რედაქტორის რჩევით
კალენდარი
«« ივლისი 2025 »»
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 123
ახალი ამბები
მუზეუმების თანამშრომლებს პენსიები მოუხსნეს - უფლისციხეში ასეთი 5 თანამშრომელია
საქართველოს მუზეუმების თანამშრომლებს, რომლებიც საპენსიო ასაკი აქვთ, პენსიები მოუხსნეს.

ამის შესახებ უფლისციხის თანამშრომლებმა გვაცნობეს, სადაც 5 პენსიორი მუშაობს, მათ შორის ღირსების ორდენოსანი გიდი.

როგორც გიგუცა თათრიშვილმა გვითხრა, სოციალური მომსახურების სააგენტოდან, 2023 წლის 1 მაისს მიიღეს წერილი, რომლის თანახმად 2023 წლის მაისიდან შეუწყდათ სახელმწიფო გასაცემელი (პენსია).

ამის საპასუხოდ, 5-ვე თანამშრომელმა მომსახურების სააგენტოს სახელზე, 16 მაისს დაწერა ადმინისტრაციული საჩივარი და ითხოვს გადაწყვეტილების გაუქმებას.

გიგუცა თათრიშვილის თქმით, არის მუზეუმები, სადაც მხოლოდ ის ადამიანები მუშაობენ, რომლებიც საპენსიო ასაკში არიან. ამას ისიც ემატება, რომ მუზეუმში დაბალი ხელფასები აქვთ.

,,მარტო მირზაანში 12 თანამშრომელი მუშაობს, ყველა პენსიონერია და ყველას მოუხსნეს პენსია. ძალიან დიდი მღელვარებაა'' - აცხადებს გიგუცა თათრიშვილი.

როგორც მომსახურების სააგენტო ამტკიცებს, მუზეუმების თანამშრომლები წარმოადგენენ საჯარო სამსახურში დასაქმებულ პირებს, რაც იმას გულისხმობს, რომ საჯარო სამსახურში დასაქმებულ პირებს არ ეკუთვნით პენსია.

მუზეუმის თანამშრომლები აღნიშნავენ, რომ ისინი არ წარმოადგენენ საჯარო სამსახურში დასაქმებულ პირებს, არამედ წარმოადგენენ იმ ადამიანებს, რომლებიც საქართველოს კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლებს იცავენ.

გიგუცა თათრიშვილმა გადმოგვცა იმ საჩივრის ასლი, რომელიც მომსახურების სააგენტოში გააგზავნეს და გადაწყვეტილების გაუქმებას ითხოვენ:

წერილში ვკითხულობთ:

,,მოგახსენებთ, რომ დასაქმებული ვარ სსიპ საქართველოს კულტურული მემკვიდრეობის დაცვის ეროვნულ სააგენტოს, უფლისციხის ისტორიულ-არქიტექტურულ მუზეუმ-ნაკრძალში ექსკურსიამძღოლის თანამდებობაზე 1988 წლიდან დღემდე. ჩემი უფლება მოვალეობაა; ვიზიტორთათვის მუზეუმში (მუზეუმ-ნაკრძალში) დაცული კულტურული მემკვიდრეობის ობიექტებსა და ძეგლებზე შესაბამისი ინფორმაციის, ლაკონურად და ამომწურავად მიწოდება. საქართველოს პრეზიდენტის განკარგულებით, ვარ დაჯილდოვებული ღირსების ორდენით და ვარ დამსახურებეული გიდი. მე არ ვეთანხმები აღნიშნულ გადაწყვეტილებას და მიმაჩნია, რომ სოციალური მომსახურების სააგენტომ გარემოებათა სათანადო და გულისხმიერი შესწავლის გარეშე დაადგინა, რომ მე ვახორციელებ საჯარო საქმიანობას. სსიპ საქართველოს კულტურული მემკვიდრეობის დაცვის ეროვნული სააგენტოს დებულების მე-2 მუხლი განსაზღვრავს სააგენტოს მიზნებსა და ამოცანებს, რომელთა მიხედვითაც, სააგენტოს მიზნები და ამოცანები ორიენტირებულია საქართველოს კულტურული მემკვიდრეობის დაცვაზე, შენარჩუნებაზე, მოვლა-პატრონობაზე, პოპულარიაციასა თუ მის სტრუქტურაში არსებულ მუზეუმებსა და მუზეუმ-ნაკრძალებში არსებული სამუზეუმო ექსპონატების შესწავლაზე, მათი ისტორიული, მეცნიერული და მხატვრული ღირებულებების განსაზღვრასა თუ მოძიებული მასალების დამუშავებაზე.'' - აღნიშნულია გიგუცა თათრიშვილის განცხადებაში.

საჩივარში ისიც აღნიშნულია, რომ მსგავსი დავები სასამართლოში განხილულია, რომელიც მოქალაქეების სასარგებლოდ გადაწყვეტილა:

,,მსგავს შემთხვევებზე არაერთგზის იმსჯელეს საქართველოს საერთო სასამართლოებმა, რომელთაგან ქვემოთ მოვიყვან ერთ-ერთს - საქართველოს უზენაესი სასამართლოს 2021 წლის 25 თებერვლის Nბს-1237 (კ-20) განჩინებას, რომელიც ზუსტად მიესადაგება მოცემულ შემთხვევას და თვალსაჩინოს ხდის სოციალური მომსახურების სააგენტოს დამკვიდრებულ პრაქტიკას, უგულებელყოს "სახელმწიფო პენსიის შესახებ" და "საჯარო სამსახურის შესახებ" კანონებით განსაზღვრული "საჯარო საქმიანობისა" და "საჯარო სამსახურის" დეფინიციები, მათი კუმულაციური აღქმა და გააზრება და ხსენებული ორი ნორმატიული აქტის მიმართება ერთმანეთთან.''

,,საქართველოს უზენაესი სასამართლოს 2021 წლის 25 თებერვლის ზემოხსენებული Nბს-1237(კ-20) განჩინების შესაბამისად, უზენაესმა სასამართლომ სოციალური მომსახურების სააგენტოს უარი უთხრა საკასაციო საჩივრის წარმოებაში მიღებაზე და გაიზიარა პირველი და მეორე ინსტანციის სასამართლოების მიერ მიღებული გადაწყვეტილებები და შესაბამისი დასაბუთება, იმასთან დაკავშირებით, რომ კულტურულ და შემოქმედებით საქმიანობასთან დაკავშირებულ ორგანიზაციაში დასაქმება არ წარმოადგენს საჯარო საქმიანობას და ამ მიზეზით პენსიის შეწყვეტა არის უკანონო და დაუსაბუთებელი. სამივე ინსტაცნიის სასამართლომ მკაფიოდ და არაორაზროვნად მიუთითა აღნიშნული.
Print E-mail
FaceBook Twitter

სტატიის გამოყენების პირობები

ამავე კატეგორიაში
სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ
პათოლოგიას აერთიანებს.

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

17:14 / 10.07.2025
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19 წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.
13:27 / 10.07.2025
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი
შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო პროდუქტი
13:58 / 09.07.2025
დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

14:07 / 04.07.2025
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით
მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ
დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე

მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.



„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი.

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე


მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე 8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება, ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.

„მოსწავლეები თავად ირგებენ სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში, დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის პოლიტიკას.


„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა, მოსწავლეებს  ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ. ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე

ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი მისიაა.

„სირთულეების მიუხედავად, ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ შეუძლია  იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში, შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე, სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა პროფესიებს.”

ნინო, თავის ცოდნასა და გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს, რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.

“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”

 

 

13:26 / 04.07.2025
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის ასაკს იყო მიღწეული.
"სოფელში არაფერია. აქ არავინ არის. მხოლოდ ერთი ბიჭი, მაგისი დედა და მე ვართ.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან, მიხარია,


საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.