რედაქტორის რჩევით
გორში კერძო სკოლების წარმომადგენლები არათანაბარ პირობებზე საუბრობენ
მოსწავლეთა მოტივაციის გაზრდის მიზნით, საქართველოს განათლებისა და
მეცნიერების სამინისტრო, საგანმანათლებლო და სამეცნიერო
ინფრასტრუქტურის განვითრების სააგენტოსთან ერთად, ახორციელებს
პროგრამას „ჩემი პირველი კომპიუტერი“.
პროგრამის ფარგლებში 23 ოქტომბერს, შიდა ქართლის საჯარო სკოლების 429 მოსწავლე, რომელთაც საბაზო საფეხური წარმატებით დაასრულეს, პორტაბელური კომპიუტერებით დაჯილდოვდნენ.
ამ ფაქტს გორში არსებული კერძო სკოლების დირექტორები ეხმაურებიან. მათი თქმით, სახელმწიფო კერძო სკოლის მოსწავლეებს არათანაბარ პირობებში ამყოფებს.
გორის წმინდა გიორგის სახელობის სკოლა-ლიცეუმის ხელმძღვანელის, მანანა ჩუხრუკიძის თქმით, აღნიშნული პროგრამის მეშვეობით, სახელმწიფო ჩაგრავს კერძო სკოლის წარჩინებულ მოსწავლეებს.
,,უარყოფითად ვაფასებ ლეპტოპების გადაცემას მხოლოდ საჯარო სკოლის წარჩინებული მოსწავლეებისთვის. ეს არის იმ ბავშვების უფლებების დარღვევა, რომლებიც კერძო სკოლებში კარგად სწავლობენ. რატომღაც კერძო სკოლებში სწავლა ბავშვებისთვის სასჯელი გამოდის. ჩემთან 8 მოსწავლე იყო ისეთი, რომელიც თავისუფლად მიიღებდა ამ ჯილდოს. გვქონია შემთხვევა, როდესაც მოსწავლე მე-9 კლასიდან გადასულა საჯარო სკოლაში, ლეპტოპის მიღების შემდეგ კი ისევ ჩვენთან დაბრუნებულა. მე ჩემი შემოსავლებიდან გამომდინარე არ შემიძლია ბავშვებს ლეპტოპები შევუძინო და თავად გადავცე. სახელმწიფოსგან ინფრასტრუქტურასა და ხელფასებს ხომ არ ვითხოვ? მე ვწუხვარ ბავშვებზე, რომლებიც საქართველოში არათანაბარ სიტუაციაში არიან. მე თუ მკითხავთ ეს ,,ბულინგია“, რადგან ბავშვი სახელმწიფოსგან იჩაგრება.’’ - განაცხადა მანანა ჩუხრუკიძემ.
კერძო სკოლა ,,ეისი"-ს ხელმძღვანელის თქმით, სკოლა ფონდიდან წარჩინებული მოსწავლეებითვის კომპიუტერებს თავადვე ყიდულობს.
,,ძალიან მაწუხებს ეს საკითხი, რადგან სახელმწიფო მოსწავლეებს არათანაბარ პირობებში აყენებს. თუმცა მე ჩემი ფონდიდან ვყიდულობ ხოლმე ლეპტოპებს ჩვენი საბაზო საფეხურის ათოსანი მოსწავლეებისთვის. ასე ვთქვათ, ეს ,,დირექტორის საჩუქარია’’, რადგან მოტივაცია ყველას სჭირდება. მცირერიცხოვანი კლასები გვაქვს, წელს სამი წარჩინებული მოსწავლე გვყვავდა. კომპიუტერი სამივეს 16 სექტემბერს, ახალი სასწავლო წლის დაწყებისთანავე გადავეცით.’’ - განაცხადა სკოლა ,,ეისი’’-ს ხელმძღვანელმა, მარიკა ტლაშაძემ.
ამერიკის უნივერსიტეტის სკოლის ხელმძღვანელის თქმით კი, მოსწავლეებისთვის მოტივაციის ამაღლებას მიზერული სტიპენდიის მეშვეობით ცდილობენ.
,,აშკარად არათანაბარ მდგომარეობაში ვართ სახელმწიფოს მხრიდან. ჩვენ არ გვაქვს იმის საშუალება, რომ თავად ვუყიდოთ წარჩინებულ მოსწავლეებს კომპიუტერები. თუმცა საბაზო საფეხურზე ყველა კლასში 3-4 ბავშვი ნამდვილად იმსახურებს ამ ჯილდოს. მოსწავლეთა მოტივაციისთვის, ჩვენთან ამ შემთხვევაში სტიპენდიის სისტემა მოქმედებს. მე-9, მე-10, მე- 11 და მე- 12 კლასის ათოსანი მოსწავლეები სტიპენდიას იღებენ, თუმცა ეს ძალიან მიზერული თანხაა.’’ - განაცხადა მაია თეთრუაშვილმა.
პროგრამის ფარგლებში 23 ოქტომბერს, შიდა ქართლის საჯარო სკოლების 429 მოსწავლე, რომელთაც საბაზო საფეხური წარმატებით დაასრულეს, პორტაბელური კომპიუტერებით დაჯილდოვდნენ.
ამ ფაქტს გორში არსებული კერძო სკოლების დირექტორები ეხმაურებიან. მათი თქმით, სახელმწიფო კერძო სკოლის მოსწავლეებს არათანაბარ პირობებში ამყოფებს.
გორის წმინდა გიორგის სახელობის სკოლა-ლიცეუმის ხელმძღვანელის, მანანა ჩუხრუკიძის თქმით, აღნიშნული პროგრამის მეშვეობით, სახელმწიფო ჩაგრავს კერძო სკოლის წარჩინებულ მოსწავლეებს.
,,უარყოფითად ვაფასებ ლეპტოპების გადაცემას მხოლოდ საჯარო სკოლის წარჩინებული მოსწავლეებისთვის. ეს არის იმ ბავშვების უფლებების დარღვევა, რომლებიც კერძო სკოლებში კარგად სწავლობენ. რატომღაც კერძო სკოლებში სწავლა ბავშვებისთვის სასჯელი გამოდის. ჩემთან 8 მოსწავლე იყო ისეთი, რომელიც თავისუფლად მიიღებდა ამ ჯილდოს. გვქონია შემთხვევა, როდესაც მოსწავლე მე-9 კლასიდან გადასულა საჯარო სკოლაში, ლეპტოპის მიღების შემდეგ კი ისევ ჩვენთან დაბრუნებულა. მე ჩემი შემოსავლებიდან გამომდინარე არ შემიძლია ბავშვებს ლეპტოპები შევუძინო და თავად გადავცე. სახელმწიფოსგან ინფრასტრუქტურასა და ხელფასებს ხომ არ ვითხოვ? მე ვწუხვარ ბავშვებზე, რომლებიც საქართველოში არათანაბარ სიტუაციაში არიან. მე თუ მკითხავთ ეს ,,ბულინგია“, რადგან ბავშვი სახელმწიფოსგან იჩაგრება.’’ - განაცხადა მანანა ჩუხრუკიძემ.
კერძო სკოლა ,,ეისი"-ს ხელმძღვანელის თქმით, სკოლა ფონდიდან წარჩინებული მოსწავლეებითვის კომპიუტერებს თავადვე ყიდულობს.
,,ძალიან მაწუხებს ეს საკითხი, რადგან სახელმწიფო მოსწავლეებს არათანაბარ პირობებში აყენებს. თუმცა მე ჩემი ფონდიდან ვყიდულობ ხოლმე ლეპტოპებს ჩვენი საბაზო საფეხურის ათოსანი მოსწავლეებისთვის. ასე ვთქვათ, ეს ,,დირექტორის საჩუქარია’’, რადგან მოტივაცია ყველას სჭირდება. მცირერიცხოვანი კლასები გვაქვს, წელს სამი წარჩინებული მოსწავლე გვყვავდა. კომპიუტერი სამივეს 16 სექტემბერს, ახალი სასწავლო წლის დაწყებისთანავე გადავეცით.’’ - განაცხადა სკოლა ,,ეისი’’-ს ხელმძღვანელმა, მარიკა ტლაშაძემ.
ამერიკის უნივერსიტეტის სკოლის ხელმძღვანელის თქმით კი, მოსწავლეებისთვის მოტივაციის ამაღლებას მიზერული სტიპენდიის მეშვეობით ცდილობენ.
,,აშკარად არათანაბარ მდგომარეობაში ვართ სახელმწიფოს მხრიდან. ჩვენ არ გვაქვს იმის საშუალება, რომ თავად ვუყიდოთ წარჩინებულ მოსწავლეებს კომპიუტერები. თუმცა საბაზო საფეხურზე ყველა კლასში 3-4 ბავშვი ნამდვილად იმსახურებს ამ ჯილდოს. მოსწავლეთა მოტივაციისთვის, ჩვენთან ამ შემთხვევაში სტიპენდიის სისტემა მოქმედებს. მე-9, მე-10, მე- 11 და მე- 12 კლასის ათოსანი მოსწავლეები სტიპენდიას იღებენ, თუმცა ეს ძალიან მიზერული თანხაა.’’ - განაცხადა მაია თეთრუაშვილმა.
ამავე კატეგორიაში

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.

შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე
მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.
„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.

„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე
ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.
„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი
როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში
საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ
მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე,
სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა
პროფესიებს.”
ნინო, თავის ცოდნასა და
გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს,
რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად
ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.
“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის
სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას
ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების
გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს
უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ
უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის
ასაკს იყო მიღწეული.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან,
მიხარია,
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.


ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები