Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
ახალი ამბები
ჰაერის დაბინძურების კუთხით საქართველო პირველ ადგილზეა
ჰაერის დაბინძურებისგან, ყოველწლიურად, მსოფლიოში 6,5 მლნ ადამიანი
იღუპება.
ამის შესახებ საერთაშორისო ენერგეტიკულმა სააგენტომ სპეციალური ანგარიში გამოაქვეყნა.
ანგარიში 2016 წლის მონაცემებს ეყრდნობა და მსოფლიოში არსებულ ჯანდაცვის კრიზისს უკავშირდება.
დაბინძურებული გარემო, ფილტვის კიბოდან დაწყებული გულის დაავადებებით გაგრძელებული, საბოლოოდ, ადამიანების სიკვდილით მთავრდება.
ანგარიშში მოცემულია გრაფა, რომლის მიხედვით, ჩამოთვლილ ქვეყნებში ჰაერი სასიკვდილოდაა დაბინძურებული.
აღნიშნულ ქვეყნებში ჰაერი დიდი ოდენობით გოგირდის დიოქსიდს (SO2), აზოტის ოქსიდებს (NOx), მტვრის ნაწილაკებს (PM) და საწვავის წვისგან გამოწვეულ ნარჩენებს შეიცავს.
იქვე აღნიშნულია, რომ ეს დაბინძურება არ უკავშირდება სითბურ ეფექტს და კლიმატურ ცვლილებებს.
მსოფლიო ჯანდაცვის ცენტრის მონაცემებით, ჰაერის დაბინძურებისგან 100 000 მოსახლეზე ყველაზე მეტი რაოდენობა ჩინეთსა და ინდოეთში იღუპება, თუმცა, ეს გამოწვეულია მოსახლეობის რაოდენობის სიდის გამო.
მაგრამ, საქართველოში, ბოსნიაში, ჰერცეგოვინასა და ჩრდილოეთ კორეაში, მოსახლეობის რაოდენობასთან მიმართებაში გარდაცვლილ ადამიანების რაოდენობა მაღალია.

და მაინც რატომ მოხვდა დაბინძურებულ გარემოს შორის საქართველო პირველ ადგილზე?
ანგარიშში აღნიშნულია, რომ საქართველოში ბოლო ათწლეულების მანძილზე, ისედაც, მოძველებული მანქანები იყენებენ უხარისხო საწვავს და ფაქტობრივად ქვეყანაში დაბინძურების ტესტირება არ არსებობს.
ანგარიშის ავტორები მიუთითებენ, რომ ბოლო ხუთი წლის განმავლობაში, მანქანების რაოდენობა ქვეყანაში გაორმაგდა.
ასევე, მოუწესრიგებელი სატრანსპორტო სისტემა, როგორც კერძო, ასევე, საზოგადოებრივი.
საზღვარგარეთ შეძენილი მანქანები მეორადია. ბევრი მანქანა დიზელის ძრავზე მუშაობს.
საავტომობილო გზების ტესტირება არ არის საქართველოში მომუშავე და შედეგად, ავტომანქანების უმეტესობა ცუდ მექანიკური მდგომარეობაშია.
ასევე შეჩერებულია გამონაბოლქვი აირების პერიოდული ტესტირება.
მანქანის მფლობელებს, როგორც წესი, გააჩნიათ დაზიანებული კატალიზური კონვერტორები, რომლებიც არ შეიცვლება და არ შეცვლილა, რის შედეგადაც ავტომანქანაზე მაღალი გამოსხივება ხდება.
საქართველოს ქალაქებში კვლავ პრობლემატურია ტრაფიკის მართვა და ხშირია საცობები. ყველა ეს ფაქტორები საქართველოში საავტომობილო ტრანსპორტის მაღალი ემისიების განვითარებას იწვევს.
ამის შესახებ საერთაშორისო ენერგეტიკულმა სააგენტომ სპეციალური ანგარიში გამოაქვეყნა.
ანგარიში 2016 წლის მონაცემებს ეყრდნობა და მსოფლიოში არსებულ ჯანდაცვის კრიზისს უკავშირდება.
დაბინძურებული გარემო, ფილტვის კიბოდან დაწყებული გულის დაავადებებით გაგრძელებული, საბოლოოდ, ადამიანების სიკვდილით მთავრდება.
ანგარიშში მოცემულია გრაფა, რომლის მიხედვით, ჩამოთვლილ ქვეყნებში ჰაერი სასიკვდილოდაა დაბინძურებული.
აღნიშნულ ქვეყნებში ჰაერი დიდი ოდენობით გოგირდის დიოქსიდს (SO2), აზოტის ოქსიდებს (NOx), მტვრის ნაწილაკებს (PM) და საწვავის წვისგან გამოწვეულ ნარჩენებს შეიცავს.
იქვე აღნიშნულია, რომ ეს დაბინძურება არ უკავშირდება სითბურ ეფექტს და კლიმატურ ცვლილებებს.
მსოფლიო ჯანდაცვის ცენტრის მონაცემებით, ჰაერის დაბინძურებისგან 100 000 მოსახლეზე ყველაზე მეტი რაოდენობა ჩინეთსა და ინდოეთში იღუპება, თუმცა, ეს გამოწვეულია მოსახლეობის რაოდენობის სიდის გამო.
მაგრამ, საქართველოში, ბოსნიაში, ჰერცეგოვინასა და ჩრდილოეთ კორეაში, მოსახლეობის რაოდენობასთან მიმართებაში გარდაცვლილ ადამიანების რაოდენობა მაღალია.

და მაინც რატომ მოხვდა დაბინძურებულ გარემოს შორის საქართველო პირველ ადგილზე?
ანგარიშში აღნიშნულია, რომ საქართველოში ბოლო ათწლეულების მანძილზე, ისედაც, მოძველებული მანქანები იყენებენ უხარისხო საწვავს და ფაქტობრივად ქვეყანაში დაბინძურების ტესტირება არ არსებობს.
ანგარიშის ავტორები მიუთითებენ, რომ ბოლო ხუთი წლის განმავლობაში, მანქანების რაოდენობა ქვეყანაში გაორმაგდა.
ასევე, მოუწესრიგებელი სატრანსპორტო სისტემა, როგორც კერძო, ასევე, საზოგადოებრივი.
საზღვარგარეთ შეძენილი მანქანები მეორადია. ბევრი მანქანა დიზელის ძრავზე მუშაობს.
საავტომობილო გზების ტესტირება არ არის საქართველოში მომუშავე და შედეგად, ავტომანქანების უმეტესობა ცუდ მექანიკური მდგომარეობაშია.
ასევე შეჩერებულია გამონაბოლქვი აირების პერიოდული ტესტირება.
მანქანის მფლობელებს, როგორც წესი, გააჩნიათ დაზიანებული კატალიზური კონვერტორები, რომლებიც არ შეიცვლება და არ შეცვლილა, რის შედეგადაც ავტომანქანაზე მაღალი გამოსხივება ხდება.
საქართველოს ქალაქებში კვლავ პრობლემატურია ტრაფიკის მართვა და ხშირია საცობები. ყველა ეს ფაქტორები საქართველოში საავტომობილო ტრანსპორტის მაღალი ემისიების განვითარებას იწვევს.
Æндæр æмæ æндæр
Популярон ногдзинæдтæ
![]() |
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |








