რედაქტორის რჩევით
კალენდარი
«« აპრილი 2024 »»
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 12345
ახალი ამბები
როგორ მოეწყო სტალინის მემორიალური სახლი ბელადისვე სიცოცხლეში
,,შთამბეჭდავია ჩუქურთმები, ორნამენტებით შემკული სვეტები. წითელი მარმარილოთია მოპირკეთებული ვესტიბიული.'' - ასეა შეფასებული სტალინის სახლ-მუზეუმის ოფიციალურ ვებ-გვერდზე მუზეუმის ორსართულიანი საექსპოზიციო დარბაზი.

ეკლარის ქვით მოპირკეთებული ორსართულიანი შენობა 1957 წელს გაიხსნა, თუმცა მუზეუმის კომპლექსის შემადგენლობაში შედის მემორიალური სახლი (სადაც სტალინი დაიბადა), რომელიც ჯერ კიდევ 1937 წლიდან სტალინის სიცოცხლეშივე არსებობდა.

გორის არქივის მეცნიერ-თანამშრომელმა ქეთევან მაჭარაშვილმა მოიძია მასალები, თუ როგორ გაშენდა მემორიალური სახლი.

1935 წელს აღებული და კერძო პირებისგან გამოსყიდული იქნა სტალინის სახლის გარშემო მიდგმული სახლები.

1947 წელს მუზეუმის მშენებლობის კვარტალში მოყოლილ კიდევ 39 ოჯახს მიეცა სახლების შეფასების აქტი.

1951 წელს ისტორიული სახლის დაზიანებულ საძირკველს ჩაუტარდა გამაგრებითი სამუშაოები.

1952 წელს აღებული იქნა სტალინის სახლის სამხრეთით მდებარე სტალინის, შაუმიანის, ალიმბარაშვილის ქუჩების შუა მდებარე კვარტალი.

სტალინის სახლ-მუზეუმის ეზოს კაპიტალური მესერით შემოფარგვლის მიზნით 1956 წელს გამოყოფილი იქნა ხარჯები. დაიწყო პარკის კეთილმოწყობის სამუშაოები.

საქალაქო საბჭოს აღმასკომის 1957 წლის 12 ოქტომბრის გადაწყვეტილების თანახმად, მუზეუმის ახალი შენობის ექსპლოატაციაში გაშვებასთან დაკავშირებით აღებული იქნა ავარიულ მდგომარეობაში მყოფი სტალინის მუზეუმის ძველი შენობა.



იოსებ ბესარიონის ძე ჯუღაშვილი დაიბადა 1879 წლის 21 დეკემბერს, ტიფლისის გუბერნია ქალაქ გორში. მისი მშობლები იყვნენ ეკატერინე (კეკე) გელაძე და ბესარიონ ჯუღაშვილი.

1888 წელს იოსები შევიდა გორის სასულიერო სასწავლებელში. 1894 წელს იოსებ ჯუღაშვილმა წარმატებით დაამთავრა სასულიერო სასწავლებელი და იმავე წელს ჩაირიცხა ტიფლისის მართმადიდებლურ სასულიერო სემინარიაში(1894-1899).

Print E-mail
FaceBook Twitter

სტატიის გამოყენების პირობები

ამავე კატეგორიაში
ქარელში, გერმანული ენის სასწავლებელი დააარსეს ნანა, ანა და გიორგი
კობახიძეებმა,
ქარელში, გერმანული ენის სასწავლებელი დააარსეს ნანა, ანა და გიორგი კობახიძეებმა,
14:00 / 24.04.2024
საქართველოს პარლამენტმა პირველი მოსმენით მიიღო ე.წ. აგენტების
კანონი,

საქართველოს პარლამენტმა პირველი მოსმენით მიიღო ე.წ. აგენტების კანონი,

22:19 / 23.04.2024
დღეს პარლამენტმა კანონი პირველი მოსმენით მიიღო.

დღეს პარლამენტმა კანონი პირველი მოსმენით მიიღო.

23:56 / 17.04.2024
,,რატომ არ ამოიღეთ ხმა, იმ დროს, როცა თქვენ, მასწავლებელს ხმა უნდა
ამოგეღოთო,''
,,რატომ არ ამოიღეთ ხმა, იმ დროს, როცა თქვენ, მასწავლებელს ხმა უნდა ამოგეღოთო,''
19:05 / 17.04.2024
ევროკავშირი მოუწოდებს საქართველოს, თავი შეიკავოს ისეთი
კანონმდებლობის მიღებისგან, რომელმაც შესაძლოა საქართველოს
ევროკავშირი მოუწოდებს საქართველოს, თავი შეიკავოს ისეთი კანონმდებლობის მიღებისგან, რომელმაც შესაძლოა საქართველოს
16:40 / 17.04.2024
ვიდეორეპორტაჟი
,,აქ ჩემი ცხოვრება როგორია? ახალ წელს ავადმყოფი კაცი მარტო ვხვდები. დილით
,,2003 წელი, 6 ივნისი, ოქიანში თოვლი მოვიდა", კიდევ ,,2001 წელი, 4 ივნისი, ტამის მთაზე თოვლი მოვიდა"..
გადაბრუნებული ტრაქტორი მეორე ტრაქტორით გაასწორეს, მძღოლი ფანჯრიდან თოვლში გადმოვარდა.
"წყალი, ტყე, საძოვრები, მინდორი წაგვართვეს.
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.