Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
ახალი ამბები
გორის მერიის წინ ველობილიკზე პარკინგი მოაწყეს
გორის მერიის წინ არსებულ ველობილიკზე მერიის თანამშრომლებმა პარკინგი
მოაწყეს. ადგილობრივი ხელისუფლების მიერ განხორციელებული ღონისძიებები
კიდევ ერთხელ კრიტიკის ქვეშ მოექცა.
ქალაქ გორისთვის ევროკავშირის მიერ გამოყოფილი ფინანსური მხარდაჭერიდან გარკვეული თანხა ველობილიკებისთვის გაითვალისწინეს, თუმცა ქალაქის მერიამ ველობილიკები ისეთ ადგილებზე მოაწყო, სადაც ველოტრანსპორტით გადაადგილება შეულებელია.
ჩვენ ხელთ გვაქვს დოკუმენტი, რომლითაც კომპანია ,,სითი საქართველო'' მერიას ველობილიკების მოსაწყობად რეკომენდაციებს სთავაზობდა. ექსპერტების შეფასებით, მერიას მეტი ყურადღება სანაპიროებისთვის უნდა დაეთმო:
,,ველობილიკების მოწყობა მდინარის სანაპიროზე გორის ერთ-ერთი სიმდიდრე, რაც შეიძლება კიდევ ერთი წამახალისებელი ფაქტორი გახდეს ველობილიკების დაგეგმვისთვის, მისი მდინარეთა სიუხვეა. შესაძლებელია მდინარეების სანაპიროების ისე დაგეგმვა, რომ მას მიუყვებოდეს ველო/საფეხმავლო ბილიკები გამწვანების ზოლთან ერთად. შედეგად ქვეითსაც და ველომომხმარებელსაც შეეძლება გადაადგილება გამწვანებულ ტერიტორიაზე.'' - აღნიშნულია ანგარიშში.
ექსპერტების შეფასებით, მდინარესთან სიახლოვე უზრუნველყოფს კარგ განიავებას, ხოლო გამწვანებული ზოლი კარგ საჩრდილობელს.
,,არამოტორიზებული ტრანსპორტის წახალისება პირდაპირ კავშირშია ემისიების შემცირებასთან, რომელიც ქალაქს მერების შეთანხმებით და ასოცირების შეთანხმებით აქვს ნაკისრი. ის ასევე კავშირშია დოკუმენტის სხვა ნაწილებში აღნიშნულ გეგმარებით მიზნებთან და კონცეფციებთან. ამასთან, ველობილიკების დაგეგმვისას, გასათვალისწინებელია:
- ველობილიკები ქალაქში უნდა დაიგეგმოს ისე, რომ ისინი იყოს ველოსიპედისტის მოთხოვნებზე მორგებული სხვა სახის ტრანსპორტისაგან დამოუკიდებლად.
- ველოსიპედის ქსელი უნდა იყოს უწყვეტი და უნდა აკავშირებდეს მიზიდულობის ცენტრებს (უმაღლესი და პროფესიული სასწავლო დაწესებულებები, სკოლები, ბაღები, პარკები, ტურისტული მიზიდულობის ცენტრები და ა.შ.)
- ველობილიკი უნდა იყოს პრაქტიკული გამოყენების. ის უნდა დაიგეგმოს ისე, რომ მორგებული იყოს იმ გადაადგილებების მოთხოვნებზე, რაც ქალაქში არსებობს.
- მსოფლიოს საუკეთესო პრაქტიკის მიხედვით, სასურველია ველობილიკი იყოს გამოყოფილი სხვა სატრანსპორტო საშუალებებისაგან კონსტრუქციულად ან შესაბამისი საგზაო ნიშნებითა და საგზაო მონიშვნით. თუმცა ნაკლები ფინანსური რესურსების პირობებში შესაძლებელია ე.წ. შერეული მარშრუტების დაგეგმვა, სადაც სიჩქარეთა შორის სხვაობა ველოსიპედისტსა და სხვა სატრანსპორტო საშუალებას შორის საგანგაშოდ დიდი არაა. მაგალითად იმ ქუჩებზე, სადაც სიჩქარის შეზღუდვა 30-40 კმ/სთ-ა, შესაძლებელია შერეული სარგებლობის ველობილიკების დაგეგმვა.
- ველობილიკები უნდა იყოს უსაფრთხო მომხმარებლებისათვის. მისი გეგმარება აუცილებლად უნდა მოხდეს დარგის სპეციალისტების მეშვეობით, რათა თავიდან ავიცილოთ მომავალში მისი მოკლე პერიოდში ამორტიზება ან ფუნქციის დაკარგვა. შესაბამისად არამიზანშეწონილი და გაუმართლებელი ხარჯვა საბიუჯეტო თუ სხვა ფინანსებისა.''
ეს დოკუმენტი შედგენილია 2018 წელს, ხოლო გორში ველობილიკები 2020 წლის დეკემბერში მოაწყეს, მაშინ როდესაც, წლის ბოლომდე, მერიას თანხა უნდა აეთვისებინა.
ქალაქ გორისთვის ევროკავშირის მიერ გამოყოფილი ფინანსური მხარდაჭერიდან გარკვეული თანხა ველობილიკებისთვის გაითვალისწინეს, თუმცა ქალაქის მერიამ ველობილიკები ისეთ ადგილებზე მოაწყო, სადაც ველოტრანსპორტით გადაადგილება შეულებელია.
ჩვენ ხელთ გვაქვს დოკუმენტი, რომლითაც კომპანია ,,სითი საქართველო'' მერიას ველობილიკების მოსაწყობად რეკომენდაციებს სთავაზობდა. ექსპერტების შეფასებით, მერიას მეტი ყურადღება სანაპიროებისთვის უნდა დაეთმო:
,,ველობილიკების მოწყობა მდინარის სანაპიროზე გორის ერთ-ერთი სიმდიდრე, რაც შეიძლება კიდევ ერთი წამახალისებელი ფაქტორი გახდეს ველობილიკების დაგეგმვისთვის, მისი მდინარეთა სიუხვეა. შესაძლებელია მდინარეების სანაპიროების ისე დაგეგმვა, რომ მას მიუყვებოდეს ველო/საფეხმავლო ბილიკები გამწვანების ზოლთან ერთად. შედეგად ქვეითსაც და ველომომხმარებელსაც შეეძლება გადაადგილება გამწვანებულ ტერიტორიაზე.'' - აღნიშნულია ანგარიშში.
ექსპერტების შეფასებით, მდინარესთან სიახლოვე უზრუნველყოფს კარგ განიავებას, ხოლო გამწვანებული ზოლი კარგ საჩრდილობელს.
,,არამოტორიზებული ტრანსპორტის წახალისება პირდაპირ კავშირშია ემისიების შემცირებასთან, რომელიც ქალაქს მერების შეთანხმებით და ასოცირების შეთანხმებით აქვს ნაკისრი. ის ასევე კავშირშია დოკუმენტის სხვა ნაწილებში აღნიშნულ გეგმარებით მიზნებთან და კონცეფციებთან. ამასთან, ველობილიკების დაგეგმვისას, გასათვალისწინებელია:
- ველობილიკები ქალაქში უნდა დაიგეგმოს ისე, რომ ისინი იყოს ველოსიპედისტის მოთხოვნებზე მორგებული სხვა სახის ტრანსპორტისაგან დამოუკიდებლად.
- ველოსიპედის ქსელი უნდა იყოს უწყვეტი და უნდა აკავშირებდეს მიზიდულობის ცენტრებს (უმაღლესი და პროფესიული სასწავლო დაწესებულებები, სკოლები, ბაღები, პარკები, ტურისტული მიზიდულობის ცენტრები და ა.შ.)
- ველობილიკი უნდა იყოს პრაქტიკული გამოყენების. ის უნდა დაიგეგმოს ისე, რომ მორგებული იყოს იმ გადაადგილებების მოთხოვნებზე, რაც ქალაქში არსებობს.
- მსოფლიოს საუკეთესო პრაქტიკის მიხედვით, სასურველია ველობილიკი იყოს გამოყოფილი სხვა სატრანსპორტო საშუალებებისაგან კონსტრუქციულად ან შესაბამისი საგზაო ნიშნებითა და საგზაო მონიშვნით. თუმცა ნაკლები ფინანსური რესურსების პირობებში შესაძლებელია ე.წ. შერეული მარშრუტების დაგეგმვა, სადაც სიჩქარეთა შორის სხვაობა ველოსიპედისტსა და სხვა სატრანსპორტო საშუალებას შორის საგანგაშოდ დიდი არაა. მაგალითად იმ ქუჩებზე, სადაც სიჩქარის შეზღუდვა 30-40 კმ/სთ-ა, შესაძლებელია შერეული სარგებლობის ველობილიკების დაგეგმვა.
- ველობილიკები უნდა იყოს უსაფრთხო მომხმარებლებისათვის. მისი გეგმარება აუცილებლად უნდა მოხდეს დარგის სპეციალისტების მეშვეობით, რათა თავიდან ავიცილოთ მომავალში მისი მოკლე პერიოდში ამორტიზება ან ფუნქციის დაკარგვა. შესაბამისად არამიზანშეწონილი და გაუმართლებელი ხარჯვა საბიუჯეტო თუ სხვა ფინანსებისა.''
ეს დოკუმენტი შედგენილია 2018 წელს, ხოლო გორში ველობილიკები 2020 წლის დეკემბერში მოაწყეს, მაშინ როდესაც, წლის ბოლომდე, მერიას თანხა უნდა აეთვისებინა.
Æндæр æмæ æндæр
Популярон ногдзинæдтæ
![]() |
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |








