რედაქტორის რჩევით
კალენდარი
«« მაისი 2025 »»
282930 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
ახალი ამბები
76-ე კილომეტრი - სტატისტიკურად მანქანებისთვის სახიფათო მონაკვეთი გორთან
სტატისტიკის მიხედვით ავარიების უმეტესობა თბილისი-სენაკი-ლესელიძის ავტომაგისტრალზე ხდება.

მაგალითად, 2015 წელს ავტოსაგზაო შემთხვევებისას 602 ადამიანი დაიღუპა, აქედან, 99 მოქალაქე - ავტობანზე.

შინაგან საქმეთა სამინისტროს ანალიტიკური სამსახურის ცნობით, ავტობანის ყველაზე პრობლემურ უბნად 76-ე კმ-ი ითვლება.

ეს მონაკვეთი კი, გორიდან 9 კმ მანძილზე, სოფელ შავშვებთან მდებარეობს.

ბოლო 5 წლის განმავლობაში ავტობანზე სულ 362 მოქალაქე დაიღუპა, აქედან, 76-ე კილომეტრზე - 37 ადამიანი.

2015 წლის მონაცემების ანალიზისას, ასოციაციის წევრები მივიდნენ იმ დასკვნამდე, რომ ყველაზე მეტი 50,7% მსუბუქ ავტომობილთან შეჯახებაზე მოდის, შემდეგ ადგილზეა ქვეითთან - 16,7 %-ით, 13,8%- დაბრკოლებას ეჯახება, ხოლო 13,1%-ისთვის შეჯახება ამობრუნებით დასრულდა. 1,9% კი, გაჩერებულ ტრანსპორტს შეეჯახა

33,5%-მანევრირების წესების დარღვევაზე მოდის, შემხვედრ მოძრაობის ზოლში გადასვლა 14,3%, სიჩქარის გადაჭარბება/გასწრების წესების დარღვევა 11,2%, ნასვამი მართვა 7,4 %, დისტანციის დაუცველობა 5,8%. 18,8% კი საერთოდ დაუდგენელია.

,,თუ ვსაუბრობთ არასწორ მანევრირებაზე, რომელზეც ყველაზე მეტი 33,5 % მოდის არის ძალიან ზოგადი და ინფორმაციული თვალსაზრისით არაფერს გვაძლევს, ვინაიდან არ ჩანს გამომწვევი მიზეზი არასწორი მანევრირების და ასეთი ტიპის დარღვევაში შეიძლება გავაერთიანოთ ყველა ზემოთ ჩამოთვლილი დარღვევაც. თუ ამ 33,5 %-ს დავუმატებთ ოფიციალურად დაუდგენელ 18,8 %-ს, მივიღებთ, რომ ავტოსაგზაო შემთხვევების 52,3 %-ში ვერ დგინდება რეალური გამომწვევი მიზეზი." - აღნიშნავენ ასოციაციაში.

ასოციაციის ექსპერტების აზრით, უნდა ხორციელდებოდეს "შავი წერტილების" შესწავლა სხვადასხა დარგის ექსპერტების მიერ ადგილებზე და შედგეს სამოქმედო გეგმა;

ასევე, უნდა დაინერგოს სტატისტიკური მონაცემების შეგროვების თანამედროვე ტექნოლოგიები, რათა საშუალება მიეცეს პრევენციული ღონისძიებების დაგეგმვის.

საჭიროა აღნიშნულ მონაკვეთებზე ინფრასტრუქტურული ცვლილებების განხორციელება, უსაფრთხოების სტანდარტების უმაღლეს დონეზე აყვანა. პრევენციის მიზნით, კამერებით და რადარებით აღჭურვა; მოსახლეობის ინფორმირება აღნიშნული წერტილების არსებობის შესახებ.

რაც შეეხება 2016 წლის სტატისტიკური მონაცემებს, ჯერ მხოლოდ პირველი სამი კვარტლის მონაცემებია გასაჯაროებული.

2016 წლის პირველ სამ კვარტალში, 5 035 ავტოსაგზაო შემთხვევა დაფიქსირდა. დაღუპულთა რაოდენობა 409-ს მიაღწია, ხოლო 7 325 მოქალაქე დაზარალდა.

პირველი სამი კვარტლის მონაცემებით, დაფიქსირებული ფაქტებიდან 186 შემთხვევის მიზეზი სიმთვრალეა.

ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციას 2016 წლის საბოლოო (პირველი მეოთხე კვარტლის) მონაცემები ჯერ არ აქვს. თუმცა, არსებული მონაცემები 2015 წელთან შედარებით დიდად უკეთესობისკენ არ იცვლება.


 

Print E-mail
FaceBook Twitter

სტატიის გამოყენების პირობები

ამავე კატეგორიაში
(8 მაისი, 2025)
(8 მაისი, 2025) "ვისოლის" უპრეცედენტო გათამაშებაში პირველი წყვილი ავტომობილი
20:23 / 08.05.2025
ბათუმის საქალაქო სასმართლოში ნეტგაზეთისა და ბათუმელების
დამფუძნებლის,
ბათუმის საქალაქო სასმართლოში ნეტგაზეთისა და ბათუმელების დამფუძნებლის,
20:14 / 08.05.2025
ასე გამოიყურება ის საბავშვო ბაღები, რომლის რეაბილიტაციისთვის
კომპანია
ასე გამოიყურება ის საბავშვო ბაღები, რომლის რეაბილიტაციისთვის კომპანია
21:57 / 07.05.2025
ჩვენ, ჟურნალისტები, რედაქტორები, მედიის პროფესიონალები და პრესის
თავისუფლების მხარდამჭერები საქართველოდან,
ჩვენ, ჟურნალისტები, რედაქტორები, მედიის პროფესიონალები და პრესის თავისუფლების მხარდამჭერები საქართველოდან,
14:44 / 05.05.2025
ვიდეომასალის მიხედვით, ვახო ფიცხელაურს უკავშირდება პიროვნება,
რომელიც

ვიდეომასალის მიხედვით, ვახო ფიცხელაურს უკავშირდება პიროვნება, რომელიც

14:17 / 04.05.2025
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის ასაკს იყო მიღწეული.
"სოფელში არაფერია. აქ არავინ არის. მხოლოდ ერთი ბიჭი, მაგისი დედა და მე ვართ.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან, მიხარია,


საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.