რედაქტორის რჩევით
კალენდარი
«« აპრილი 2024 »»
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 12345
ახალი ამბები
მე-12 კლასელის აწმყო დრო - რეზო გამხიტაშვილი ნიგოზადან
რეზო ამჟამად მეთორმეტე კლასშია. ყურადღება იმით მიიქცია, რომ სოფელში ჩასული ჟურნალისტების ვიზიტით დაინტერესდა. გვითხრა, რომ სპორტული მოედანი არა აქვთ და არც რაიმე პირობები არსებობს იმათთვის, ვინც სპორტითაა დაკავებული.

,,სკოლას რომ დაამთავრებ, მერე რას აპირებ?“ - ვკითხეთ.

,,ფეხბურთს მინდა გავყვე“ - გვიპასუხა.

სკოლის ტალახიან მოედანს გავხედეთ, წინა საღამოს ნაწვიმი იყო. შუადღეს კი მზისა და ქარის შედეგად, ტალახი აშრა ცოტა, მაგრამ საფეხბურთო მოედანი მაინც საკმაოდ გამოუსადეგარია. ფეხბურთს კი თითქმის ყოველდღიური ვარჯიში ჭირდება.

,,სკოლაში ფიზიკა მიყვარდა, მაგრამ ამ საგნით რომ სწავლა გავაგრძელო, მათემატიკა მჭირდება. მათემატიკას კი ვერ მივყევი ბოლომდე“ - გვითხრა მან.

დიდი ხანია, სავარჯიშოდ კასპში უწევს წასვლა.

,,სკოლის შემდეგ გორი-კასპის მიკროავტობუსს მივყვები ავტობანიდან. ზოგჯერ, საღამოს 6 საათამდე მიწევს ყოფნა კასპში. იქიდან 4 საათის შემდეგ მარშრუტკა არ გამოდის. ამიტომ, ავტოსტოპით მიწევს წამოსვლა, ჯერ იგოეთამდე, შემდეგ - იქიდან რამე მანქანას გამოვყვები ხოლმე“ - გვითხრა რეზომ.

სწავლა ნიგოზას საჯარო სკოლაში ჩვეულ რეჟიმში მიმდინარეობს. მე-12 კლასში 8 მოსწავლეა, აქედან 5 მოსწავლე სხვადასხვა სოფლიდან დადის. ჩვენი ვიზიტის დროს, გვითხრეს, რომ ორი პედაგოგი, კორონავირუსის პანდემიის გამო, თვითიზოლაციაშია. თვითიზოლაციაში მყოფი პედაგოგების გაკვეთილები ონლაინ რეჟიმში მიმდინარეობს, მაგრამ რეზოს ინტერნეტი არა აქვს.

,,მთელ სოფელს თრიალეთის საკაბელო ინტერნეტი აქვს და ძალიან ცუდი მომსახურება აქვს. სულ გათიშულია. თვეში 30 ლარი ჯდება, მაგრამ ძალიან რთულად მუშაობს და ინტერნეტი თითქმის არაა“ - ამბობს რეზო, რომელიც ცდილობს სახლში ერთადერთი ლეპტოპის ჩართვას, მაგრამ ბატარეა დამჯდარი იყო და ვერ ჩართო.

ამ ლეპტოპით სახლში სამი მოსწავლე სარგებლობს. რეზოს კიდევ ორი უმცროსი დედმამიშვილი ყავს.

ფეხბურთი მამისგან შეუყვარდა, რომელიც თავის დროზე, ასევე, ბავშვობაში ფეხბურთელობაზე ოცნებობდა.

,,ყოველდღე დამისვამდა პატარა რომ ვიყავი და სულ მელაპარაკებოდა, წარსულის ფეხბურთელებზე; ისტორიაზე და ასე შემდეგ. ასე გამიჩნდა ინტერესი, რომ მეც მეთაშამა. თან ჩემს თავში ვხედავდი იმას, რომ შემეძლო მეთამაშა და სიყვარულიც მქონდა. მამაც დაკავებული იყო ფეხბურთით ჩემს ასაკში და ჩემზე არანაკლებ უყვარდა. ისეთი დრო იყო, რომ არ იყო პირობები; წასვლა-წამოსვლა ჭირდა. ხელშეუწყობლობის გამო დაანება თავი თამაშს, დიდი სიყვარულის მიუხედავად.“ - ამბობს რეზო.

გამხიტაშვილების ოჯახი ერთადერთია სოფელ ნიგოზაში, რომელიც ეთნიკური ქართველები არიან. სოფელში ძირითადად ეთნიკური ოსები ცხოვრობენ. ომიანობის დროს, სოფელი ერთ-ერთმა ოჯახმა დატოვა. სახლი კი, მეზობელი სოფლის, ჩობალაურის მკვიდრებმა იყიდეს:



,,ჩემი ოჯახი ცხოვრობდა ჩობალაურში. სადღაც 2000 წლის შემდეგ, აქ იყიდეს ბინა და გადმოვიდნენ, არეულობის დროს; და ასე აღმოჩნდა ერთადერთი ქართული ოჯახი ამ სოფელში. სულ ყველა ოსია და ჩემს ძმებად და მეგობრებად მიმაჩნია თითოეული მათგანი; კარგი ურთიერთობა მაქვს, კარგი კი არა, - არაჩვეულებრივი. ყოველდღიუად ერთად ვართ. სადაც უნდა ვიყოთ, ერთმანეთის გვერდით ვართ და ერთმანეთის სიყვარული გვამოძრავებს.“ - გვითხრა რეზომ.

ოსური ენა მის ოჯახშიც იციან, რადგან სოფელ ჩობალაურშიც ბევრი ეთნიკური ოსი ცხოვრობს. ამიტომ, ოჯახის უფროს თაობისთვის უცხო არაა.

,,ჩემი ოჯახისგან, ჩემი თანასოფლელებისგან ვსწავლობ ოსურს ნელ-ნელა და ასე თუ ისე ლაპარაკიც შემიძლია და მოსმენილის გაგონებაც, თუ რას ლაპარაკობენ.“ - დასძენს ჩვენი მასპინძელი.

მიუხედავად იმისა, რომ იმ დღით კარგი ამინდი იყო, სოფელში მაინც მუდმივად ქარი ქრის. ამიტომ, ზამთრის პერიოდში, რეზოს ავტობანზე გასვლა და ტრანსპორტის ლოდინი უწევს. ცუდ ამინდში კი, ამ პირობებში მგზავრობა საკმაოდ რთულია.

ამჟამად, კორონავირუსის პანდემიის გამო, კასპის საფეხბურთო სკოლაში გაკვეთილების ჩატარებაც შეზღუდულია. ამიტომ, მეთორმეტე კლასელს ძირითადად სახლში ყოფნა, საქონლის მოვლა და სამეურნეო საქმიანობაში ოჯახის წევრებისთვის მიხმარება უწევს. ,,ჩემი აზრით, ყველა სოფლელი ბიჭის ცხოვრება ასეთია. წვალებაში ვიზრდებით'' - ამბობს რეზო გამხიტაშვილი.


Print E-mail
FaceBook Twitter

სტატიის გამოყენების პირობები

ამავე კატეგორიაში
ქარელში, გერმანული ენის სასწავლებელი დააარსეს ნანა, ანა და გიორგი
კობახიძეებმა,
ქარელში, გერმანული ენის სასწავლებელი დააარსეს ნანა, ანა და გიორგი კობახიძეებმა,
14:00 / 24.04.2024
საქართველოს პარლამენტმა პირველი მოსმენით მიიღო ე.წ. აგენტების
კანონი,

საქართველოს პარლამენტმა პირველი მოსმენით მიიღო ე.წ. აგენტების კანონი,

22:19 / 23.04.2024
დღეს პარლამენტმა კანონი პირველი მოსმენით მიიღო.

დღეს პარლამენტმა კანონი პირველი მოსმენით მიიღო.

23:56 / 17.04.2024
,,რატომ არ ამოიღეთ ხმა, იმ დროს, როცა თქვენ, მასწავლებელს ხმა უნდა
ამოგეღოთო,''
,,რატომ არ ამოიღეთ ხმა, იმ დროს, როცა თქვენ, მასწავლებელს ხმა უნდა ამოგეღოთო,''
19:05 / 17.04.2024
ევროკავშირი მოუწოდებს საქართველოს, თავი შეიკავოს ისეთი
კანონმდებლობის მიღებისგან, რომელმაც შესაძლოა საქართველოს
ევროკავშირი მოუწოდებს საქართველოს, თავი შეიკავოს ისეთი კანონმდებლობის მიღებისგან, რომელმაც შესაძლოა საქართველოს
16:40 / 17.04.2024
ვიდეორეპორტაჟი
,,აქ ჩემი ცხოვრება როგორია? ახალ წელს ავადმყოფი კაცი მარტო ვხვდები. დილით
,,2003 წელი, 6 ივნისი, ოქიანში თოვლი მოვიდა", კიდევ ,,2001 წელი, 4 ივნისი, ტამის მთაზე თოვლი მოვიდა"..
გადაბრუნებული ტრაქტორი მეორე ტრაქტორით გაასწორეს, მძღოლი ფანჯრიდან თოვლში გადმოვარდა.
"წყალი, ტყე, საძოვრები, მინდორი წაგვართვეს.
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.