Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
ახალი ამბები
შიდა ქართლში 14 სკოლა ავარიულ მდგომარეობაშია
საქართველოს სახალხო დამცველის აპარატის მიერ განხორციელებული
შესწავლის შედეგად გამოიკვეთა, რომ ზოგადსაგანმანათლებლო
დაწესებულებების მნიშვნელოვანი ნაწილი ფუნქციონირებს ავარიულ და
მოსწავლეთათვის საფრთხის შემცველ პირობებში.
აღნიშნული მდგომარეობა განსაკუთრებით პრობლემურია მაღალმთიან რეგიონებსა და სოფლად მდებარე საჯარო სკოლებში.
ამჟამინდელი მდგომარეობით, საქართველოს მასშტაბით, 189 საჯარო სკოლა ავარიულ მდგომარეობაში ფუნქციონირებს; ამათგან, 14 სკოლა შიდა ქართლში მდებარეობს.
2016 წელს ავარიულ მდგომარეობაში ფუნქციონირებდა 209 საჯარო სკოლა, მათგან 42 არ ექვემდებარებოდა აღდგენა–გამაგრებით სამუშაოებს. ამასთან, სააგენტოსგან სახალხო დამცველის აპაატს აცნობეს, რომ თითქმის ყველა საჯარო სკოლა საჭიროებს ცალკეული სარემონტო – სარეაბილიტაციო სამუშაოს.
ავარიულ სკოლებში მოსწავლეთა უსაფრთხოების მიზნით ტარდება სხვადასხვა ღონისძიებები, მათ შორის, ავარიული ფლიგელების შემთხვევაში ხდება მათი გადაკეტვა და სასწავლო პროცესი ხორციელდება შენობის უსაფრთხო ნაწილში. თუმცა, სახალხო დამცველის აპარატის მიერ შესწავლილ საქმეებში გამოიკვეთა, რომ მსგავსი ღონისძიებები სათანადოდ ვერ უზრუნველყოფს მოსწავლეთა უსაფრთხოების დაცვას.
,,მაგალითად, სსიპ ხაშურის N4 საჯარო სკოლა წლების განმავლობაში ფუნქციონირებს ავარიულ მდგომარეობაში. დაწესებულებაში ერთ–ერთი სასკოლო ღონისძიების დროს ჩამოინგრა შენობის ჭერი, რის შედეგადაც დაზიანდნენ ღონისძიების მონაწილე მოსწავლეები. სამწუხაროდ, მიუხედავად საქართველოს სახალხო დამცველის აპარატის არაერთი მოთხოვნისა, აღნიშნული სკოლის სრული რეაბილიტაცია დღემდე არ განხორციელებულა." აღნიშნულია სასახალხო დამცველის აპარატის ანგარიშში.
სახალხო დამცველი განათლების სამინისტროს რეკომენდაციით მიმართავს: აქტიურად განხორციელდეს ახალი საჯარო სკოლების მშენებლობა, განსაკუთრებული ყურადღება გამახვილდეს ავარიულ და საფრთხის შემცველ პირობებში ფუნქციონირებადი ზოგადსაგანამანთლებლო დაწესებულებებისთვის განახლებული სასწავლო კორპუსების მშენებლობის საკითხზე.
აღნიშნული მდგომარეობა განსაკუთრებით პრობლემურია მაღალმთიან რეგიონებსა და სოფლად მდებარე საჯარო სკოლებში.
ამჟამინდელი მდგომარეობით, საქართველოს მასშტაბით, 189 საჯარო სკოლა ავარიულ მდგომარეობაში ფუნქციონირებს; ამათგან, 14 სკოლა შიდა ქართლში მდებარეობს.
2016 წელს ავარიულ მდგომარეობაში ფუნქციონირებდა 209 საჯარო სკოლა, მათგან 42 არ ექვემდებარებოდა აღდგენა–გამაგრებით სამუშაოებს. ამასთან, სააგენტოსგან სახალხო დამცველის აპაატს აცნობეს, რომ თითქმის ყველა საჯარო სკოლა საჭიროებს ცალკეული სარემონტო – სარეაბილიტაციო სამუშაოს.
ავარიულ სკოლებში მოსწავლეთა უსაფრთხოების მიზნით ტარდება სხვადასხვა ღონისძიებები, მათ შორის, ავარიული ფლიგელების შემთხვევაში ხდება მათი გადაკეტვა და სასწავლო პროცესი ხორციელდება შენობის უსაფრთხო ნაწილში. თუმცა, სახალხო დამცველის აპარატის მიერ შესწავლილ საქმეებში გამოიკვეთა, რომ მსგავსი ღონისძიებები სათანადოდ ვერ უზრუნველყოფს მოსწავლეთა უსაფრთხოების დაცვას.
,,მაგალითად, სსიპ ხაშურის N4 საჯარო სკოლა წლების განმავლობაში ფუნქციონირებს ავარიულ მდგომარეობაში. დაწესებულებაში ერთ–ერთი სასკოლო ღონისძიების დროს ჩამოინგრა შენობის ჭერი, რის შედეგადაც დაზიანდნენ ღონისძიების მონაწილე მოსწავლეები. სამწუხაროდ, მიუხედავად საქართველოს სახალხო დამცველის აპარატის არაერთი მოთხოვნისა, აღნიშნული სკოლის სრული რეაბილიტაცია დღემდე არ განხორციელებულა." აღნიშნულია სასახალხო დამცველის აპარატის ანგარიშში.
სახალხო დამცველი განათლების სამინისტროს რეკომენდაციით მიმართავს: აქტიურად განხორციელდეს ახალი საჯარო სკოლების მშენებლობა, განსაკუთრებული ყურადღება გამახვილდეს ავარიულ და საფრთხის შემცველ პირობებში ფუნქციონირებადი ზოგადსაგანამანთლებლო დაწესებულებებისთვის განახლებული სასწავლო კორპუსების მშენებლობის საკითხზე.
Æндæр æмæ æндæр
Популярон ногдзинæдтæ
![]() |
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |








