Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
ახალი ამბები
გორში ,,ნაქარი'' ვაშლის ჩაბარების ხელშეწყობის მიზნით შტაბი გაიხსნა
გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრმა, ლევან დავითაშვილმა,
ქალაქ გორში არასტანდარტული (ე.წ. ნაქარი) ვაშლის რეალიზაციის
ხელშეწყობის საკოორდინაციო შტაბი გახსნა.
2020 წლის ვაშლის საპროგნოზო მოსავალი 120 ათას ტონაზე მეტს შეადგენს, რაც გასულ წელთან შედარებით გაზრდილია. ყოველწლიურად იზრდება სახელმწიფო პროგრამების ფარგლებში თანამედროვე სტანდარტებით გაშენებული მრავალწლოვანი ბაღების ფართობები. 2015 წლიდან, პროგრამის "დანერგე მომავალი" დაწყებიდან დღემდე 9,000-ზე მეტ ჰექტარზე გაშენდა ახალი მრავალწლოვანი ხეხილის ბაღები, სახელმწიფო თანდაფინანსებამ 58 მილიონ ლარს გადააჭარბა. მათ შორის ვაშლი გაშენებულია 1,127 ჰა-ზე სახელმწიფო თანადაფინანსება - 9 მლნ ლარს აჭარბებს. პროგრამით გაშენებული კულტურების საპროგნოზო მოსავალი მნიშვნელოვნად იზრდება, რაც განპირობებულია გაშენებული ბაღების მსხმოიარობაში შესვლით, ქვეყანა შეძლებს გადამმუშავებელი მრეწველობისთვის ნედლეულის კარგი ბაზის შექმნას და იმპორტირებული პროდუქციის ქართული პროდუქციით ჩანაცვლებას. ახლად გაშენებული ბაღებიდან 2020 წელს საპროგნოზოდ დამატებით 10,000 ტონაზე მეტი ვაშლის მოსავალი იქნება, ხოლო 2021 წელს 20,000 ტონაზე მეტი.
სახელმწიფო სხვადასხვა მიზნობრივი პროგრამების საშუალებით მხარს უჭერს ევროპული სტანდარტის მრავალწლოვანი ბაღების განახლებასა და გაშენებას, თუმცა ჯერ კიდევ დიდია არასტანდარტული მოსავლის რაოდენობა.
იმისათვის, ფერმერებს არ შეექმნათ არასტანდარტული ვაშლის მოსავლის რეალიზაციის პრობლემა და დაუბინავებელი არ დარჩეს წარმოებული პროდუქცია, შემუშავდა არასტანდარტული ვაშლის რეალიზაციის ხელშეწყობის სახელმწიფო პროგრამა.
კომპანიები, რომლებსაც სურთ "2020 წლის ვაშლის მოსავლის რეალიზაციის ხელშეწყობის პროგრამაში" ჩართვა ვალდებულნი არიან გაიარონ რეგისტრაცია ელექტრონული ფორმით საკოორდინაციო შტაბში.
სახელმწიფო პროგრამის ფარგლებში, სოფლის განვითარების სააგენტო 1 კგ არასტანდარტულ ვაშლზე 0.10 ლარის ოდენობის სუბსიდიას გასცემს.
არასტანდარტული ვაშლის შესყიდვის შემთხვევაში, სახელმწიფო სუბსიდიას მიიღებენ ხილის გადამმუშავებელი ის კომპანიები, რომლებიც 2020 წლის 1 დეკემბრამდე, მეხილეობის სფეროში დასაქმებული ფიზიკური პირებისგან 1 კგ არასტანდარტულ ვაშლს არანაკლებ 0.22 ლარად შეისყიდიან.
"შეღავათიანი აგროკრედიტის" პროექტის ფარგლებშიც, არასტანდარტული ვაშლის შემსყიდველ საწარმოებზე საბრუნავი საშუალებებისთვის კრედიტი გაიცემა მხოლოდ არასტანდარტული ვაშლის შეძენის და წარმოების მიზნობრიობით. ქვეკომპონენტის ფარგლებში, სესხის მიღება შეუძლიათ მხოლოდ იმ კომპანიებს, რომლებიც რეგისტრირებული იქნებიან 2020 წლის ვაშლის მოსავლის რეალიზაციის ხელშეწყობის ღონისძიებების შეუფერხებლად განხორციელების მიზნით შექმნილ საკოორდინაციო შტაბში.
შტაბის გახსნას ღონისძიებას შიდა ქართლის რეგიონში სახელმწიფო რწმუნებულის მოვალეობის შემსრულებელი სიმონ გულედანი და ხილის გადამმუშავებელი საწარმოების წარმომადგენლები ესწრებოდნენ.
2020 წლის ვაშლის საპროგნოზო მოსავალი 120 ათას ტონაზე მეტს შეადგენს, რაც გასულ წელთან შედარებით გაზრდილია. ყოველწლიურად იზრდება სახელმწიფო პროგრამების ფარგლებში თანამედროვე სტანდარტებით გაშენებული მრავალწლოვანი ბაღების ფართობები. 2015 წლიდან, პროგრამის "დანერგე მომავალი" დაწყებიდან დღემდე 9,000-ზე მეტ ჰექტარზე გაშენდა ახალი მრავალწლოვანი ხეხილის ბაღები, სახელმწიფო თანდაფინანსებამ 58 მილიონ ლარს გადააჭარბა. მათ შორის ვაშლი გაშენებულია 1,127 ჰა-ზე სახელმწიფო თანადაფინანსება - 9 მლნ ლარს აჭარბებს. პროგრამით გაშენებული კულტურების საპროგნოზო მოსავალი მნიშვნელოვნად იზრდება, რაც განპირობებულია გაშენებული ბაღების მსხმოიარობაში შესვლით, ქვეყანა შეძლებს გადამმუშავებელი მრეწველობისთვის ნედლეულის კარგი ბაზის შექმნას და იმპორტირებული პროდუქციის ქართული პროდუქციით ჩანაცვლებას. ახლად გაშენებული ბაღებიდან 2020 წელს საპროგნოზოდ დამატებით 10,000 ტონაზე მეტი ვაშლის მოსავალი იქნება, ხოლო 2021 წელს 20,000 ტონაზე მეტი.
სახელმწიფო სხვადასხვა მიზნობრივი პროგრამების საშუალებით მხარს უჭერს ევროპული სტანდარტის მრავალწლოვანი ბაღების განახლებასა და გაშენებას, თუმცა ჯერ კიდევ დიდია არასტანდარტული მოსავლის რაოდენობა.
იმისათვის, ფერმერებს არ შეექმნათ არასტანდარტული ვაშლის მოსავლის რეალიზაციის პრობლემა და დაუბინავებელი არ დარჩეს წარმოებული პროდუქცია, შემუშავდა არასტანდარტული ვაშლის რეალიზაციის ხელშეწყობის სახელმწიფო პროგრამა.
კომპანიები, რომლებსაც სურთ "2020 წლის ვაშლის მოსავლის რეალიზაციის ხელშეწყობის პროგრამაში" ჩართვა ვალდებულნი არიან გაიარონ რეგისტრაცია ელექტრონული ფორმით საკოორდინაციო შტაბში.
სახელმწიფო პროგრამის ფარგლებში, სოფლის განვითარების სააგენტო 1 კგ არასტანდარტულ ვაშლზე 0.10 ლარის ოდენობის სუბსიდიას გასცემს.
არასტანდარტული ვაშლის შესყიდვის შემთხვევაში, სახელმწიფო სუბსიდიას მიიღებენ ხილის გადამმუშავებელი ის კომპანიები, რომლებიც 2020 წლის 1 დეკემბრამდე, მეხილეობის სფეროში დასაქმებული ფიზიკური პირებისგან 1 კგ არასტანდარტულ ვაშლს არანაკლებ 0.22 ლარად შეისყიდიან.
"შეღავათიანი აგროკრედიტის" პროექტის ფარგლებშიც, არასტანდარტული ვაშლის შემსყიდველ საწარმოებზე საბრუნავი საშუალებებისთვის კრედიტი გაიცემა მხოლოდ არასტანდარტული ვაშლის შეძენის და წარმოების მიზნობრიობით. ქვეკომპონენტის ფარგლებში, სესხის მიღება შეუძლიათ მხოლოდ იმ კომპანიებს, რომლებიც რეგისტრირებული იქნებიან 2020 წლის ვაშლის მოსავლის რეალიზაციის ხელშეწყობის ღონისძიებების შეუფერხებლად განხორციელების მიზნით შექმნილ საკოორდინაციო შტაბში.
შტაბის გახსნას ღონისძიებას შიდა ქართლის რეგიონში სახელმწიფო რწმუნებულის მოვალეობის შემსრულებელი სიმონ გულედანი და ხილის გადამმუშავებელი საწარმოების წარმომადგენლები ესწრებოდნენ.
Æндæр æмæ æндæр
Популярон ногдзинæдтæ
![]() |
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |








