Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
ახალი ამბები
გიორგობიდან 3 კვირის განმავლობაში სოფელ ნიგოზაში
გიორგობის დღესასწაულია. უძველეს ქრისტიანულ დღესასწაულს 23 ნოემბერს
მაშხალებით აღნიშნავენ. შემდეგ კი, ყოველ კვირა დღეს (3 ჯერ) წმ.
გიორგის ადიდებენ.
ადგილობრივები პარალელს ,,ვასთირჯისთან" ავლებენ, რომელიც ოსურ მითოლოგიაში ძლიერების სიმბოლოა. ამიტომ, ეთნიკურ ოსებში გიორგობის დღესასწაული მნიშვნელოვანი მოვლენაა.
წმინდა გიორგის ეკლესია, რომელიც სოფლიდან სამხრეთით 3 კმ-ში მდებარეობს, სავარაუდოდ მეოთხე საუკუნით თარიღდება. ტაძარი დაზიანებულია, წვიმის დროს წყალი ჩადის.
,,რამდენიმე წლის წინ, სასულიერო პირი მოვიდა სოფელში და თქვა, რომ აუცილებლად ჩავუტარებთ რესტავრაციასო, მაგრამ მას შემდეგ აღარ გამოჩენილა," - გვითხრა 83-წლის სარდიონ მუზაშვილმა, რომელმაც დეტალურად იცის იმ ტაძრების ისტორია, რომელიც სოფელ ნიგოზაში და მის გარშემო მდებარეობს.
,,ჩვენ როცა ჩამოგვიყვანეს ქსნის ხეობიდან, მაგ ეკლესიის გარშემო ხალხი ცხოვრობდა თურმე. ეს მოხდა მეცხრამეტე საუკუნის 50-იან წლებში. მერე ნელ-ნელა წასულან. "" - გვითხრა სარდიონ მუზაშვილმა.
ამჟამად, ტაძარს რელიგიური რიტუალებისთვის ნიგოზელები იყენებენ.

,,გიორგობას მთელი სოფელი მაშხალებით მიდიოდა. ასეთი წესი იყო. როგორც კი შებინდდებოდა, გაამზადებდნენ მაშხალებს. მანამდე სამი დღე სოკოში უნდა ყოფილიყო ჩაწყობილი და გიორგობის დღეს ამოიღებდნენ. ზოგი მაშხალით მიდიოდა, ზოგი იქ ანთებდა," - იხსენებს ბატონი სარდიონი.
წმინდა გიორგის ტაძრის გარშემო ამჟამად კიდევ 8 მცირე სალოცავია, ოღონდ საგვარეულო. ერთ-ერთი სალოცავი მუზაანთ სალოვაცია, რომელიც პირადად სარდიონ მუზაშვილმა გააკეთა.
,,ჩემი შვილი ავადმყოფობდა. მითხრეს, რომ შენს სალოცავში უნდა წაიყვანო და მოილოცოო. წავიყვანე ბავშვი, ჩვენს ქსნის ხეობიდან ვართ და იქ წავიყვანე. იქ ყოველთვის ვერ ავდიოდით, ამიტომ ნიშის ერთი ქვა ავიღე და აქ ჩამოვიტანე, პატარა სალოცავი ავაშენე," - ამბობს სარდიონ (სარდო) მუზაშვილი.
ანალოგიურად, სხვა გვარის წარმომადგენლები მოიქცნენ - ასე გაჩნდა წმინდა გიორგის ტაძრის გარშემო მუზაანთი, ხაჩირაანთი, ბიგანაანთი და ა.შ. გვარების სალოცავები.
გიორგობა მაშხალებით
გიორგობიდან 3 კვირის განმავლობაში სოფელ ნიგოზაში
გიორგობის დღესასწაულია. უძველეს ქრისტიანულ დღესასწაულს 23 ნოემბერს
მაშხალებით აღნიშნავენ. შემდეგ კი, ყოველ კვირა დღეს (3 ჯერ) წმ.
გიორგის ადიდებენ.ადგილობრივები პარალელს ,,ვასთირჯისთან" ავლებენ, რომელიც ოსურ მითოლოგიაში ძლიერების სიმბოლოა. ამიტომ, ეთნიკურ ოსებში გიორგობის დღესასწაული მნიშვნელოვანი მოვლენაა.
წმინდა გიორგის ეკლესია, რომელიც სოფლიდან სამხრეთით 3 კმ-ში მდებარეობს, სავარაუდოდ მეოთხე საუკუნით თარიღდება. ტაძარი დაზიანებულია, წვიმის დროს წყალი ჩადის.
,,რამდენიმე წლის წინ, სასულიერო პირი მოვიდა სოფელში და თქვა, რომ აუცილებლად ჩავუტარებთ რესტავრაციასო, მაგრამ მას შემდეგ აღარ გამოჩენილა," - გვითხრა 83-წლის სარდიონ მუზაშვილმა, რომელმაც დეტალურად იცის იმ ტაძრების ისტორია, რომელიც სოფელ ნიგოზაში და მის გარშემო მდებარეობს.
,,ჩვენ როცა ჩამოგვიყვანეს ქსნის ხეობიდან, მაგ ეკლესიის გარშემო ხალხი ცხოვრობდა თურმე. ეს მოხდა მეცხრამეტე საუკუნის 50-იან წლებში. მერე ნელ-ნელა წასულან. "" - გვითხრა სარდიონ მუზაშვილმა.
ამჟამად, ტაძარს რელიგიური რიტუალებისთვის ნიგოზელები იყენებენ.

,,გიორგობას მთელი სოფელი მაშხალებით მიდიოდა. ასეთი წესი იყო. როგორც კი შებინდდებოდა, გაამზადებდნენ მაშხალებს. მანამდე სამი დღე სოკოში უნდა ყოფილიყო ჩაწყობილი და გიორგობის დღეს ამოიღებდნენ. ზოგი მაშხალით მიდიოდა, ზოგი იქ ანთებდა," - იხსენებს ბატონი სარდიონი.
წმინდა გიორგის ტაძრის გარშემო ამჟამად კიდევ 8 მცირე სალოცავია, ოღონდ საგვარეულო. ერთ-ერთი სალოცავი მუზაანთ სალოვაცია, რომელიც პირადად სარდიონ მუზაშვილმა გააკეთა.
,,ჩემი შვილი ავადმყოფობდა. მითხრეს, რომ შენს სალოცავში უნდა წაიყვანო და მოილოცოო. წავიყვანე ბავშვი, ჩვენს ქსნის ხეობიდან ვართ და იქ წავიყვანე. იქ ყოველთვის ვერ ავდიოდით, ამიტომ ნიშის ერთი ქვა ავიღე და აქ ჩამოვიტანე, პატარა სალოცავი ავაშენე," - ამბობს სარდიონ (სარდო) მუზაშვილი.
ანალოგიურად, სხვა გვარის წარმომადგენლები მოიქცნენ - ასე გაჩნდა წმინდა გიორგის ტაძრის გარშემო მუზაანთი, ხაჩირაანთი, ბიგანაანთი და ა.შ. გვარების სალოცავები.
Æндæр æмæ æндæр
Популярон ногдзинæдтæ
![]() |
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |








