რედაქტორის რჩევით
კალენდარი
«« ივლისი 2025 »»
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 123
ახალი ამბები
ყინწვისის ძმების ამბავი
ფოტოზე: მარცხნიდან: არქიმანდრიტი საბა ჟღენტი, მეუფე იობი და სქემ-იღუმენი დავით აქიაშვილი

უის-ურბნისის ეპარქიის წინამძღვარი, მეუფე იობი ბრწყინვალე შვიდეულს ყინწვისში ატარებს. მღვდელმსახურებთან ერთად ჯერ წმ. ნიკოლოზის სახელობის ტაძარში, შემდეგ ღვთისმშობლის შობის, დღეს კი, კეთილგონიერი ავაზაკის სახელობის ტაძარში მოილოცა.

მროველ-ურბნელი ეპისკოპოსი ყინწვისის სამონასტრო კომპლექსში 20 აპრილიდან იმყოფება.

20 აპრილამდე კი დიდი სამზადისი იყო ამ სამონასტრო კომპლექსში. ბერებთან ერთად სააღდგომო სამსაზდისში სქემ-იღუმენი დავითიც (აქიაშვილი) იყო ჩართული. სქემ-იღუმენი დავითი (აქიაშვილი) ყინწვისის ეკლესიის წინამძღვარია.


ფოტოზე: 16 აპრილი, წითელი პარასკევი


ფოტოზე: 16 აპრილი, წითელი პარასკევი

სასულიერო პირები ამბობენ, რომ მამა დავითი მეუფე იობის გამორჩეული მოძღვარია.

,,ეს სწორედ ჩვენი მეუფის გულწმოწყალებაზე მიუთითებს. ჩვენ ყველა მისი სულიერი შვილები ვართ" - ამბობენ სასულიერო პირები. მაინც და მაინც რატომ გამოარჩია დავითი? ამ დეტალებზე საჯაროდ საუბარს, განსაკუთრებით დღევანდელ სიტუაციაში, ყველა ერიდება. 

ფოტოზე: 2020 წლის 19 აპრილი, აღდგომის დილა

20 აპრილის შემდეგ სქემ-იღუმენი მონასტერში აღარ ჩანს. მისმა სულიერმა ძმებმა გვითხრეს, რომ მამაო გასულია საყიდლებზე. ეს მაშინ, როდესაც მეუფე იობი წმ. ნიკოლოზის სახელობის ტაძარში რიტუალს ასრულებდა.

ჟურნალისტები - დაუპატიჟებელი სტუმრები

22 აპრილს შს სამინისტრომ განაცხადა, რომ ყინწვისის მონასტერში იარაღის შეძენა-შენახვა-ტარების მუხლით გამოძიება დაიწყო. რატომ, რისთვის - ამის შესახებ პრეს-სამსახურმა კომენტარი არ გააკეთა, გამოძიების ინტერესებიდან გამომდინარე.

იმ დილით მედიაში გავრცელდა სხვადასხვა ინფორმაცია სასულიერო პირებს შორის დაპირისპირების შესახებ. კერძოდ, დაუზუსტებელი ინფორმაციით, ეკლექსიის წინამძღვარმა დავით აქიაშვილმა იარაღით ჭრილობა მიაყენა არქიმანდრიტ საბა ჟღენტს, რომელიც კეთილგონიერი ავაზაკის სახელობის ეკლესიის წინამძღვარია.

ფოტოზე: 22 აპრილი, მეუფე იობი ყინწვისის ეკლესიაში დასსთან ერთად

ამ ინფორმაციის საფუძველზე დაპირისპირებულია ორი ეკლესიის წინამძღვარი. ეს ეკლესიები ერთმანეთთან ახლოს მდებარეობს. კეთილგონიერი ავაზაკის სახელობის ეკლესია ახალი აშენებულია, მისი მშენებლობა 2016 წელს დასრულდა.

ზოგადად უნდა ითქვას, რომ ყინწვისის სამონასტრო კომპლექსში ჟურნალისტების გამოჩენა არ უყვართ. სიმართლის დასადგენად მისული მედიის წარმომადგენლები მიაჩნიათ, რომ მეუფის დისკრედიტაციას ეწევიან.

ფოტოზე: მეუფე იობი და მორჩილები, 22 აპრილი

ამჯერადაც, ტრადიცია არ დარღვეულა. ბერი ათანასე იყო ის პირველი ადამიანი, რომელმაც ჟურნალისტს მონასტრის დატოვების შესახებ მოუწოდა. ამის მიზეზად დაასახელა ის გარემოება, რომ ჟურნალისტი მის საცხოვრებელ ადგილზე მივიდა.


განსხვავებით ბერებისგან, მეუფე იობი ჟურნალისტებთან საუბარს არ გაურბის. თუმცა მასთან მისვლასა და ინტერვიუს ჩაწერაში ეპარქიის სამდივნო, ასევე ის სასულიერო დასი, რომლებიც მეუფის სიახლოვეს იმ წუთში იმყოფებიან, ხელის შეშლას მუდმივად ცდილობენ.

ფოტოზე: მეუფე იობი და მორჩილები წირვის შემდეგ, 22 აპრილი


,,მე არაფერი მინახავს" - მეუფე იობი

იმ დილით, როდესაც ყინწვისში სასულიერო პირებს შორის დაპირისპირების ამბავი გავრცელდა, მეუფე იობი წმ. ნიკოლოზის სახელობის ეკლესიაში წირვა-ლოცვას ატარებდა. ეკლესიაში მხოლოდ მღვდელმსახურები იმყოფებოდნენ.

როგორც კი სამრეკლოს ზარები აგუგუნდნენ, მიტროპოლიტი ეკლესიიდან ბერების თანხლებით გამოვიდა. მღვდელმსახურებს შორის არ იმყოფებოდა სქემ-იღუმენი დავითი (აქიაშვილი).

ყინწვისის ეკლესიის დასის წევრები - მამა ექვთიმე, მამა ონოფრე, მამა ისაია და ა.შ. ჩანდნენ, თუმცა, მათ რიგებში არ იყო დავითი.

,,არაფერი მომხდარა. მე აქ არც პოლიცია მინახავს" - განაცხადა ეპარქიის წინამძღვარმა. ერთ-ერთი მღვდელმსახური ცდილობდა ხელი შეეშალა ჟურნალისტისთვის, თუმცა იობმა მას მოუწოდა, რომ შეეწყვიტა წინააღმდეგობის გაწევა.

სად არიან ახლა დავითი და საბა?!

როგორც ზემოთ აღვნიშნეთ, სააღდგომოდ ყინწვისის სამონასტრო კომპლექსში სამზადისი ადრიდანვე დაიწყო. ჯერ კიდევ, 17 აპრილს, ბერებმა და მორჩილებმა წითელი კვერცხები შეღებეს.

სამახსოვრო ფოტოები გადაიღეს. ჩვენი ინფორმაციით, მეუფე იობი აღდგომის ღამეს მზოვრეთის ციხე-მონასტერში იმყოფებოდა. ყინწვისში 20 აპრილს მივიდა.

სქემ-იღუმენი დავითი ყინწვისის მონასტერში 19 აპრილსაც იმყოფებოდა, თუმცა 20 აპრილის საღამოს შემდეგ, ის აღარ ჩანს.

22 აპრილს ჟურნაისტებთან შეხვედრა კეთილგონიერი ავაზაკის ეკლესიის არიმანდრიტმა, საბა ჟღენტმა გამართა. რომელიც მედიასთან მხოლოდ იმიტომ გამოჩნდა, რომ დაედასტურებინა, მისი ჯანმრთელობის მდგომარეობის სტაბილურობა.

,,მე არ ვარ დაჭრილი, როგორც ეს რამდენიმე მედიასაშუალებამ გაავრცელა" - აღნიშნა საბა ჟღენტმა. ,,ჩემთან არაფერი მომხდარა. დაბლა ეკლესიაში თუ პოლიციამ რამე ამოიღო, ეს მე არ ვიცი" - აღნიშნა მან.

დღეს კეთილგონიერ ავაზაკის ეკლესიას მეუფე იობი ესტუმრა. მის წირვა-ლოცვას არც არქიმანდრიტი დასწრებია. მეუფე იობს არიმანდრიტ საბას კოშკში ყინწვისის ეკლესიის მღვდელ-მსახურები და მორჩილები ახლდა.


ქვემოთ ფოტოზე: 24 აპრილი, მეუფე იობი კეთილგონიერი ავაზაკის ეკლესიაში.



ქვემოთ ფოტოზე: ყინწვისის ეკლესიის დასი კეთილგონიერი ავაზაკის ეკლესიაში, 24 აპრილი

Print E-mail
FaceBook Twitter

სტატიის გამოყენების პირობები

ამავე კატეგორიაში
სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ
პათოლოგიას აერთიანებს.

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

17:14 / 10.07.2025
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19 წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
13:27 / 10.07.2025
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო პროდუქტი
13:58 / 09.07.2025
დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

14:07 / 04.07.2025
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით
მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ
დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე

მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.



„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი.

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე


მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე 8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება, ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში, დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის პოლიტიკას.


„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა, მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ. ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად, ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში, შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე, სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა პროფესიებს.”

ნინო, თავის ცოდნასა და გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს, რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.

“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”

 

 

13:26 / 04.07.2025
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის ასაკს იყო მიღწეული.
"სოფელში არაფერია. აქ არავინ არის. მხოლოდ ერთი ბიჭი, მაგისი დედა და მე ვართ.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან, მიხარია,


საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.