რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
თვენახევარში გორის მუნიციპალურმა ინსპექციამ 2435 სამართალდარღვევის ოქმი შეადგინა
გორის მუნიციპალურმა ინსპექციამ 4 ივლისიდან დღემდე, 17 აგვისტომდე
2435 სამართალდარღვევა გამოავლინა.
ერთ-ერთი პირველი ოქმი შეუდგინეს მძღოლს, რომელიც ქალაქის ტერიტორიაზე ხრეშით დატვირთული მანქანით მოძრაობდა და ინერტული მასალა ღია წესით მიჰქონდა.
ამის შესახებ ინსპექციის ადმინისტრაცია იუწყება.
განცხადების მიხედვით, არ ჩანს, თუ რა ტიპის სამართალდარღვევაზეა საუბარი.
გორის მუნიცპალური ინსპექცია იურიდიულად 2023 წლის 1 მარტს დაფუძნდა. ფუნქციონირება ივლისიდან დაიწყო. მას გორის მერია აფინანსებს.
,,არის გარკვეული ფუნქციები, რომლებსაც, მისი განხორციელების სპეციფიკიდან გამომდინარე, ამ დრომდე ვერცერთი მუნიციპალური დაწესებულება/ორგანო ვერ ახორციელებს ეფექტურად'' - ამის შესახებ გორის მერმა ვლადიმერ ხინჩეგაშვილმა გორის საკრებულოს მისწერა, რითაც ასაბუთებდა, თუ რამდენად მნიშვნელოვანი იყო მუნიციპალური ინსპექციის დაფუძნება.
,,მაგალითად,'' - სწერს ვლადიმერ ხინჩეგაშვილი საკრებულოს თავმჯდომარეს - ,,დღის საათებში ან ღამის საათებში საცხოვრებელ სახლში, კერძო საკუთრებაში არსებული უძრავი ქონების ან საზოგადოებრივი და საჯარო დაწესებულების შენობაში აკუსტიკური ხმაურის დასაშვები ნორმების გადამეტებაზე კონტროლი შეუძლებელი იყო.''
,,პრაქტიკული დაკვირვებისა და დაკვირვების შედეგების გაანალიზების შედეგად, გორის მუნიციპალიტეტის მერია მიიჩნევს, რომ მიზანშეწონილია ზემოაღნიშნული ფუნქციები შეასრულოს სპეციალურად ამ ფუნქციების განხორციელების მიზნით შექმნილმა არასამეწარმეო (არაკომერციულმა) იურიდიულმა პირმა, ვინაიდან ა(ა) იპ-ი მუნიციპალიტეტის ზემოაღნიშნული უფლება-მოვალეობებს უფრო მოქნილად, სწრაფად და ეფექტურად განახორციელებს, ხოლო გორის მუნიციპალიტეტის მერიის ზედამხედველობის სამსახურის უნებართვო საქმიანობის კონტროლის განყოფილება, იმ ფონზე, რომ მისი ფუნქციების ნაწილს ა(ა) იპი განახორციელებს და მას უფრო ნაკლები საქმის შესრულება მოუწევს, გაცილებით სწრაფად და ეფექტურად შეასრულებს დარჩენილ უფლება-მოვალეობებს.'' - აღნიშნულია ვლადიმერ ხინჩეგაშვილის წერილში.
გორის მერის აზრით, მუნიციპალური ინსპექციის შექმნით, ზედამხედველობის სამსახურიც უფრო ეფექტური გახდებოდა, რადგან, მისი ცნობით, გარკვეული ფუნქციები ჩამოცილდება ზედამხედველობის სამსახურს:
,,აღსანიშნავია, რომ საჯარო უფლებამოსილებების განხორციელების მსგავსი პრაქტიკა არსებობს საქართველოს სხვა მუნიციპალიტეტებშიც, მაგალითად, შექმნილია და ფუნქციონირებს: ა(ა)იპ "ქუთაისის მუნიციპალური ინსპექცია", ა(ა)იპ "ბათუმის მუნიციპალური ინსპექცია", ა(ა)იპ "ქალაქ ფოთის მუნიციპალური ინსპექცია", ა(ა)იპ "ოზურგეთის მუნიციპალური ინსპექცია".'' - აღნიშნავს გორის მერი.
ინსპექციის ფუნქციები:
ა) გარე რეკლამის განთავსების, საზოგადოებრივი ადგილებით სარგებლობის შეზღუდვის წესების, გარე ვაჭრობის, ავტოტრანსპორტის პარკირების წესების დარღვევის ფაქტების გამოვლენა და მათი არსებული წესით შესაბამისობაში მოყვანაზე კონტროლი;
ბ) მუნიციპალიტეტის ტერიტორიაზე განლაგებული საწარმოო-დაწესებულებების, ორგანიზაციების, იურიდიული და ფიზიკური პირების მიერ კეთილმოწყობის წესებისა და გარე იერსახის დაცვაზე კონტროლი, შენობა-ნაგებობების ფასადების, გზის საფარის, გარე განათების, მიწისქვეშა გადასასვლელების, გამწვანებული ტერიტორიების, ვიტრინების, კომუნიკაციების, ჯიხურებისა და ჭების, ინფრასტრუქტურული მეურნეობის სხვა ელემენტების ტექნიკურ-ესთეტიკური მდგომარეობის კონტროლი;
გ) ზედამხედველობა მუნიციპალიტეტის ტერიტორიაზე განლაგებული წარმოება-დაწესებულებების, ორგანიზაციების, იურიდიული და ფიზიკური პირების მიერ განხორციელებულ შემდეგ საქმიანობაზე: დანგრეული, დაუმთავრებელი ან დამთავრებული სამუშაო ტერიტორიის აღუდგენლად მიტოვება, მუნიციპალიტეტის ტერიტორიაზე არსებული მწვანე ნარგავების დაზიანება ან თვითნებური გაჩეხვა, სამშენებლო ან შესაკეთებელი სამუშაოების ჩატარების დროს ტერიტორიის დაზიანება;
დ) უკანონო, უსახური და ამორტიზებული ჯიხურების, მანქანა-დანადგარების, დახლების, სარეკლამო, სავაჭრო და საინფორმაციო სტენდების, დაფების, ფირნიშების, აბრების, აფიშების, პლაკატებისა და სხვა სარეკლამო ატრიბუტების უკანონო განთავსების ფაქტების გამოვლენა, მათი აღკვეთისა და სადემონტაჟო ღონისძიებების განხორციელება;
ე) მოქმედი კანონმდებლობით დადგენილი წესით კონტროლის განხორციელება კეთილმოწყობის წესებისა და გარე იერსახის დაცვაზე; წინადადებების მომზადებას გორის მუნიციპალიტეტის ტერიტორიაზე კეთილმოწყობისა და გარე გაფორმების ელემენტების (მონუმენტურ-დეკორატიული, მცირე არქიტექტურული ფორმები, ტრანსპორტზე განთავსებული რეკლამა, გარე რეკლამა) მხატვრული იერსახისა და განთავსების საკითხებთან დაკავშირებით კომპეტენციის ფარგლებში და კანონით დადგენილი წესით;
ვ) გორის მუნიციპალიტეტის ადმინისტრაციულ საზღვრებში ავტოსატრანსპორტო საშუალებების პარკირების წესების დარღვევებზე კონტროლის განხორციელება;
ზ) დამრღვევი ფიზიკური ან/და იურიდიული პირების მიმართ ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსით, ნარჩენების მართვის კოდექსით და საქართველოს საარჩევნო კოდექსით გათვალისწინებული ღონისძიებების გატარება;
თ) საქართველოში მოქმედი კანონმდებლობის შესაბამისად, საკრებულოს მიერ დადგენილი და დამფუძნებლის წერილობითი დავალების საფუძველზე განსაზღვრული სხვა ფუნქციების შესრულება.
ერთ-ერთი პირველი ოქმი შეუდგინეს მძღოლს, რომელიც ქალაქის ტერიტორიაზე ხრეშით დატვირთული მანქანით მოძრაობდა და ინერტული მასალა ღია წესით მიჰქონდა.
ამის შესახებ ინსპექციის ადმინისტრაცია იუწყება.
განცხადების მიხედვით, არ ჩანს, თუ რა ტიპის სამართალდარღვევაზეა საუბარი.
გორის მუნიცპალური ინსპექცია იურიდიულად 2023 წლის 1 მარტს დაფუძნდა. ფუნქციონირება ივლისიდან დაიწყო. მას გორის მერია აფინანსებს.
,,არის გარკვეული ფუნქციები, რომლებსაც, მისი განხორციელების სპეციფიკიდან გამომდინარე, ამ დრომდე ვერცერთი მუნიციპალური დაწესებულება/ორგანო ვერ ახორციელებს ეფექტურად'' - ამის შესახებ გორის მერმა ვლადიმერ ხინჩეგაშვილმა გორის საკრებულოს მისწერა, რითაც ასაბუთებდა, თუ რამდენად მნიშვნელოვანი იყო მუნიციპალური ინსპექციის დაფუძნება.
,,მაგალითად,'' - სწერს ვლადიმერ ხინჩეგაშვილი საკრებულოს თავმჯდომარეს - ,,დღის საათებში ან ღამის საათებში საცხოვრებელ სახლში, კერძო საკუთრებაში არსებული უძრავი ქონების ან საზოგადოებრივი და საჯარო დაწესებულების შენობაში აკუსტიკური ხმაურის დასაშვები ნორმების გადამეტებაზე კონტროლი შეუძლებელი იყო.''
,,პრაქტიკული დაკვირვებისა და დაკვირვების შედეგების გაანალიზების შედეგად, გორის მუნიციპალიტეტის მერია მიიჩნევს, რომ მიზანშეწონილია ზემოაღნიშნული ფუნქციები შეასრულოს სპეციალურად ამ ფუნქციების განხორციელების მიზნით შექმნილმა არასამეწარმეო (არაკომერციულმა) იურიდიულმა პირმა, ვინაიდან ა(ა) იპ-ი მუნიციპალიტეტის ზემოაღნიშნული უფლება-მოვალეობებს უფრო მოქნილად, სწრაფად და ეფექტურად განახორციელებს, ხოლო გორის მუნიციპალიტეტის მერიის ზედამხედველობის სამსახურის უნებართვო საქმიანობის კონტროლის განყოფილება, იმ ფონზე, რომ მისი ფუნქციების ნაწილს ა(ა) იპი განახორციელებს და მას უფრო ნაკლები საქმის შესრულება მოუწევს, გაცილებით სწრაფად და ეფექტურად შეასრულებს დარჩენილ უფლება-მოვალეობებს.'' - აღნიშნულია ვლადიმერ ხინჩეგაშვილის წერილში.
გორის მერის აზრით, მუნიციპალური ინსპექციის შექმნით, ზედამხედველობის სამსახურიც უფრო ეფექტური გახდებოდა, რადგან, მისი ცნობით, გარკვეული ფუნქციები ჩამოცილდება ზედამხედველობის სამსახურს:
,,აღსანიშნავია, რომ საჯარო უფლებამოსილებების განხორციელების მსგავსი პრაქტიკა არსებობს საქართველოს სხვა მუნიციპალიტეტებშიც, მაგალითად, შექმნილია და ფუნქციონირებს: ა(ა)იპ "ქუთაისის მუნიციპალური ინსპექცია", ა(ა)იპ "ბათუმის მუნიციპალური ინსპექცია", ა(ა)იპ "ქალაქ ფოთის მუნიციპალური ინსპექცია", ა(ა)იპ "ოზურგეთის მუნიციპალური ინსპექცია".'' - აღნიშნავს გორის მერი.
ინსპექციის ფუნქციები:
ა) გარე რეკლამის განთავსების, საზოგადოებრივი ადგილებით სარგებლობის შეზღუდვის წესების, გარე ვაჭრობის, ავტოტრანსპორტის პარკირების წესების დარღვევის ფაქტების გამოვლენა და მათი არსებული წესით შესაბამისობაში მოყვანაზე კონტროლი;
ბ) მუნიციპალიტეტის ტერიტორიაზე განლაგებული საწარმოო-დაწესებულებების, ორგანიზაციების, იურიდიული და ფიზიკური პირების მიერ კეთილმოწყობის წესებისა და გარე იერსახის დაცვაზე კონტროლი, შენობა-ნაგებობების ფასადების, გზის საფარის, გარე განათების, მიწისქვეშა გადასასვლელების, გამწვანებული ტერიტორიების, ვიტრინების, კომუნიკაციების, ჯიხურებისა და ჭების, ინფრასტრუქტურული მეურნეობის სხვა ელემენტების ტექნიკურ-ესთეტიკური მდგომარეობის კონტროლი;
გ) ზედამხედველობა მუნიციპალიტეტის ტერიტორიაზე განლაგებული წარმოება-დაწესებულებების, ორგანიზაციების, იურიდიული და ფიზიკური პირების მიერ განხორციელებულ შემდეგ საქმიანობაზე: დანგრეული, დაუმთავრებელი ან დამთავრებული სამუშაო ტერიტორიის აღუდგენლად მიტოვება, მუნიციპალიტეტის ტერიტორიაზე არსებული მწვანე ნარგავების დაზიანება ან თვითნებური გაჩეხვა, სამშენებლო ან შესაკეთებელი სამუშაოების ჩატარების დროს ტერიტორიის დაზიანება;
დ) უკანონო, უსახური და ამორტიზებული ჯიხურების, მანქანა-დანადგარების, დახლების, სარეკლამო, სავაჭრო და საინფორმაციო სტენდების, დაფების, ფირნიშების, აბრების, აფიშების, პლაკატებისა და სხვა სარეკლამო ატრიბუტების უკანონო განთავსების ფაქტების გამოვლენა, მათი აღკვეთისა და სადემონტაჟო ღონისძიებების განხორციელება;
ე) მოქმედი კანონმდებლობით დადგენილი წესით კონტროლის განხორციელება კეთილმოწყობის წესებისა და გარე იერსახის დაცვაზე; წინადადებების მომზადებას გორის მუნიციპალიტეტის ტერიტორიაზე კეთილმოწყობისა და გარე გაფორმების ელემენტების (მონუმენტურ-დეკორატიული, მცირე არქიტექტურული ფორმები, ტრანსპორტზე განთავსებული რეკლამა, გარე რეკლამა) მხატვრული იერსახისა და განთავსების საკითხებთან დაკავშირებით კომპეტენციის ფარგლებში და კანონით დადგენილი წესით;
ვ) გორის მუნიციპალიტეტის ადმინისტრაციულ საზღვრებში ავტოსატრანსპორტო საშუალებების პარკირების წესების დარღვევებზე კონტროლის განხორციელება;
ზ) დამრღვევი ფიზიკური ან/და იურიდიული პირების მიმართ ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსით, ნარჩენების მართვის კოდექსით და საქართველოს საარჩევნო კოდექსით გათვალისწინებული ღონისძიებების გატარება;
თ) საქართველოში მოქმედი კანონმდებლობის შესაბამისად, საკრებულოს მიერ დადგენილი და დამფუძნებლის წერილობითი დავალების საფუძველზე განსაზღვრული სხვა ფუნქციების შესრულება.
ამავე კატეგორიაში

1937 წლის ივნისში გორის რაიონს ეწვია საქართველოს სოფლის მეურნეობის
სახალხო კომისარი ბერიძე.

მარიამ სადაღაშვილის კომპანია ,,ნაირჩირი” და ლევან პალიანცის
,,Bubble tea “ მიიღებენ

შიდა ქართლის ერთ-ერთ ქალაქში, მამაკაცს დაფარული ნომრით დაურეკეს და
აცნობეს, რომ მას

დენის გარეშე დარჩა: კავთისხევი, თვალადი, თელადგორი, მეფისქალაქი,
თელიანი, სასირეთი და ქალაქი კასპი.

თვითმხილველი ქალი ამბობს, რომ რამდენიმე ძაღლი მის თვალწინ დაესია
პირუტყვს.
ვიდეორეპორტაჟი
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის
ასაკს იყო მიღწეული.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან,
მიხარია,
ხაშურში ამ სოფლის მცხოვრებლებს ცედნელებს უწოდებენ, მაგალითად, თუ
ვინმეზე იტყვიან,
გასული თვის პოპულარული სიახლეები

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.


ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები