რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
,,ცხინვალის მაცნეს'' ცნობით, ალან გაგლოევის მთავრობა სატრანზიტო გზის მოწყობაზე ფარულ მოლაპარაკებებს აწარმოებს
ინტერნეტ გამოცემა ,,ცხინვალის მაცნე'' ავრცელებს ინფორმაციას იმის
შესახებ, რომ ალან გაგლოევის მთავრობა ფარულ მოლაპარაკებებს აწარმოებს
რუსეთ-საქართველოს შორის სატრანზიტო გზის მოსაწყობად.
გამოცემის წყაროების ინფორმაციით, ხელისუფლების წარმომადგენლებმა დაადგინეს, თუ სად გაივლის სატრანზიტო გზა. მათი ცობით, ტრანზიტი გაივლის მიკრორაიონ ,,სოლნეჩნი''-ზე.
,,პასუხი კითხვაზე, თუ სად მოეწყობა საბაჟო, რჩება საიდუმლო. საგუშგოზე? მაშინ საქართველო ავტომატურად აღიარებს ჩვენს სუვერენიტეტს. როკში? - რაც ნიშნავს, რომ ვეთანხმებით ქართული მხარის განცხადებებს, რომ ჩვენ მათი ტერიტორია ვართ.''- წერს გამოცემა.
სატრანზიტო გზის სავარაუდო გავლის შესახებ ვრცელი სტატია გამოაქვეყნა დე-ფაქტო სამხრეთ ოსეთის ბეჭდურმა გამოცემამ, გაზეთ ,,რესპუბლიკის'' რედაქტორმა ა.კოჩიევმა. მისი თქმით, უმჯობესია ,,ხელისუფლებამ'' იფიქროს სარკინიზგო გზის გაყვანაზე, რაც უფრო უსაფრთხო იქნება.
სარედაქციო სვეტში რედაქტორი მიმოხილვას იწყებს ვლადიკავკაზში გამართულ შეხვედრაზე, სადაც ცხინვალიდან არავინ იმყოფებოდა. მან ვლადიკავკაზის შეხვედრას ,,გაუგებარი'' უწოდა. ჩრდილოეთ ოსეთის დედაქალაქ ვლადიკავკაზში გაიმართა "რუსულ-ქართული ბიზნეს საბჭოს სხდომა", რომელზეც "წამოიჭრა წინადადება სამხრეთ ოსეთის გავლით გზის გახსნის შესახებ".
,,საინტერესოა, რომ შეხვედრაზე არ იყვნენ მიწვეული თავად სამხრეთ ოსეთის წარმომადგენლები. ამ რუსულ-ქართული ბიზნეს საბჭოს დელეგაცია, რომელშიც შედიოდნენ, კერძოდ, რუსეთის სავაჭრო-სამრეწველო პალატის ვიცე-პრეზიდენტი ვლადიმერ პოდალკო და რუსეთის ქართული დიასპორის ხელმძღვანელი დავით ცეცხლაძე, ეწვივნენ ლარსის საკონტროლო-გამშვებ პუნქტს რუსეთ-საქართველოს საზღვარზე. ცეცხლაძემ სოციალურ ქსელებში ჩრდილოეთ ოსეთში გამგზავრებამდე დაწერა, რომ მოახლოებული ვიზიტი "ისტორიულ შედეგებს მოიტანს ჩვენი ქვეყნებისთვის, ჩვენი ხალხებისთვის". აქვე დავამატოთ, რომ მიმდინარე წლის აგვისტოში, დსთ-ს ქვეყნების მეოთხე დეპარტამენტის დირექტორმა, დენის გონჩარმა განაცხადა, რომ მოსკოვი აფხაზეთისა და სამხრეთ ოსეთის გავლით ტრანზიტის დაწყების იდეას "საკმაოდ მიღწევად" მიიჩნევს.'' - წერს გაზეთის რედაქტორი ა.კოჩიევი.
კოჩიევი მკითხველს ახსენებს, რომ ,,ჩვენი რესპუბლიკის პოზიცია ამ საკითხთან დაკავშირებით დიდი ხანია ცნობილია და ის არ იცვლება - სამხრეთ ოსეთი უნდა იყოს წარმოდგენილი, როგორც სრულუფლებიანი პარტნიორი და შესაბამისად, ყველა ურთიერთობა სრულ თანასწორობაზე უნდა იყოს აგებული. სხვა გზა არაა. ანუ ტრანზიტის საკითხი რჩება პოლიტიკის სფეროში და მისი შესაძლო განხილვა, პირველ რიგში, ეყრდნობა საქართველოს არაკონსტრუქციულ პოზიციას, რომელიც არ ცნობს სამხრეთ ოსეთის რესპუბლიკის სახელმწიფოებრიობას.'' - აღნიშნავს გაზეთის რედაქტორი.
ცხინვალის გაზეთ ,,რესპუბლიკის'' რედაქტორი მკითხველს ასევე ახსენებს, რომ ათ წელზე მეტია დაჟინებით საუბრობს, რომ ტრანზიტის შემთხვევაში სარკინიგზო მშენებლობა აუცილებლად უნდა იყოს განხილული.
,,ზოგადად, ტრანზიტის შესაძლო გახსნაზე მსჯელობისას ჩვენთვის პირველ რიგში უსაფრთხოების საკითხები უნდა დადგეს, სამხრეთ ოსეთს ქართული სპეცსამსახურები აუცილებლად გამოიყენებენ. ეს არის ფარული დაქირავება, ტერორისტული თავდასხმები, გატაცებები, რაც, სამწუხაროდ, უკვე გამოვიარეთ... და ეს არის ასევე გარემოსდაცვითი საკითხები, გარდაუვალი საცობები და ა.შ. ამიტომ, ჯერ ჩვენ თვითონ უნდა განვსაზღვროთ - რა არის ჩვენთვის უფრო მნიშვნელოვანი: შემოსავლები ხაზინაში თუ ფასიანი ქაღალდი, რომელსაც ხალხი უკვე მიეჩვია?'' - წერს რედაქცია.
,,რა შეიძლება იყოს ჩვენი ინტერესი?'' - კითხულობს ა. კოჩიევი და იქვე პასუხს სცემს კითხვას - ,,ეს არის რკინიგზის, როგორც სატრანზიტო მარშრუტის მშენებლობა კავკასიის ცენტრში. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, თუ იქნება ტრანზიტი, მაშინ მხოლოდ სარკინიგზო. ყოველივე ამის შემდეგ, ამ შემთხვევაში, უფრო ადვილია უსაფრთხოების საკითხების გადაჭრა. თანამედროვე ტექნოლოგიებით, რკინიგზის გაყვანას შეიძლება დასჭირდეს არაუმეტეს ორი წელი. მაგრამ აქ თქვენ მიიღებთ ხაზინის დანამატებს და უფრო დიდ უსაფრთხოებას საგზაო ტრანზიტთან შედარებით, მაგრამ რაც მთავარია, მივიღებთ კიდევ ერთ დამაკავშირებელ მარშრუტს ჩრდილოეთ ოსეთთან.''
,,გასაგებია, რომ ტრანზიტის საკითხი ჯერ არ არის კონკრეტულად განხილული და რუსულ-ქართული ბიზნეს საბჭოს ზემოაღნიშნული სხდომის გამართვა ერთგვარი საგამოცდო ქვაა, გამოცდა. ამიტომაც არ არიან სამხრეთ ოსეთის წარმომადგენლები. მაგრამ ჩვენ ახლა უნდა გამოვთქვათ ჩვენი პოზიცია. აშკარად და ვარიაციების გარეშე. და შეახსენეთ ამის შესახებ პერიოდულად, ნებისმიერ საიტზე. ოსეთის ჩრდილოეთისა და სამხრეთის ტერიტორია ყველაზე მოკლე და მომგებიანი მარშრუტია, რომელიც აკავშირებს სამხრეთ კავკასიას ჩრდილოეთთან და ამიტომ თავად რუსეთმა მშენებლობაზე საუბარი 2008 წლის შემდეგ დაიწყო. ისე, ვინაიდან გეოპოლიტიკური წყობა ბოლო წლებში სწრაფად იცვლება, ოსი ხალხის ოცნებაც შეიძლება ახლოს იყოს. და რომ ის ახდეს, მაინც საჭიროა ამაზე ხმამაღლა საუბარი. მაგრამ გახსოვდეთ, რომ უსაფრთხოება ყველაზე მნიშვნელოვანია ნებისმიერ შემთხვევაში.'' - წერს რედაქტორი.
გამოცემის წყაროების ინფორმაციით, ხელისუფლების წარმომადგენლებმა დაადგინეს, თუ სად გაივლის სატრანზიტო გზა. მათი ცობით, ტრანზიტი გაივლის მიკრორაიონ ,,სოლნეჩნი''-ზე.
,,პასუხი კითხვაზე, თუ სად მოეწყობა საბაჟო, რჩება საიდუმლო. საგუშგოზე? მაშინ საქართველო ავტომატურად აღიარებს ჩვენს სუვერენიტეტს. როკში? - რაც ნიშნავს, რომ ვეთანხმებით ქართული მხარის განცხადებებს, რომ ჩვენ მათი ტერიტორია ვართ.''- წერს გამოცემა.
სატრანზიტო გზის სავარაუდო გავლის შესახებ ვრცელი სტატია გამოაქვეყნა დე-ფაქტო სამხრეთ ოსეთის ბეჭდურმა გამოცემამ, გაზეთ ,,რესპუბლიკის'' რედაქტორმა ა.კოჩიევმა. მისი თქმით, უმჯობესია ,,ხელისუფლებამ'' იფიქროს სარკინიზგო გზის გაყვანაზე, რაც უფრო უსაფრთხო იქნება.
სარედაქციო სვეტში რედაქტორი მიმოხილვას იწყებს ვლადიკავკაზში გამართულ შეხვედრაზე, სადაც ცხინვალიდან არავინ იმყოფებოდა. მან ვლადიკავკაზის შეხვედრას ,,გაუგებარი'' უწოდა. ჩრდილოეთ ოსეთის დედაქალაქ ვლადიკავკაზში გაიმართა "რუსულ-ქართული ბიზნეს საბჭოს სხდომა", რომელზეც "წამოიჭრა წინადადება სამხრეთ ოსეთის გავლით გზის გახსნის შესახებ".
,,საინტერესოა, რომ შეხვედრაზე არ იყვნენ მიწვეული თავად სამხრეთ ოსეთის წარმომადგენლები. ამ რუსულ-ქართული ბიზნეს საბჭოს დელეგაცია, რომელშიც შედიოდნენ, კერძოდ, რუსეთის სავაჭრო-სამრეწველო პალატის ვიცე-პრეზიდენტი ვლადიმერ პოდალკო და რუსეთის ქართული დიასპორის ხელმძღვანელი დავით ცეცხლაძე, ეწვივნენ ლარსის საკონტროლო-გამშვებ პუნქტს რუსეთ-საქართველოს საზღვარზე. ცეცხლაძემ სოციალურ ქსელებში ჩრდილოეთ ოსეთში გამგზავრებამდე დაწერა, რომ მოახლოებული ვიზიტი "ისტორიულ შედეგებს მოიტანს ჩვენი ქვეყნებისთვის, ჩვენი ხალხებისთვის". აქვე დავამატოთ, რომ მიმდინარე წლის აგვისტოში, დსთ-ს ქვეყნების მეოთხე დეპარტამენტის დირექტორმა, დენის გონჩარმა განაცხადა, რომ მოსკოვი აფხაზეთისა და სამხრეთ ოსეთის გავლით ტრანზიტის დაწყების იდეას "საკმაოდ მიღწევად" მიიჩნევს.'' - წერს გაზეთის რედაქტორი ა.კოჩიევი.
კოჩიევი მკითხველს ახსენებს, რომ ,,ჩვენი რესპუბლიკის პოზიცია ამ საკითხთან დაკავშირებით დიდი ხანია ცნობილია და ის არ იცვლება - სამხრეთ ოსეთი უნდა იყოს წარმოდგენილი, როგორც სრულუფლებიანი პარტნიორი და შესაბამისად, ყველა ურთიერთობა სრულ თანასწორობაზე უნდა იყოს აგებული. სხვა გზა არაა. ანუ ტრანზიტის საკითხი რჩება პოლიტიკის სფეროში და მისი შესაძლო განხილვა, პირველ რიგში, ეყრდნობა საქართველოს არაკონსტრუქციულ პოზიციას, რომელიც არ ცნობს სამხრეთ ოსეთის რესპუბლიკის სახელმწიფოებრიობას.'' - აღნიშნავს გაზეთის რედაქტორი.
ცხინვალის გაზეთ ,,რესპუბლიკის'' რედაქტორი მკითხველს ასევე ახსენებს, რომ ათ წელზე მეტია დაჟინებით საუბრობს, რომ ტრანზიტის შემთხვევაში სარკინიგზო მშენებლობა აუცილებლად უნდა იყოს განხილული.
,,ზოგადად, ტრანზიტის შესაძლო გახსნაზე მსჯელობისას ჩვენთვის პირველ რიგში უსაფრთხოების საკითხები უნდა დადგეს, სამხრეთ ოსეთს ქართული სპეცსამსახურები აუცილებლად გამოიყენებენ. ეს არის ფარული დაქირავება, ტერორისტული თავდასხმები, გატაცებები, რაც, სამწუხაროდ, უკვე გამოვიარეთ... და ეს არის ასევე გარემოსდაცვითი საკითხები, გარდაუვალი საცობები და ა.შ. ამიტომ, ჯერ ჩვენ თვითონ უნდა განვსაზღვროთ - რა არის ჩვენთვის უფრო მნიშვნელოვანი: შემოსავლები ხაზინაში თუ ფასიანი ქაღალდი, რომელსაც ხალხი უკვე მიეჩვია?'' - წერს რედაქცია.
,,რა შეიძლება იყოს ჩვენი ინტერესი?'' - კითხულობს ა. კოჩიევი და იქვე პასუხს სცემს კითხვას - ,,ეს არის რკინიგზის, როგორც სატრანზიტო მარშრუტის მშენებლობა კავკასიის ცენტრში. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, თუ იქნება ტრანზიტი, მაშინ მხოლოდ სარკინიგზო. ყოველივე ამის შემდეგ, ამ შემთხვევაში, უფრო ადვილია უსაფრთხოების საკითხების გადაჭრა. თანამედროვე ტექნოლოგიებით, რკინიგზის გაყვანას შეიძლება დასჭირდეს არაუმეტეს ორი წელი. მაგრამ აქ თქვენ მიიღებთ ხაზინის დანამატებს და უფრო დიდ უსაფრთხოებას საგზაო ტრანზიტთან შედარებით, მაგრამ რაც მთავარია, მივიღებთ კიდევ ერთ დამაკავშირებელ მარშრუტს ჩრდილოეთ ოსეთთან.''
,,გასაგებია, რომ ტრანზიტის საკითხი ჯერ არ არის კონკრეტულად განხილული და რუსულ-ქართული ბიზნეს საბჭოს ზემოაღნიშნული სხდომის გამართვა ერთგვარი საგამოცდო ქვაა, გამოცდა. ამიტომაც არ არიან სამხრეთ ოსეთის წარმომადგენლები. მაგრამ ჩვენ ახლა უნდა გამოვთქვათ ჩვენი პოზიცია. აშკარად და ვარიაციების გარეშე. და შეახსენეთ ამის შესახებ პერიოდულად, ნებისმიერ საიტზე. ოსეთის ჩრდილოეთისა და სამხრეთის ტერიტორია ყველაზე მოკლე და მომგებიანი მარშრუტია, რომელიც აკავშირებს სამხრეთ კავკასიას ჩრდილოეთთან და ამიტომ თავად რუსეთმა მშენებლობაზე საუბარი 2008 წლის შემდეგ დაიწყო. ისე, ვინაიდან გეოპოლიტიკური წყობა ბოლო წლებში სწრაფად იცვლება, ოსი ხალხის ოცნებაც შეიძლება ახლოს იყოს. და რომ ის ახდეს, მაინც საჭიროა ამაზე ხმამაღლა საუბარი. მაგრამ გახსოვდეთ, რომ უსაფრთხოება ყველაზე მნიშვნელოვანია ნებისმიერ შემთხვევაში.'' - წერს რედაქტორი.
ამავე კატეგორიაში

სახსრის ანთებითი დაავადებები, იგივე ართრიტი 100-ზე მეტ პათოლოგიას აერთიანებს.

თბილისის საქალაქო სასამართლოს მოსამართლე თამარ მჭედლიშვილმა, 19
წლის საბა ჯიქიას 4 წლითა და 6 თვით თავისუფლების აღკვეთა შეუფარდა.

შეხვედრისას სპიკერები იმ კრიტერიუმებს მიმოიხილავენ, რომლებსაც აგრო
პროდუქტი

დაზარალებულს დაზიანება თავის არეში აღენიშნება

ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ გადაწყვეტილებებზე
მენტორი პედაგოგი ნინო ლომიძე უკვე
8 წელია მეწარმეობის საფუძვლებს ასწავლის და მოსწავლეებს ბიზნეს
უნარ-ჩვევებს უვითარებს. ამბობს, რომ სწავლა კეთებით ხორციელდება,
ამიტომ მისი მოსწავლეები ქმნიან სიმულაციურ კომპანიებს და
ახორციელებენ რეალურ ბიზნეს. ფიქრობს, რომ ბავშები, რომლებიც ადრეულ
ასაკში იღებენ ფინანსურ განათლებას, რეალურ ცხოვრებაში სწორ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებს მიიღებენ.
„მოსწავლეები თავად ირგებენ
სხვადასხვა თანამდებობებს, მართავენ კომპანიას, აწარმოებენ
მოლაპარაკებებს, ქმნიან მარკეტინგულ სტრატეგიას, ყიდიან საკუთარი
ხელით შექმნილ პროდუქციას და ინაწილებენ მოგებას. ეს ყველაფერი მათ
ეხმარება ინოვაციური და შემოქმედებითი აზროვნების ჩამოყალიბებაში,
დასაქმებისთვის მზაობაში და ფინანსური განათლების მიღებაში,რაც
დამეთანხმებით ნამდვილად სჭირდება თანამედროვე ახალგაზრდას” გვიხსნის
ლომიძე და დასძენს, რომ შედარებით დაბალ კლასებში, მოსწავლეებს
მარტივი და მეტად საინტერესო გზით ასწავლის ფინანსების მართვის
პოლიტიკას.

„ვინაიდან ბიუჯეტი დროის გარკვეულ
მონაკვეთზე მიღებული შემოსავლების, გასავლისა და დანაზოგის გეგმაა,
მოსწავლეებს ყოველკვირეული ან ყოველთვიური ბიუჯეტის ცხრილს
ვადგენინებ. მოსწავლეთა უმრავლესობა ყოველ დღე ხარჯავს თანხას
საკვებისთვის, საკანცელარიო ნივთებისთვის ან ყოველდღიური
საჭიროებებისთვის. ხშირად მათი ხარჯები გაუაზრებელია, რადგან სახარჯო
თანხას უფროსები აძლევენ და ვერ განკარგავენ საჭიროებისამებრ.
ბიუჯეტის ცხრილის შედგენით ვასწავლით მათ, რას ნიშნავს შემოსავალი და
გასავალი, ამით გამოუმუშავდებათ დაკვირვების უნარი საკუთარ ფინანსურ
გადაწყვეტილებებზე, გააანალიზებენ არასაჭირო ხარჯებს და მომავალში
თავს აარიდებენ იმპულსურ ქცევას” გვიზიარებს ლომიძე
ნინოს თქმით, ბისზნესის მართვის
სპეციალისტობიდან დაწყებითების მენტორ მასწავლებლობამდე გზა არც ისეთი
მარტივი ყოფილა არა ერთი გამოცდისა და საგანმანათლებლო პროგრამის
ფონზე, თუმცა მასწავლებლობა მისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი
მისიაა.
„სირთულეების მიუხედავად,
ბავშებთან ურთიერთობა ყოველდღიურად ახალ ძალას მმატებს. სწავლის
პროცესში მნიშვნელოვანია საგანი შეაყვარო მოსწავლეს, დაანახო როგორ
შეუძლია იმ კონკრეტული საგნის ტრანსფერი ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
შეაჩვიო სირთულეების ისე გადალახვას,რომ თავად დაინახოს საკუთარი
პროგრესი რაც მას მოტივაციას მისცემს და არასოდეს გაუქრება ცოდნის
მიღების სურვილი." ლომიძის აზრით არაფორმალურ განათლებას უზარმაზარი
როლი უჭირავს მოსწავლის ცხოვრებაში, როდესაც საქმე რეალურ ცხოვრებაში
საჭირო უნარების განვითარებას ეხება. "პატარა ასაკიდანვე ვზრუნავ
მოსწავლეების პროფესიულ ორიენტაციაზე, მიმყავს სხვადასხვა ადგილებზე,
სადაც თავად მოსინჯავენ და უშუალოდ დააკვირდებიან სხვადასხვა
პროფესიებს.”
ნინო, თავის ცოდნასა და
გამოცდილებას, საოკუპაციო ხაზთან მცხოვრებ მოსწავლეებსაც უზიარებს,
რადგან თვლის, რომ განათლება ყველა ბავშვისთვის ერთნაირად
ხელმისაწვდომი უნდა იყოს.
“გამყოფ ხაზთან მდებარე სოფლის
სკოლებში ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და სოფლის მოსახლეობას
ვუზიარებ ცოდნას. ვასწავლი თუ როგორ იყვნენ ფინანსური სისტემების
გონიერი მომხმარებლები. ვთვლი, რომ მასწავლებლობა ჩემთვის სამყაროს
უკეთესობისკენ შეცვლის საშუალებაა, რასაც თითოეული მოსწავლიდან ვიწყებ
უპირობო სიყვარულის, სამართლიანობისა და ნდობის საშუალებით.”
ვიდეორეპორტაჟი
რკინიგზის დეპარტამენტი ფაქტს დაკვამლიანებას უწოდებს.
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის
ასაკს იყო მიღწეული.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან,
მიხარია,
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
საინფორმაციო პორტალი მხარდაჭერილია ევროკავშირის (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მიერ, პროექტის "იმოქმედე საქართველოსთვის" ფარგლებში. საინფორმაციო მასალების შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია Qartli.ge და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს დონორების შეხედულებებს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.


ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები