი.
მუნიციპალურ დონეზე, სოციალური პოლიტიკის დაგეგმვისა და განხორციელების პროცესის შესწავლის და არსებული საუკეთესო პრაქტიკის გამოვლენისთვის სამიზნე მუნიციპალიტეტებში გადაწყვეტილების მიმღები სტრუქტურებისა და საზოგადოებრივი ორგანიზაციების წარმომადგენლებთან სიღრმისეული ინტერვიუები ჩატარდა. ამასთანავე, სამიზნე მუნიციპალიტეტებში ოთხი ფოკუს-ჯგუფის ინტერვიუ გაიმართა, რაც მიზნად ისახავდა ერთი მხრივ, მოწყვლადი ჯფუფების საჭიროებების, ხოლო მეორე მხრივ, მათ მიერ არსებული სოციალური პროგრამის შეფასების შესწავლას.
შეგროვებულ მონაცემთა ანალიზზე დაყრდნობით, შეიძლება ითქვას, რომ ოთხივე მუნიციპალიტეტში სოციალური პოლიტიკის (სოციალური ბიუჯეტის, სოციალური პროგრამებისა და ქვეპროგრამების) შემუშავებისა და განხორციელების პროცესი არასისტემატიზებულია, ხოლო პროცესის შემადგენელი აქტივობები არათანმიმდევრულად და არასრულყოფილად ხორციელდება. მუნიციპალური ხელისუფლება სოციალური პროგრამის დაგეგმვის დროს აცნობიერებს მოწყვლადი მოქალაქეების პრობლემებისა და გამოწვევების კვლევის საჭიროებას, თუმცა, მოსახლეობის საჭიროებათა შესწავლა ფრაგმენტულად ხორციელდება.
კვლევამ აჩვენა, რომ ოთხივე მუნიციპალიტეტში, სოციალური პოლიტიკის შემუშავებისა და განხორციელების პროცესში, მოსახლეობის ჩართულობა არასაკმარისადაა უზრუნველყოფილი. ხალხის თქმით, პრობლემებისა და საჭიროებების იდენტიფიცირების მიზნით მათ არავინ ეკითხება აზრს და ვერ იხსენებენ შემთხვევას, როდესაც მოქალაქეები ადგილობრივი გადაწყვეტილების მიღების პროცესში იყვნენ ჩართული. მოსახლეობა მიიჩნევს, რომ მუნიციპალური ხელისუფლება მათი საჭიროებებით უფრო აქტიურად უნდა დაინტერესედეს იმისთვის, რომ ადგილობრივი სოციალური პროგრამა მოსახლეობის რეალური ინტერესების შესაბამისად დაიგეგმოს.
კვლევა ეყრდნობა თვისებრივი კვლევისათვის დამახასიათებელ მეთოდებს, როგორიცაა სამაგიდო კვლევა, სიღრმისეული და ფოკუს-ჯგუფის ინტერვიუები. სამაგიდო კვლევის ფარგლებში, გაანალიზდა როგორც ცენტრალურ, ისე ადგილობრივ დონეზე შემუშავებული, სოციალურ პოლიტიკასთან დაკავშირებული სხვადასხვა საკანონმდებლო აქტი და დოკუმენტი.
მუნიციპალურ დონეზე, სოციალური პოლიტიკის დაგეგმვისა და განხორციელების პროცესის შესწავლის და არსებული საუკეთესო პრაქტიკის გამოვლენისთვის სამიზნე მუნიციპალიტეტებში გადაწყვეტილების მიმღები სტრუქტურებისა და საზოგადოებრივი ორგანიზაციების წარმომადგენლებთან სიღრმისეული ინტერვიუები ჩატარდა. ამასთანავე, სამიზნე მუნიციპალიტეტებში ოთხი ფოკუს-ჯგუფის ინტერვიუ გაიმართა, რაც მიზნად ისახავდა ერთი მხრივ, მოწყვლადი ჯფუფების საჭიროებების, ხოლო მეორე მხრივ, მათ მიერ არსებული სოციალური პროგრამის შეფასების შესწავლას.
შეგროვებულ მონაცემთა ანალიზზე დაყრდნობით, შეიძლება ითქვას, რომ ოთხივე მუნიციპალიტეტში სოციალური პოლიტიკის (სოციალური ბიუჯეტის, სოციალური პროგრამებისა და ქვეპროგრამების) შემუშავებისა და განხორციელების პროცესი არასისტემატიზებულია, ხოლო პროცესის შემადგენელი აქტივობები არათანმიმდევრულად და არასრულყოფილად ხორციელდება. მუნიციპალური ხელისუფლება სოციალური პროგრამის დაგეგმვის დროს აცნობიერებს მოწყვლადი მოქალაქეების პრობლემებისა და გამოწვევების კვლევის საჭიროებას, თუმცა, მოსახლეობის საჭიროებათა შესწავლა ფრაგმენტულად ხორციელდება.
კვლევამ აჩვენა, რომ ოთხივე მუნიციპალიტეტში, სოციალური პოლიტიკის შემუშავებისა და განხორციელების პროცესში, მოსახლეობის ჩართულობა არასაკმარისადაა უზრუნველყოფილი. ხალხის თქმით, პრობლემებისა და საჭიროებების იდენტიფიცირების მიზნით მათ არავინ ეკითხება აზრს და ვერ იხსენებენ შემთხვევას, როდესაც მოქალაქეები ადგილობრივი გადაწყვეტილების მიღების პროცესში იყვნენ ჩართული. მოსახლეობა მიიჩნევს, რომ მუნიციპალური ხელისუფლება მათი საჭიროებებით უფრო აქტიურად უნდა დაინტერესედეს იმისთვის, რომ ადგილობრივი სოციალური პროგრამა მოსახლეობის რეალური ინტერესების შესაბამისად დაიგეგმოს.
Æндæр æмæ æндæр
Популярон ногдзинæдтæ
![]() |
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |








