რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები

თბილისში, ანზორ ერქომაიშვილის ფოლკლორის ცენტრში ოსური ცეკვის მასტერკლასები ჩატარდა. ვლადიკავკაზიდან ანსამბლ ,,ალანის'' სოლისტები - მაია ძაგოევი და ასლანბეგ გოგიჩაევი ჩამოვიდნენ.
მასთან ერთად ჩამოვიდა ზარინა გუჩამოზივიც, რომელიც აკარდიონზე უკრავს.
მაიამ სიტყვით გამოსვლისას აღნიშნა, რომ ის საქართველოშია დაბადებული და ძალიან მოხარულია, რომ იმყოფება თბილისში. სტუმრებს მეგზურობას ლეგენდარული ომარ ხუბაევი უწევდა, რომელიც ანსამბლ ,,ნართების'' კონსულტანტია.
ანსამბლ "ალანის" კონცერტმაისტერ ზარინა გუჩმაზოვას თქმით, ის იცნობს ქართული ანსამბლების შემოქმედებას და მათ მიმართ დიდი პატივისცემით არის განწყობილი: "გვსურს გაგიზიაროთ ის ძირითადი ელემენტები, რომლებსაც ყურადღება უნდა მიექცეს ოსური ცეკვებისა და მუსიკის შესრულებისას. რა თქმა უნდა, ჩვენ კარგად ვიცნობთ თქვენი ანსამბლების შემოქმედებას. და მე შემიძლია აღვნიშნო მათი შესრულების მაღალი დონე მთელ კავკასიაში".
საქართველოს ფოლკლორის სახელმწიფო ცენტრი ყოველწლიურად ატარებს ცეკვის მასტერკლასებს. ცენტრმა უკვე ჩაატარა მასტერკლასები სვანურ, აჭარულ, აფხაზურ, რაჭულ ცეკვებში. წელს მასტერკლასების მონაწილეთა მხრიდან გაზრდილი ინტერესის გამო, გადაწყდა მეორე ტრენინგის ჩატარება, რომელიც ოსურ ცეკვებს მიეძღვნა.
საქართველოს ფოლკლორის სახელმწიფო ცენტრის დირექტორის მოადგილემ გიორგი გაბუნიამ აღნიშნა, რომ ამიერიდან მოცეკვავეებისა და ქორეოგრაფებისთვის ტრენინგები წელიწადში ორჯერ გაიმართება:
"ოსური ცეკვის მასტერკლასში მონაწილეობის მისაღებად მსურველებს უნდა შეევსოთ აპლიკაცია. 120 აპლიკანტით შემოვიფარგლეთ. სამწუხაროდ, ჩვენი დარბაზი მეტ მოცეკვავეს ვერ იტევს. დღეს, ძირითადად, თბილისიდან არიან ქორეოგრაფები, ქორეოლოგები, მოცეკვავეები. მათ აქვთ შესაძლებლობა გაიუმჯობესონ თავიანთი უნარები და აიმაღლონ კვალიფიკაცია. ასევე, მადლობა ჩვენს მენტორებს".
გახსნაზე ასევე ხაზი გაესვა ორი ხალხის – ქართველებისა და ოსების მეგობრობის განსაკუთრებულ მნიშვნელობას: "ჩვენ დიდ პატივს ვცემთ ოს ხალხს, ჩვენ ერთი ორგანიზმი გვაქვს. პირადად ჩემს ცხოვრებაში იყო პერიოდი, როცა ოსური მელოდიებზე ვიღვიძებდი. არ არსებობს ანსამბლი საქართველოში, რომლის პროგრამაში არ იყოს ოსური ცეკვები. ისმის კითხვა: რამდენად სწორად ვცეკვავთ? რამდენად გამართულია ყველანაირად? და ეჭვი გვეპარება, ჩვენ ცოტა ჩვენ ხასიათში გადმოვიტანეთ ეს ყველაფერი, ჩვენ ასე მოგვწონს, ისე მოგვწონს, მაგრამ მე, როგორც სპეციალისტი ვთვლი, რომ ჩვენ სწორად უნდა აღვზარდოთ ამ ნაკვალევზე ჩვენი მომავალი სპეციალისტები", – განაცხადა საქართველოს ფოლკლორის სახელმწიფო ცენტრის ქორეოგრაფიული მიმართულების ხელმძღვანელმა უჩა დვალიშვილმა.
მასტერკლასის გახსნას სამხრეთ ოსეთის ადმინისტრაციის უფროსი თამაზ ბესტაევი და ადმინისტრაციის კულტურისა და სპორტის სამსახურის წარმომადგენლები დაესწრნენ. თამაზ ბესტაევმა დამსწრე საზოგადოებას სიტყვით მიმართა. მან სტუდენტებსა და ქორეოგრაფებს საინტერესო მასტერკლასი და შემოქმედებითი წარმატებები უსურვა.
პროექტი ხორციელდება საქართველოს კულტურის, სპორტისა და ახალგაზრდობის სამინისტროს მხარდაჭერით.
,,მე დავიბადე აქ, საქართველოში'' - ანსამბლ ,,ალანის'' სოლისტი მაია ძაგოევი

თბილისში, ანზორ ერქომაიშვილის ფოლკლორის ცენტრში ოსური ცეკვის მასტერკლასები ჩატარდა. ვლადიკავკაზიდან ანსამბლ ,,ალანის'' სოლისტები - მაია ძაგოევი და ასლანბეგ გოგიჩაევი ჩამოვიდნენ.
მასთან ერთად ჩამოვიდა ზარინა გუჩამოზივიც, რომელიც აკარდიონზე უკრავს.
მაიამ სიტყვით გამოსვლისას აღნიშნა, რომ ის საქართველოშია დაბადებული და ძალიან მოხარულია, რომ იმყოფება თბილისში. სტუმრებს მეგზურობას ლეგენდარული ომარ ხუბაევი უწევდა, რომელიც ანსამბლ ,,ნართების'' კონსულტანტია.
ანსამბლ "ალანის" კონცერტმაისტერ ზარინა გუჩმაზოვას თქმით, ის იცნობს ქართული ანსამბლების შემოქმედებას და მათ მიმართ დიდი პატივისცემით არის განწყობილი: "გვსურს გაგიზიაროთ ის ძირითადი ელემენტები, რომლებსაც ყურადღება უნდა მიექცეს ოსური ცეკვებისა და მუსიკის შესრულებისას. რა თქმა უნდა, ჩვენ კარგად ვიცნობთ თქვენი ანსამბლების შემოქმედებას. და მე შემიძლია აღვნიშნო მათი შესრულების მაღალი დონე მთელ კავკასიაში".
საქართველოს ფოლკლორის სახელმწიფო ცენტრი ყოველწლიურად ატარებს ცეკვის მასტერკლასებს. ცენტრმა უკვე ჩაატარა მასტერკლასები სვანურ, აჭარულ, აფხაზურ, რაჭულ ცეკვებში. წელს მასტერკლასების მონაწილეთა მხრიდან გაზრდილი ინტერესის გამო, გადაწყდა მეორე ტრენინგის ჩატარება, რომელიც ოსურ ცეკვებს მიეძღვნა.
საქართველოს ფოლკლორის სახელმწიფო ცენტრის დირექტორის მოადგილემ გიორგი გაბუნიამ აღნიშნა, რომ ამიერიდან მოცეკვავეებისა და ქორეოგრაფებისთვის ტრენინგები წელიწადში ორჯერ გაიმართება:
"ოსური ცეკვის მასტერკლასში მონაწილეობის მისაღებად მსურველებს უნდა შეევსოთ აპლიკაცია. 120 აპლიკანტით შემოვიფარგლეთ. სამწუხაროდ, ჩვენი დარბაზი მეტ მოცეკვავეს ვერ იტევს. დღეს, ძირითადად, თბილისიდან არიან ქორეოგრაფები, ქორეოლოგები, მოცეკვავეები. მათ აქვთ შესაძლებლობა გაიუმჯობესონ თავიანთი უნარები და აიმაღლონ კვალიფიკაცია. ასევე, მადლობა ჩვენს მენტორებს".
გახსნაზე ასევე ხაზი გაესვა ორი ხალხის – ქართველებისა და ოსების მეგობრობის განსაკუთრებულ მნიშვნელობას: "ჩვენ დიდ პატივს ვცემთ ოს ხალხს, ჩვენ ერთი ორგანიზმი გვაქვს. პირადად ჩემს ცხოვრებაში იყო პერიოდი, როცა ოსური მელოდიებზე ვიღვიძებდი. არ არსებობს ანსამბლი საქართველოში, რომლის პროგრამაში არ იყოს ოსური ცეკვები. ისმის კითხვა: რამდენად სწორად ვცეკვავთ? რამდენად გამართულია ყველანაირად? და ეჭვი გვეპარება, ჩვენ ცოტა ჩვენ ხასიათში გადმოვიტანეთ ეს ყველაფერი, ჩვენ ასე მოგვწონს, ისე მოგვწონს, მაგრამ მე, როგორც სპეციალისტი ვთვლი, რომ ჩვენ სწორად უნდა აღვზარდოთ ამ ნაკვალევზე ჩვენი მომავალი სპეციალისტები", – განაცხადა საქართველოს ფოლკლორის სახელმწიფო ცენტრის ქორეოგრაფიული მიმართულების ხელმძღვანელმა უჩა დვალიშვილმა.
მასტერკლასის გახსნას სამხრეთ ოსეთის ადმინისტრაციის უფროსი თამაზ ბესტაევი და ადმინისტრაციის კულტურისა და სპორტის სამსახურის წარმომადგენლები დაესწრნენ. თამაზ ბესტაევმა დამსწრე საზოგადოებას სიტყვით მიმართა. მან სტუდენტებსა და ქორეოგრაფებს საინტერესო მასტერკლასი და შემოქმედებითი წარმატებები უსურვა.
პროექტი ხორციელდება საქართველოს კულტურის, სპორტისა და ახალგაზრდობის სამინისტროს მხარდაჭერით.
ამავე კატეგორიაში

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.

შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე
მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.
„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.

„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე
ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.
„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი
როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში
საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ
მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე,
სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა
პროფესიებს.”
ნინო, თავის ცოდნასა და
გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს,
რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად
ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.
“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის
სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას
ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების
გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს
უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ
უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის
ასაკს იყო მიღწეული.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან,
მიხარია,
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.


ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები