რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
რამ გამოიწვია გაზის რაოდენობის შეუსაბამოდ მაღალი ხარჯებით დარიცხვა 2018 წლის მაგალითზე
2024 წლის დეკემბერში, მოქალაქეებს, წინა თვესთან შედარებით, გაზის
გადასახადი გაორმაგებული და ხშირ შემთხვევაში გასამმაგებული ოდენობით
დაერიცხათ.
აღნიშნულმა ფაქტმა, სოციალურ ქსელში, მომხმარებლების აღშფოთება გამოიწვია.
მოქალაქეები აცხადებენ, რომ წელს ზუსტად ანალოგიური სიტუაცია შეიქმნა, როგორც რამდენიმე წლის წინ, 2017-2018 წლების ზამთარში მოხდა.
მართლაც, 2017 წლის დეკემბერში, ასობით მოქალაქემ გააპროტესტა გაზის გადასახადი. საკითხით ენერგოომბუდსმენიც დაინტერესდა. მოქალაეებმა საჩივარი დაწერეს. 2018 წლის ბოლოს კი ანგარიშიც გამოქვეყნდა.
ანგარიშში წერია:
,,2017-2018 წლის ზამთრის პერიოდში გამოვლინდა მომხმარებლებისათვის ბუნებრივი გაზის რაოდენობის შეუსაბამოდ მაღალი ხარჯებით დარიცხვები, რაც ძირითადად გამოწვეული იყო ბუნებრივი გაზის მრიცხველების დაზიანების და ბუნებრივი გაზის გაჟონვების შედეგად.
მომხმარებელთა ინტერესების საზოგადოებრივი დამცველის რეკომენდაციების საფუძველზე განხორციელდა ყველა ასეთი აბონენტის როგორც ბუნებრივი გაზის მრიცხველის, ასევე, გაზმომარაგების ქსელის და დანადგარების შემოწმება. გამოვლინდა გარკვეული პრობლემები, მათ შორის მომხმარებელთა ქსელების გაუმართაობა და გაჟონვები, რამაც განაპირობა შეუსაბამოდ მაღალი ხარჯები. გარკვეულ შემთხვევებში კი, მომხმარებელთა მითითება ბუნებრივი გაზის ხარჯების შეუსაბამობის შესახებ არ დადასტურდა.
შეუსაბამოდ მაღალი დარიცხვების პრობლემამ მწვავედ იჩინა თავი 2017 წლის ზამთრის პერიოდის დადგომისთანავე ქალაქ გორში და მის შემოგარენში. ასევე, თელავის მუნიციპალიტეტის სოფლებში.
თავდაპირველად, საინფორმაციო საშუალებებით გავრცელდა ინფორმაცია გორში, მოსახლეობისათვის 2017 წლის დეკემბერის თვის ბუნებრივი გაზის შეუსაბამოდ მაღალი (ორჯერ და უფრო მეტჯერ გაზრდილი) გადასახადების დარიცხვის შესახებ, რამაც მოსახლეობის პროტესტი გამოიწვია. ამასთან დაკავშირებით, აქცია გაიმართა ბუნებრივი გაზის განაწილების ლიცენზიატის - სს„საქორგგაზის“ ადგილობრივ ოფისთან, სადაც მოსახლეობა ითხოვდა სათანადო განმარტებებს გაზრდილი გადასახადების შესახებ.
მომხმარებლებმა განმარტეს, რომ მიმართეს კომპანიის ადგილობრივ ხელმძღვანელობას, რომელმაც მოსახლეობას განუმარტა, რომ გადასახადების ზრდა გამოიწვია ბუნებრივი გაზის ტარიფის გაზრდამ და კლიმატური პირობების შეცვლამ ზამთრის პერიოდის დადგომასთან დაკავშირებით.
არსებულ პრობლემებზე სასაუბროდ საზოგადოებრივი დამცველის სამსახურის თანამშრომლების არაერთხელ ჩავიდნენ ქ.გორში. მომხმარებლებს განემარტათ, კომპანიებთან დავის წარმოშობის როგორ უნდა დაიცვან საკუთარი უფლებები.
საკითხის შესწავლის საწყის ეტაპზე ძირითადად გამოიკვეთა რამდენიმე მნიშვნელოვანი გარემოება, რაზეც ქვემოთ გვექნება საუმარი. პირველი, მომხმარებლებს ბუნებრივი გაზის ღირებულების შესახებ ეგზავნებედათ მხოლოდ ტექსტური (SMS) შეტყობინებები, რომლებიც მხოლოდ დარიცხული ბუნებრივი გაზის ღირებულებაზე-ყოველთვიურ თანხაზე შეიცავდა ინფორმაციას და არ მიეწოდებოდათ ბუნებრივი გაზის ყოველთვიური ქვითრები, რის გამოც, ისინი ვერ ახერხებენ მოხმარებული ბუნებრივი გაზის რაოდენობების შედარებას გასული თვეების ხარჯებთან.
მეორე, დადგინდა, რომ 2017 წლის დეკემბრის თვეში კომპანიის აღმრიცხველებმა ბუნებრივი გაზის მრიცხველებიდან ჩვენებების აღება განახორციელეს 3-4 დღის დაგვიანებით (30 კალენდარული დღის ნაცვლად, 33-34 დღეში), რითაც გაზარდეს და დაარღვიეს კანონმდებლობით განსაზღვრული ვადა, კერძოდ, მრიცხველის ჩვენებების აღების 30 დღიანი ვადა.
მესამე დამატებითი გარემოება არის, რომ 2017 წლის ივლისის თვიდან სს „საქორგგაზისთვის“ მოქმედებდა ბუნებრივი გაზის გაზრდილი ტარიფი. საყოფაცხოვრებო მომხმარებლისათვის - 57.011 თეთრი/მ3, რაც დაახლოებით 11 თეთრით აღემატებოდა მანამდე მოქმედი ბუნებრივი გაზის ტარიფებს.
უდავოა, რომ ყველა ზემოაღნიშნულმა გარემოებამ თავისი გავლენა მოახდინა ბუნებრივი გაზის გადასახადის საბოლოოდ ფორმირებაზე. აქედან, პირველი ორი წარმოადგენს მოქმედი კანონმდებლობის მოთხოვნების უხეშ დარღვევას, რის თაობაზეც კომპანიას მიეცა გაფრთხილება და დარღვევები მომდევნო თვიდან გამოსწორდა. წინააღმდეგ შემთხვევაში დადგებოდა კომპანიის პასუხისმგებლობის საკითხი.
გარდა ამისა, მომხმარებელთა ინტერესების საზოგადოებრივი დამცველის სამსახურმა გორის პრობლემასთან დაკავშირებით მიიღო დაახლოებით 800-მდე განცხადება (დამატებით 200- მდე განცხადება მიიღო კომისიის საჩივრების სამსახურმა). შესაბამისად, დაიწყო განცხადებების ინდივიდუალურად შესწავლაც. თითოეული აბონენტის შემთხვევაში გადამოწმდა მიმდინარე და გასული წლების ყოველთვიური მოხმარებები. გარკვეულ შემთხვევებში დადგინდა, რომ 2017 წლის ნოემბერ-დეკემბერში მოხმარებული ბუნებრივი გაზის მოცულობა არ აღემატებოდა 2016 წლის ანალოგიურ თვეებში მოხმარებული ბუნებრივი გაზის მოცულობას. შესაბამისად, არ დასტურდებოდა მოხმარებული ბუნებრივი გაზის მოცულობის მკვეთრი გაზრდა.
რაც შეეხება განცხადებების საერთო რაოდენობის 30%-ს, სადაც აშკარა იყო მოხმარებული ბუნებრივი გაზის რაოდენობის გაზრდა, მათზე მუშაობა გაგრძელდა. განხორციელდა ყველა ასეთი აბონენტის, როგორც ბუნებრივი გაზის მრიცხველის, ასევე, გაზმომარაგების ქსელის და დანადგარების შემოწმება. მომხმარებლებს მიეცათ წერილობითი განმარტებები, რომ საკითხზე საბოლოო დასკვნების და გადაწყვეტილებების მიღება შესაძლებელი იქნება თუ ისინი მოითხოვენ თავიანთი მრიცხველების აკრედიტებულ ლაბორატორიებში, ან შესაბამის საექსპერტო დაწესებულებებში მათ შემოწმებას, მეტროლოგიური მახასიათებლების, ასევე, ცდომილებებლის დადგენის მიზნით.
მომხმარებელთა ინტერესების საზოგადოებრივი დამცველის სამსახური განმარტავს, რომ აღრიცხვიანობის დარღვევის შემთხვევები საკმაოდ ეფექტურად შეიძლება დარეგულირდეს თვით გაზმომარაგების კომპანიების მხრიდანაც. პირველ რიგში, ზედმიწევნით ზუსტად უნდა დაფიქსირდეს ჩვენების აღებასთან დაკავშირებული პრობლემის არსი და შედგეს შესაბამისი აქტი. მეორე, ამომწურავად შეფასდეს მრიცხველის ლაბორატორიული დამოწმების აქტში აღნიშნული ყველა ფაქტობრივი გარემოება. კერძოდ, ვარგისია თუ არა მრიცხველი ექსპლუატაციისათვის, აღემატება თუ არა ცდომილება დასაშვებ ზღვარს, იკითხება თუ არა საბოლოო ჩვენება და ა. შ. რაც, თავის მხრივ წარმოადგენს დარიცხული ბუნებრივი გაზის რაოდენობის კორექტირების სამართლებრივ საფუძველს.
უნდა შეფასდეს, შესაძლებელია თუ არა, რომ ბუნებრივი გაზის მრიცხველზე აღრიცხული შეუსაბამოდ მაღალი ხარჯი წარმოადგენდეს რეალურ ხარჯს, მომხმარებლის ბუნებრივი გაზის დანადგარების წარმადობის გათვალისწინებით. რისთვისაც საჭიროა, გულდასმით შემოწმდეს გაზმომარაგების ქსელი და მომხმარებლის ბუნებრივი გაზის დანადგარები.
ზემოაღნიშნული საფუძვლების არსებობის შემთხვევაში, აღრიცხვიანობის დარღვევის პერიოდში განხორციელებული დარიცხვა უნდა დაკორექტირდეს ანალოგიურ პერიოდში გამართული აღრიცხვის კვანძის (მოწესრიგებული აღრიცხვის) პირობებში მოხმარებული ბუნებრივი გაზის რაოდენობის შესაბამისად (სეზონურობის გათვალისწინებით).'' - ციტატის დასასრული
აღნიშნულმა ფაქტმა, სოციალურ ქსელში, მომხმარებლების აღშფოთება გამოიწვია.
მოქალაქეები აცხადებენ, რომ წელს ზუსტად ანალოგიური სიტუაცია შეიქმნა, როგორც რამდენიმე წლის წინ, 2017-2018 წლების ზამთარში მოხდა.
მართლაც, 2017 წლის დეკემბერში, ასობით მოქალაქემ გააპროტესტა გაზის გადასახადი. საკითხით ენერგოომბუდსმენიც დაინტერესდა. მოქალაეებმა საჩივარი დაწერეს. 2018 წლის ბოლოს კი ანგარიშიც გამოქვეყნდა.
ანგარიშში წერია:
,,2017-2018 წლის ზამთრის პერიოდში გამოვლინდა მომხმარებლებისათვის ბუნებრივი გაზის რაოდენობის შეუსაბამოდ მაღალი ხარჯებით დარიცხვები, რაც ძირითადად გამოწვეული იყო ბუნებრივი გაზის მრიცხველების დაზიანების და ბუნებრივი გაზის გაჟონვების შედეგად.
მომხმარებელთა ინტერესების საზოგადოებრივი დამცველის რეკომენდაციების საფუძველზე განხორციელდა ყველა ასეთი აბონენტის როგორც ბუნებრივი გაზის მრიცხველის, ასევე, გაზმომარაგების ქსელის და დანადგარების შემოწმება. გამოვლინდა გარკვეული პრობლემები, მათ შორის მომხმარებელთა ქსელების გაუმართაობა და გაჟონვები, რამაც განაპირობა შეუსაბამოდ მაღალი ხარჯები. გარკვეულ შემთხვევებში კი, მომხმარებელთა მითითება ბუნებრივი გაზის ხარჯების შეუსაბამობის შესახებ არ დადასტურდა.
შეუსაბამოდ მაღალი დარიცხვების პრობლემამ მწვავედ იჩინა თავი 2017 წლის ზამთრის პერიოდის დადგომისთანავე ქალაქ გორში და მის შემოგარენში. ასევე, თელავის მუნიციპალიტეტის სოფლებში.
თავდაპირველად, საინფორმაციო საშუალებებით გავრცელდა ინფორმაცია გორში, მოსახლეობისათვის 2017 წლის დეკემბერის თვის ბუნებრივი გაზის შეუსაბამოდ მაღალი (ორჯერ და უფრო მეტჯერ გაზრდილი) გადასახადების დარიცხვის შესახებ, რამაც მოსახლეობის პროტესტი გამოიწვია. ამასთან დაკავშირებით, აქცია გაიმართა ბუნებრივი გაზის განაწილების ლიცენზიატის - სს„საქორგგაზის“ ადგილობრივ ოფისთან, სადაც მოსახლეობა ითხოვდა სათანადო განმარტებებს გაზრდილი გადასახადების შესახებ.
მომხმარებლებმა განმარტეს, რომ მიმართეს კომპანიის ადგილობრივ ხელმძღვანელობას, რომელმაც მოსახლეობას განუმარტა, რომ გადასახადების ზრდა გამოიწვია ბუნებრივი გაზის ტარიფის გაზრდამ და კლიმატური პირობების შეცვლამ ზამთრის პერიოდის დადგომასთან დაკავშირებით.
არსებულ პრობლემებზე სასაუბროდ საზოგადოებრივი დამცველის სამსახურის თანამშრომლების არაერთხელ ჩავიდნენ ქ.გორში. მომხმარებლებს განემარტათ, კომპანიებთან დავის წარმოშობის როგორ უნდა დაიცვან საკუთარი უფლებები.
საკითხის შესწავლის საწყის ეტაპზე ძირითადად გამოიკვეთა რამდენიმე მნიშვნელოვანი გარემოება, რაზეც ქვემოთ გვექნება საუმარი. პირველი, მომხმარებლებს ბუნებრივი გაზის ღირებულების შესახებ ეგზავნებედათ მხოლოდ ტექსტური (SMS) შეტყობინებები, რომლებიც მხოლოდ დარიცხული ბუნებრივი გაზის ღირებულებაზე-ყოველთვიურ თანხაზე შეიცავდა ინფორმაციას და არ მიეწოდებოდათ ბუნებრივი გაზის ყოველთვიური ქვითრები, რის გამოც, ისინი ვერ ახერხებენ მოხმარებული ბუნებრივი გაზის რაოდენობების შედარებას გასული თვეების ხარჯებთან.
მეორე, დადგინდა, რომ 2017 წლის დეკემბრის თვეში კომპანიის აღმრიცხველებმა ბუნებრივი გაზის მრიცხველებიდან ჩვენებების აღება განახორციელეს 3-4 დღის დაგვიანებით (30 კალენდარული დღის ნაცვლად, 33-34 დღეში), რითაც გაზარდეს და დაარღვიეს კანონმდებლობით განსაზღვრული ვადა, კერძოდ, მრიცხველის ჩვენებების აღების 30 დღიანი ვადა.
მესამე დამატებითი გარემოება არის, რომ 2017 წლის ივლისის თვიდან სს „საქორგგაზისთვის“ მოქმედებდა ბუნებრივი გაზის გაზრდილი ტარიფი. საყოფაცხოვრებო მომხმარებლისათვის - 57.011 თეთრი/მ3, რაც დაახლოებით 11 თეთრით აღემატებოდა მანამდე მოქმედი ბუნებრივი გაზის ტარიფებს.
უდავოა, რომ ყველა ზემოაღნიშნულმა გარემოებამ თავისი გავლენა მოახდინა ბუნებრივი გაზის გადასახადის საბოლოოდ ფორმირებაზე. აქედან, პირველი ორი წარმოადგენს მოქმედი კანონმდებლობის მოთხოვნების უხეშ დარღვევას, რის თაობაზეც კომპანიას მიეცა გაფრთხილება და დარღვევები მომდევნო თვიდან გამოსწორდა. წინააღმდეგ შემთხვევაში დადგებოდა კომპანიის პასუხისმგებლობის საკითხი.
გარდა ამისა, მომხმარებელთა ინტერესების საზოგადოებრივი დამცველის სამსახურმა გორის პრობლემასთან დაკავშირებით მიიღო დაახლოებით 800-მდე განცხადება (დამატებით 200- მდე განცხადება მიიღო კომისიის საჩივრების სამსახურმა). შესაბამისად, დაიწყო განცხადებების ინდივიდუალურად შესწავლაც. თითოეული აბონენტის შემთხვევაში გადამოწმდა მიმდინარე და გასული წლების ყოველთვიური მოხმარებები. გარკვეულ შემთხვევებში დადგინდა, რომ 2017 წლის ნოემბერ-დეკემბერში მოხმარებული ბუნებრივი გაზის მოცულობა არ აღემატებოდა 2016 წლის ანალოგიურ თვეებში მოხმარებული ბუნებრივი გაზის მოცულობას. შესაბამისად, არ დასტურდებოდა მოხმარებული ბუნებრივი გაზის მოცულობის მკვეთრი გაზრდა.
რაც შეეხება განცხადებების საერთო რაოდენობის 30%-ს, სადაც აშკარა იყო მოხმარებული ბუნებრივი გაზის რაოდენობის გაზრდა, მათზე მუშაობა გაგრძელდა. განხორციელდა ყველა ასეთი აბონენტის, როგორც ბუნებრივი გაზის მრიცხველის, ასევე, გაზმომარაგების ქსელის და დანადგარების შემოწმება. მომხმარებლებს მიეცათ წერილობითი განმარტებები, რომ საკითხზე საბოლოო დასკვნების და გადაწყვეტილებების მიღება შესაძლებელი იქნება თუ ისინი მოითხოვენ თავიანთი მრიცხველების აკრედიტებულ ლაბორატორიებში, ან შესაბამის საექსპერტო დაწესებულებებში მათ შემოწმებას, მეტროლოგიური მახასიათებლების, ასევე, ცდომილებებლის დადგენის მიზნით.
მომხმარებელთა ინტერესების საზოგადოებრივი დამცველის სამსახური განმარტავს, რომ აღრიცხვიანობის დარღვევის შემთხვევები საკმაოდ ეფექტურად შეიძლება დარეგულირდეს თვით გაზმომარაგების კომპანიების მხრიდანაც. პირველ რიგში, ზედმიწევნით ზუსტად უნდა დაფიქსირდეს ჩვენების აღებასთან დაკავშირებული პრობლემის არსი და შედგეს შესაბამისი აქტი. მეორე, ამომწურავად შეფასდეს მრიცხველის ლაბორატორიული დამოწმების აქტში აღნიშნული ყველა ფაქტობრივი გარემოება. კერძოდ, ვარგისია თუ არა მრიცხველი ექსპლუატაციისათვის, აღემატება თუ არა ცდომილება დასაშვებ ზღვარს, იკითხება თუ არა საბოლოო ჩვენება და ა. შ. რაც, თავის მხრივ წარმოადგენს დარიცხული ბუნებრივი გაზის რაოდენობის კორექტირების სამართლებრივ საფუძველს.
უნდა შეფასდეს, შესაძლებელია თუ არა, რომ ბუნებრივი გაზის მრიცხველზე აღრიცხული შეუსაბამოდ მაღალი ხარჯი წარმოადგენდეს რეალურ ხარჯს, მომხმარებლის ბუნებრივი გაზის დანადგარების წარმადობის გათვალისწინებით. რისთვისაც საჭიროა, გულდასმით შემოწმდეს გაზმომარაგების ქსელი და მომხმარებლის ბუნებრივი გაზის დანადგარები.
ზემოაღნიშნული საფუძვლების არსებობის შემთხვევაში, აღრიცხვიანობის დარღვევის პერიოდში განხორციელებული დარიცხვა უნდა დაკორექტირდეს ანალოგიურ პერიოდში გამართული აღრიცხვის კვანძის (მოწესრიგებული აღრიცხვის) პირობებში მოხმარებული ბუნებრივი გაზის რაოდენობის შესაბამისად (სეზონურობის გათვალისწინებით).'' - ციტატის დასასრული
ამავე კატეგორიაში

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.

შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე
მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.
„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.

„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე
ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.
„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი
როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში
საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ
მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე,
სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა
პროფესიებს.”
ნინო, თავის ცოდნასა და
გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს,
რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად
ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.
“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის
სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას
ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების
გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს
უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ
უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის
ასაკს იყო მიღწეული.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან,
მიხარია,
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.


ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები