რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
15 ოქტომბერს ,,კოსტაობა'' აღინიშნება
15 ოქტომბერს, ლაგოდეხში, სოფელ არეშფერანში კოსტაობა აღინიშნება.
სახალხო დღესასწაული კოსტა ხეთაგუროვის ხსოვნას უკავშირდება.
კოსტა (კონსტანტინე) ლევანის ძე ხეთაგუროვი დაიბადა 1859 წელს სოფ. ნარში, ჩრდილოეთი ოსეთში. ის საყოველთაოდ მოიაზრება, როგორც ოსური ლიტერატურის დამფუძნებელი; პოეტი, განმანათლებელი, მხატვარი.
ბიოგრაფიული ცნობების მიხედვით, 1871-1881 წწ. სწავლობდა სტავროპოლის ვაჟთა გიმნაზიაში; 1881-1885 წწ. პეტერბურგის სამხატვრო აკადემიაში; უსახსრობის გამო მიატოვა სწავლა, დაბრუნდა ოსეთში და როგორც პოეტი და მხატვარი შეუდგა შემოქმედებით მოღვაწეობას; გახდა ოსი ხალხის აღიარებული ტრიბუნი და ბელადი ცარიზმის წინააღმდეგ მიმართულ ეროვნულ-განმათავისუფლებელ მოძრაობაში;
1891-1896 და 1899-1902 წლებში ორჯერ იყო გადასახლებული; 1903 წელს მძიმედ დაავადდა და ვეღარ დაუბრუნდა შემოქმედებითსა და საზოგადოებრივ მოღვაწეობას. გარდაიცვალა 1906 წლის 1 აპრილს.
ცნობილია, რომ მისი თაოსნობით ვლადიკავკაზში ქართული სკოლა დაარსდა. ინიციატორები კოსტა ხეთაგუროვი და მიხეილ ყიფიანი იყვნენ. 1880-იან წლებში, ვლადიკავკაზში მცხოვრები ქართველი თემისთვის სკოლის გახსნასთან დაკავშირებით, მიმართეს ქალაქის ხელმძღვანელობას. ყიფიანი მაშინ თერგის ოლქის მიწათმოწყობის სამსახურის უფროსი იყო.
ვლადიკავკაზის ქართული სკოლის შესახებ არაერთი მასალა იბეჭდებოდა იმ დროინდელ ქართულ პრესაში:
"ვლადიკავკაზის სკოლამ ნათლად გვაჩვენა, თუ რა შეუძლია კარგად ორგანიზებულს სკოლას. იგი იქცა ცხოვრების ბირთვად ვლადიკავკასელ ქართველთათვის. ის ისე შეიყვარეს, რომ მცირერიცხოვანმა ქართველებმა ცალკე შენობაც ააშენეს სკოლისათვის და ეკლესიისათვის და თვითონვე იხდიან ყოველივეს ქირას." (ი. გოგებაშვილი, ივერია, 1899წ. N265).
"ამ სკოლამ, მისმა დამაარსებლებმა და პედაგოგებმა — მ. ყიფიანმა, კ. ხეთაგუროვმა, ლ. ბოცვაძემ, გ. ნათაძემ და სხვათ დაიმსახურეს არნახული პოპულიარობა, სიმპატია და პატივისცემა. ქართული სკოლა იცის ყველამ: რუსებმა, ოსებმა, სომხებმა, ვისაც არ ვკითხე, ყველამ მიმასწავლა თუ სად მდებარეობდა ის." (ივერია, 1895წ. ეკატერინე გაბაშვილი).
კოსტა (კონსტანტინე) ლევანის ძე ხეთაგუროვი დაიბადა 1859 წელს სოფ. ნარში, ჩრდილოეთი ოსეთში. ის საყოველთაოდ მოიაზრება, როგორც ოსური ლიტერატურის დამფუძნებელი; პოეტი, განმანათლებელი, მხატვარი.
ბიოგრაფიული ცნობების მიხედვით, 1871-1881 წწ. სწავლობდა სტავროპოლის ვაჟთა გიმნაზიაში; 1881-1885 წწ. პეტერბურგის სამხატვრო აკადემიაში; უსახსრობის გამო მიატოვა სწავლა, დაბრუნდა ოსეთში და როგორც პოეტი და მხატვარი შეუდგა შემოქმედებით მოღვაწეობას; გახდა ოსი ხალხის აღიარებული ტრიბუნი და ბელადი ცარიზმის წინააღმდეგ მიმართულ ეროვნულ-განმათავისუფლებელ მოძრაობაში;
1891-1896 და 1899-1902 წლებში ორჯერ იყო გადასახლებული; 1903 წელს მძიმედ დაავადდა და ვეღარ დაუბრუნდა შემოქმედებითსა და საზოგადოებრივ მოღვაწეობას. გარდაიცვალა 1906 წლის 1 აპრილს.
ცნობილია, რომ მისი თაოსნობით ვლადიკავკაზში ქართული სკოლა დაარსდა. ინიციატორები კოსტა ხეთაგუროვი და მიხეილ ყიფიანი იყვნენ. 1880-იან წლებში, ვლადიკავკაზში მცხოვრები ქართველი თემისთვის სკოლის გახსნასთან დაკავშირებით, მიმართეს ქალაქის ხელმძღვანელობას. ყიფიანი მაშინ თერგის ოლქის მიწათმოწყობის სამსახურის უფროსი იყო.
ვლადიკავკაზის ქართული სკოლის შესახებ არაერთი მასალა იბეჭდებოდა იმ დროინდელ ქართულ პრესაში:
"ვლადიკავკაზის სკოლამ ნათლად გვაჩვენა, თუ რა შეუძლია კარგად ორგანიზებულს სკოლას. იგი იქცა ცხოვრების ბირთვად ვლადიკავკასელ ქართველთათვის. ის ისე შეიყვარეს, რომ მცირერიცხოვანმა ქართველებმა ცალკე შენობაც ააშენეს სკოლისათვის და ეკლესიისათვის და თვითონვე იხდიან ყოველივეს ქირას." (ი. გოგებაშვილი, ივერია, 1899წ. N265).
"ამ სკოლამ, მისმა დამაარსებლებმა და პედაგოგებმა — მ. ყიფიანმა, კ. ხეთაგუროვმა, ლ. ბოცვაძემ, გ. ნათაძემ და სხვათ დაიმსახურეს არნახული პოპულიარობა, სიმპატია და პატივისცემა. ქართული სკოლა იცის ყველამ: რუსებმა, ოსებმა, სომხებმა, ვისაც არ ვკითხე, ყველამ მიმასწავლა თუ სად მდებარეობდა ის." (ივერია, 1895წ. ეკატერინე გაბაშვილი).
ამავე კატეგორიაში

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.

შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე
მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.
„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.

„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე
ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.
„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი
როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში
საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ
მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე,
სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა
პროფესიებს.”
ნინო, თავის ცოდნასა და
გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს,
რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად
ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.
“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის
სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას
ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების
გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს
უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ
უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის
ასაკს იყო მიღწეული.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან,
მიხარია,
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.


ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები