რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
ქვენატკოცელი სტუდენტი წყლის ქაფისა და ჭავლის ქვეშ
ბიჭი, რომელიც 1 მაისს, რუსული კანონის წინააღმდეგ გამართულ აქციაზე
წყლის ჭავლს, შემდეგ ქაფს ებრძოდა და დროშას აფრიალებდა, 20 წლის
გიორგი უროტაძეა.
ის ქარელის მუნიციპალიტეტის სოფელ ქვენატკოციდანაა. გიორგი მოძებნა ტელეწამყვანმა ნანუკა ჟორჟოლიანმა და ინტერვიუც ჩამოართვა.
გიორგი უროტაძე ამჟამად, უნივერსიტეტის სტუდენტია, სწავლობს ვეტერინარიაზე.
იხსენებს, რომ აქციაზე ცეკვის გაკვეთილის შემდეგ, გვიან მივიდა, იმ დროს, როდესაც პარლამენტის მარცხენა მხარეს მომიტინგეების მისამართით წყლის ჭავლი და ცრემლსადენი გაზი გამოიყენეს.
,,აქციაზე ყოველდღე დავდიოდი, მაგ დღეს არ ვაპირებდი მისვლას, დილით მქონდა გამოცდა, მერე სტაჟირებაზე ვიყავი კლინიკაში, მერე ცეკვაზე წავედი. ცეკვის ბოლოს, ჩემმა მეგობარმა დამითანხმა და წავედით აქციაზე, ბოლო მეტროს გამოვყევით თავისუფლებაზე.
ძალიან ბევრი ხალხი იყო, მოწამლული გაზით. დასველებული წყლით. პარლამენტის მარცხენა მხარეს არეულობა იყო, ვიფიქრე, დახმარება ხომ არ ჭირდებათ ჩვენს თანამოაზრეებს. დავინახე დროშა იყო დადებული ისე, თითქოს ბრძოლას აზრი არ ჰქონდა. ვიფიქრე, რომ ეს დროშა უნდა ფრიალებდეს; და რომ ჩვენ არ ვნებდებით.
მოვკიდე ამ დროშას ხელი და ვაფრიალებ. შეეცადნენ ჩემს ჩამოგდებას წყლის ჭავლით და ქაფით. ზურგიდან მესხმოდა წყალი, მაგრამ მიზნად მქონდა, რომ ეს დროშა მეფრიალებინა.
მაშინ ძალიან გულანთებული ვიყავი, მინდოდა დამემტკიცებინა, რომ არ შეგვეშინდება არც წყლის ჭავლის და არც გაზის. მაშინ გაზი შევისუნთქე და ფიზიოლოგიური ხსნარით დამეხმარნენ.'' - იხსენებს გიორგი ინტერვიუში.
როგორც გიორგი ინტერვიუში ყვება, იმ დროს მისი მშობლები სოფელში იყვნენ და არ იცოდნენ, რომ შვილები აქციაზე იმყოფებოდნენ:
,,ამ დროს მშობლებმა არ იციან, რომ აქციაზე ვარ. ცეკვა დამიმთავრდა 12 საათზე და ჩემ დასთან ერთად ვაპირებდი სახლში წასვლას. დედაჩემმა დაიძინა, იცოდა, რომ სახლში ვიყავით მე და ჩემი და. მე კი მაგ დროს ვაფრიალებ დროშას.
დილით მხვდება ის, რომ ყველას ჩემი ვიდეო უდევს, მირეკავს დეიდაჩემი, როგორ ხარ, რამე ხომ არ იტკინე. თან დილის 11 საათზე მქონდა გამოცდა, 20-დან 20 ქულა ავიღე გამოცდაზე. უნივერსიტეტში რომ მივედი, ბავშვები - ყოჩაღ, ყოჩაღ! - მეხუტებიან ჩემი კურსელები.
დედაჩემს ძალიან შეეშინდა, დამირეკა, რომ ჩამოდი სოფელში, დაგიჭერენ. მერე ჩემ დას ურეკავდა. ყველა ამაყობს, ჩემი მშობლები, ჩემი ნათესავები, ყველას უნდა ევროპისკენ და არა რუსეთისკენ. ბავშვობიდან მესმოდა, რომ რუსეთი მტერია, დედამმაც და მამამაც მასწავლა.
2008 წლის ომის დროს, 4 წლის ვიყავი, მაშინ ცოცხალი ჯაჭვი რომ გავაკეთეთ, დედამ სანამ დროშა არ შემიკერა, არ გამიშვა. მამაჩემის ზურგზე ვიყავი დროშით, ქართველი ჯარისკაცები ხელს მიქნევდნენ.'' - იხსენებს გიორგი.
მამამისიც ვეტერინარი იყო, ამ პროფესიას ბავშვობიდან ასწავლიდა.
,,თუ ვინმეს დახმარება სჭირდებოდა სოფელში, მივდიოდი მამაჩემთან ერთად და ვსწავლობდი. სკოლა დავამთავრე ქვენატკოცაში. ახლა კლინიკაში ვარ სტაჟირებაზე, ექიმად მინდა მუშაობა დავიწყო.'' - ამბობს გიორგი.
ის ქარელის მუნიციპალიტეტის სოფელ ქვენატკოციდანაა. გიორგი მოძებნა ტელეწამყვანმა ნანუკა ჟორჟოლიანმა და ინტერვიუც ჩამოართვა.
გიორგი უროტაძე ამჟამად, უნივერსიტეტის სტუდენტია, სწავლობს ვეტერინარიაზე.
იხსენებს, რომ აქციაზე ცეკვის გაკვეთილის შემდეგ, გვიან მივიდა, იმ დროს, როდესაც პარლამენტის მარცხენა მხარეს მომიტინგეების მისამართით წყლის ჭავლი და ცრემლსადენი გაზი გამოიყენეს.
,,აქციაზე ყოველდღე დავდიოდი, მაგ დღეს არ ვაპირებდი მისვლას, დილით მქონდა გამოცდა, მერე სტაჟირებაზე ვიყავი კლინიკაში, მერე ცეკვაზე წავედი. ცეკვის ბოლოს, ჩემმა მეგობარმა დამითანხმა და წავედით აქციაზე, ბოლო მეტროს გამოვყევით თავისუფლებაზე.
ძალიან ბევრი ხალხი იყო, მოწამლული გაზით. დასველებული წყლით. პარლამენტის მარცხენა მხარეს არეულობა იყო, ვიფიქრე, დახმარება ხომ არ ჭირდებათ ჩვენს თანამოაზრეებს. დავინახე დროშა იყო დადებული ისე, თითქოს ბრძოლას აზრი არ ჰქონდა. ვიფიქრე, რომ ეს დროშა უნდა ფრიალებდეს; და რომ ჩვენ არ ვნებდებით.
მოვკიდე ამ დროშას ხელი და ვაფრიალებ. შეეცადნენ ჩემს ჩამოგდებას წყლის ჭავლით და ქაფით. ზურგიდან მესხმოდა წყალი, მაგრამ მიზნად მქონდა, რომ ეს დროშა მეფრიალებინა.
მაშინ ძალიან გულანთებული ვიყავი, მინდოდა დამემტკიცებინა, რომ არ შეგვეშინდება არც წყლის ჭავლის და არც გაზის. მაშინ გაზი შევისუნთქე და ფიზიოლოგიური ხსნარით დამეხმარნენ.'' - იხსენებს გიორგი ინტერვიუში.
როგორც გიორგი ინტერვიუში ყვება, იმ დროს მისი მშობლები სოფელში იყვნენ და არ იცოდნენ, რომ შვილები აქციაზე იმყოფებოდნენ:
,,ამ დროს მშობლებმა არ იციან, რომ აქციაზე ვარ. ცეკვა დამიმთავრდა 12 საათზე და ჩემ დასთან ერთად ვაპირებდი სახლში წასვლას. დედაჩემმა დაიძინა, იცოდა, რომ სახლში ვიყავით მე და ჩემი და. მე კი მაგ დროს ვაფრიალებ დროშას.
დილით მხვდება ის, რომ ყველას ჩემი ვიდეო უდევს, მირეკავს დეიდაჩემი, როგორ ხარ, რამე ხომ არ იტკინე. თან დილის 11 საათზე მქონდა გამოცდა, 20-დან 20 ქულა ავიღე გამოცდაზე. უნივერსიტეტში რომ მივედი, ბავშვები - ყოჩაღ, ყოჩაღ! - მეხუტებიან ჩემი კურსელები.
დედაჩემს ძალიან შეეშინდა, დამირეკა, რომ ჩამოდი სოფელში, დაგიჭერენ. მერე ჩემ დას ურეკავდა. ყველა ამაყობს, ჩემი მშობლები, ჩემი ნათესავები, ყველას უნდა ევროპისკენ და არა რუსეთისკენ. ბავშვობიდან მესმოდა, რომ რუსეთი მტერია, დედამმაც და მამამაც მასწავლა.
2008 წლის ომის დროს, 4 წლის ვიყავი, მაშინ ცოცხალი ჯაჭვი რომ გავაკეთეთ, დედამ სანამ დროშა არ შემიკერა, არ გამიშვა. მამაჩემის ზურგზე ვიყავი დროშით, ქართველი ჯარისკაცები ხელს მიქნევდნენ.'' - იხსენებს გიორგი.
მამამისიც ვეტერინარი იყო, ამ პროფესიას ბავშვობიდან ასწავლიდა.
,,თუ ვინმეს დახმარება სჭირდებოდა სოფელში, მივდიოდი მამაჩემთან ერთად და ვსწავლობდი. სკოლა დავამთავრე ქვენატკოცაში. ახლა კლინიკაში ვარ სტაჟირებაზე, ექიმად მინდა მუშაობა დავიწყო.'' - ამბობს გიორგი.
ამავე კატეგორიაში

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.

შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე
მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.
„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.

„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე
ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.
„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი
როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში
საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ
მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე,
სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა
პროფესიებს.”
ნინო, თავის ცოდნასა და
გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს,
რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად
ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.
“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის
სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას
ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების
გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს
უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ
უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის
ასაკს იყო მიღწეული.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან,
მიხარია,
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.


ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები