Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
ახალი ამბები
კასპში 11-წლის ბავშვის გარდაცვალების ფაქტზე მძღოლი 5 წლით დააპატიმრეს
კასპში, ავტოსაგზაო შეჯახების საქმეზე, რა დროსაც 11 წლის ბავშვი
გარდაიცვალა, სასამართლო განხილვა დასრულდა. 30-წლის მამაკაცს 5 წლით
თავისუფლების აღკვეთა მიუსაჯეს.
საბოლოო ვერდიქტის მიხედვით, ქალაქ კასპში, მდინარე ლეხურას სანაპიროზე, მძღოლი გადაჭარბებული სიჩქარით მოძრაობდა. შებინდებისას 11 წლის გოგონას შეეჯახა.
ექსპერტიზამ დაადგინა, რომ მანქანა 78 კმ/სთ სიჩქარით მოძრაობდა, ნაცვლად დაშვებული 60 კმ/სთ-სა. სასამართლომ გაიზირა ექსპერტიზის მოსაზრება, რომლის მიხედვით, თუკი მძღოლი დაშვებული სიჩქარით იმოძრავებდა, ბავშვის გარდაცვალების ფაქტი თავიდან იქნებოდა აცილებული.
ადვოკატების აზრით, მძღოლს შეჯახების თავიდან აცილება არ შეეძლო, ხოლო მის მოქმედებაში კანონის დარღვევას ადგილი არა აქვს.
ამის დასასაბუთებლად ადვოკატებმა ლევან სამხარაულის სახელობის სასამართლო ექსპერტიზის ეროვნული ბიუროს მიერ გაცემული სატრანსპორტო ტექნიკურ-ტრასოლოგიური და ვიდეოექსპერტიზის სამი დასკვნა წარადგინეს.
სამხარაულის ექსპერტიზის დასკვნით, სამუხრუჭე მანძილი მანქანასა და ბავშვს შორის, იყო 33 მ, რაც საკმაოდ მცირე მანძილია საფრთხის თავიდან ასაცილებლად.
თუმცა, უზენაესმა სასამართლომ უპირატესობა მიანიჭა შსს-ს საექსპერტო კრიმინალისტიკური დეპარტამენტის ექსპერტის მიერ გაცემულ სატრანსპორტო-ტრასოლოგიურ და ავტოტექნიკური ექსპერტიზის დასკვნებს.
ამ დასკვნის მიხედვით, როდესაც მძღოლის წინაშე საფრთხე წარმოიქმნა, მაშინ ავტომობილი დაჯახების ადგილიდან დაშორებული ყოფილა დაახლოებით 51 მეტრი მანძილით.
ექსპერტი ამბობს, რომ თუ მძღოლი დაშვებული სიჩქარით იმოძრავებდა, მაშინ მისთვის საკმარისი იქნებოდა 42 მ მანძილით დაშორებაც კი. დაშვებული სიჩქარე კი, აღნიშნულ მონაკვეთზე 60 კმ/სთ-ია.
ექსპერტის მიერ სპეციალური ფორმულის გამოყენებით, გამოთვლილ იქნა ავტომანქანის მოძრაობის სიჩქარე, რამაც შეადგინა 78 კმ/სთ.
საბოლოო ვერდიქტის მიხედვით, ქალაქ კასპში, მდინარე ლეხურას სანაპიროზე, მძღოლი გადაჭარბებული სიჩქარით მოძრაობდა. შებინდებისას 11 წლის გოგონას შეეჯახა.
ექსპერტიზამ დაადგინა, რომ მანქანა 78 კმ/სთ სიჩქარით მოძრაობდა, ნაცვლად დაშვებული 60 კმ/სთ-სა. სასამართლომ გაიზირა ექსპერტიზის მოსაზრება, რომლის მიხედვით, თუკი მძღოლი დაშვებული სიჩქარით იმოძრავებდა, ბავშვის გარდაცვალების ფაქტი თავიდან იქნებოდა აცილებული.
ადვოკატების აზრით, მძღოლს შეჯახების თავიდან აცილება არ შეეძლო, ხოლო მის მოქმედებაში კანონის დარღვევას ადგილი არა აქვს.
ამის დასასაბუთებლად ადვოკატებმა ლევან სამხარაულის სახელობის სასამართლო ექსპერტიზის ეროვნული ბიუროს მიერ გაცემული სატრანსპორტო ტექნიკურ-ტრასოლოგიური და ვიდეოექსპერტიზის სამი დასკვნა წარადგინეს.
სამხარაულის ექსპერტიზის დასკვნით, სამუხრუჭე მანძილი მანქანასა და ბავშვს შორის, იყო 33 მ, რაც საკმაოდ მცირე მანძილია საფრთხის თავიდან ასაცილებლად.
თუმცა, უზენაესმა სასამართლომ უპირატესობა მიანიჭა შსს-ს საექსპერტო კრიმინალისტიკური დეპარტამენტის ექსპერტის მიერ გაცემულ სატრანსპორტო-ტრასოლოგიურ და ავტოტექნიკური ექსპერტიზის დასკვნებს.
ამ დასკვნის მიხედვით, როდესაც მძღოლის წინაშე საფრთხე წარმოიქმნა, მაშინ ავტომობილი დაჯახების ადგილიდან დაშორებული ყოფილა დაახლოებით 51 მეტრი მანძილით.
ექსპერტი ამბობს, რომ თუ მძღოლი დაშვებული სიჩქარით იმოძრავებდა, მაშინ მისთვის საკმარისი იქნებოდა 42 მ მანძილით დაშორებაც კი. დაშვებული სიჩქარე კი, აღნიშნულ მონაკვეთზე 60 კმ/სთ-ია.
ექსპერტის მიერ სპეციალური ფორმულის გამოყენებით, გამოთვლილ იქნა ავტომანქანის მოძრაობის სიჩქარე, რამაც შეადგინა 78 კმ/სთ.
Æндæр æмæ æндæр
Популярон ногдзинæдтæ
![]() |
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |








