Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
Къæлиндар
|
ახალი ამბები
ყველაზე რეიტინგული კერძო უნივერსიტეტი საქართველოში /R/
ყოველი წლის ამ დროს, როდესაც აბიტურიენტები უნივერსიტეტების არჩევის
ეიფორიაში არიან, ყველას ინტერესი ერთი მიმართულებითაა გაძლიერებული,
შეარჩიონ საუკეთესო - სადაც საკუთარი შესაძ-ლებლობების რეალიზებას
მაქსიმალურად შეძლებენ.
ბუნებრივია ჩნდება კითხვა, თუ ვინ ადგენს უნივერსიტეტის მაღალ დონეს და რა საშუალებებით იზომება უნივერსიტეტის ხარისხი. ამ კითხვას პასუხს ყოველწლიურად საერთაშორისო მარეიტინგებელი ორგანი-ზაცია ვებომეტრიქსი სცემს. კერძოდ, წელიწადში ორჯერ ორგანიზაცია იკვლევს მსოფლიო მასშტაბით უნივერსი-ტეტების ჩართულობას სხვადასხვა კვლევით საქმიანობაში. უკვე რამდენიმე წელია, ორგანიზაციის კვლევის თანახმად - საქართველოს უნივერსიტეტი საუკეთესო ათეულშია, კერძო უნივერსიტეტბს შორის კი - პირველ ადგილს იკავებს ამიერ კავკასიაში.
ჩვენ დავუკავშირდით
საქართველოს უნივერსიტეტის რექტორს, კონსტანტინე თოფურიას და მისგან
გავიგეთ დეტალურად თუ რატომაა საქართველოს უნივერსიტეტი პირველ
ადგილზე და რას ნიშნავს ეს სტუდენტებისთვის.
"ვებომეტრიქსი უნივერსიტეტების რეიტინგის შეფასებისას იყენებს შეფასების როგორც პირდაპირ ისე ირიბ მეთოდებს. პირდაპირი მეთოდით ახდენს უნივერსიტეტის აკადემიური პერსონალის დონის შეფასებას, შეისწავლის რა მათ სამეცნიერო პუბლიკაციებს. რაც შეეხება უნივერსიტეტის მიერ ცოდნის გადაცემას და სხვა აქტივობებს, კურსდამთავრებულთა წარმატებას და ა.შ. აქ გამოყენებულია შეფასების ირიბი ინდიკატორები.
იკვლევენ, რამდენად მაღალია დასაქმების მაჩვენებელი კურსდამთავრებულებში, აგრეთვე უნივერსიტეტის საერთაშორისო ასპარეზზე აქტივობის მაჩვენებელს, რაც გულისხმობს არსებულ გაცვლით პროგრამებს - უნივერსიტეტებთან მემორანდუმების მეშვეობით. საქართველოს უნივერსიტეტში კი - მაჩვენებლები უპირობოდ იძლევა იმის საბაბს, რომ პირველ ადგილს ვიკავებდეთ.
მაშინ, როდესაც კურსდამთავრებულთა 96% დასაქმებულია და 50-ზე მეტი უნივერსიტეტის პარტნიორი ვართ, მსოფლიო მასშტაბით, ცალსახაა, რომ უნივერსიტეტი რეგიონში საუკეთესო ხარისხს დებს."
ბატონო კონსტანტინე აღნიშნეთ, რომ კვლევა პროფესორ-მასწავლებლების მაღალკვალიფიცურობასაც ითვალისწინებს, ამ საკითხზეც რომ გვესაუბროთ.
"დიახ, ითვალისწინებს, რადგან მნიშვნელოვანია უნივერსიტეტში ასწავლიდნენ დარგში პროფესიონალები, რომლებიც საკუთარი სამსახუროებრივი გამოცდილების გაზიარებასთან ერთად, აქტიურად არიან ჩართული საერთაშორისო თუ ადგილობრივ პროექტებში. საქართველოს უნივერსიტეტის ყველა ლექტორი პრაქტიკულად არის იმ სფეროში დასაქმებული, რის შესახებაც ახალგაზრდებს თეორიულ განათლებას აძლევს. ეს დეტალი სტუდენტებისთვის დასაქმების საშუალებებს ერთი ორად ზრდის, იმის გათვალისწინებით, რომ სტუდენტებს საშუალება აქვთ ლექტორის დახმარებით ჩაერთნონ პრაქტიკულ სამუშაოში. მიიღონ პრაქტიკული გამოცდილება და ქართულ თუ საერთაშორისო შრომით ბაზარზე ყველაზე კონკურენტუნარიები გახდნენ პროფესიის როგორც პრაქტიკული, ისე თეორიული ცოდნით.
ძალიან საამაყოა, რომ კავკასიის რეგიონში საუკეთესო უნივერსიტეტებს შორის ათეულში ვართ, ხოლო როგორც კერძო უნივერსიტეტი - პირველ ადგილს ვიკავებთ, საამაყო და ამასთან დიდი მოტივაციის მომცემია,რათა უფრო განვვითარდეთ, ყველაზე საპასუხისმგებლო სფეროში და გავცეთ საუკეთესო ხარისხის განათლება."
ბუნებრივია ჩნდება კითხვა, თუ ვინ ადგენს უნივერსიტეტის მაღალ დონეს და რა საშუალებებით იზომება უნივერსიტეტის ხარისხი. ამ კითხვას პასუხს ყოველწლიურად საერთაშორისო მარეიტინგებელი ორგანი-ზაცია ვებომეტრიქსი სცემს. კერძოდ, წელიწადში ორჯერ ორგანიზაცია იკვლევს მსოფლიო მასშტაბით უნივერსი-ტეტების ჩართულობას სხვადასხვა კვლევით საქმიანობაში. უკვე რამდენიმე წელია, ორგანიზაციის კვლევის თანახმად - საქართველოს უნივერსიტეტი საუკეთესო ათეულშია, კერძო უნივერსიტეტბს შორის კი - პირველ ადგილს იკავებს ამიერ კავკასიაში.

"ვებომეტრიქსი უნივერსიტეტების რეიტინგის შეფასებისას იყენებს შეფასების როგორც პირდაპირ ისე ირიბ მეთოდებს. პირდაპირი მეთოდით ახდენს უნივერსიტეტის აკადემიური პერსონალის დონის შეფასებას, შეისწავლის რა მათ სამეცნიერო პუბლიკაციებს. რაც შეეხება უნივერსიტეტის მიერ ცოდნის გადაცემას და სხვა აქტივობებს, კურსდამთავრებულთა წარმატებას და ა.შ. აქ გამოყენებულია შეფასების ირიბი ინდიკატორები.
იკვლევენ, რამდენად მაღალია დასაქმების მაჩვენებელი კურსდამთავრებულებში, აგრეთვე უნივერსიტეტის საერთაშორისო ასპარეზზე აქტივობის მაჩვენებელს, რაც გულისხმობს არსებულ გაცვლით პროგრამებს - უნივერსიტეტებთან მემორანდუმების მეშვეობით. საქართველოს უნივერსიტეტში კი - მაჩვენებლები უპირობოდ იძლევა იმის საბაბს, რომ პირველ ადგილს ვიკავებდეთ.
მაშინ, როდესაც კურსდამთავრებულთა 96% დასაქმებულია და 50-ზე მეტი უნივერსიტეტის პარტნიორი ვართ, მსოფლიო მასშტაბით, ცალსახაა, რომ უნივერსიტეტი რეგიონში საუკეთესო ხარისხს დებს."
ბატონო კონსტანტინე აღნიშნეთ, რომ კვლევა პროფესორ-მასწავლებლების მაღალკვალიფიცურობასაც ითვალისწინებს, ამ საკითხზეც რომ გვესაუბროთ.
"დიახ, ითვალისწინებს, რადგან მნიშვნელოვანია უნივერსიტეტში ასწავლიდნენ დარგში პროფესიონალები, რომლებიც საკუთარი სამსახუროებრივი გამოცდილების გაზიარებასთან ერთად, აქტიურად არიან ჩართული საერთაშორისო თუ ადგილობრივ პროექტებში. საქართველოს უნივერსიტეტის ყველა ლექტორი პრაქტიკულად არის იმ სფეროში დასაქმებული, რის შესახებაც ახალგაზრდებს თეორიულ განათლებას აძლევს. ეს დეტალი სტუდენტებისთვის დასაქმების საშუალებებს ერთი ორად ზრდის, იმის გათვალისწინებით, რომ სტუდენტებს საშუალება აქვთ ლექტორის დახმარებით ჩაერთნონ პრაქტიკულ სამუშაოში. მიიღონ პრაქტიკული გამოცდილება და ქართულ თუ საერთაშორისო შრომით ბაზარზე ყველაზე კონკურენტუნარიები გახდნენ პროფესიის როგორც პრაქტიკული, ისე თეორიული ცოდნით.
ძალიან საამაყოა, რომ კავკასიის რეგიონში საუკეთესო უნივერსიტეტებს შორის ათეულში ვართ, ხოლო როგორც კერძო უნივერსიტეტი - პირველ ადგილს ვიკავებთ, საამაყო და ამასთან დიდი მოტივაციის მომცემია,რათა უფრო განვვითარდეთ, ყველაზე საპასუხისმგებლო სფეროში და გავცეთ საუკეთესო ხარისხის განათლება."

Æндæр æмæ æндæр
Популярон ногдзинæдтæ
![]() |
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |