Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
ახალი ამბები
გორის შპალსაჟღენთ ქარხანას 1,3 მლნ ლარის გამო ჩინეთის რკინიგზის ბიურო ედავება
კომპანია ,,ჩინეთის რკინიგზის 23-ე ბიუროს“ წარმომადგენლები ჩივიან,
რომ გორის შპალსაჟღენთმა ქარხანამ უხარისხო ხის განძელების (შპლების)
გაყიდვით დაახლოებით 1,3 მლნ ლარი, უკანონო სარგებლის სახით, მიიღო.
ამის გამო, თანხის უკან დაბრუნებას ითხოვენ.
გორის სასამართლომ პირიქით მომჩივანი კომპანია დააჯარიმა, დაახლოებით, 300 ათასი ლარით, რადგან შპალსაჟღენთი ქარხანა 2 წლის განმავლობაში ჩინეთის კომპანიისთვის მიყიდულ შპლებს საკუთარი ხარჯით ინახავდა.
საქმე ამჟამად თბილისის საქალაქო სასამართლოში იხილება. ამბავი დედაქალაქის შემოვლითი რკინიგზის პროექტს უკავშირდება. ,,გორის შპალსაჟღენთ ქარხანაში“ ამბობენ, რომ დავა, რომელიც 2015 წლიდან დაიწყო, დღესაც გრძელდება.
როგორც ცნობილია, 2012 წლიდან, თბილისის შემოვლითი რკინიგზის მშენებლობა, საქართველოს რკინიგზის დაკვეთით, ჩინეთის რკინიგზის 23-ე ბიუროს ჯგუფმა და ქვეკონტრაქტორმა სს ,,ხიდმშენმა“ დაიწყო და მალე გაჩერდა. მშენებლებმა ,,გორის შპალსაჟღენთი ქარხნისგან“ რამდენიმე ათასი ხის განძელი (,,შპალი“) შეისყიდეს.
,,ჩინეთის რკინიგზის ბიუროს ჯგუფმა“ 2015 წლის 30 მარტს გორის რაიონულ სასამართლოს მიმართა და ქარხნისგან მოითხოვა უსაფუძვლო გამდიდრებით მიღებული 1 156 000 ლარის ანაზღაურება; ასევე, მიუღებელი შემოსავლის სახით - 145 000 ლარის გადახდა; ასევე, პირგასამტეხლოს სახით - 30 000 ლარის დაკისრება.
,,ჩინეთის რკინიგზი ჯგუფის“ წარმომადგენელი საჩივარში განმარტავს, რომ მან როგორც ხელშეკრულების მხარემ გადაიხადა როგორც ავანსი, ასევე ნაწილობრივი კონსიგნაცია საერთო თანხით 1 156 237,50 (ერთი მილიონ ას ორმოცდათექვსმეტი ათას ორას ოცდაჩვიდმეტი ლარი და ორმოცდაათი თეთრი) ლარი, რის დაბრუნებასაც ითხოვს
რაც შეეხება მიუღებელ შემოსავალს - 145 000 ლარს, ამასთან დაკავშირებით აღნიშნავს, რომ თუკი ზემოხსენებულ თანხას საბანკო დეპოზიტზე განათავსებდა და შპლებს არ იყიდდა, იგი ამ ოდენობის სარგებელს მიიღებდა.
გორის შპალსაჟღენთი ქარხნის წარმომადგენლობამ სარჩელი არ ცნო და განმარტა, რომ ხის განძელების (შპლების) ჩაბარების დროს, კომპანია ,,ჩინეთის რკინიგზის ჯგუფს“ პრეტენზია არ ჰქონია.
,, მიღება-ჩაბარების აქტებში აღნიშნულია, რომ მყიდველმა შეამოწმა და მიიღო (ჩაიბარა) პროდუქცია, რომელიც შეესაბამებოდა სახელმწიფო სტანდარტებს და ხელშეკრულებით გათვალისწინებულ ხარისხს.“ - აღნიშნავს შპალსაჟღენთი ქარხნის იურისტი.
,,ჩინეთის რკინიგზის ჯგუფს“ ექსპერტიზის დასკვნები აქვს, რომლის თანახმად, ხის განძელები გამოუსადეგარია და აღარ ექვემდებარება ექსპლუატაციას. თავის მხრივ, ,,შპალსაჟღენთი ქარხნის“ წარმომადგენლობა ირწმუნება, რომ ,,ჩინეთის რკინიგზის ჯგუფმა“ ექსპერტიზები მასალის შესყიდვიდან 2 წლის შემდეგ მოიპოვა.
გორის სასამართლომ პირიქით მომჩივანი კომპანია დააჯარიმა, დაახლოებით, 300 ათასი ლარით, რადგან შპალსაჟღენთი ქარხანა 2 წლის განმავლობაში ჩინეთის კომპანიისთვის მიყიდულ შპლებს საკუთარი ხარჯით ინახავდა.
საქმე ამჟამად თბილისის საქალაქო სასამართლოში იხილება. ამბავი დედაქალაქის შემოვლითი რკინიგზის პროექტს უკავშირდება. ,,გორის შპალსაჟღენთ ქარხანაში“ ამბობენ, რომ დავა, რომელიც 2015 წლიდან დაიწყო, დღესაც გრძელდება.
როგორც ცნობილია, 2012 წლიდან, თბილისის შემოვლითი რკინიგზის მშენებლობა, საქართველოს რკინიგზის დაკვეთით, ჩინეთის რკინიგზის 23-ე ბიუროს ჯგუფმა და ქვეკონტრაქტორმა სს ,,ხიდმშენმა“ დაიწყო და მალე გაჩერდა. მშენებლებმა ,,გორის შპალსაჟღენთი ქარხნისგან“ რამდენიმე ათასი ხის განძელი (,,შპალი“) შეისყიდეს.
,,ჩინეთის რკინიგზის ბიუროს ჯგუფმა“ 2015 წლის 30 მარტს გორის რაიონულ სასამართლოს მიმართა და ქარხნისგან მოითხოვა უსაფუძვლო გამდიდრებით მიღებული 1 156 000 ლარის ანაზღაურება; ასევე, მიუღებელი შემოსავლის სახით - 145 000 ლარის გადახდა; ასევე, პირგასამტეხლოს სახით - 30 000 ლარის დაკისრება.
,,ჩინეთის რკინიგზი ჯგუფის“ წარმომადგენელი საჩივარში განმარტავს, რომ მან როგორც ხელშეკრულების მხარემ გადაიხადა როგორც ავანსი, ასევე ნაწილობრივი კონსიგნაცია საერთო თანხით 1 156 237,50 (ერთი მილიონ ას ორმოცდათექვსმეტი ათას ორას ოცდაჩვიდმეტი ლარი და ორმოცდაათი თეთრი) ლარი, რის დაბრუნებასაც ითხოვს
რაც შეეხება მიუღებელ შემოსავალს - 145 000 ლარს, ამასთან დაკავშირებით აღნიშნავს, რომ თუკი ზემოხსენებულ თანხას საბანკო დეპოზიტზე განათავსებდა და შპლებს არ იყიდდა, იგი ამ ოდენობის სარგებელს მიიღებდა.
გორის შპალსაჟღენთი ქარხნის წარმომადგენლობამ სარჩელი არ ცნო და განმარტა, რომ ხის განძელების (შპლების) ჩაბარების დროს, კომპანია ,,ჩინეთის რკინიგზის ჯგუფს“ პრეტენზია არ ჰქონია.
,, მიღება-ჩაბარების აქტებში აღნიშნულია, რომ მყიდველმა შეამოწმა და მიიღო (ჩაიბარა) პროდუქცია, რომელიც შეესაბამებოდა სახელმწიფო სტანდარტებს და ხელშეკრულებით გათვალისწინებულ ხარისხს.“ - აღნიშნავს შპალსაჟღენთი ქარხნის იურისტი.
,,ჩინეთის რკინიგზის ჯგუფს“ ექსპერტიზის დასკვნები აქვს, რომლის თანახმად, ხის განძელები გამოუსადეგარია და აღარ ექვემდებარება ექსპლუატაციას. თავის მხრივ, ,,შპალსაჟღენთი ქარხნის“ წარმომადგენლობა ირწმუნება, რომ ,,ჩინეთის რკინიგზის ჯგუფმა“ ექსპერტიზები მასალის შესყიდვიდან 2 წლის შემდეგ მოიპოვა.
Æндæр æмæ æндæр
Популярон ногдзинæдтæ
![]() |
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |








